Ik wil niet op straat staan..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:36

Kijk eens op Marktplaats. Als ik daar zoek op Woning Hilversum bijvoorbeeld kom ik toch echt wel resultaten tegen die binnen jouw range vallen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:51

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:54

Anti kraak ; misschien heeft prevenda wat?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:55

antikraak inschrijven!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:14

Amanda schreef:
Heb je dit aanbod wel gelezen TS? Lijkt me een behoorlijke kans :j
Liesje1611 schreef:
Wij zoeken nog een nieuwe huisgenoot in ons studentenhuis in Utrecht. Het is een kleine kamer van 9 vierkante meter voor €330, en we zitten allemaal rond het einde van onze studie.
Uiteraard gebeurd er in het weekend wel eens dat er tóch om 5 voor 10 naar de appie gerend wordt voor extra flessen wijn, maar dat is meer uitzondering dan regel. Normaal liggen we voor 12 te pitten. _O- We zitten op 5 minuten fietsen van het station en centrum af :j

Mocht het je wat lijken mag je me altijd een pb sturen voor het emailadres! Daar kun je dan een mailtje naartoe sturen en komende dagen kijken we wie we uitnodigen op de hospi as maandagavond. :j

Nou een behoorlijke kans, als ze een bericht op fb hebben geplaatst reken maar een kans tussen 500 mailtjes :D

Fair

Re: Ik wil niet op straat staan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 12:24

Ik kijk elke dag op Marktplaats voor woningen in de regio. :) Zoals jullie nu zien zijn er oprecht wel appartementen voor dit budget. Echter zijn er vaak andere omstandigheden waardoor het dan niet lukt. Scam, inkomenseis, geen studenten, geen stel, niet kunnen inschrijven, website waar je voor moet betalen. (Niet dat ik een probleem heb om te betalen voor een website, maar vaak zijn het niet zulke betrouwbare websites). Hierdoor blijven er een paar over die wel kunnen. Helaas zijn wij niet de enige die daar uiteraard op reageren. Dan moet je nog het geluk hebben om er te mogen wonen na de bezichtigingen.

Ik heb op het moment weer contact met een aantal verhuurders. Dus hopelijk komt daar wat uit. Via via heb ik nu ook contact voor een appartement in Hilversum. Dit is pas vanaf juni maar misschien kunnen we de 2 maanden overbruggen doormiddel van op een camping staan oid.

Via Esteon kan helaas niet, hier moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen (ook inkomenseis) voordat je kan reageren op een woning.

Qua het vergroten van ons zoekgebied: We hebben nu alle dorpen/steden die een rechtstreekse verbinding naar zowel amsterdam als utrecht hebben (hier studeren we) in ons zoekbestand haha. Het reizen icm met een fulltime studie moet wel binnen de perken blijven.

Persoonlijke aanbiedingen voor kamers etc heb ik gelezen, maar wordt uiteraard via PB afgehandeld haha.

Iedereen enorm bedankt voor de tips en linkjes. Hier is ons zoekprofiel voor het geval dat iemand misschien iets weet:

- 2 nette studenten
- Max budget 1.000
- Inschrijven mogelijk
- Minimaal 1 slaapkamer
- Hilversum, utrecht, amersfoort, Amsterdam of een omliggend dorp.
- Niet gemeubileerd
- We hebben 2 kleine huisdieren die in een kooi zitten, zorgen niet voor overlast. (Hamster & egel)
- Buitenruimte (balkon oid) zou leuk zijn, maar geen eis.

calippo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:38

Ik werk bij een anti kraak organisatie in Utrecht. Wij hebben op dit moment 1 woning beschikbaar, wel voor korte duur, maar vanuit daar kun je doorgeplaatst worden naar een woning voor langere duur. Alleen zijn huisdieren niet toegestaan.. Stuur me maar een pb mocht je interesse hebben.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:52

Ik woon ook in een studentenhuis en vaak mag er maximaal 1 persoon in een kamer wonen, logeren mag uiteraard wel maar niet permanent 2 personen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:58

Duwo.nl al geprobeerd? Die hebben meestal van alles.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:08

Pararius.nl kun je ook nog proberen. En is Almere misschien nog een optie voor jullie? Niet dat het aanbod daar nou zo ruim is, maar het vergroot de kansen weer :)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:31

Kijk ook eens naar Ede en Wageningen, die hebben prima verbindingen met Utrecht en Amsterdam.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:31

sureido schreef:
Nou een behoorlijke kans, als ze een bericht op fb hebben geplaatst reken maar een kans tussen 500 mailtjes :D

Als je niet reageert weet je zeker dat het niets wordt :roll:
Als je zo wanhopig bent moet je elke kans aangrijpen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:33

Ik zeg ook niet dat ze niet moet reageren, zie ik nergens staan? Maar ‘behoorlijke’ kans is gewoon hoop geven terwijl het echt chaos in Utrecht is. Been there done that.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 19:20

Ja de kans met kamers is altijd klein. :P Maar goed, ik probeer het gewoon. Wil toch graag ergens slapen vanaf april. :Y)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:30

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:38

Amalarab schreef:
https://www.interveste.nl/woonruimte/an ... mskerk/808
Via Interveste in Heemskerk voor een prikkie

die zou ik niet doen, afgezien van het feit dat TS niet aan de toelatingseisen voldoet (je moet namelijk vaste inkomen etc laten zien en er moet iemand garant staan en geen huisdieren)

die flats worden over ongeveer 3 maanden gesloopt :)
de andere naast gelegen flats zijn al in de sloop, deze is vertraagd vanwege vleermuizen die ze eerst elders moesten huisvesten.
*dit weet ik omdat een vriendin in de andere flat heeft gezeten

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:49

Eekhoornnest is Soest?

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:52

Toevallig heb ik laatst ergens gelezen dat er bij Droomparken ook studenten ondergebracht worden. Ik weet er eentje vlakbij Amsterdam, in Spaarnwoude. Maar misschien hebben ze er nog meer in andere regio's.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:58

Denk ook aan Arnhem bijvoorbeeld.

Ik heb een tijdje vlak naast het station in Arnhem gewoond (daar zijn ook enkele studenten-appartementen te huur, kijk ook via Pararius). Terwijl ik stageliep in Amsterdam kon ik met een rechtstreekse trein binnen een uur op de juiste Amsterdamse metro-halte staan, en binnen een halfuur in Utrecht. (En bovendien is wonen in Arnhem een stuk goedkoper dan in Amsterdam of Utrecht, veel meer te huur onder 1000).

Room_Soesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:10

Hebben jullie aan Rotterdam of Den Haag gedacht? Vanaf allebei een directe verbinding naar Amsterdam en naar Utrecht. Niet dat er in Rotterdam of Den Haag zo veel te vinden is :') maar misschien zit er wel iets voor jullie tussen.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:13

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:14

Denk is aan Driebergen, Houten, Bunnik en Zeist. zeker Zeist is goed te doen als je aan de Uithof studeert, is 20 minuutjes fietsen. Is veel antikraak in Zeist maar ook veel goedkope huur appartementjes!

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:25

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:26