Wat vinden jullie van de nieuwe website van onze pensionstal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:20

BigBen schreef:
Oprecht veel respect voor al het werk dat je hebt verzet, maar de site is waardeloos.
Het ziet er amateuristisch en rommelig uit.
Dat heeft natuurlijk ook zijn charmes, maar nieuwe klanten werven wordt moeilijk.

Sites ontwikkelen is een vak.
Je kunt beter 500 tot 1000 euro uitgeven aan een (semi-)pro, en met een goede site starten.
Bekijk het als een investering.

Veel mensen vinden je bot, maar ik ben het helemaal met je eens.

Het is niet zo dat omdat je er veel tijd in hebt zitten, een site voldoet aan de normen en eisen. Het bouwen van een site (een waardevol communicatiemiddel) is een vak apart.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:37

Wat een kritiek. Ik vind het al hartstikke knap gedaan hoor!
De eerste foto is alleen niet echt geschikt, je denkt meteen Wat een flutomheiningen, beetje amateuristisch aan elkaar geknoopt. Het verkoopt je stal niet zeg maar. Je moet daar echt een superpakkende foto hebben zodat mensen door willen klikken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 19:55

Als pensionstaleigenaar ben je gewend dat je het nooit iedereen naar zijn zin kan maken, dus dat zal met de site wel net zo zijn :) . Ik heb de vorige site ook zelf gemaakt en we bestaan al bijna 30 jaar dus geen nieuwe klanten trekken valt voorlopig gelukkig mee :+

Natuurlijk kan ik foto's laten maken zonder kruiwagen op de achtergrond maar dat is gewoon niet wie we zijn.

Dan krijgen we een site die niet meer dichtbij ons staat, als er daarom 1 box minder vol staat maar ik voel me wel goed en echt bij hoe we ons naar buiten toe neerzetten heb ik dat liever.

Ondernemen heeft ook iets te maken met achter je eigen visie staan en wij gaan hier voor. Ja, daar verlies je klanten op maar dat is beter dan jezelf verliezen :)

Het gaat er niet om dat we de 500 niet willen uitgeven, maar juist dat we het zelf kunnen maken en aanpassen hoe we willen.

Daarnaast, als er bepaalde types dan niet komen kijken is dat denk ik alleen maar beter want die zouden toch niet bij ons passen denk ik :) . Dus in die zin selecteerd de site voor ons eigenlijk prima de juiste klanten er uit :)

Wil niet zeggen dat je geen gelijk heb hoor, natuurlijk is een site van een websitebouwer die dat als beroep doet vele malen mooier en ik heb ook echt niet de gedachte dat ik daar ooit bij in de buurt kom :) . En misschien maken we over een aantal jaar die stap wel, we zijn steeds bezig met proffesioneler worden terwijl we ook ooit gestart zijn met het bouwen van 7 boxjes en een kipcaravan als kantine, dus wie weet waar we over 7 jaar zijn met een site :') . Maar voor nu, doen we het hier mee :)

Dat van de eerste foto gaat sowieso aangepast worden. Handige tips van de contact button in de groene balk, ik ga kijken of ik dat kan toevoegen :)

Leo

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe website van onze pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:22

Mooie site is het geworden! +:)+ op mobiel ziet het er erg netjes uit en laadt goed. Laptop nog niet bekeken.

Wat ik juist fijn vind aan de site (deze en de oude) van deze stal is dat het oprecht is, en dat spreekt uit de tekst en foto's. Ik heb denk ik iedere site van stallen in deze regio gezien, en ik heb prachtige sites bekeken waarvan ik dacht: wauw! Maar als je er dan komt om te kijken, denk je: oh..
Bij de Groene Meer had ik dat totaal niet.

Ik vind de plannen ook tof, ik kom weer eens kijken als het er staat allemaal :j

Ruitje, ik heb ook nog verschillende foto's op een harde schijf staan, van blije paarden op de wei enzo. En volgens mij ook nog van paarden in de paddocks in de sneeuw. Mocht je interesse hebben voor de site, laat het me vooral weten. :j Dan kan ik ze zo mailen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 08:20

Met wat bijschaven wordt dit een prima site. Een professioneel gemaakte site met fotografenfoto's ziet er misschien keuriger uit, maar is ook veel saaier en lijkt teveel op alle andere sites.
Als je er de tijd voor hebt zou je ook per seizoen de eerste foto kunnen aanpassen, met dank aan de persoon die sneeuwfoto's heeft :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:02

BigBen schreef:
secricible schreef:
Allereerst vind ik je behoorlijk bot :o

Ach wat.
Waar is Ruitje mee geholpen, met zeemzoet gekwebbel, of met reële commentaar ?

Eerste beeld is de site op een 30" scherm, tweede beeld op een Ipad.
Grote groene vlakte links, smal middenstuk met content, blanco vlak rechts.

[ [url=m/RURqvs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Tl1O3V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze dingen heb ik/zijn door anderen ook al benoemd, maar dan op een andere manier.

I.p.v. zeggen dat ie waardeloos is, kan je dat ook anders brengen.

Trieneke

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe website van onze pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:32

Mooie site Ruitje. Alles wat ik storend vind, is al eerder genoemd dus daar zal ik je niet mee vermoeien. Ik heb de site op mijn laptop gekeken en vind het inderdaad ook jammer dat de foto's laden zo lang duurt. Wel de teksten gelezen maar dan verder geklikt en dan waren de foto's nog niet geladen. Als ik de site zo zie, krijg ik gewoon heimwee terug (het is dat ze nu aan huis staan). Pandorra heeft het altijd super gehad bij jullie. Toen hadden jullie altijd al mooie faciliteiten voor de ruiters maar dat is alleen maar meer en beter geworden, lees ik.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:44

knap dat je hem hebt gemaakt!

ik ben met wat er hiervoor gezegd is eens met de foto's en menubalken.

persoonlijk zou ik nog eens je eigen teksten doorlezen. ik vind dat teveel overbodige dingen instaan zoals dat het terrein in de wintersneeuw vrij is en met wat dat allemaal gedaan wordt.
en het stukje van de Smid(hete oven, gloeiende ijzers, nagelpunten) in de stallen.) zo nog wel wat meer dingen.

ik vind zelf ook je kostenoverzicht pagina niet fijn lezen en zelfs verwarrend. je hebt aan de ene kant staan in je folder de tijden dar ze naar buiten gaan en in de winter een dag deel, maar daarnaast zie ik een prijs waarin staat dat en nacht op de wei. en dan in het klein een combinatie prijs. wat bij mij overkomt kan het nu wel of niet 24/7 op de wei?

het stukje eraf zou ik bij accommodatie zetten. want als je eerst kijkt naar accommodatie lijkt het alsof er geen was/poets plaats is geen kastjes voor je spullen.

is het nu een manege of pensionstalling? je hebt het in het stukje over dat er geen manege lessen geven worden en het volgende stukje hebt je het over een buitenmanege. maar veder kan ik niks over een manege vinden.

ik mis nog de stalregels (ik vind dat fijn om te weten met o.a. de openingstonden)
want zijn er speciale regels voor menners en ruiters in de zelfde bak? ik zelf zou niet graag rijden met een men wagen in 1 bak.

zijn er stallings kosten aan als je er een trailer/menwagen kwijt wilt?

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 13:21

ruitje schreef:
Natuurlijk kan ik foto's laten maken zonder kruiwagen op de achtergrond maar dat is gewoon niet wie we zijn.

Dan krijgen we een site die niet meer dichtbij ons staat, als er daarom 1 box minder vol staat maar ik voel me wel goed en echt bij hoe we ons naar buiten toe neerzetten heb ik dat liever.

Ondernemen heeft ook iets te maken met achter je eigen visie staan en wij gaan hier voor. Ja, daar verlies je klanten op maar dat is beter dan jezelf verliezen :)

Ik begrijp precies wat je bedoelt.
Alleen, hoe zet je jezelf met deze site neer ?

Voor de buitenstaander, als iemand die er met de pet naar gooit.
Dat is toch niet de bedoeling ?
Ik bedoel, ik heb niet het idee, als het om paarden gaat, dat jij er met de pet naar gooit.
En toch is dat de indruk die deze site nalaat.

Het gaat niet over 'mooi'.
Mooi is een zeer relatief begrip.

Het gaat er simpel om dat je een goede, degelijke site moet hebben.
Een goede site (1) laadt snel op, (2) is overzichtelijk, (3) is handig in het gebruik, (4) is bij alle schermformaten even fijn te gebruiken.
Op al die punten scoort de site een onvoldoende.

Als je een site hebt, kun je er net zo goed voor zorgen dat die site een meerwaarde betekent.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:33

BigBen, ik begrijp je punt. Kan het mooier, strakker, sneller, gelikter?? Ja. Maar voldoet de site daarom niet? Nee.

Ik krijg als ik de site bekijk absoluut niet het idee 'dat iemand er met de pet naar gooit'. Stal De Groene Meer is geen strak gelikte dressuurstal en hoeft dat in mijn ogen ook absoluut niet uit te stralen via de website. Ben ik op zoek naar een nieuwe auto van 50K dan verwacht ik als ik op internet zoek inderdaad een strakke, snelle site met mooi beeld en een uitstraling van luxe.
Ben ik echter op zoek naar een gezellige voornamelijk recreatieve pensionstalling waar het welzijn van paarden hoog in het vaandel staat, dan past juist de weergave van de site van Ruitje prima: familiebedrijf, geen blablabla, niet mooier voordoen dan het is. Dit type pensionstalling is ook niet geschikt voor ieder paardenmens, en dat geeft de site in mijn ogen goed weer. Ja, er zullen mensen op afhaken misschien, maar er zullen ook mensen zijn die juist deze sfeer zoeken.

Op termijn is het misschien best een goed idee om de site eens door een (semi)professioneel te laten updaten/nakijken in de huidige vorm. Voor nu voldoet hij in mijn ogen prima en geeft het een mooie eerste impressie.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:01

Leuke website. Als ik echt even mag muggenziften, dan zou ik de volgorde van je menu aanpassen. Zet de onderdelen in de volgorde van hoe ze op je stal staan; dus eerst je erf, dan je stallen, je rijbak, je wei, je paddocks en dan buitenrijden. Ik vond het verwarrend om eerst over buitenrijden te lezen, en dan pas over de stallen.