Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anjali schreef:Een veiling vind ik wat vreemd,want vaak betekent dat dat het een executieverkoop betreft. Ik den k inderdaad dat je het beste nog eens met een betrouwbare makelaar kunt gaan praten. Huizen vliegen inmiddels weg als warme broodjes, vaak wordt er zelfs boven de vraagprijs geboden. Want er is een heel groot tekort aan betaalbare woningen.
MarjanB schreef:Maar dat is meer verkoop onder opbod. Hebben wij ook gedaan, 175 vraagprijs. Op de vrijdag voor 12 uur moesten ze allemaal bod inbrengen en uiteindelijk 183,5 gekregen
haha. Geef mij maar de ouderwetse manier MoniqueT schreef:Wij hebben het appartement van onze dochter bij een reguliere, dure makelaar verkocht. Zij gaf toen al aan dat er vaak boven de vraagprijs geboden werd. Uiteindelijk hebben we 132.500 gevraagd en verkocht voor 136.000. Er hadden 8 bezichtigingen in 2 dagen plaatsgevonden en maar één bood onder de vraagprijs.
superpony schreef:Ik wil gewoon ergens kijken, aan de makelaar vragen kunnen stellen en een eventueel bod doen dat serieus wordt overwogen. Dan weet je waar je aan toe bent. Wij gaan naar een andere regio en gaan echt niet voor Jan banketstaaf elk huis bekijken en achter het net vissen.
miccamaaike schreef:Lijkt me een prima tijd om een appartement te verkopen, als ik t kaartje bekijk waar jij woont (daar woonde ik ook), kon je daar een paar jaar terug aan de straatstenen je appartement niet kwijt, dus zou zeker verkopen als dat nu wel goed kan. Je nieuwe maandlasten lijken me ook best haalbaar. Vooral lekker gaan kijken wat bij je past!
anjali schreef:miccamaaike schreef:Lijkt me een prima tijd om een appartement te verkopen, als ik t kaartje bekijk waar jij woont (daar woonde ik ook), kon je daar een paar jaar terug aan de straatstenen je appartement niet kwijt, dus zou zeker verkopen als dat nu wel goed kan. Je nieuwe maandlasten lijken me ook best haalbaar. Vooral lekker gaan kijken wat bij je past!
Woningen brengen nu meer op,maar het nadeel is dat je zelf weer iets anders moet hebben wat dan ook schaarser en duurder is.