Groom, waarom wel of waarom niet? keuzestress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 20:00

Gini schreef:
Lynn_Nikita schreef:
weekend is gewoon tot 1700 uur, door de week 12.30 en dan lunch of meteen door naar huis, er werken meerdere grooms en stalpersoneel dus er moeten al gekke dingen gebeuren om langer te moeten blijven

Is de functie stalknecht of groom? Op wedstrijddagen was ik zelden voor 20 uur thuis, zeer zelden. Zeker niet in het zomerseizoen wanneer alle paarden vol ingezet werden.

Vacature was voor groom, maar was ook stalwerk bij, niet altijd mee op wedstrijd, wel op stal paarden klaarmaken voor de ruiter, longeren, scheren etc
de andere functie was namelijk groom voor op wedstrijd

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:06

CalipsoLover schreef:
Ik zou toevallig ook de plaats gaan innemen van een stalgenoot van mij die ergens vast is aangenomen en daarom stopt, dus wil het haar altijd vragen hoeveel zij nu daadwerkelijk verdient.

Zij verdiende dus 7 euro per uur, even nagevraagd. Ze kreeg (na een tijd) wel ook nog les op mevr. haar paarden, zonder daarvoor te moeten betalen.

Lynn_Nikita

Re: Groom, waarom wel of waarom niet? keuzestress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 20:10

Voor dat geld zou ik eerder in de verkoop werken en op zondag dan dubbel betaald krijgen.
het is maar net hoe graag je de job wilt hebben maar 7 euro vind ik wel erg wienig

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:15

Ik vind dat helaas ook wel heel erg weinig. Waarschijnlijk als ik het geld niet nodig had gehad zou ik het gedaan hebben, maar dat is helaas niet het geval. Twijfel nu ook of ik überhaupt nog een dagje zou gaan meedraaien of niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:16

Onder het minimum mag niet en is dus gegarandeerd zwart. Paarden zijn nogal risicovol, dus als je dan bijvoorbeeld je enkel breekt dan zit je meteen zonder inkomsten en geen ziekteuitketing omdat je vanuit de overheid gezien niet gewerkt hebt. Ik zie niet echt wat daar een goed idee aan is.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:28

7 euro
Dat is veel te weinig
Of t nu zwart of wit is .

En er geen loon op plakken
Grapje zeker
Dat ze willen zien wat ze in huis haalt prima
Maar spreek dan een proefperiode af

10 euro is wel echt t minimum hoor

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:49

Het is idd zwart, maar ze zou wel een verzekering voor me regelen zodat de eventuele kosten wel gedekt zijn als er iets gebeurt maar nog steeds zit ik dan idd met de gebakken peren als ik niet kan werken...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:54

Dat kan niet kloppen
Verzekering regelen voor een zwart werker
Sorry dat kan niet
Dan gaat ze ervan uit dat je freelancer bent en je zelf netjes belasting aangifte gaat doen.

Any way
7 euro is ziek weinig.
Niet doen hoor

Ze komt vanzelf met meer
Want geen enkele fatsoenlijke zichzelf respecterende groom gaat werken voor 7 euro

De hongerloon tijd is voorbij.
Met dank aan goed betalende buitenlandse ruiters .

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:13

CalipsoLover schreef:
Het is idd zwart, maar ze zou wel een verzekering voor me regelen zodat de eventuele kosten wel gedekt zijn als er iets gebeurt maar nog steeds zit ik dan idd met de gebakken peren als ik niet kan werken...

Never nooit niet doen hoor!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:54

Lynn_Nikita schreef:
Ik zou 7 euro per uur wel erg weinig vinden, ook al ben je pas 20. :o

Rond de 10 euro zou ik netter vinden

Met 7 euro mag je blij zijn in de paardenwereld als 20-jarige, dat is boven het minimumloon.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 23:45

CalipsoLover schreef:
Ik ga me hier ook even melden. Ik kan ook ergens als groom van start gaan, maar twijfel ook.
Ik ben student, dus het zou over weekend werk gaan. Ik heb 3 dagen per week vrij, ik moet daartussen nog tijd hebben voor mijn paard (die met pensioen is), school (niet zo heel veel werk eerlijk gezegd), en ga 1 dag per week gaan werken op mijn relatief nieuwe studentenjob die enorm tegenvalt vanwege een collega. Maar het verdient niet slecht, ik spaar voor een tweede paard dus kan het geld gebruiken.

Nu heb ik de kans gekregen om in het weekend van start te gaan bij een bekende ruiter. Echter kan ze nog geen loon er op plakken, want het hangt af van hoe snel/hoe goed ik werk. Het gaat over zowel zaterdag als zondag. Hoeveel uren ik doe is afhankelijk van hoe snel ik werk natuurlijk, en hoe sneller ik werk hoe meer ik betaalt krijg... Mijn taak is voorlopig enkel mesten/voederen/paarden binnen en buiten zetten. Daar kunnen indien ik mijn werk goed doe meer dingen bij komen kijken zoals opzadelen/groomen/rijden/longeren.
Wat zouden jullie doen?

Heb je nou niet in de gaten dat je in de maling genomen wordt!?

Nooit doen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 00:01

TS mag ik vragen waar je gesolliciteerd hebt? Mag via pb? Woon bij jou in dr omgeving Dus ken de stal misschien.

Groomen heb ik gedaan maar zou ik nimmer fulltime doen. T werk is leuk, wel zwaar, de manier van paarden houden minder. Loon was bij mij ruim 2 euro boven het minimumloon.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 14:52

Neen, ik ga de naam wijselijk niet geven, ik wil ze niet in de weg staan aangezien het in het zwart is :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 14:55

CalipsoLover schreef:
Neen, ik ga de naam wijselijk niet geven, ik wil ze niet in de weg staan aangezien het in het zwart is :)

Ze vraagt het aan de Ts :)

Maar CalipsoLover: jij word vet in de maling genomen, doe het aub echt niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 15:14

heel vaak is het zo als je werkt als groom , dat je weinig betaald krijgt maar je eigen paarden daar gratis mag stallen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 15:51

anjali schreef:
heel vaak is het zo als je werkt als groom , dat je weinig betaald krijgt maar je eigen paarden daar gratis mag stallen.

En vaak trekken ze dat weer zogenaamd van je loon af omdat je er een paard heb staan. Of ergens zit met inwoning...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 16:59

_San87_ schreef:
Het is een parttime functie als ik het goed lees?

Is het een optie te overleggen of je in plaats van zaterdag en zondag, de vrijdag en de zaterdag werkt, of de zondag en de maandag? Of de zondag een halve dag.

Het lijkt me wel belangrijk voor jezelf, naar ook voor je gezin, om 1 dag in het weekend bij elkaar te zijn.

Ik vond groomen prachtig werk, maar nu ik een eigen huishouden heb (geen kinderen tho), wil ik het niet meer. Te veel onregelmatig werken voor weinig geld en zekerheid. Daarnaast kan ik het lichamelijk ook niet meer.

Wij hebben nog samen gewerkt haha.

Ik zou ook niet meer terugwillen eerlijk gezegd. Heb een leuke vriend, twee hondjes thuis en een eigen paard.

Vond vooral mn eigen paard een last worden toen ik als groom/stalhulp werkte. Momenteel heb ik prima werk en mn paard als hobby.

Als je bereid bent om veel van je sociale leven op te geven, hard kunt werken en geen vaste werktijden wenst, dan is groom een geschikte job voor je :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:12

Ineke2 schreef:
CalipsoLover schreef:

Ze vraagt het aan de Ts :)

Maar CalipsoLover: jij word vet in de maling genomen, doe het aub echt niet.

Oeps :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:44

Ik zit als weekendwerk/vakantiewerk op een springstal waar ik zo nu en dan ook mee ga op concour. Ik vind dat wel ontzettend leuk om te doen, maar ik vind het net zo leuk om op stal te trainen. Je bent eigenlijk de hele tijd wel druk bezig met klaarmaken (vooral als er meerdere paarden mee gaan) en helpen met losspringen. Is mijn ervaring in ieder geval.

Je moet er net van houden. Ik wist zelf niets van de springsport maar je krijgt vanzelf vanalles mee. Evenals het groomen. Een ruiter legt zeker uit wat er van je verwacht word.