48%

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 20:23

Van de week was ik in de AH, 's avonds. Opeens een hele rel, tussen een groep negers en twee blanke meisjes. Die meisjes hadden voorgedrongen volgens die jongens.
Veel ziektes werden naar hun hoofd gesmeten, het meisje achter de kassa moest zich er niet mee bemoeien, want 'jij ben niks, jij bent maar een kassawijf'.
Meisje achter de kassa helemaal in tranen, een jongen kwam het allemaal sussen.
De jongens liepen weg, de hele AH stond te kijken, niemand durfde wat te doen. Wat zegt die jongen in het algemeen:" Ja, kijk maar weer, stomme sukkels, het zijn die negers weer eens!"
Ze bedenken gewoon niet, dat iedereen paf staat van zulk gedrag, ZIJ betrekken het weer meteen op hun huidskleur!!!!! Het lijkt wel of ze zich heel prettig voelen in hun slachtoffer rol en van dat barmhartige samaritaan gedrag moet ik echt braken... Misselijk

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 21:19

Hmm.. wordt hier nog steeds niet vrolijker van.. maar goed. Ik ben niet voor zo'n softe toestand. er mag best gestraft worden, als het maar een duidelijk doel heeft en de juiste mensen bestraft worden voor de hun daden. Ik ben eigenlijk een groot egoist en wil niet dat ik bestraft wordt voor de daden van een rijksgenoot.

Overigens is het nog steeds heel prima als je vervelende opmerking maakt over een "allochtoon", als je dat maar niet doet omdat ie allochtoon is. Niemand hoeft ook maar iets te pikken van een buitenlander wat hij niet pikt van een Nederlander..

Ik zit in heel wat meer internet groepen dan alleen bokt. Ik chat nou wat meer omdat ik geschokt ben wat sommige van onze Amerikaanse paardenvrienden uitkramen. Daar ben ik heel spaarzaam met mijn opmerkingen, aangezien de meeste Amerikanen nog in een rouwproces zitten. Velen zijn daar klaar om iedere Arabier te lynchen in naam van God en de Bijbel. Iedere mail afsluiten met "God Bless America". Hmm.. wat moet ik hiervan denken? God Bless The World, zou ik hopen...

Het een en ander is heel erg begrijpelijk, maar zeker niet bevorderlijk voor de wereldvrede.

Een ander ding is ook heel simpel: in de 21ste eeuw kan je de wereld niet meer buitensluiten.. We wonen allemaal op de wereld en de wereld komt naar ons toe. Grenzen bestaan niet meer, dus vergeet buitenschoppen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 22:32

Inderdaad, de wereld komt naar ons toe en daardoor wordt die steeds kleiner. Maar waarom kunnen we hier niet met zijn allen gewoon lekker leven zonder al deze conflicten, oorlogen enzovoort.
Alles zit in de hebzucht van mensen, zonder dat hadden we ook geen conflict.
Hebben vogels wetten en politie omdat de Koekkoek de gewoonte heeft nesten in te pikken? Paarden bepalen een bepaald territorium en blijven daarbij, zolang de rest op zijn plek blijft is er niks aan de hand. Dieren handelen niet en willen ook niet steeds meer en meer. Waarom kunnen mensen dat niet? Als ik heel ideologisch ga denken zou ik wensen dat geld en bezit niet bestond, maar dan ook echt niet, niet eens in de mensen zelf.
In wezen wordt daar vaker op gewezen, in de Koran, in de Bijbel en denk maar eens aan Marx.
Zonder bezitdrang was de wereld anders en vredig.
Vanuit hartje Amsterdam kan ik zeggen dat sommige dingen mij zorgen baren en dat is niet vorige week begonnen.
De mooiste erfenis van de Arabieren, zijn die op 4 benen.

Maclee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 06:55

Tja, wij leven nu eenmaal in een land waar de politie niet durft op te treden.

Over de marokkanen in Ede staat vandaag op http://www.telegraaf.nl :

Agenten die waren afgekomen op klachten van omwonenden haalden de ongeveer vijftien jongeren over op te houden met hun vreugde-uitingen, maar verrichtten geen aanhoudingen. Harder optreden had volgens Blanken geleid tot verstoring van het evenwicht in de wijk Veldhuizen. In de wijk zijn al lange tijd problemen met voornamelijk Marokkaanse jongeren.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 08:53

Natuurlijk ben ik niet alwetend, maar volgens mij is de politie niet zo bang voor hun eigen hachie, dan wel voor andere bewoners van diezelfde wijk.

Blijkbaar hebben die Marokkanen weinig verstand van de realiteit. Net zoiets als Nederland feestend op straat zou gaan als Engeland wint van Nederland met voetbal.. Verward

Wat ze voor elkaar hebben gekregen is dat Nederlanders een eventueel nog grotere hekel hebben aan Marokkanen. Niet zo handig dus van die luitjes.

Bush heeft ook de oorlog verkondigd aan de terroristen, niet aan de Islam.. Nou moeten sommige Islamieten dat niet om gaan draaien.

Zeker is wel dat de idioten uit Ede een minderwaardigheidscomplex hebben. Velen zien Amerika als de onaantastbare macht, die oorzaak is van al hun ellende. Het is een erg kinderachtige reaktie om te feesten als ze de onaantastbare macht eens op zijn bek zien gaan. Ze denken daarbij echt niet aan de persoonlijke drama's die daarbij zitten, waar ze dus maar eens goed op gewezen moeten worden.

Als ze zich dan nog steeds op geen enkele wijze willen inpassen in de normen en waarden van de Nederlandse rechtstaat, dan is het altijd nog mogelijk om ze te verklaren tot "Persona non Grata". De procedure daarna is wat moeilijker, want welke strafmaat moeten we daarbij gaan toepassen?

In de Middeleeuwen hadden ze tenminste nog die goede oude schandpaal, waar ze dan een paar weekjes op het marktplein tentoongesteld kunnen worden aan het volk. Is dat wat we willen?

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 09:13

Nou....dat lijkt me wel wat Joost!
Maar nee...dan verlaag je je tot hun nivo, sta je zelf aan de kant te juichen om andermans leed.
Terugsturen naar hun land is wmbt de beste oplossing. Lekker feesten binnen de grenzen van hun oude, vertrouwde landje. Maar ja...of daar nou zoveel te feesten valt?????

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:04

Mmmm ik word hier ook niet vrolijker van. Volgens mijk hebben we het nu steeds weer over die 48% en 52%, maar die cijfers klopten toch van geen kant? Daarbij zijn er nog veel erg generaliserende opmerkingen....ik las er een in de trant van dat de meeste moslims geindoctrineerd zijn ofzo en vrouwen zijn bij hun minderwaardig....En o ja, waar moslims zijn is oorlog?

Ik heb Moslims in mijn directe kennissenkring en ja, ze hebben wel eens gezegd dat het islamitische geloof het beste is. Maar dat zegt mijn gereformeerde oom ook over zijn geloof. Waar moslims zijn is oorlog is m.i. geheel onterecht: wel is het zo dat geloof in ongelooflijk veel gevallen oorzaak is van oorlog. Kijk maar naar eerder genoemd stuk over koude oorlog, kijk maar naar Ierland, kijk maar naar de geschiedenis.

Vaak wordt gezegd dat 'ze' maar terug moeten gaan naar hun eigen land. Dat ze hier om economische redenen zitten. Ik heb een Islamitische vriend die asielzoeker is, hij is politiek vluchteling, destijds gevlucht voor de burgeroorlog in zijn land. Iedereen doet maar alsof alle buitenlanders hier voor de poen zitten, maar da's natuurlijk lang niet altijd zo!

Er zijn foute Moslims en er zijn foute Nederlanders. Iedereen die zich misdraagt moet gestraft worden, slecht gedrag hoeven we nooit te tolereren. Een bepaalde achtergrond kan een begrijpelijke oorzaak vormen maar geen excuus. Maar laten we het straffen wel correct doen zonder alle moslims of asielzoekers over 1 kam te scheren. Dat zou de wereld in ieder geval wat mij betreft een stuk prettiger maken, en deze site ook. Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:09

In wezen heb je gelijk Lot. Er zijn mensen die je moeilijk toegang tot dit land kunt ontzeggen als hun leven in eigen land gevaar loopt. En er zijn inderdaad buitenlanders/moslims die meegaan in deze maatschappij, hun kinderen doen een goede opleiding, ze werken voor hun geld en ze passen zich prima aan. maar die mensen vallen verder ook niet op. Maar er zijn heel veel buitenlanders waar we ook last van hebben. Dat is het ergste nog niet. Maar dat de overheid niet ingrijpt, dat is het ergste. Ook, omdat die op lange termijn nadeel oplevert voor de buitenlanders: zijn komen op die manier in een zwart blaadje te staan bij de nederlanders. Er zijn buitenlanders die zich dat realiseren, maar die zijn net zo machteloos als het nederlandse volk.

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:24

Mooi gesproken. En het is zo sh*t dat we er dus zo bar weinig aan kunnen doen...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:46

Jawel Lot, we kunnen stemmen op de partijen die dit te zachte "tolerante" optreden juist NIET in de hand willen werken. Je mag zelf uitzoeken wie dat zijn. Ik vind het trouwens ook erg dat er nu ook moslims in Nederland aangevallen. Ik hoorde van een uitgebrande moskee. We moeten tweedeling voorkomen, dus de goede moslims aan onze zijde zien te houden en ze niet afstoten door hen aan te vallen. Om van scholen maar niet te spreken. VAn kinderen moet je altijd afblijven, ten alle tijde.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 11:06

@Adrienne, wat jij schreef (op 20.9 om 15.52 uur & om 16.27 uur) is precies zo als ik het bedoel! Jij schreef het alleen een stuk uitgebreider op, prima!
@Joost, Dat hele "God bless America"- gedoe, schiet ook mij in het verkeerde keelgat! Wat er gebeurd is, is werkelijk diep triest, zonder meer. "God bless the world" zou inderdaad beter zijn.
Wat Amerika nu doet, is wel een ongelovelijke "zelf verheerlijking"!
Verder ben ik er absuluut voor dat mensen die vervolgd worden, op wat voor manier dan ook (geloof, ras etc.) onderdak moeten vinden in een veilig land. Voor alle anderen zijn landen zoals Belgie en Nederland gewoon te klein! Ook Duitsland kan langzaam ophouden met het binnen halen van iedereen (las laast dat die %-tueel gezien, het meest aantal buitenlanders -en daar bedoel ik geen EG-burgers mee- in het land opnemen), louter en alleen uit schuldgevoel over de tweede wereldoorlog. Mogen ze m.i. echt mee ophouden! Het is alleen echt te gek dat wij westerlingen, ons voortdurend moeten aanpassen aan de moslims ; de broer van mijn vriendin werkt bij Siemens, omdat daar zoveel moslims werken, werd daar iedere dag de produktie een aantal malen stilgelegd omdat er gebeden moest worden. Daardoor werd het overige personeel (de "niet-moslims") ook gedwongen om per dag een half uur later naar huis te gaan! Dat hebben ze na veel gedoe, wel weer weten om te draaien.
Kijk eens wat Australie doet : die laten de mensen eerst een tijd op een boot voor de kust ronddrijven, na veel heen-en-weer gedoe, mochten ze dan toch aan land komen om ze vervolgens in een kamp op te sluiten, wat erg veel aan een kfz kamp deed denken. Dat afschrik-beleid heeft wel als gevolg dat het land niet overspoeld wordt met individuen die alleen op welstand uit zijn.
En laten we wel zijn: waarom is in sommige landen de economie zo schlecht?? : omdat de wil er wat aan te doen vaak ontbreekt! Mijn schoonvader was een aantal jaren terug in een land in Z-Amerika door een klant van zijn firma uitgenodigd. Deze klant heeft ze mee het oerwoud in genomen, wat natuurlijk interessant was. Op een gegeven moment moesten ze tanken. Bij de bezine pomp aangekomen, moesten ze een half uur wachten totdat ze bezine kregen : de 3 mannen die daar zaten, waren aan ´t kaarten en ze moesten eerst het spelletje af maken! Natuurlijk maakt het niet uit om een half uurtje te wachten als je op vakantie bent, het spiegelt alleen wel de instelling van de bevolking weer !
Verder ben ik persoonlijk huiverig voor de Islam. Je krijgt vaak te horen, als er weer wat gebeurd is: "Ja, dat is erg, maar dat staat zo niet in de koran, die schrijft dat niet voor". Terwijl veel aanslagen toch gepleegd worden uit naam van Allah. "Ja, de vrouw is absoluut gelijk gesteld aan de man, dat staat in de koran". IK vraag me alleen af waarom de islamitische vrouwen dan nog steeds vaak van hun mannen niet mogen integreren??
Wij hebben op de zaak een turkse schoonmaakster gehad, die zééér gelovig is, zij kon zich in allerlei bedrijven en privé huishoudens te pletter werken, maar : "man kan niet werken, man heeft "eppelepsííe", man heel vaak ziek zijn". Weet je wat, als ik boodschappen doe, zie ik man altijd in koffiehuis zitten, samen met zijn kornuiten aan z´n "rozenkrans" friemelen. Dáár krijg ik een sik van!! Als het er op aan komt, ben ik zeer benieuwd hoeveel islamieten er werkelijk tegen dit soort wrede aanslagen zijn! Ik kan alleen hopen dat ik het allemaal te negatief zie!
groetjes, Sterre

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 16:51

Hier in de buurt was ook een moslimbasisschool afgebrand, dat vind ik ook verschrikkelijk!

Alleen, het is cru om te weten dat er zat moslims zijn die het prachtig vinden als het andersom gebeurd.
Ongetwijfeld zullen er ook zieke NLanders zijn die zo'n afgefikte moslimschool prachtig vinden.
Te ziek voor woorden....

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 17:53

hmmz..ik denk dat ik maar in australie ga wonen.Noem me maar rasist ofzo..maar ik word er langzamerhand gek van..wees eerlijk..kijk naar de meeste gewelddadige acties en kijk naar welke bevolkinsgroep het heeft gedaan.
Ik ben het zat om me in half den haag af te vragen of ik niet toevallig in turkije zit ofzo..en dan word je weggekeken omdat je toevallig blank bent.
Nee sorry bij mij krijgen ze er geen begrip meer in.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 20:13

Iemand die ik ken zit in Almere op een MBO opleiding, als enige blanke! Ze wordt gepest en gediscrimineerd, ondanks dat zij zelf een donkere vriend heeft.....

Ik vind dat sommigen zichzelf in een slachtofferrol plaatsen nav gebeurtenissen uit vorige eeuwen (slavernij), daar worden wij nu nog mee om de oren geslagen. Grow Up!

Net weer allerlei moslims op de tv in islamabad...Allah is groot! Die zin kan ik niet meer horen.... Misselijk Ik kan mij nl niet voorstellen dat Allah dit zo bedacht heeft.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 20:27

Ik ben het onmiddellijk met je eens dat er rare dingen plaatsvinden, zoals jij die ook beschrijft. Maar mag ik dit zeggen:

ik vind, gezien de buitenlandse politiek van de VS, de aanslag, gezien vanuit het perspectief van de vermoedelijke daders, BEGRIJPELIJK. Dit wil echter NIET zeggen dat ik het goedkeur dat mensen een beetje vliegtuigen in wolkenkrabbers parkeren.

als je begrijpt wat ik bedoel.

Tot in lengte van dagen volhouden aan dingen die in het verleden gebeurt zijn komt wel vaker voor in het M-O, niet alleen bij moslims...

In mijn ogen blijft het probleem dat je steeds de extreme dingen te zien krijgt. De jongens in de supermarkt die jij beschrijft, zouden volgens mij als ze blank geweest waren wel iets anders aangegrepen hebben om te zeiken. Ik vind het zo erg om discriminatie maar als excuus te gebruiken voor ronduit lomp gedrag. Maar dat werkt wél 2 kanten uit. ik heb een hekel aan generaliseren, sorry. Mensen met extreme ideeën die in groepjes bij elkaar klitten zijn vaak eng, of het nu Marokkanen op een MBO zijn of leden van de zwarte-kousen-kerk op de Hollandse Veluwe.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 20:28

In dat laatste heb je zeker weten gelijk Zep!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 23:35

..... Alleen gebruikt de zwarte-kousen-kerk geen geweld en da´s toch wel een hééél groot verschil Schijnheilig !

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 16:19

als je een hoop mensen van de zwarte kousen kerk erbij krijgt en ze krijgen de overhand, dan krijg je daar ook gezeik mee hoor. Want ze zijn veel te fanatiek. HEt feit al dat ze tegen iemand die 5 dagen in de week moet werken durven te zeggen dat hij zondag niet lekker op zijn paard mag rijden omdat zondag een rustdag is. Dat zegt mij al genoeg.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 22:58

Ik heb familie in Belgrado in Joegoslavie. Tijdens de bombardementen daar, vorig jaar, heeft Amerika een tv-station, waar op dat moment mensen aan het werk waren, gebombardeerd. Veel doden en gewonden.

Begrijp me niet verkeerd, ik sta niet achter de praktijken die Milosevic heeft uitgevoerd en ik sta zeker niet achter de aanslagen in Amerika.
Maar Amerika heeft zelf op grote schaal gebombardeerd in diverse landen. Als op dit moment er weer eens een vliegtuigje opstijgt naar Iran, dan is dat niet eens meer nieuws, terwijl het regelmatig gebeurt dat AMerika daar bombardeert.

Ik ben wel anti-Amerika en daar durf ik ook best voor uit te komen. Ik vind het een arrogant land wat acties uitvoert die niet door de beugel kunnen, maar die dan door CNN, bijdehante perschefs en andere media dusdanig worden gemaskeerd dat de gemiddelde Nederlander er weinig tot niets over te horen krijgt.

Door onze band met Joegoslavie (overigens is vrijwel de hele familie (4 generaties van oma van 80 tot baby van 4 maanden) uit Kroatie gevlucht naar Servie, vluchtelingen dus) zijn wij iets beter op de hoogte van de andere kant en kunnen wij ons een mening vormen op basis van meer informatie.

En ik ben me ook helemaal dood geschrokken van alle slachtoffers die er nu gevallen zijn, maar als ze alleen het witte huis hadden geraakt, dan had ik het een stuk minder erg gevonden.

Hmm nu ben ik natuurlijk ook extreem!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 10:52

Mooi gesproken Zep, helemaal mee eens.

En Sterre, wat die epppileptiische man betreft: mijn zus is 100% afgekeurd, ze kan en mag niet werken. Omdat ze een ziekte heeft die je van de buitenkant neit kunt zien. Denk je dat zij de hele dag thuis op de bank ligt? Nee die zie je ook sporten en winkelen. Je kan iemand niet veroordelen op een interpretatie van wat je ziet, omdat je niet bekend bent met de feiten.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 12:12

omdat je niet bekend bent met de feiten.
[/quote]

Gail, dat is niet helemaal juist : Ik heb een medische opleiding en ben zeer wel bekent met epilepsie! Het ging hier niet zo zeer om de epilepsie op zich, meer hoe deze persoon sich aan alles onttrekt ten koste van zijn vrouw en zijn epilepsie als excuus hiervoor aanvoert! Het absoluut onrespektabele gedrag tegenover haar! Jou zus zit misschien niet de hele dag thuis duimen te draaien, deze vent dus wel!!! (of liever gezegd :in het koffiehuis Boos! ) Misschien is het niet helemaal fair van mij om alles er bij te slepen, maar op het moment ben ik behoorlijk pissig, zodat ik dan misschien dingen erbij haal die niet helemaal relevant zijn. In Duitsland zeggen ze : "Da ging der Gaul mit mir durch" of-te-wel : daar ging het paard er met mij vandoor!
Als je je persoonlijk aangesproken voelt, spijt mij dat, zo heb ik het niet bedoeld Lachen !
Groetjes, Sterre

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-09-23 19:51 ]</font>

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 12:23

nee hoor, voel ik niet. Haha! Maar net zoals ik soms vind dat er een gevaar schuilt in generalisatie, zie ik soms dat mensen snel hun eigen conclusies trekken. Waardoor iemand die afgekeurd is door heel veel mensen als aansteller of niet oprecht worden beoordeeld omdat ze niet ziek in bed liggen. Zo van 'hij kan wel in de tuin werken, maar niet op kantoor...jaja'. Snappie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 12:49

manon, ik begrijp jouw standpunt wel en gelukkig zijn er meer mensen in staat de zaak van meer kanten te bekijken.
Amerika vertoont zich nu met veel bravoure, maar dat is nu meer dan ooit noodzakelijk. Via de media willen ze sterk en zelfverzekerd overkomen, de 'vijand' kijkt ook mee. Het hoort bij de intimidatie.
CNN is een amerikaanse zender, maar wel een goeie. Vorig jaar hebben ze ook uitgebreid verslag gedaan van de ramp in Enschede, het is niet al amerika wat er de klok slaat. CNN is en blijft een nieuwszender en als je snel wilt weten wat er gebeurt, dan kijk je dus CNN. Af en toe moet je de nuance er in dit geval wel zelf bij denken.
Amerika is nu eenmaal groot, zowel qua bevolking als economisch. We zijn in NL nu eenmaal erg verbonden aan de USA.