Poging tot diefstal schaap en schaap werwond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Poging tot diefstal schaap en schaap werwond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:24

Ik begreep echt helemaal niets van de openingspost, de vriendin is dus Murphey is dus de hond is dus de buitenlander?
Als de foto's van die knuffel in de openingspost hadden gestaan en die wat duidelijker was geweest was het een leuke grap geweest, nu was het een te vaag verhaal voor mij.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:57

miesnaom schreef:
Ze heeft het gewoon over haar hond die uit het buitenland komt. Misschien mensen die daar over vallen kunnen zich beter afvragen hoe hun naar buitenlandse mensen kijken.... beetje rare reactie namelijk.

Verder geslaagde 1 april grap, haha hij/ zij kijkt ook erg woest erbij :')

Hoe wij naar buitenlanders kijken? Ik woon in den haag, randstad, omgeven met alle culturen en afkomsten , zelf ook niet vol nederlands en ik vind het helemaal prima. Buitenlander is een benaming met een negatieve ondertoon omdat je iemand buitensluit. Iemand met een andere afkomst of cultuur is geen buitenlander per definitie. Vind het woord, net als allochtoon, een afgrijselijk woord, en denk dat mensen die dit niet inzien juist nooit met de negatieve kanten daarvan te maken hebben gehad. Dat TS haar hond buitenlander noemt zegt genoeg over haar kijk hierop.., ik maak me er niet druk om verder maar het gaat mij om in welke context het nu word gebruikt en er was echt geen duidelijkheid dat het om een hond ging in de openingspost en gezien het geen positieve post is, de “buitenlander” heeft iets fout gedaan, had het van mij zeker niet gehoeven ;) had ze gewoon een duidelijker verhaal gebruikt zonder dat woord was het een heel andere situatie en dan had ik er wellicht wel om kunnen lachen ;)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:06

Joh, doe normaal.

Ik zeg ook dat ik een woeste Hongaar en een geflipte Mexicaan in huis heb over mijn honden. Zegt niks over mijn visie van Hongarije en Mexico of de mensen die er wonen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:09

Schuur_ schreef:
Joh, doe normaal.

Ik zeg ook dat ik een woeste Hongaar en een geflipte Mexicaan in huis heb over mijn honden. Zegt niks over mijn visie van Hongarije en Mexico of de mensen die er wonen

Daar zeg je het goed, over je honden. Uit deze openingspost kwam niet eens naar voren dat het over een hond ging en vind Hongaar en Mexicaan geen negatieve ondertoon hebben ;) buitenlander wel. Maar blijkbaar heeft niet iedereen het besef wat voor schade dat woord kan aanrichten.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:14

Vraagje aan degenen hier met de lange tenen: hoe zouden jullie iemand (m/v/dier) die afkomstig is uit het buitenland dan aanduiden, als 'buitenlander' een onacceptabele benaming zou zijn? 'Allochtoon' is geen goed alternatief, daar ook hier geborenen met minimaal één buitenlandse ouder daaronder vallen. Hebben jullie andere suggesties die niet meteen bestaan uit meerdere gekunstelde volzinnen om het bedoelde woord maar angstvallig te vermijden (zoals 'medelander met een migratieachtergrond' wanneer 'allochtoon' bedoeld wordt)?
Laatst bijgewerkt door oomens op 01-04-19 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:15

lifaya schreef:
Buitenlander is een benaming met een negatieve ondertoon omdat je iemand buitensluit. Iemand met een andere afkomst of cultuur is geen buitenlander per definitie. Vind het woord, net als allochtoon, een afgrijselijk woord, en denk dat mensen die dit niet inzien juist nooit met de negatieve kanten daarvan te maken hebben gehad.

Het is gewoon een Nederlands woord voor iemand die uit een ander land dan Nederland komt. Het woord allochtoon is ook niks mis mee. Als iemand of een groep mensen een negatieve connotatie met een woord heeft dan moeten ze het probleem maar bij zichzelf zoeken.
Dat gaat namelijk gebeuren bij ieder woord dat je gaat gebruiken om aan te duiden dat iemand niet uit Nederland komt of in Nederland is geboren. Na verloop van tijd. Onzin om daar keer op keer de taal voor te gaan aanpassen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:19

En zo wordt een topic weer om zeep geholpen :(

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:24

lifaya schreef:
Schuur_ schreef:
Joh, doe normaal.

Daar zeg je het goed, over je honden. Uit deze openingspost kwam niet eens naar voren dat het over een hond ging en vind Hongaar en Mexicaan geen negatieve ondertoon hebben ;) buitenlander wel. Maar blijkbaar heeft niet iedereen het besef wat voor schade dat woord kan aanrichten.

Er staat duidelijk hond in de op ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:33

oomens schreef:
Vraagje aan degenen hier met de lange tenen: hoe zouden jullie iemand (m/v/dier) die afkomstig is uit het buitenland dan aanduiden, als 'buitenlander' een onacceptabele benaming zou zijn? 'Allochtoon' is geen goed alternatief, daar ook hier geborenen met minimaal één buitenlandse ouder daaronder vallen. Hebben jullie andere suggesties die niet meteen bestaan uit meerdere gekunstelde volzinnen om het bedoelde woord maar angstvallig te vermijden (zoals 'medelander met een migratieachtergrond' wanneer 'allochtoon' bedoeld wordt)?

Een hond met migratie-achtergrond, rijmt ook wel lekker :7

lifaya schreef:
Schuur_ schreef:
Joh, doe normaal.

Dan heb je wel slecht gelezen :') Ik had al heel snel door dat het over een hond ging.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:34

Er staat welgeteld na 3 x lezen inderdaad 1 x hond in de gehele openingspost. Ben niet de enige die daar over heen heeft gelezen. Als er in het begin had gestaan mijn buitenlandse hond en daarna buitenlander is het al zoveel anders dan hoe het er nu staat. Het lijkt alsof een persoon een lam aan het mishandelen was. Uiteraard kan je uiteindelijk afleiden dat het om een hond zou moeten gaan maar het hele verhaal heeft dan al zo een negatieve ondertoon ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:42

Ik las/wist ook direct dat het over een hond ging, zelfs als dat er niet had bijgestaan, kon ik dat er vanaf het begin al uithalen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:46

dromertje2 schreef:
Ik las/wist ook direct dat het over een hond ging, zelfs als dat er niet had bijgestaan, kon ik dat er vanaf het begin al uithalen.

Dan ben je scherp in de ochtend want ik ben dat niet samen met nog een groot gedeelte die geen ochtendmensen zijn :Y) en dat voor een maandag

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:50

Zo, nu genoeg gezeurd.... Het is gewoon een leuke grap. _O- _O-

Toen ik het zo even snel las dacht ik ook " te dom voor woorden". Maar toen zag ik de TS en ja toen wist ik t wel. :D :D :D

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:57

Ik wist gewoon dat TS nooit zo dom kon zijn :')

iamsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:03

als dit een 1 april grap is dan mogen de moderators hier wat aan doen, vind er geen donder aan, slaat nergens op.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:08

Ik vind niks kwetsend aan het hele verhaal, maar grappig is het ook niet vind ik. Waar zou de grap moeten zitten?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:11

iamsam schreef:
als dit een 1 april grap is dan mogen de moderators hier wat aan doen, vind er geen donder aan, slaat nergens op.

Jij vind er geen donder aan.

Wat zouden de moderators moeten doen dan?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:14

Ik krijg langzaam de neiging om een topic te openen met hele foute belgen of penny moppen of zo. Gewoon om ook eens 20 pagina‘s te scoren met beschuldigingen dat het niet kan en vooral niet grappig is.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:17

Sizzle schreef:
Ik krijg langzaam de neiging om een topic te openen met hele foute belgen of penny moppen of zo. Gewoon om ook eens 20 pagina‘s te scoren met beschuldigingen dat het niet kan en vooral niet grappig is.

:D *\o/*

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:23

Sizzle schreef:

:')

Ik wil bij voorbaat al even zeggen dat dit echt niet meer kan en ik me erg beledigd voel _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:29

Sizzle schreef:

Ik scheld mijn honden altijd uit voor domme belgen, als ze weer onhandig zijn :+

Belgisch ras, dus kan ze moeilijk uitschelden voor domme hollander.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:14

Het gaat niet alleen om je eigen intentie maar ook hoe een ander zich hierbij voelt. Is het zo moeilijk om daar mee rekening te houden. Dat heeft imo niets met lange tenen te maken maar met respect en aardig zijn. Waarom zou ik stug aan een woord of gewoonte vasthouden als het mogelijk iemand kwetst (en veranderen mij geen moeite kost of enig ander nadeel oplevert ook nog)?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:19

iamsam schreef:

Wat moeten de moderators doen? Die kunnen er toch niks aan doen dat jij geen een ander gevoel voor humor hebt? :+

Sizzle schreef:

:')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:22

lifaya schreef:
dromertje2 schreef:

Dan ben je scherp in de ochtend want ik ben dat niet samen met nog een groot gedeelte die geen ochtendmensen zijn :Y) en dat voor een maandag

En ondanks dat je de tekst niet goed gelezen hebt ben je wel meteen op je tenen getrapt en maak je er een heel punt van?

Als ik een tekst lees en denk 'huh?' dan lees ik hem even 3x over. Heb ik ook bij dit topic gedaan vanmorgen. Don't shout before you think. En als je niet kan denken in de ochtend bewaar je het maar tot een punt dat je wel wakker bent ipv een topic om zeep te helpen omdat jij het woord buitenlander, waar ze notabene haar hond mee bedoelt omdat uit het, jawel, buitenland komt.

TS: mijn humor is het niet maar vind het wel leuk bedacht!

Spoiler:
Als we gaan beginnen over domme belgen, start ik over gierige nederlanders :Y)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:32

Oké, ik ben blijkbaar een van de weinigen die 'm echt bril-jant vindt.
:))