Help, ik word gestalkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 08:17

jessdaniels schreef:
Fashionstyle schreef:
@Brainless: ik houd inderdaad zeker mijn ex in de gaten. Zijn eigen nummer is het niet, maar het kan ook weer via een prepaid nummer zijn die hij gebruikt dus ik weet het inderdaad niet zeker.

Maar als je het nummer kan zien waarmee ze bellen, (en daar uit dus opmaakt dat het niet het nummer van je ex is) bellen ze toch helemaal niet anoniem? Als je het nummer wat jou belt kan zien kan je dat nummer toch blokkeren?

De 1e keren was het via een prepaid nummer wat niet afgeschermd was. Daarna is het iedere keer via anoniem gegaan en is dus ook niet bekend via welk nummer ze bellen.

Ik heb ondertussen een 2e nummer die ik voor privé ga gebruiken.

Verder iedereen heel erg bedankt voor het meedenken. Het is voor sommige niet te begrijpen en uit te leggen hoeveel impact dit heeft op mijn dagelijkse leven. Maar ik heb er zeker een hele hoop bruikbare tips uit kunnen halen!
Laatst bijgewerkt door Fashionstyle op 22-02-19 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Re: Help, ik wordt gestalkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:33

Ts ik snap heel goed hoe bang je bent en hoeveel impact dit heeft. Wij zijn ook een tijd gestalkt geweest door de nieuwe vriendin van mijn vader en dan ook rustig 50 keer per dag gebeld. Uiteindelijk hebben we een anoniem huisnummer gekregen en is het opgehouden.

Is het geen mogelijkheid om je vriend een nummer nieuw nummer te geven ivm het bellen en dan te kijken of je op dit nummer telefoontjes krijgt. Dan weet je iig zeker dat het uit deze hoek komt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:39

Het klinkt stom maar vaak zijn degene die zeggen gestalkt te worden zelf de stalker. Niet jij natuurlijk maar houd mensen in je omgeving in de gaten of ze ook beweren gestalkt te worden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:51

Je kunt ook een blocker app installeren, dan krijg je de telefoontje niet meer binnen, maar je kunt achteraf zien wanneer dat nummer geprobeerd heeft je te bellen.

Maar je gaat toch niet antwoorden als iemand belt met vragen over je ex en je hebt geen idee wie je aan de lijn hebt? Als je dit wel gedaan hebt, dan zit er toch ergens een indirect stukje eigen schuld bij. Ja, daar heb je nu niets aan, maar is wel een leerpuntje voor de volgende keer.

De blockerapp zou ik eerst doen, en dan whatsapp en zo overal dat nummer blokkeren. Ik had last van een narcist uit Engeland, dus gelukkig kon ie niet zo even langskomen. Door hem geen kans te geven ergens binnen te komen (vooral NIET reageren bij narcisten, ook scheldwoorden zijn aandacht) is het eigenlijk vrij snel opgehouden.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:54

Germie; TS gaf aan dat ze niet geantwoord had.

Goed dat je een nieuw nummer erbij hebt genomen. :)

Verder zou ik idd heel lollig zoals anderen aangeven elke keer opnemen met een rotgeluid. Ene keer een fluit, andere keer luchthorn, dan een stom liedje, dan blaffende honden, krolse kat, symphonie orkest, een gillende geit, een stuk cabaret, een balkende ezel, dat sexgekreun dat je vaak op een filmpje krijgt dat je niet verwacht. :=
Ik zou ze echt helemaal te kakken zetten en laten merken (of doen alsof) dat je er geen flikker om geeft.

Maar zo een type ben ik dan weer. :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:03

Maar oude nummer kan ze niet wegdoen. Dus dan zou ik gewoon op beiden die blockerapp zetten. JE hebt er geen last van.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:10

germie schreef:
Je kunt ook een blocker app installeren, dan krijg je de telefoontje niet meer binnen, maar je kunt achteraf zien wanneer dat nummer geprobeerd heeft je te bellen.

Maar je gaat toch niet antwoorden als iemand belt met vragen over je ex en je hebt geen idee wie je aan de lijn hebt? Als je dit wel gedaan hebt, dan zit er toch ergens een indirect stukje eigen schuld bij. Ja, daar heb je nu niets aan, maar is wel een leerpuntje voor de volgende keer.

De blockerapp zou ik eerst doen, en dan whatsapp en zo overal dat nummer blokkeren. Ik had last van een narcist uit Engeland, dus gelukkig kon ie niet zo even langskomen. Door hem geen kans te geven ergens binnen te komen (vooral NIET reageren bij narcisten, ook scheldwoorden zijn aandacht) is het eigenlijk vrij snel opgehouden.

Ts schrijft dat ze de vragen niet heeft beantwoord en dat ze met een anoniem nummer wordt gebeld, dus die kan ze denk ik niet blokkeren met zo een app?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:12

Jeetje Ts, wat balen!
Ik kan je geen raad geven, heb de ballen verstand van een telefoon.
Sterkte

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:13

Ze werd eerst niet door een anoniem nr gebeld. En als je dat nr wat je toen belde in de app zet, dan blokkeert ie ook nog steeds als er wel anoniem gebeld wordt is mijn ervaring.

Bij alleen anonieme telefoontjes kun je weinig helaas, behalve ze gewoon negeren. Ik neem die ook 9 van de 10 keer niet op. Maar ja, vanuit mijn werk wordt er (met gegronde reden) ook met anonieme telefoontjes gewerkt. Dus je zult dan ook wel eens iets missen.

Maar stalkers zijn heel vaak narcisten en dan werkt negeren het beste. DAt irritante muziekje is toch aandacht en daar kicken ze op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:22

Nagini schreef:
Germie; TS gaf aan dat ze niet geantwoord had.

Goed dat je een nieuw nummer erbij hebt genomen. :)

Verder zou ik idd heel lollig zoals anderen aangeven elke keer opnemen met een rotgeluid. Ene keer een fluit, andere keer luchthorn, dan een stom liedje, dan blaffende honden, krolse kat, symphonie orkest, een gillende geit, een stuk cabaret, een balkende ezel, dat sexgekreun dat je vaak op een filmpje krijgt dat je niet verwacht. :=
Ik zou ze echt helemaal te kakken zetten en laten merken (of doen alsof) dat je er geen flikker om geeft.

Maar zo een type ben ik dan weer. :')

Ik zou het juist niet uitlokken met verschillende geluiden. Dan wordt het op een gegeven moment een spel voor de beller van: 'wat ga ik nu horen?'.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:30

germie schreef:
Maar stalkers zijn heel vaak narcisten en dan werkt negeren het beste. .

Is dat zo? Hoe weet je dat?
Die Engelse narcist: wie heeft die diagnose gesteld? Ben je opgeleid als psychiater en dus gecertificeerd voor het zelf stellen van diagnoses van mentale aandoeningen?

Verder even beter lezen, je zegt veel dingen die TS duidelijk anders vermeld heeft. Bovendien vind ik dat victim blaming echt zo rot: ja ze heeft een keer de telefoon opgepakt dat is toch normaal?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:34

Bubblewrap schreef:
Ik zou het juist niet uitlokken met verschillende geluiden. Dan wordt het op een gegeven moment een spel voor de beller van: 'wat ga ik nu horen?'.

Dat betwijfel ik. Denk eerder dat de lol ervanaf is voor ze want het doel wat ze tot nu toe bereiken: Angst aanjagen.. werkt niet meer en dan houd het vanzelf wel op.
En mocht dat het geval zijn, dan houd je toch op met geluiden laten horen. Wie weet zijn ze het heel gauw beu (zoals de persoon eerder zei met het pipi langkaus lied)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:35

Vumana89 schreef:
Ik kan je niet helpen, maar ik hoop oprecht dat je niet overkomt..
Anyway, mijn tip. Bij Vodafone kan je een formulier invullen van ongewenst gedrag (ofzo)
Ze willen dan 5 tijdstippen hebben en dagen etc. waarom jij gebeld bent, dan gaan ze onderzoek instellen.

Wellicht is dit bij jouw provider ook zo...

KPN bied dit ook aan. 1 voorwaarde is er wel: Je moet meerdere telefoontjes opnemen zodat er een verbinding tot stand komt.

Ik had zelf ook een stalker een paar jaar terug, die belde gewoon 43 keer in een half uur tijd ( jongen was een beeeeetje vreemd.. ) en ik heb toen meerdere telefoontjes opgenomen en niks gezegd tot hij zelf ophing. Alle telefoontjes gemeld via het webformulier en dan krijgt degene die je lastig valt een brief met een waarschuwing. Blijft deze dan doorgaan, dan kunnen ze geblokkeerd worden. Destijds was het zelfs zo dat je de naam en het adres van die persoon kreeg voor aangifte, maar dat zal wel veranderd zijn met de nieuwe AVG.

Maar een nieuw nummer nemen is zeker een optie, dan houd het waarschijnlijk wel op! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:40

Nagini schreef:
Bubblewrap schreef:

Dat betwijfel ik. Denk eerder dat de lol ervanaf is voor ze want het doel wat ze tot nu toe bereiken: Angst aanjagen.. werkt niet meer en dan houd het vanzelf wel op.
En mocht dat het geval zijn, dan houd je toch op met geluiden laten horen. Wie weet zijn ze het heel gauw beu (zoals de persoon eerder zei met het pipi langkaus lied)

Maar steeds iets anders?

Al kan ik me in de 'ik laat me niet bangmaken'-theorie ook wel weer vinden...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:42

kpn kan dat in ieder geval doen ja, maar andere providers ook wel denk ik. Maar dan moet je gewoon een stuk of 5-6 oppakken en dan zou het genoeg moeten zijn om het te achterhalen. Bij mij was die blocker ook genoeg. Maar uiteindelijk net niet meer nodig omdat het spontaan ophield (de narcist had een nieuwe vriendin).
Maar ik denk niet dat je tegenwoordig nog adressen krijgt, die wetgeving he. Bij mij speelde het ook 8 jaar terug.

Gestalkt worden is gewoon heel vervelend.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:42

Opnemen en de telefoon vervolgens naast je neer leggen en andere dingen gaan doen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:46

germie schreef:
kpn kan dat in ieder geval doen ja, maar andere providers ook wel denk ik. Maar dan moet je gewoon een stuk of 5-6 oppakken en dan zou het genoeg moeten zijn om het te achterhalen. Bij mij was die blocker ook genoeg. Maar uiteindelijk net niet meer nodig omdat het spontaan ophield (de narcist had een nieuwe vriendin).
Maar ik denk niet dat je tegenwoordig nog adressen krijgt, die wetgeving he. Bij mij speelde het ook 8 jaar terug.

Gestalkt worden is gewoon heel vervelend.

Zelf krijg je geen adressen nee, lijkt me logisch.
Maar op verzoek van de politie moeten ze het wel aan de politie doorgeven wie het is. Ik vind het belachelijk dat de politie zegt hier niks mee te kunnen. }:0
Zou wel blijven doorgaan met dossier opbouwen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:51

Weet je, net als met dat Turkse meisje wat werd vermoord op school. De politie doet geen reet. Omdat ze dit simpelweg niet mogen! De wetgeving zou aangepast moeten worden. Dát is het probleem. De wetgeving is te laks en te slap.

Daar zou de politiek eens wat aan moeten doen.

Toby1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:58

Opnemen, aan laten staan. Beltegoed van een prepaid gaat een keer op! Niks zeggen gewoon aan laten staan!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:10

Ook ik ben ook gestalkt alleen wist ik wie het was en na een tijdje heeft de wijkagent een praatje met deze meneer gemaakt en daarna gelukkig niets meer gehoord. Daardoor ben ik wel een tijd wat banger geweest als normaal. Bang dat hij toch weer ging bellen. Of erger dat ik hem ergens tegen kwam. Mij werd destijds ook vertelt een logboek bij te houden. Ik hoop voor jouw dat het snel stopt, dit is niet een fijn leven.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:20

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:29

Wauw ik verbaas me om sommige reacties (het zal wel telemarketing zijn.. really? Dreigen die met verkrachting tegenwoordig? :+ )

Het probleem is niet dat het irritant is dat haar tel overgaat/ze word gebeld, maar dat ze geïntimideerd en bedreigd word. Door iemand die van alles van haar weet. Niet zo gek dat ze er bang van is.
Enige wat ik kan aanraden doe je al, alles bijhouden qua stalking en contact met ex helemaal verbreken. Zo iemand kan helemaal geobsedeerd door je raken en het beste is om nul komma nul te reageren. Ook niet via vriendin etc. Sterkte iig.

Tallie1979 schreef:
Weet je, net als met dat Turkse meisje wat werd vermoord op school. De politie doet geen reet. Omdat ze dit simpelweg niet mogen! De wetgeving zou aangepast moeten worden. Dát is het probleem. De wetgeving is te laks en te slap.

Daar zou de politiek eens wat aan moeten doen.

Helemaal mee eens!! Politie is gebonden aan regels..
Laatst bijgewerkt door Summerdreams op 22-02-19 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:30

Helaas geen gouden tip voor je, wil je wel veel sterkte wensen. Kan me voorstellen dat dit nu even je leven beheerst, terwijl dat het laatste is wat je eigenlijk wilt.

Heb wel een algemenere vraag. Je kunt een pre paid toch anoniem kopen? Wat heb je er dan aan om een nummer te achterhalen? Dan heb je toch nog geen naam oid? Vroeg het me af..

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:52

Je zou ook nog een nieuw nummer kunnen nemen en dat alleen aan je ex geven.. als je dan daar op gebeld wordt, weet je zeker dat hij er iets mee te maken heeft

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:58

Heb je je telefoon perse nodig 's nachts en 's avonds laat?
Anders bv vanaf 20u uitzetten.
Tuurlijk niet ideaal,maar als er bv weken geen reactie meer komt,geloof ik ook dat dit gewoon stopt.

Verder idd alle contact met je ex verbreken.hij is je ex,wil je duidelijk niet helpen,dus ga verder met je leven en laat hem het zijne verder leiden.