Wat moet ik hier nou mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flevolander

Re: Wat moet ik hier nou mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:20

Inderdaad, volgens mij veroordeel ik niemand.. geef ik een voorbeeld van wat er eventueel ook zou kunnen spelen oid. Als ik echt er op uit ben TS haar topic te “verzieken” had ik wel een andere, bewoording gekozen...

Verder ga ik wel mee in de mening van alsemgeest dat het wel een “creap” is door het zo extreem te spelen wat betreft het ontfutselen van adresgegevens

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:28

Ik vind dat je doet netjes hebt aangepakt. En ik vind wat er gebeurt is ook best wel eng. Ik game ook online maar heb zoiets gelukkig nog niet meegemaakt. Ik moet toegeven dat ik het soms ook best wel moeilijk vind met waar ik mijn grenzen moet leggen. Met sommige mensen speel ik al jaren online en ze zijn in sommige gevallen betere vrienden dan mensen in mijn directe omgeving.

pompadour schreef:
Misschien is het wel een pedofiel, er zijn veel bij games.

Dit is weer zo'n typische reactie :/
Ik speel al meer dan tien jaar een bepaald online game en ik heb nog nooit iemand tegen gekomen van wie ik denk dat die echt slechte bedoelingen heeft. Buiten de gebruikelijke idioten hier en daar zijn de meeste mensen waar ik echt samen mee speelde echt super toffe personen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 02:19

Flevolander schreef:
Niets ten nadelen van jou hoor TS, maar dat a-seksuele zou echt wel mee vallen met je,.. het is best spannend neem ik aan? Vervelend dat hij het zo hoog speelt, maar ik denk dat er vast tzt iemand aan zit te komen waar je buiten de gedeelde interesse van online games ook op andere fronten mee klikt..

Het zou echt wel meevallen 8)7 . Zeg je dat ook tegen iemand die zegt dat hij homo is? ''Ach, dat valt echt wel mee hoor met jouw homo-zijn! Je komt tzt vast een vrouw tegen waarbij het wél mee klikt op seksueel gebied''.

Ik vind het ongelofelijk arrogant overkomen om je hier op deze manier over uit te laten.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 03:31

Dat de opmerking in het verkeerde keelsgat kan schieten is heel begrijpelijk. Al hoezeer het niet negatief bedoeld is, het is een heel persoonlijk onderwerp dat begrijpelijk veel emoties losmaakt.

Het is nu meermaals aangegeven hoe het over komt, en er wordt al een paar keer op een manier gereageerd die het er niet gezelliger op maakt. Zullen we stoppen met op de man spelen, en ons richten op de vervelende situatie van TS?

TS, ik kan denk ik een beetje begrijpen hoe het voelt - ik heb ooit een stalker gehad. Niet dezelfde situatie natuurlijk, maar hoe inventief mensen kunnen zijn met het krijgen van informatie, en hoe eng dichtbij ze kunnen komen vond ik echt akelig.
Je hebt goed gehandeld en ik hoop dat hij het snapt en ermee stopt. Nogmaals, ik vind het knap van je!

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:29

khirshanta schreef:
Dat de opmerking in het verkeerde keelsgat kan schieten is heel begrijpelijk. Al hoezeer het niet negatief bedoeld is, het is een heel persoonlijk onderwerp dat begrijpelijk veel emoties losmaakt.

Het is nu meermaals aangegeven hoe het over komt, en er wordt al een paar keer op een manier gereageerd die het er niet gezelliger op maakt. Zullen we stoppen met op de man spelen, en ons richten op de vervelende situatie van TS?

Dat komt denk ik ook omdat de berichtjes van FL (die zich vrij offtopic specifiek blijven richten op de aseksualiteit van TS) ook maar blijven komen ipv dat er wat wordt gedaan met het aangeven van 'hoe het overkomt'. Met deze posts wordt gewoon telkens de geaardheid van TS in twijfel getrokken. Goede intenties of niet: het is niet OK.

Vervolgens wordt dan ook niet de persoon die dit telkens doet aangesproken op haar oorspronkelijke opmerking en het doorgaan daarop, maar juist iedereen die hierop reageert. Dat leidt natuurlijk niet echt tot begrip op deze manier, vrees ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:48

Ze bedoelde het niet zo. Laten we gewoon verder gaan.
TS: geen reactie meer vernomen op je verhaal? Hij heeft geen contact meer proberen te zoeken?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:00

NikkiDeKerf schreef:
khirshanta schreef:

Dat komt denk ik ook omdat de berichtjes van FL (die zich vrij offtopic specifiek blijven richten op de aseksualiteit van TS) ook maar blijven komen ipv dat er wat wordt gedaan met het aangeven van 'hoe het overkomt'. Met deze posts wordt gewoon telkens de geaardheid van TS in twijfel getrokken. Goede intenties of niet: het is niet OK.

Vervolgens wordt dan ook niet de persoon die dit telkens doet aangesproken op haar oorspronkelijke opmerking en het doorgaan daarop, maar juist iedereen die hierop reageert. Dat leidt natuurlijk niet echt tot begrip op deze manier, vrees ik.

+1

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:37

Je hebt het goed aangepakt TS! Mocht hij toch weer contact zoeken, dan zou ik hem toch overal blokken. Succes!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 17:42

Ik heb even niet gereageerd tot het topic een beetje kalmeerde. Hopelijk schud ik het niet wakker zo :=

Hij heeft niet meer geprobeerd contact te zoeken.
Op het spel is er geen optie om te blokkeren. Het is een kleinschalig spel met rond de 3000 mensen.
Ik heb een van de moderators laten weten wat er speelt en zijden een oogje in het zeil. Mocht hij dit ook bij anderen doen.
De bloemisterij die hij nu twee keer heeft gebruikt ga ik een berichtje doen om te vragen of ze geen bestellingen meer op mijn naam naar mijn adres doen met de rede erbij.
Ik wacht even af of hij zijn andere order (mac&cheese) cancelled, zo niet ga ik er zelf even achteraan met de track en trace code.

Vandaag een dagje thuis gebleven van school. Niet echt heerlijk kunnen slapen en veel malen. Heb mijn LTB'er een appje gedaan (durfde niet te bellen met kans op niet meer uit mijn woorden kunnen komen door emotie) en hij begreep het helemaal gelukkig.

Wat betreft het gedoe over mijn asexualiteit:
Ik ben 20 en denk dat ik ondertussen echt wel wat waar mijn interesses wel of niet liggen. In dit geval totaal niet. Mochten andere denken dat het wel mee valt; laat ze maar lekker zo denken. Daarbij vind ik het ook helemaal niet erg om asexueel te zijn. Een relatie is maar tijdsverspilling :')

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:34

Goed bezig ts!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 01:18

khirshanta schreef:
Zullen we stoppen met op de man spelen

Een graag gebruikte uitdrukking, maar waar wordt dit (sinds je vorige bericht hierover) gedaan?

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 08:14

A-seksueel of niet is een persoonlijke eigenschap waarin ik denk dat Hikarii dat het beste bepaald voor haarzelf. Het gaat hier meer om het overschrijden van grenzen met creepy gedrag dan het feit of ze zo iemand leuk zou kunnen vinden denk ik. Je benauwde gevoel geeft aan dat je hier totaal niet op zit te wachten en dat is hardstikke gezonde reactie, los van waar dat dan ook op gebaseerd wordt.. Een vriendin hebben en via online games rozen sturen is gewoon niet okay en hoor je niet te doen. Ik vind dat je dat gigantisch goed doet met iedereen inlichten (bloemenbedrijf, moderators) zo sta je niet alleen. Maar ga je die gast ook vertellen dat dit gedag moet stoppen? Want als er nog een bestelling open staat, lijkt het me niet dat hij de boodschap heeft ontvangen..

Speciaal voor Hikarii: "Een relatie is met z'n twee problemen oplossen, die je in je eentje niet hebt.." :D

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 22:49

Bloemenwinkel kon helaas niks voor me betekenen, die mogen niks tegenhouden ofzoiets.

UPS kon het pakket ook niet meerg tegen houden want het wel al onderweg naar NL

Tis vanmiddag binnengekomen en 12 dozen mac & cheese. Iets meer dan 2,5KG..
Ga contact op nemen met de voedselbank of zij het willen hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:54

Als je het lekker vindt zou ik het lekker zelf opeten. :=
Hoeft hij niet te weten. :P