Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 02:06

Waarom Kippen en sommige andere vogels zich zo schokkerig voort bewegen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 09:47

cherrypower schreef:
Waarom Kippen en sommige andere vogels zich zo schokkerig voort bewegen?

Dat had volgens mij iets met het zicht te maken van die betreffende vogels dacht ik... maar ik zoek het even op :')

Citaat:
"Bij o.a. zangvogels zitten de ogen opzij van de kop. Als je uit een rijdende trein of auto opzij kijkt merk je dat dichtbij alles onscherp is. Van dat effect heeft zo'n vogel voortdurend last als hij loopt. Wil hij dus dichtbij een graantje of wormpje op de grond zien liggen moet hij dus bij iedere pas zijn kop even op de zelfde plaats houden; vandaar die schokkende beweging met zijn kop.
Voor alle anderen: Ze doen dit om diepte te zien. Ze maken zeg maar meerdere "foto's" en vergelijken die dan met elkaar om zo de diepte te zien."

0091

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:25

Ik ben opzoek naar de naam van een spel dat ik speelde in groep 4/5, dus 20 jaar geleden ongeveer.

Er stonden 4 cijfers op een kaart. Iedereen moest zo snel mogelijk een rekensom maken met +-×÷ om zo tot een bepaald getal te komen. Als je het antwoord wist deed je je hand op de kaart en vertelde de som. Als je hem goed had was de kaart van jou. Wie de meeste kaarten had, die won.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:33

0091 schreef:
Ik ben opzoek naar de naam van een spel dat ik speelde in groep 4/5, dus 20 jaar geleden ongeveer.

Er stonden 4 cijfers op een kaart. Iedereen moest zo snel mogelijk een rekensom maken met +-×÷ om zo tot een bepaald getal te komen. Als je het antwoord wist deed je je hand op de kaart en vertelde de som. Als je hem goed had was de kaart van jou. Wie de meeste kaarten had, die won.

https://scalaleukerleren.nl/rekenen/uit ... rekenpoker
Is dit niet zo iets ? Kan het me ook herinneren. Alleen geen idee hoe het heette vroeger.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:46

Dreamy schreef:
Janine1990 schreef:
Ik zit nu naar Terug naar het jaar 2003 te kijken met Roy Donders en op de achtergrond speelt het prachtige 'Stole' van Kelly Rowland. Een nummer dat behoorlijk voor zich spreekt.

Nu vraag ik me heel sterk af aan welke (trieste) publieke gebeurtenis ik dit nummer koppel. Het nummer was in 2003 een hitje in Nederland. Tevens relateer ik het aan mijn middelbare school, echter is er in die tijd niemand overleden van mijn school (dit is later nog wel een paar keer gebeurd), waardoor ik vermoed dat het een gebeurtenis is geweest die heel veel is besproken destijds.

Wie kan zich iets herinneren van die tijd?

Ik zou zeggen, kijk de clip eens die erbij hoort..

Heb ik gedaan, maar dat zegt me vrij weinig. Doet me denken aan de mensen bij mij op school die zelfmoord hebben gepleegd. Maar dat gebeurde pas vanaf 2005.

Ibbel schreef:
Even googlen levert mij het verongelukken van de spaceshuttle Columbia op.

Mijzelf kennende ben ik hier behoorlijk mee bezig geweest.
Maar ik ga die lijsten op Wikipedia eens opzoeken :) Het nummer blijft maar in mijn hoofd zitten.

Wel grappig, zo koppel ik Bird of Paradise (1984) aan de dood van mijn opa (1996). Jaren over gedacht hoe dat toch kan (ik ben van 1990). Toen kwam m'n moeder met de Hercules ramp, 15 juli 1996 (opa overleed op 12 juli) en een vermoedelijke montage met dit nummer.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:51

0091 schreef:

Is dat niet de '24-game', die je destijds ook op flippo's had?

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:56

Jaaaa dat was vet!!!
Helaas tegen de tijd dat ik het begon te begrijpen, speelden we het op school niet meer... :7

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:10

Kan je testen of je merrie drachtig is met een zwangerschapstest voor mensen? :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:17

Luca03 schreef:
Kan je testen of je merrie drachtig is met een zwangerschapstest voor mensen? :+

Ik denk het niet?
Hoewel het misschien wel handig is/kan zijn, haha.

Eefje_Sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:26

Luca03 schreef:

Wij hebben dat een keer bij een ezel geprobeerd die zeker weten zwanger is maar de zwangerschapstest voor mensen was negatief.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:40

Eefje_Sammy schreef:
Luca03 schreef:

Wij hebben dat een keer bij een ezel geprobeerd die zeker weten zwanger is maar de zwangerschapstest voor mensen was negatief.

:') :') heerlijk.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:45

Wat werkt nou écht tegen menstruatiekrampen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:48

Feminax en een warm bad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:59

oomens schreef:
0091 schreef:

[ Afbeelding ]

Stonden er spelletjes op flippo's?! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:59

Froukje schreef:

zwangerschap.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:20

Moet je ook maar net zin in hebben

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:22

Waarom zit er bij de Lidl karretjes een extra flapje voor de voetjesgaten bij het kinderzitje?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:33

Sannert schreef:
0091 schreef:

https://scalaleukerleren.nl/rekenen/uit ... rekenpoker
Is dit niet zo iets ? Kan het me ook herinneren. Alleen geen idee hoe het heette vroeger.

Zoiets is het inderdaad

oomens schreef:
0091 schreef:

[ Afbeelding ]

Ja!

Froukje
Forever young

Anoniem schreef:
Froukje schreef:

zwangerschap.

Dat word lastig zonder kerel :\

Omany

Mjetterd schreef:
Waarom zit er bij de Lidl karretjes een extra flapje voor de voetjesgaten bij het kinderzitje?

Geen idee hè, maar misschien omdat je er bijvoorbeeld je handtas kan inzetten ook zonder dat ze eruit valt. Dus met de flappen omhoog -:) . Geen idee of ik het juist heb :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:41

Anoniem schreef:
Froukje schreef:

zwangerschap.

Ik kan je verklappen, dat valt tegen :')

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:49

Froukje schreef:

Man worden

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:55

Omany schreef:
Mjetterd schreef:

Geen idee hè, maar misschien omdat je er bijvoorbeeld je handtas kan inzetten ook zonder dat ze eruit valt. Dus met de flappen omhoog -:) . Geen idee of ik het juist heb :D

Ah dat zou kunnen inderdaad!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 14:40

MarcoBorsato schreef:
Feminax en een warm bad.

Ok... ik ga (weer) even hier tegen in :')
Nou ja... tegen eigenlijk niet... want het werk wel, maar niet om de feminaxachtige reden die Aleve je wil doen laten geloven :)
Feminax is een mooi PR stuntje...
het "stofje" wat er in zit wat tegen de krampen en bloedingen helpt is namelijk naproxennatrium.
verder zitten er kleur en bindstoffen in.

Gewone Aleve, en aaaaaaale andere pijnstillers met naproxennatrium, bevatten ook naproxen natrium... dus in aleve feminax en de aleve 275 variant zit dus werkelijk geen enkel verschil :)
Behalve de paar centen die je extra betaald voor het kekke bloemetje op de doos.

Je hebt het ook gewoon van kruidvat huismerk oid... dus kijk gewoon wat je prettig vind qua kleur, prijs, structuur. Zo lang er maar naproxennatrium in zit zal het helpen tegen de krampen.
Wel altijd goed opletten bij een gevoelig maagje :Y)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:51

Haha dat had ik al eens eerder gehoord, dus ik slik maar gewoon ibuprofen. Scheelt een boel geld ook.
Maar die verdomde krampen komen daar dus gewoon doorheen -O-