Wat als... Je opnieuw kan beginnen met je leven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:46

Echt doen, hoor! *\o/*
Je klinkt zo enthousiast als je erover praat, dat je het gewoon moet proberen. Je kan altijd nog terug als het tegenvalt. Een baan is uiteindelijk maar een baan, en zoals je zegt: in de zorg vind je sowieso werk. Al je omschrijft dat je de uitdaging en het medische mist, dan vind ik dat je het jezelf verschuldigd bent om je te blijven uitdagen :j

Hier ook zo iemand: mijn man en ik zijn 28 en 29 jaar, en na jaren te praten over in het buitenland te willen wonen en werken hebben we vorig jaar beslist om het maar eens gewoon te doen. Ik had een baan met leuke collega’s maar ik had er alles van geleerd wat ik wou leren, en was er een beetje op uitgekeken. Op een impulsieve dag in maart 2018 hebben we ons visum voor Australië aangevraagd en inmiddels wonen en reizen en werken we hier al bijna 6 maanden. We hebben de tijd van ons leven en ik heb me nog geen moment beklaagd dat ik ontslag genomen heb bij mijn vorig werk. We hebben al zoveel van de wereld gezien dankzij deze beslissing, en ik werk nu bij een waanzinnig tof en leuk bedrijf in Melbourne. Wanneer we in november weer naar huis gaan hebben we geen van beiden een baan of woning, maar dat zijn zorgen voor later en dat lossen we dan wel op. Ik heb intussen geleerd dat zoveel dingen zichzelf uitwijzen. Soms moet je gewoon springen. :D

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:11

Doen!!

Ik ben afgelopen zomer van Noord-Holland naar Gelderland verhuisd, omdat hier een geweldig kans lag kwa wonen. Wij hebben ons nieuwbouwhuis verkocht, ik heb mijn baan opgezegd en we zijn gewoon gegaan. Ik heb hier ander werk gevonden, mijn vriend werkt door het hele land en ook veel vanuit huis, dus voor hem is het niet zo anders.

Familie en vrienden wonen daar nog ja, maar met iets meer dan een uur rijden ben ik daar gewoon weer, dus dat doe ik ook regelmatig. We gaan gewoon nog naar verjaardagen, etentjes, en ik ga gewoon nog winkelen met vriendinnen in onze favorieten steden daar. Ja, het is even wat verder rijden, maar ach, dat went ook snel.

Ik heb wel echt het gevoel dat ik een nieuw leven ben aangegaan ofzo :D En ik vind het heerlijk :o

daantjuhhh

Re: Wat als... Je opnieuw kan beginnen met je leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:16

Ik zeg ook doen!!

Ik heb 2 jaar terug ook de beslissing genomen.
Van het boerenland naar een appartement in de stad.
Ik heb toen gekocht.
Ik ben vrijwilliger geworden achter de bar van de voetbalclub en heb sindsdien een grote vriendschap groep gekregen.

Nu net een paar dagen terug mijn appartement te koop gezet omdat ik nu weet dat ik hier wil blijven. Ik ga nu een huis met tuin kopen in de zelfde stad.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 17:34

Klinkt lekker Daantjuh!

Ik kan eigenlijk niet zeggen of ik er enthousiast over praat, ik heb er wel zin in maar ben inderdaad nog bang voor wat het allemaal gaat geven.
Ben ik niet te overhaast? Want ja, ik moet straks uit dit huis als het rond is en en en en....
Veel aan het nadenken, en het ene moment zeg ik voor mezelf echt DOEN en het andere moment denk ik echt oh oh nee nee nee.

Maar.... ik heb vandaag een bezichtiging bij dat appartement aangevraagd. Gewoon een stapje in de richting, als het niks is, dan is het niks!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:40

Het is goed om er in ieder geval eens te gaan kijken inderdaad.
Als je het huis binnen gaat voel je het wel.
En als je daarna andere huizen gaat kijken en je gaat het blijven vergelijken met dit huis dan weet je het helemaal zeker.

Mag ik vragen welke stad je gaat kijken?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:44

Ik zeg doen :j Beslissingen zijn nooit definitief en je kunt altijd weer een andere keuze maken.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:03

Ik heb het 2,5 jaar geleden gedaan. Relatie voorbij en werk daarmee automatisch ook (ik werkte voor het bedrijf van mn ex) en ik wilde graag naar 'het bos' met paard en hond. Uiteindelijk op een super plekje gekomen, een uur verder naar het oosten dan waar ik woonde. Inmiddels ben ik met een nieuwe (thuis) studie begonnen, heb ik een hele goede nieuwe relatie, super leuk nieuw werk en een nieuwe vaste thuisbasis met vriendlief gevonden.
Makkelijk is het niet maar zeker mogelijk en ik ben zó onwijs blij dat ik het destijds 'gewoon' gedaan heb!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:58

Ik heb het bijna 5 jaar geleden gedaan en nog geen seconde spijt ervan gehad.
Mijn situatie was en is wel iets anders:
Ik woonde begeleid in een trainingsappartement, kreeg in eerste instantie te horen dat als ik nog niet naar de instelling kon waar ik stond ingeschreven dat ze me zouden helpen.
5 jaar terug in februari kreeg ik ineens te horen dat ik er per 1 november uit moest zijn omdat het jaar trainingsappartement dan om was en als ik niets had zou ik op straat staan. _-:(
Ik ben dus alle begeleid woonvormen in NL die goed bereikbaar waren met het ov (ivm geen rijbewijs/auto) gaan mailen en bellen en in mei vertrokken naar mijn huidige woonplaats.
Beste keuze die ik ooit heb kunnen maken, het heeft me veel betere woonbegeleiding opgeleverd, rust en de ruimte om voor mezelf te kiezen.
Binnen ong 1,5u met het ov sta ik weer in mijn oude woonplaats als ik wil maar om eerlijk te zijn kom ik er eigenlijk niet meer sinds ruim 3 jaar omdat ik alles hier heb buiten mijn familie en een paar vrienden die ik toch al zelden zag. :)

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:34

Misschien kan je alle redenen om het wel en niet te doen even opschrijven in twee kolommen en er dan door middel van sterretjes gewicht tie kennen? Maw wat is echt een goede reden en welke minder?
Dan ophangen en er op die manier poos over nadenken.

Ik zou t ook doen overigens.Onderbuikgevoel is er vaak niet voor niets. Denk ook dat t lastig is om opnieuw te beginnen als eigenlijk alles hetzelfde blijft. Het is een kans en wat is het allerergste wat er kan gebeuren? Dat je het niet naar je zin gaat krijgen bv? Je kan altijd terug denk ik dan maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:47

Doen! Ontdekken!
Terug kan altijd.
Je kunt beter op een gegeven moment denken nee, dit is het niet en terug gaan. Dan dat je over 30 jaar denkt "had ik toen maar...."

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:07

Het leven is te kort om niet te doen.
Ga ervoor, en ervaar die “misschien misschien misschien”. Het zal je verbazen!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:09

Verander je topic eens naar niet van "wat als,....", maar in "ik ga,...opnieuw beginnen met mijn leven".

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 19:21

yarrah schreef:
Verander je topic eens naar niet van "wat als,....", maar in "ik ga,...opnieuw beginnen met mijn leven".

Jammer dat het topic al te lang open is om de titel nog te veranderen :+
Ik heb een bezichtiging gepland staan, dus een stapje in de juiste richting. Ik bedoel kijken kan altijd he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:11

_mexx_lady_ schreef:
yarrah schreef:

Jammer dat het topic al te lang open is om de titel nog te veranderen :+
Ik heb een bezichtiging gepland staan, dus een stapje in de juiste richting. Ik bedoel kijken kan altijd he!

*\o/*

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:19

Kijken is een mooie eerste stap.

Veel plezier!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:53

Doen. Je kan altijd terug als het niet bevalt.

Zelf ook al een paar keren gedaan. 10 jaar geleden 800km verder getrokken. Dat was toch een tikkeltje te ver en de wat verlaten streek hielp er niet bij. Dus 8 maanden later 400km dichter gaan wonen. In die streek 7 jaar wat rondgezworven (in een straal van pakweg 50km) en nu in januari wéér van regio veranderd. Weer 200km verder.
Familie mis ik op zich niet, spreek hen bijna dagelijks via Whatsapp maar verder zie ik ze ook maar 2 keer per jaar ongeveer, en dat is al 10 jaar zo.
Wel is het weer even opnieuw beginnen met sociale leven hier en ik merk dat het bij het ouder worden (of mss omdat het de zoveelste keer is dat ik opnieuw begin) toch wat moeilijker te behappen is.
Maar oude vriendenkring is maar 200km verder dus dat is ook niet onoverkomelijk.

Trouwens altijd voor werk verhuisd. Liefde komt en gaat maar ik ben ondertussen zo verrekte zelfstandig dat de beste jongen toch stevig in z'n schoenen moet staan :P .

Laatst was hier op bokt ook een topic van een meisje dat moederziel alleen ver weg op het platteland ging wonen. Die heeft na verhuis daar haar liefde gevonden en was helemaal tevreden met haar beslissing.

Beter spijt hebben van iets dat je geprobeerd hebt dan van iets dat je nooit hebt durven doen.