Voel je ook vooral welkom in het topic [MWS] Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is... waar meer (soort van) gelijkgestemden zitten.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vumana89 schreef:Bij het groene hart ZKH moet je gewoon naar de gynaecologe bellen.
De gaan dan, na afloop, onderzoeken doen.
Miskramenonderzoek hebben we, op ons verzoek, gehad. idd met bloedwaardes bepalen, echo/ 2 maal ivm cyclusdagen 2 maal de waterecho, visueel onderzoek (kijken naar de baarmoedermond en voelen), uitstrijkjes, soa testen, DNA onderzoek en vormbepaling.
De 2e zwangerschap was zelfs op de echo te zien. Het is alsof elke zwangerschap zich afbreekt tussen de 6 en 7 weken, dus bij vorming van de belangrijkste orgaantjes.
esje01 schreef:Goed ik heb lang getwijfeld of ik mijn verhaal zou opschrijven.
Ben inmiddels 50, en heb ook in jouw schoenen gestaan.
6 miskramen iedere keer tussen week 8 en 12.
Zwangerschap tot 18 weken tweeling helaas niet goed gegaan.
Geen redenen kunnen vinden het hoe en waarom.
Wat heb ik me eenzaam gevoeld.
Machteloos
Verdriet, angst.
Blijf alsjeblieft praten over je gevoel, deel het.
Zoek steun eventueel professioneel.
Uiteindelijk zijn wij gezegend met een prachtige dochter.
Maar mijn overbezorgdheid, onredelijke angsten hebben het ook voor haar niet altijd makkelijker opgemaakt.
Vumana89 schreef:Ik weet het yloon.. Maar weet je.
De laatste zwangerschap was januari alweer... Nu al 9 maanden niets.
En dan zegt t ziekenhuis morgen; succes. je krijgt 2 jaar wachttijd.
Als ik überhaupt ooit nog zwanger wordt, how the hell am i gonna het tramadol.
En dan nog.. Het is zn risico. Straks raak ik het weer kwijt en komt dat door de tramadol..
peach2001 schreef:Vumana89 schreef:Ik weet het yloon.. Maar weet je.
De laatste zwangerschap was januari alweer... Nu al 9 maanden niets.
En dan zegt t ziekenhuis morgen; succes. je krijgt 2 jaar wachttijd.
Als ik überhaupt ooit nog zwanger wordt, how the hell am i gonna het tramadol.
En dan nog.. Het is zn risico. Straks raak ik het weer kwijt en komt dat door de tramadol..
Ik had 37,5 gram per dag in de eerste weken, op het laatst 37,5 gram 1x per 2 weken. De risico's zijn klein, je komt toch onder begeleiding van de gyn. Maar als dat nou dé manier blijkt dan zijn die kleine risico's het waard. Maris is super gezond verder, het heeft geen invloed gehad. De gyn zei ook dat in die mate het niet een probleem moest zijn. Toen ik in de laatste weken maar 1x per 2 weken een pil nam ging maris wel minder hard groeien, dus de volgende keer hou ik het op 1x per week als ik eenmaal voorbij de eerste 3 maanden ben![]()
Bij mij is het afstoten van vreemd materiaal, ballonkatheter in je blaas bijv wordt er tot scheuren en bloedens toe eruit geperst bij mij. Ballon om in te leiden, kon wel een paar uur duren... 10 minuten later had lijf die eruit geperst om verder niet voorbij die 3 cm van de ballon te komen qua ontsluiting
quera schreef:Het is leuk dat een arts dat zegt: je kan zwanger worden dus wacht maar 2 jaar en kom dan terug...
Maar het probleem is niet zwanger worden, maar zwanger blijven...
Ik hoop dat ze jullie ergens wel willen helpen.
Dikke knuffel