Buren laten hond uit in onze voortuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:10

watchthesky schreef:
Je hebt sproeiers met bewegingssensor... Het doet geen pijn, maar een hurkende hond zal er flink van schrikken, of als het een hond is die er niks om geeft zit de baas met een natte (en dus meurende) hond. :Y)
Wel opletten dat je postbode geen douche krijgt.

Je zou nog kunnen overwegen om een brievenbusbak vooraan bij de tuin neer te zetten, hoeft die er niet meer in, dan kan je ook draad ofzo spannen.

Goof

Re: Buren laten hond uit in onze voortuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:24

Dus je tuin is al omheind behalve bij het paadje naar de voordeur? Dan zou ik daar lekker nog een stukje tussenzetten zodat je bezoek er overheen kan stappen of het gewoon open kan doen en het voor de hond hopelijk teveel moeite is waardoor hij een andere plek zoekt.
Makkelijkste oplossing.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 15:38

Riel schreef:
Is het geen optie om dit te bespreken met de wijkagent? Misschien kunnen de agenten een extra oogje in het zeil houden. Hondenpoep moet toch worden opgeruimd? Ik vind het de omgekeerde wereld dat jij kosten moet maken omdat andere mensen geen respect hebben voor uw eigendom.

Dit is dus precies wat mijn vriend zegt. Die doppen vind ie prima, omdat het ook goed is voor de tuin zelf. Alleen wil hij absoluut geen kosten maken omdat een ander dit veroorzaakt.

Goof: klopt, helemaal omheind, dus ook bij het pad. Ze laten de hond er dus overheen springen

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:42

Echt asociaal om je hond in andermans tuin te laten schijten! Ik snap dat je heel boos bent.

Cacaodoppen kan helpen maar ook dat is vergif voor een hond als hij ervan eet. Wel toegestaan in je tuin maar zou er wel een waarschuwing bij plaatsen.
Chocolade-vergiftiging is een heel nare dood voor de hond.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:50

Ik zou echt even een camera ophangen. Helemaal nu je zegt dat ze de honden eroverheen laten springen. Ben heel benieuwd of het echt wel een hond is.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:16

Wij hebben het omgekeerde gehad.
Onze hond ontsnapte elke ochtend, maar wij woonden naast een bosje dus dachten dat ze gewoon daar wat ging snuffelen. Bleek ze achteraf te gaan schijten bij de buren, uiteraard vanaf we dit te weten zijn gekomen meteen de omheining gefixt.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:20

Nessa schreef:
Riel schreef:
Is het geen optie om dit te bespreken met de wijkagent? Misschien kunnen de agenten een extra oogje in het zeil houden. Hondenpoep moet toch worden opgeruimd? Ik vind het de omgekeerde wereld dat jij kosten moet maken omdat andere mensen geen respect hebben voor uw eigendom.

Dit is dus precies wat mijn vriend zegt. Die doppen vind ie prima, omdat het ook goed is voor de tuin zelf. Alleen wil hij absoluut geen kosten maken omdat een ander dit veroorzaakt.

Goof: klopt, helemaal omheind, dus ook bij het pad. Ze laten de hond er dus overheen springen

Vooropgesteld dat het écht heel erg aso is om je hond bij iemand in de tuin te laten poepen, vind ik het toch bijzonder dat je niks wil uitgeven om het tegen te gaan, eerlijk gezegd. Je hebt altijd een keuze hé? Je kan je mateloos blijven ergeren hieraan óf je doet er iets aan. En ja, dat kost misschien geld. Maar is dat zo erg om dan tenminste van het probleem af te zijn?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:32

Ik vind het ook van de zotte, dat ts onkosten moet maken om het probleem te voorkomen.
De hond kan er niks aan doen, het is de baas die of de hond gewoon naar buiten laat en zelf niet mee loopt of het is een baas die een rondje loopt en (moedwillig) de andere kant op kijkt. Kennelijk loopt de hond dus los en veelal is dat verboden. De honden bezitter is dan zo en zo fout.

Ts misschien kun je tijdelijk een camera lenen, misschien ben je dan wel wat geld kwijt, maar weet je wel bij welke hond / baas het hoort. Vervolgens of eerder het probleem voorleggen bij de wijkagent en samen met de wijkagent de confrontatie aangaan. Misschien dat zij wel iets beschikbaar kunnen stellen? Mogelijk kun je eventuele gemaakte kosten wel verhalen op diens verzekering. Als baas niks weet en wordt geconfronteerd met beeld materiaal, dan zal een enigszins normaal gefatsoeneerd mens er wat aan doen en tegemoet komen in onkosten.

Kijk ook eens in de plaatselijke verordening of er een aanlijnplicht en opruimplicht geld. Als dat zo is, zal de plaatselijk boa moeten mee werken aan onderzoek. Vaak hebben honden hun poepmomenten op of rond het zelfde tijdstip. Als je dat weet uit te zoeken, kun je rond dat tijdstip een boa uitnodigen.

veel succes, ik hoop dat je het probleem op een nette manier opgelost krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:44

Ik denk dat het ook wel op een budget manier op te lossen is, je hoeft niet meteen een tas geld weg te smijten.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:54

bridgetF schreef:
Ik vind het ook van de zotte, dat ts onkosten moet maken om het probleem te voorkomen.
De hond kan er niks aan doen, het is de baas die of de hond gewoon naar buiten laat en zelf niet mee loopt of het is een baas die een rondje loopt en (moedwillig) de andere kant op kijkt. Kennelijk loopt de hond dus los en veelal is dat verboden. De honden bezitter is dan zo en zo fout.

Ts misschien kun je tijdelijk een camera lenen, misschien ben je dan wel wat geld kwijt, maar weet je wel bij welke hond / baas het hoort. Vervolgens of eerder het probleem voorleggen bij de wijkagent en samen met de wijkagent de confrontatie aangaan. Misschien dat zij wel iets beschikbaar kunnen stellen? Mogelijk kun je eventuele gemaakte kosten wel verhalen op diens verzekering. Als baas niks weet en wordt geconfronteerd met beeld materiaal, dan zal een enigszins normaal gefatsoeneerd mens er wat aan doen en tegemoet komen in onkosten.

Kijk ook eens in de plaatselijke verordening of er een aanlijnplicht en opruimplicht geld. Als dat zo is, zal de plaatselijk boa moeten mee werken aan onderzoek. Vaak hebben honden hun poepmomenten op of rond het zelfde tijdstip. Als je dat weet uit te zoeken, kun je rond dat tijdstip een boa uitnodigen.

veel succes, ik hoop dat je het probleem op een nette manier opgelost krijgt.

Natuurlijk is het van de zotte en zou het niet nodig moeten zijn, maar het is wel de makkelijkste oplossing en mogelijk de enige. Ik vergelijk het maar met het zwerfafval hier in mijn straat, ik woon op aanlooproute van het randstadrailstation. Ik kan mij er mateloos aan storen, of ik kan besluiten er iets aan te doen. Ik loop dus ieder weekend met handschoenen aan en een vuilniszak even een half uurtje met mijn honden (die het ook nog eens erg leuk vinden en we maken er meteen een soort training van). Ieder weekend een zak vol rotzooi de container in en alles is weer netjes. Ik kan de mensen die het neergooien niet veranderen, maar wel zelf iets doen. Hetzelfde geldt dus voor TS. Wat heb je aan je 'principes' in dit geval?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 17:01

Dus: als mensen bijvoorbeeld last hebben van katten, moeten ze het zelf maar oplossen en niet de eigenaar?
Beetje omgekeerde wereld. Nee dat ben ik het wel eens met mijn vriend.
Maar we zullen hoe dan ook geld moet en gaan uitgeven. Wat al belachelijk is, want een hond hoor je niet in andermans tuin te laten poepen.

Fijn dat merendeel daar wel mee eens is.

Heb fijne tips gekregen. We gaan kijken naar een cameraatje en sowieso die doppen. Heb al 3 zakken gekocht :P

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:03

DatBenIkNou schreef:
Vooropgesteld dat het écht heel erg aso is om je hond bij iemand in de tuin te laten poepen, vind ik het toch bijzonder dat je niks wil uitgeven om het tegen te gaan, eerlijk gezegd. Je hebt altijd een keuze hé? Je kan je mateloos blijven ergeren hieraan óf je doet er iets aan. En ja, dat kost misschien geld. Maar is dat zo erg om dan tenminste van het probleem af te zijn?
Iets doen is ook met de wijkagent in gesprek gaan om dit probleem tegen te gaan.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 17:04

Ja dat is trouwens ook wat we willen gaan oppakken :)

En misschien kom ik ook wel verder met de woningbouw. Want er is een tijd geweest dat de prive parkeerplaats gebruikt werd als uitlaat terrein. Ook te smerig voor woorden. Die zijn toen een onderzoek gestart

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:05

Riel schreef:
DatBenIkNou schreef:
Iets doen is ook met de wijkagent in gesprek gaan om dit probleem tegen te gaan.

En jij denkt dat hij bij TS in de tuin de wacht gaat houden tot hij iemand betrapt of...? TS heeft geen idee welke buren het zijn, dus de wijkagent kan dan moeilijk ergens een praatje gaan maken. Maar melden is natuurlijk een prima idee. Of het iets gaat oplossen, dat betwijfel ik.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:12

Nessa schreef:
Ja dat is trouwens ook wat we willen gaan oppakken :)

En misschien kom ik ook wel verder met de woningbouw. Want er is een tijd geweest dat de prive parkeerplaats gebruikt werd als uitlaat terrein. Ook te smerig voor woorden. Die zijn toen een onderzoek gestart
Lijkt mij overigens een goed idee om de twee zaken dan samen te onderzoeken? Blijkbaar moet er iets veranderen aan het uitlaten van honden in de buurt waar jij woont. Is er eventueel een soort van buurtwerking waar je dit op tafel kunt leggen?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:13

Maar een cameraatje aanschaffen en cacaodoppen kopen kost toch ook geld? Een klein tuinhekje is goedkoper denk ik..

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:10

OMG wat vreselijk asociaal dit! Kan hier zo slecht tegen -:(-

superpony schreef:
Mensen zetten alleen maar de deur open hoor. Je wil echt niet weten hoe mensen zijn......

Nou idd!! Op mn vorige adres zaten er zelfs 2 gezinnen in de straat die dit deden _-:( en een bakkes als je er wat van zei!
Volgens mij werden ze om de zoveel tijd door een stadswacht of wijkagent aangesproken want dan zag ik ze ineens de honden wel uitlaten op de uitlaatstrook. Ging een tijdje goed en bam daar liepen de honden ineens weer los. Alles werd ondergezeken en gescheten bah.

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:17

Ook wij hebben dit probleem, alleen gebruiken ze onze tuin ook als vuilnisdump en ik kan me enigszinds voorstellen dat wanneer een voortuin er al onverzorgd uitziet het makkelijker is om wat neer te gooien dan wanneer een tuin verzorgd is, al is dit absoluut geen excuus uiteraard. Echter houden wij onze tuin keurig bij, pas opnieuw bestraat, nieuwe bloemetjes e.d. Ook niet mocht niet baten. Hondenpoep ligt wekelijks voor de deur. Wij zijn er inmiddels achter wie het zijn, want het zijn er meerdere, puur omdat ik er inmiddels twee heb betrapt en er op gewezen.

Ook niet had geen zin, kreeg sneer en het ging gewoon door. Vriendlief heeft hier wat minder geduld voor en uiteindelijk de hondenpoep bij hen voor de deur teruggelegd. Kinderachtig, maar je gaat rare dingen doen :')

Uiteindelijk hebben we de wijkagent ingeschakeld, hondenpoep is opgelost, afval helaas niet.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:24

Weet je zeker dat het een hond is en geen kat? Katten kunnen er namelijk ook wat van.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:27

Nessa schreef:
Dus: als mensen bijvoorbeeld last hebben van katten, moeten ze het zelf maar oplossen en niet de eigenaar?
Beetje omgekeerde wereld. Nee dat ben ik het wel eens met mijn vriend.
Maar we zullen hoe dan ook geld moet en gaan uitgeven. Wat al belachelijk is, want een hond hoor je niet in andermans tuin te laten poepen.

Fijn dat merendeel daar wel mee eens is.

Heb fijne tips gekregen. We gaan kijken naar een cameraatje en sowieso die doppen. Heb al 3 zakken gekocht :P

Ho even: ik ben het er ook absoluut mee eens dat het ronduit asociaal is hé? Heb ik specifiek benoemd in mijn eerste post. Ik heb ze zelf 2 honden maar ruim overal de hondenpoep op. Maar net als met het voorbeeld van de katten die je aangeeft, die eigenaren gaan echt hun kat niet binnen houden en ook geen schutting voor je plaatsen. Wil je eenvoudig en snel van je probleem af, dan zal je er wat geld aan uit moeten geven of je blijft je ergeren. Alles is een keuze.

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:03

Ow wat vervelend!
Zelf heb ik jaar of 6 geleden een hondenpoep gevalletje gehad. Stapte mijn voordeur uit, recht in uitwerpselen van een hond. Word je niet vrolijk van. Paar weken later kon ik er nog net overheen stappen omdat ik het rook....echt heel vies. En je moet idd mijn tuin door om bij mijn voordeur te komen. Nadat ik het zag, hond liep los, loopt naar voordeur en gaat zitten, heb ik de eigenaar aangesproken. ( hond kan er inderdaad niet aan doen, is de eigenaar) eigenaar gaf me een zeer grote mond, maar lang verhaal kort: weigerde op te ruimen. Nu woon ik in klein dorp, ons kent ons...dus wist ook heel simpel waar de beste eigenaar woonde. Ben naar stal gereden, heb daar een grote box vol met poep geschept, en heb die omgedraaid voor de voordeur van de beste eigenaar. Kinderachtig..ik weet het, maar het voelde verrassend voldaan.
Hoop dat je zelf zover nooit hoeft te gaan, en met een gesprek de zaak kan oplossen...moet je echter wel weten wie het is.....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:25

Ja de opruimplicht wordt niet heel serieus genomen. Hier zijn alle groenstroken in het dorp helemaal ondergescheten. Zelfs de groenstroken voor het kinderdagverblijf en school. Echt zo ontzettend goor.

Een hekje is een goed idee. Ja het is heel vervelend dat jij voor de kosten opdraait, maar helaas zijn er een hoop asociale mensen op deze aardbol.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:26

Buuk schreef:
Ow wat vervelend!
Zelf heb ik jaar of 6 geleden een hondenpoep gevalletje gehad. Stapte mijn voordeur uit, recht in uitwerpselen van een hond. Word je niet vrolijk van. Paar weken later kon ik er nog net overheen stappen omdat ik het rook....echt heel vies. En je moet idd mijn tuin door om bij mijn voordeur te komen. Nadat ik het zag, hond liep los, loopt naar voordeur en gaat zitten, heb ik de eigenaar aangesproken. ( hond kan er inderdaad niet aan doen, is de eigenaar) eigenaar gaf me een zeer grote mond, maar lang verhaal kort: weigerde op te ruimen. Nu woon ik in klein dorp, ons kent ons...dus wist ook heel simpel waar de beste eigenaar woonde. Ben naar stal gereden, heb daar een grote box vol met poep geschept, en heb die omgedraaid voor de voordeur van de beste eigenaar. Kinderachtig..ik weet het, maar het voelde verrassend voldaan.
Hoop dat je zelf zover nooit hoeft te gaan, en met een gesprek de zaak kan oplossen...moet je echter wel weten wie het is.....

:') :') :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:38

Buuk schreef:
Ow wat vervelend!

Geniaal :') :') :')

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:40

Haha wat een actie. Hoe reageerde de eigenaar? :')

Rot situatie ts, je snapt soms niet hoe asociaal en smerig sommige mensen zijn. Bizar gewoon.