Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sjong schreef:Ik vind zijn mailtje(?) Ok nogal dwingend overkomen. Ik vind dat hij jou eigenlijk voor het blok zet.
Doutz16 schreef:Geloof staat denk ik bij elke 'gelovige' op nummer 1. En ik deel mijn mening met een paar bovenstaande, ik ben ook christen en zou geen relatie kunnen hebben met een niet-christen. Je gaat sowieso tegen dingen aanlopen, misschien niet nu maar dan later of met kinderen oid.
En de ene keer is zijn geloof sterker en een ander keer het mijne. En soms verschillen we van mening maar de beginselen zijn hetzelfde. Dat heeft niks met een gebrek aan respect voor ongelovigen te maken maar met je identiteit. Mijn hele familie is atheïst, ik ben zelf tot geloof gekomen toen ik ongeveer 15 was. Ik hou van mijn familie en respecteer hen en hun opvattingen volledig. Maar het sluit niet genoeg aan bij mijn opvattingen om 24/7 mee samen te leven en mijn diepste gevoelens mee te delen. Als vrienden vind ik ongelovigen heel leuk en gezellig, als partner zou ik mij er niet volledig mee kunnen verzoenen. Er zijn dingen die mijn schoonfamilie (christelijk) wel van mij begrijpt en mijn eigen familie niet, dat is verder niet erg maar in een relatie zou het wel een gemis zijn. Maar dat is MIJN mening, en die dring ik aan niemand op, net zo verwacht ik van atheïsten dat zij hun mening ook niet aan mij opdringen. Elkaar in de waarde laten komt van twee kanten
Jij hebt vast ook mensen waarvan je vindt dat ze in hun doen en laten, op wat voor manier dan ook, nooit in aanmerking zouden komen als jouw partner. ikke schreef:Doutz16 schreef:Geloof staat denk ik bij elke 'gelovige' op nummer 1. En ik deel mijn mening met een paar bovenstaande, ik ben ook christen en zou geen relatie kunnen hebben met een niet-christen. Je gaat sowieso tegen dingen aanlopen, misschien niet nu maar dan later of met kinderen oid.
Zoals al eens gezegd: dat zegt dan meer over jou dan over het geloof.
ikke schreef:Doutz16 schreef:Geloof staat denk ik bij elke 'gelovige' op nummer 1. En ik deel mijn mening met een paar bovenstaande, ik ben ook christen en zou geen relatie kunnen hebben met een niet-christen. Je gaat sowieso tegen dingen aanlopen, misschien niet nu maar dan later of met kinderen oid.
Zoals al eens gezegd: dat zegt dan meer over jou dan over het geloof.
Ik gun en respecteer ieder z'n eigen keuzes, maar laat mij de mijne. Ik vraag me dan altijd af: als je je partner die vrijheid niet gunt; welke vrijheden beperk je dan nog meer?
En dat lijkt me geen egoïstische keuze.
Century schreef:Ik vind het juist getuigen van respect naar elkaar als je open en eerlijk bent over hoe je erin staat en elkaar op die manier de keuze laat. En de keuze om dan met iemand geen relatie aan te gaan kan dus juist uit respect voor diegene zijn.
hazel schreef:God has priority in my life and heart. Just that you know. I am a believer and I prayed always. But i felt empty. Now I feel my life is getting happiness and I see the light. I will continue being myself, but I will follow God my Lord and Jesus his Son and also God. And the holy Spirit also God. I want HIM to guide me. And yes I want to have you, but I hope you understand that I will follow God. And if you don't want to see me anymore I understand, but I won't abandon GOD, I won't.
Dit komt op mij gewoon heel heftig over. Als hij had gezegd dat hij wat vaker naar de kerk wilde had het heel anders op me over gekomen.
Nielojram schreef:hazel schreef:God has priority in my life and heart. Just that you know. I am a believer and I prayed always. But i felt empty. Now I feel my life is getting happiness and I see the light. I will continue being myself, but I will follow God my Lord and Jesus his Son and also God. And the holy Spirit also God. I want HIM to guide me. And yes I want to have you, but I hope you understand that I will follow God. And if you don't want to see me anymore I understand, but I won't abandon GOD, I won't.
Dit komt op mij gewoon heel heftig over. Als hij had gezegd dat hij wat vaker naar de kerk wilde had het heel anders op me over gekomen.
" Run Hazel, RUN"
bigone schreef:Tja, ik vind het toch altijd een beetje verdrietig dat mensen hun misschien wel absolute soulmate voor het leven laten lopen omdat hij/zij wel of niet gelovig is. Er is meer in het leven dan geloof en daar kun je ook buiten je relatie om gelijkgestemden vinden om over te praten. Blijkbaar is de term, twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen nog steeds actueel. Jammer, elkaar en elkaars levensovertuiging respecteren is een veel groter goed dan niet kunnen groeien in het geloof omdat je soulmate niet gelovig is. Ik vind het een gemiste kans.Maar dat is mijn mening als ongelovige die met een gelovige is getrouwd.
bigone schreef:Tja, ik vind het toch altijd een beetje verdrietig dat mensen hun misschien wel absolute soulmate voor het leven laten lopen omdat hij/zij wel of niet gelovig is. Er is meer in het leven dan geloof en daar kun je ook buiten je relatie om gelijkgestemden vinden om over te praten. Blijkbaar is de term, twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen nog steeds actueel. Jammer, elkaar en elkaars levensovertuiging respecteren is een veel groter goed dan niet kunnen groeien in het geloof omdat je soulmate niet gelovig is. Ik vind het een gemiste kans.Maar dat is mijn mening als ongelovige die met een gelovige is getrouwd.
verootjoo schreef:bigone schreef:Tja, ik vind het toch altijd een beetje verdrietig dat mensen hun misschien wel absolute soulmate voor het leven laten lopen omdat hij/zij wel of niet gelovig is. Er is meer in het leven dan geloof en daar kun je ook buiten je relatie om gelijkgestemden vinden om over te praten. Blijkbaar is de term, twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen nog steeds actueel. Jammer, elkaar en elkaars levensovertuiging respecteren is een veel groter goed dan niet kunnen groeien in het geloof omdat je soulmate niet gelovig is. Ik vind het een gemiste kans.Maar dat is mijn mening als ongelovige die met een gelovige is getrouwd.
Ik heb zelf niet het idee dat iemand mijn absolute soulmate kan zijn als ik het binnenste van mijn soul (mijn geloof dus) niet met mijn levenspartner kan delen![]()
Over allerlei andere hobby’s en dingen kan ik prima heen en daar heb ik ook andere mensen idd om over te praten. Maar het geloof vind ik zo belangrijk daar wil ik mee op een lijn zitten met mijn partner![]()
Ik heb ook niet het idee dat ik daardoor eventuele betere partners heb gemist dan wat ik nu heb