Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Momo94 schreef:Ja, dat klopt. Alleen het is bijzonder dat je hem verhoogd hebt naar €100,- en iemand precies €100,- heeft gepind. Normaal gesproken staat hij op maximaal €25,- dus iemand moet hebben geweten dat hij op €100,- stond. Anders doe je maar maximaal €25,- om het te proberen.
turtlelito schreef:SindyKaya schreef:Nou ik heb gebeld, helaas is er niet zo veel aan te doen.
Omdat ik mijn limiet dus op 100,- heb staan en ik mijn pas niet geblokkeerd hebt is het mijn eigen risico.
Onwijs k*t dit..
Turtlelito,
Ik had voor dat ik ging stappen nog 104,- erop staan en ook voordat ik hem kwijt raakte had ik de pincode nog ingevoerd. Dus ja, zo goed als geplunderd.
TS, ik snap het. Inderdaad heel vervelend.
Degenen die het gedaan hebben moeten wel lef hebben trouwens. Want meestal staat de limiet niet op 100 euro, en ze hebben dus het risico genomen dat ze bij het afrekenen de pincode moesten intoetsen die ze niet wisten. Staat toch verdacht dan.... Misschien in de gelegenheid waar je was navragen of ze wat raars meegemaakt hebben bij het betalen die avond (kan natuurlijk alleen als het daar niet ontzettend druk is geweest).
En ja, ik snap de bank ook wel, als pas (nog) niet geblokkeerd was kunnen ze weinig doen. Als ze dan wel zouden vergoeden zou dat fraude wel heel erg uitlokken.
SindyKaya schreef:Even om het duidelijk te maken neem ik de bank niks kwalijk! Het is mijn eigen stomme fout wat even heel zuur is nu.
Ik had veel beter op moeten letten en niet met de gedachte rond moeten lopen ‘dat overkomt mij niet’
Emmaa_ schreef:Van bewakingsbeelden kan je natuurlijk nooit zien of iemand TS haar pas heeft gebruikt of niet. Het is gewoon een dure les, op het moment dat je merkt dat je je pas kwijt bent moet je hem blokkeren, anders staat de bank volledig in zn recht om te zeggen dat je hard gezegd pech hebt.
ingedebruijn schreef:Het niet direct melden van verlies valt bij ING onder nalatigheid en daarmee vervalt voor ING afspraak om schade te vergoeden. Staat ook gewoon in de voorwaarden dus in dit geval zou ING volledig in haar recht staan. Heeft niets met makkelijk doen te maken.
Gini schreef:Voor hetzelfde geld is TS een enorme geldverspiller die op een avondje uit met de vrienden het ene na het andere rondje gaf en 's anderendaags merkte dat ze het toch wel heel bont heeft gemaakt en daarom maar een verhaal over diefstal verzint.
Met andere woorden: wat had de bank concreet kunnen doen?
Emmaa_ schreef:Van bewakingsbeelden kan je natuurlijk nooit zien of iemand TS haar pas heeft gebruikt of niet. Het is gewoon een dure les, op het moment dat je merkt dat je je pas kwijt bent moet je hem blokkeren, anders staat de bank volledig in zn recht om te zeggen dat je hard gezegd pech hebt.
snoetie schreef:toen ik nog in een restaurant werkte, kwam de politie regelmatig camerabeelden opvragen van dieven met contactloos pinnen.
We hadden wel een goed camerasysteem maar de diefstal was ook altijd goed zichtbaar. dus camerabeelden zouden wellicht voor opheldering kunnen zorgen.