Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
miesnaom schreef:Ze heeft het gewoon over haar hond die uit het buitenland komt. Misschien mensen die daar over vallen kunnen zich beter afvragen hoe hun naar buitenlandse mensen kijken.... beetje rare reactie namelijk.
Verder geslaagde 1 april grap, haha hij/ zij kijkt ook erg woest erbij
Schuur_ schreef:Joh, doe normaal.
Ik zeg ook dat ik een woeste Hongaar en een geflipte Mexicaan in huis heb over mijn honden. Zegt niks over mijn visie van Hongarije en Mexico of de mensen die er wonen
lifaya schreef:Buitenlander is een benaming met een negatieve ondertoon omdat je iemand buitensluit. Iemand met een andere afkomst of cultuur is geen buitenlander per definitie. Vind het woord, net als allochtoon, een afgrijselijk woord, en denk dat mensen die dit niet inzien juist nooit met de negatieve kanten daarvan te maken hebben gehad.
lifaya schreef:Schuur_ schreef:Joh, doe normaal.
Ik zeg ook dat ik een woeste Hongaar en een geflipte Mexicaan in huis heb over mijn honden. Zegt niks over mijn visie van Hongarije en Mexico of de mensen die er wonen
Daar zeg je het goed, over je honden. Uit deze openingspost kwam niet eens naar voren dat het over een hond ging en vind Hongaar en Mexicaan geen negatieve ondertoon hebbenbuitenlander wel. Maar blijkbaar heeft niet iedereen het besef wat voor schade dat woord kan aanrichten.
oomens schreef:Vraagje aan degenen hier met de lange tenen: hoe zouden jullie iemand (m/v/dier) die afkomstig is uit het buitenland dan aanduiden, als 'buitenlander' een onacceptabele benaming zou zijn? 'Allochtoon' is geen goed alternatief, daar ook hier geborenen met minimaal één buitenlandse ouder daaronder vallen. Hebben jullie andere suggesties die niet meteen bestaan uit meerdere gekunstelde volzinnen om het bedoelde woord maar angstvallig te vermijden (zoals 'medelander met een migratieachtergrond' wanneer 'allochtoon' bedoeld wordt)?
lifaya schreef:Schuur_ schreef:Joh, doe normaal.
Daar zeg je het goed, over je honden. Uit deze openingspost kwam niet eens naar voren dat het over een hond ging en vind Hongaar en Mexicaan geen negatieve ondertoon hebbenbuitenlander wel. Maar blijkbaar heeft niet iedereen het besef wat voor schade dat woord kan aanrichten.
Sizzle schreef:Ik krijg langzaam de neiging om een topic te openen met hele foute belgen of penny moppen of zo. Gewoon om ook eens 20 pagina‘s te scoren met beschuldigingen dat het niet kan en vooral niet grappig is.
Sizzle schreef:Ik krijg langzaam de neiging om een topic te openen met hele foute belgen of penny moppen of zo. Gewoon om ook eens 20 pagina‘s te scoren met beschuldigingen dat het niet kan en vooral niet grappig is.
iamsam schreef:als dit een 1 april grap is dan mogen de moderators hier wat aan doen, vind er geen donder aan, slaat nergens op.
lifaya schreef:dromertje2 schreef:Ik las/wist ook direct dat het over een hond ging, zelfs als dat er niet had bijgestaan, kon ik dat er vanaf het begin al uithalen.
Dan ben je scherp in de ochtend want ik ben dat niet samen met nog een groot gedeelte die geen ochtendmensen zijnen dat voor een maandag