VVV bon gevonden met veel geld erop. Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 23:43

Vvv zelf al gecontacteerd? Ik zou hun eens achter de broek aanzitten.

Edit: ja dus! Zal gewoon hun reactie afwachten.
Zelf uitgeven zou ik niet kunnen. Tis mijn geld niet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 23:47

Resistance schreef:
Ben ik de enige die zegt: gewoon gebruiken? :')

Ik vind dat sowieso wel een interessante gewetensvraag. Wellicht ga ik daar even een topic over openen.

Nope your not :')

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 23:47

Zoals iemand al eerder heeft gezegd, doen wat de overheid zegt, aangifte doen bij de gemeente en als er na een jaar niemand zich heeft gemeld, wordt jij de eigenaar en mag je het uitgeven.

alice0cullen

Re: VVV bon gevonden met veel geld erop. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 02:29

Maar stel iemand meld zich, hoe weet je dan dat die de rechtmatige eigenaar is? Want die dingen staan niet op naam of iets. Dan kan ik gewoon zeggen ja die is van mij, weet jij veel.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 03:43

Jongeren van tegenwoorsdig: ja en toen heb ik hem op facebook gezet en toen kwam er niemand..
Voor de gemiddelde 30+ is facebook iets minder dan de complete inhoud van hun leven.

Verder vind ik je baas echt een zak.
We hebben het over 220 euro..en hij gooit het na een paar dagen in de vuilnisbak?
Wat een huftergedrag.

Het antwoord al 10 keer gegeven: gemeente gaat over gevonden voorwerpen, maar gezien veel mensen zich nog steeds bij de politie melden kun je die eventueel ook een berichtje sturen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 05:21

Ik zou het zelf houden :j

Als er een portomonnee omheen zat met pasjes en naam, dan had ik m naar de politie gebracht.
Overigens ook eens gedaan toen ik 13 was en een volle portomonnee vond met geld en pasjes erin.
De eigenaar kwam later bij mij langs om mij persoonlijk te bedanken en om mij €15 te geven. Ik was helemaal gelukkig :) en die meneer ook, rijbewijs en paspoort en pinpas en creditcards zaten er allemaal in, ik dacht toen niet eens aan zelf houden..

Maar een los bedrag of in dit geval cadeaukaart, zou ik zeer waarschijnlijk zelf houden.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:33

Iedereen kan doodleuk zeggen, ja maar hoe bewijst diegene dat die eigenaar is dan...
Alsof iedereen een vvv bon kwijtraakt, waar dan ook nog eens zo'n bedrag op staat....

Als iemand dus aangifte doet bij de gemeente of politie dat ie m kwijt is, zal dat echt niet iedere gek zijn!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:36

alice0cullen schreef:
Maar stel iemand meld zich, hoe weet je dan dat die de rechtmatige eigenaar is? Want die dingen staan niet op naam of iets. Dan kan ik gewoon zeggen ja die is van mij, weet jij veel.

Neem aan dat je wel weet wat er op de pas staat. Het is geen 10 euro

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:45

Ik zou het ook uitgeven hoor, zonde om niks mee te doen of weg te gooien. Dan heeft alleen de VVV bon eraan verdiend. In het ergste geval komt er nog iemand voor en moet je het terug betalen. Daarom zou ik nog wel even wachten maar niet laten verlopen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:12

shilady schreef:
Resistance schreef:

Ik vind dat sowieso wel een interessante gewetensvraag. Wellicht ga ik daar even een topic over openen.

Same here.

Als iemand nu op fb zegt; ja het is mijn kaart!
Hoe gaat ie dat bewijzen dan? :’)

En naar de politie gaan en zeggen ‘ik ben mn kado kaart zelf kwijtgeraakt’... uhm ze helpen je nog niet als je fiets gejat is. :P

Mocht het mij gebeuren dat ik het kwijtraak tuurlijk zou ik balen en kijken of ik m vinden kan. Maar zo niet vette pech. Ik zou er niet eens aan denken om naar gemeente of politie te gaan om te kijken of t daar is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:14

Niet zo moeilijk te bewijzen toch? Degene die weet welk bedrag erop staat is de eigenaar.
Hoe vaak kom je nou vvv-kaarten tegen met 220€ erop? Meestal is dat een tientje of 20 euro.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:16

Ja en ondertussen heeft een bokker dit gelezen, het bericht op Facebook gevonden en claimt de pas als de hare en weet dat er 220 euro opstaat.

Withers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:16

Meningen te over, maar hierbij toch ook de mijne:

Volg de wettelijke procedure en hang een blaadje uit in de winkel dat de eigenaar zich kan melden. Om zeker te zijn dat de juiste persoon zich meldt kan je vragen hoeveel er op de bon staat en wanneer hij aangemaakt is.
Edit: Ik zie net de reactie boven mij, ondertussen is dat ook geen waterdichte aanpak meer inderdaad :/

Een week is enorm kort, ik schrik er wel van dat hier zo mee om wordt gegaan. Dat je na een maand wachten verder begint te denken kan ik begrijpen, maar binnen de week een winkelmandje klaar hebben staan vind ik wat gretig. De kaart is je ook niet doorgegeven als persoon maar als winkelmedewerker, in zo'n situatie wordt er door de vinder toch vanuit gegaan dat de winkel hier correct mee omgaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:24

shilady schreef:
Resistance schreef:

you're als je dan toch engels wil gebruiken.

Ik zie dat je VVV al gecontacteerd hebt. Ik zou op hun antwoord wachten. Wellicht kan je de kaart naar de VVV terug sturen en kunnen zij hem terug bezorgen aan de juiste persoon. Al vermoed ik dat zij enkel gegevens zullen hebben van de gever maar ik veronderstel dat die nog wel zal weten aan wie ie zoveel geld gegeven heeft.

Ik vind het frustrerend om te lezen hoeveel mensen 'm dus gewoon zelf zouden besteden. :\

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:25

De kaart is waarschijnlijk al vernietigd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:26

Ze heeft de codes toch nog? :)
Gezien ze haar divoza mandje er nog mee zou kunnen betalen veronderstel ik zomaar dat ze nog wel voldoende gegevens heeft.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 13:14

Heb het nagevragen bij de desbetreffende collega, hij heeft de kaart niet vernietigd.'Ik pakte de grap iets te serieus op van hem denk ik haha ' Ligt in een veilige kluis en word een jaar bewaard. Ook een mail terug van het vvv kantoor eigenaar terug halen is zo niet mogelijk! Dus we zien na 1 jaar wel weer of we iets leuks met de collega's kunnen doen of iets dergelijks. :)

Dus hier kan een slotje op gezien het andere topic wat geopend is wat hier op lijkt.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 13:16

@ Schuur, het is niet precies 220 euro. Mag zich verantwoorden tot de cent nauwkeurig. :)

En het is een besloten groep dus je kan niet zomaar iets vinden tussen die fb berichten

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:40

Blackflag schreef:
Heb het nagevragen bij de desbetreffende collega, hij heeft de kaart niet vernietigd.'Ik pakte de grap iets te serieus op van hem denk ik haha ' Ligt in een veilige kluis en word een jaar bewaard. Ook een mail terug van het vvv kantoor eigenaar terug halen is zo niet mogelijk! Dus we zien na 1 jaar wel weer of we iets leuks met de collega's kunnen doen of iets dergelijks. :)

Dus hier kan een slotje op gezien het andere topic wat geopend is wat hier op lijkt.

Gelukkig maar +:)+ goed gehandeld vanuit jouw collega. Kon het me echt niet voorstellen dat zoiets echt de versnipperaar in zou gaan.

En nu maar goed dat jij niet de code al gebruikt had voor je Diviza mandje ;)
Laatst bijgewerkt door MariekeS_ op 02-04-19 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:40

KimD schreef:
Wel vraag ik me af welke onnozele €220,- op een VVV kaart zet.

Ik! :D
Hier krijgen de stagiaires bij tevredenheid een bon. Eerst altijd VVV en nu van Bol.com
Dit waren nog hogere bedragen dan 220 euro :o

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:04

Blackflag schreef:
@ Schuur, het is niet precies 220 euro. Mag zich verantwoorden tot de cent nauwkeurig. :)

En het is een besloten groep dus je kan niet zomaar iets vinden tussen die fb berichten

Super slim van jullie wat betreft het exacte bedrag !

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:09

Uhh eieren na pasen dat snap ik ook wel maar ik heb geen flauw benul wat voor bedragen er op mijn cadeaubonnen staan hoor...

Hoe verwacht je dat die persoon zich kan verantwoorden tot de cent nauwkeurig als er geen bedrag op de kaart fysiek is geschreven? Weet jij nog alle bedragen/gegevens die je voorbij hebt zien komen vorig jaar?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:11

Ik zou hem bewaren en wachten tot de verlooptermijn. Als er dan niemand zich heeft gemeld zou ik hem denk ik gebruiken voor een goed doel of collega’s idd.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:11

Selka schreef:
Uhh eieren na pasen dat snap ik ook wel maar ik heb geen flauw benul wat voor bedragen er op mijn cadeaubonnen staan hoor...

Hoe verwacht je dat die persoon zich kan verantwoorden tot de cent nauwkeurig als er geen bedrag op de kaart fysiek is geschreven? Weet jij nog alle bedragen/gegevens die je voorbij hebt zien komen vorig jaar?

Des te meer kans dat ts hem dus zelf mag gebruiken uit eindelijk :)) }:)

Ik had vd week ook een kado kaart gehad waarvan ik niet weet wat erop staat! Ik zie het wel in de winkel :)ddd

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:33

Ik denk alleen maar: wat als die man terug komt voor z'n kaart? Wat ga je dan zeggen?

Wij hadden bij de drogist waar ik werkte ook een bak met vvv-bonnen, ID-kaarten, rijbewijzen, andere cadeaubonnen etc. Het is werkelijk nooit in mij opgekomen om het saldo te gaan bekijken van die kaarten of er iets mee te doen.