Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Achterom schreef:VW zie ik hier genoemd worden als betrouwbaar, maar dat is ook niet meer wat het geweest is... De caddy van mijn man was 7 jaar, wij hadden hem nog geen jaar en er moest een nieuwe motor in. niets geks mee gebeurd in het verleden, bleek vaker voor te komen bij dat type, aldus het sloopbedrijf waar we een gereviseerde motor kochten. In mijn omgeving hoor ik meer klachten over VW.
Zelf rijd ik al jaren een Citroën Saxo die binnenkort de 280000 km aantikt. Mankeert nooit wat, blijkbaar is dat een Franse auto die niet voldoet aan de vooroordelen
. khirshanta schreef:Ik heb naar auto's gezocht onder de 5000 euro, met maximaal 80.000 km op de teller (voor een diesel)
Was toch nog niet zo gemakkelijk, maar dat kwam ook door de andere eisen; redelijke laadruimte, leuk uiterlijk, hooguit 5/6 jaar oud, en ook wel een klein beetje op kunnen trekken.
Uiteindelijk een Chevrolet Aveo voor iets meer gekocht, maar die verder precies aan alle wensen voldeed
Ligt er dus vooral aan wat je precies wilt, waarom, en waar je eventueel concessies wilt doen.
Overigens past dit topic beter in Huis, Tuin en Techniek, dus ik zet het daarnaartoe
_San87_ schreef:Toevallig ben ik zelf ook op zoek naar een goedkope 2ehands auto.
Ik heb twee auto's op het oog, beide hetzelfde merk en zelfde bouwjaar, ongeveer dezelfde prijs, alleen de een heeft 160k op de teller, de ander 200k, beide APK tot 2-2020.
Ik ga ze beide proberen en zal mijn beslissing laten afhangen van het rijgemak en het onderhoudsboekje. Aantallen km's zegt wel iets, maar de staat van onderhoud (altijd garage onderhouden, of nooit wat aan gedaan) weegt voor mij zwaarder.
Achterom schreef:VW zie ik hier genoemd worden als betrouwbaar, maar dat is ook niet meer wat het geweest is... De caddy van mijn man was 7 jaar, wij hadden hem nog geen jaar en er moest een nieuwe motor in. niets geks mee gebeurd in het verleden, bleek vaker voor te komen bij dat type, aldus het sloopbedrijf waar we een gereviseerde motor kochten. In mijn omgeving hoor ik meer klachten over VW.
Zelf rijd ik al jaren een Citroën Saxo die binnenkort de 280000 km aantikt. Mankeert nooit wat, blijkbaar is dat een Franse auto die niet voldoet aan de vooroordelen
mvdbijl schreef:Achterom schreef:VW zie ik hier genoemd worden als betrouwbaar, maar dat is ook niet meer wat het geweest is... De caddy van mijn man was 7 jaar, wij hadden hem nog geen jaar en er moest een nieuwe motor in. niets geks mee gebeurd in het verleden, bleek vaker voor te komen bij dat type, aldus het sloopbedrijf waar we een gereviseerde motor kochten. In mijn omgeving hoor ik meer klachten over VW.
Pech gevallen zitten er altijd tussen maar, kijk ook eens hoeveel duurdere merken tegenwoordig geen eigenmerk motor meer gebruiken.
Ik ben erg blij met mijn Caddy. Hij is nu 8 en bijna 260.000 gelopen, er komt zeker weer een nieuwe. Naast doorsnee onderhoud nooit wat mee gehad.
mvdbijl schreef:_San87_ schreef:Toevallig ben ik zelf ook op zoek naar een goedkope 2ehands auto.
Ik heb twee auto's op het oog, beide hetzelfde merk en zelfde bouwjaar, ongeveer dezelfde prijs, alleen de een heeft 160k op de teller, de ander 200k, beide APK tot 2-2020.
Ik ga ze beide proberen en zal mijn beslissing laten afhangen van het rijgemak en het onderhoudsboekje. Aantallen km's zegt wel iets, maar de staat van onderhoud (altijd garage onderhouden, of nooit wat aan gedaan) weegt voor mij zwaarder.
Zou vooral kijken wanneer de distributieriem dan gedaan is, even kijken hoe ze rijden en hoe de banden/remmen zijn.
De ditributieriem en remmen/schijven zijn dingen die anders meteen duur op je pad komen.
.
xPabloBokt schreef:_San87_ schreef:
Ik bedoelde dat de auto's die ik ga bekijken een ketting hebben.
Ah sorry, verkeerd gelezen
. Toch blijft het altijd een gok met 2e handsjes natuurlijk.
Goldie schreef:Achterom schreef:VW zie ik hier genoemd worden als betrouwbaar, maar dat is ook niet meer wat het geweest is... De caddy van mijn man was 7 jaar, wij hadden hem nog geen jaar en er moest een nieuwe motor in. niets geks mee gebeurd in het verleden, bleek vaker voor te komen bij dat type, aldus het sloopbedrijf waar we een gereviseerde motor kochten. In mijn omgeving hoor ik meer klachten over VW.
Passat kwam laatst op nummer 1 van de top 10 slechtste auto's
. fransje23 schreef:Auto's zijn tegenwoordig zoveel beter dan vroeger. Toen was 12 jaar heel erg oud en 150.000 kilometer veel. Nu zijn dat zijn gewoon knappe auto's die nog wel even mee kunnen.
Ik heb ooit een Volvo gekocht met 235.000 kilometer op de teller, op LPG. Heb er uiteindelijk nog 135.000 kilometer meegereden en daarna weggedaan omdat de kosten voor reparatie te hoog werden. Motorisch was niet het probleem, carrosserie ook niet trouwens.