Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
.
. Ben wel makkelijker in bestellen voor mijn vriend of dochter, omdat ik ze graag verwen.... dat moet ik nog een beetje afleren zullen we maar zeggen
nouklime schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat er nou zo moeilijk aan is. gewoon NIET kopen. NIET je pinpas pakken. Je bent er zelf bij je kan zelf nadenken gewoon niet doen. Jezelf afvragen heb ik dit nodig? Ga ik het gebruiken? Niet overdag naar de winkels gaan maar in de avond zodat alleen de supermarkt nog open is haha! Thuis op de bank blijven zitten is ook een goeie bespaartip! tenzij je los gaat met online shoppen....
nouklime schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat er nou zo moeilijk aan is. gewoon NIET kopen. NIET je pinpas pakken. Je bent er zelf bij je kan zelf nadenken gewoon niet doen. Jezelf afvragen heb ik dit nodig? Ga ik het gebruiken? Niet overdag naar de winkels gaan maar in de avond zodat alleen de supermarkt nog open is haha! Thuis op de bank blijven zitten is ook een goeie bespaartip! tenzij je los gaat met online shoppen....
Relaxed schreef:nouklime schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat er nou zo moeilijk aan is. gewoon NIET kopen. NIET je pinpas pakken. Je bent er zelf bij je kan zelf nadenken gewoon niet doen. Jezelf afvragen heb ik dit nodig? Ga ik het gebruiken? Niet overdag naar de winkels gaan maar in de avond zodat alleen de supermarkt nog open is haha! Thuis op de bank blijven zitten is ook een goeie bespaartip! tenzij je los gaat met online shoppen....
Joh als het zo makkelijk was he.. Zelfde als stoppen met roken, gewoon niet doen.. Zelfde als afvallen, gewoon minder vreten... Allemaal doodsimpel
nouklime schreef:Relaxed schreef:
Joh als het zo makkelijk was he.. Zelfde als stoppen met roken, gewoon niet doen.. Zelfde als afvallen, gewoon minder vreten... Allemaal doodsimpel
Maar zo werkt het wel! Ben overigens al ruim 4 jaar gestopt met roken dus ja ik weet hoe moeilijk het is maar het kan! Met eten heb ik dan wat meer moeite om te laten staan... Je moet het willen. Maar zoals je zelf aangaf je hebt het geld ervoor dus is het inderdaad lastiger want je denk misschien eerder 'ik mis het toch niet'.

Heb dan ook diep respect voor mensen die met 50 euro per week een heel gezin moeten onderhouden.. Maar die mensen hebben nu eenmaal geen andere optie, dus dan moet je wel.. Cer schreef:pompadour schreef:Ik koop kleding het liefst mogelijk in de uitverkoop.
Scheelt veel geld. ondergoed en T-shirts koop ik altijd bij Zeeman,
Als ik wok nasi en bami maak ,dan is het altijd te veel. De helft doe ik in de vriezer, is lekker makkelijk en goedkoop.
ik rij in een auto van bijna 21 jaar, weinig kosten ondanks ie op leeftijd is. Ik heb er 400 euro voor betaald. Ik koop geen dure make-up spullen , shampoo's kom ik bij Action ,deo ook.
Goeie tips, kleding in de uitverkoop, maar ligt eraan welke uitverkoop.
Ondergoed bij de Zeeman? Ieder zn keus maar nee, dat vind ik niet mooi en kan binnen een paar weken in de prullenbak.
Paardrijtshirts soms wel bij de Zeeman ofzoiets.
Dure make up, wat is duur? Ik gebruik graag pure producten, dat kost soms wat meer. Maar dat doe ik dan weer liever dan parabenen of alcohol op mn gezicht smeren![]()
Action heeft best oke merken, maar ook mn shampoo komt bij een speciaalzaak vandaan![]()
Het gaat er niet om dat er geen geld is, het gaat erom dat iemand die 8e dekbedovertrekset niet nodig heeft omdat het er zo leuk uitziet op pinterest, althans, dat denk ik
. Als je maar wel binnen dat bedrag blijft
Desnoods iedere maand voor dat bedrag aan cash geld opnemen en in een apart vakje van je portemonnee stoppen, zodat je ook ziet hoe snel het wel/niet op gaat.
Relaxed schreef:nouklime schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat er nou zo moeilijk aan is. gewoon NIET kopen. NIET je pinpas pakken. Je bent er zelf bij je kan zelf nadenken gewoon niet doen. Jezelf afvragen heb ik dit nodig? Ga ik het gebruiken? Niet overdag naar de winkels gaan maar in de avond zodat alleen de supermarkt nog open is haha! Thuis op de bank blijven zitten is ook een goeie bespaartip! tenzij je los gaat met online shoppen....
Meer dan dat is het niet. Verantwoordelijkheid nemen. Is dat makkelijk? Nee. Maar het is wat het is. 

) Dus dat lukt dan weer wel 
Ik hoop iig dat ze dat soort dingen niet roept als iemand hier een topic opent over afvallen
Relaxed schreef:Ik ga maar eens mijn pinpas en creditcard eruit gooien (thuislaten dus) en 50 euro per week pinnen voor de boodschappen, het restant is dan vrij te besteden voor impuls aankopen
Ik had altijd het excuus dat ik mijn pinpas mee wil hebben ivm onvoorziene dingen, maar dat is natuurlijk onzin.. Als ik ver weg ga, neem ik hem echt wel mee, maar als ik gewoon naar mijn werk ga is ie nergens voor nodig. En juist na mijn werk wil ik nog wel eens naar de winkel gaan of ff bij de action kijken
En qua spullen is het juist gek, ik gooi namelijk ook heel makkelijk wel weer weg, ben geen verzamelaar met een vol huis oid. En daarin denk ik ook wel steeds vaker aan duurzaamheid en milieu.. Ik koop bijvoorbeeld al tijden geen zeep meer, omdat ik dat niet veel gebruik en nog steeds flessen heb staan die ik gekregen heb of ooit al eens heb gekocht (met 35% sticker) Dus dat lukt dan weer wel
Ayasha, ik schiet het niet af, natuurlijk moet ik het zelf doen.. Maar ik vond Nouklime gewoon te kort door de bochtIk hoop iig dat ze dat soort dingen niet roept als iemand hier een topic opent over afvallen
Relaxed schreef:Tja, de titel zegt het al, wat helpt voor jullie om te besparen op allerlei (onzin) uitgaven?
Ik ben vaak enorm impulsief, ik bedenk iets en ik koop het.. Ik zie iets leuks op Pinterest en inmiddels is het behang van de muur en moet ik achter verf/saus aan.. Na het werk geen zin om te koken, naar de winkel en ik haal het.. Even naar de action en met allerlei troep thuiskomen wat ik (nog) helemaal niet nodig heb..
Nu denk ik wel eens, ik pin 50 euro per week en daar moet ik het mee doen, ik ben alleen en dat moet qua boodschappen en huishoudelijke uitgaven ook zat lukken.. Maar zonder pinpas op pad lijkt me echt totaal niet relaxed.. Heb je nog 25 euro in je portemonnee, heb je voor 30 euro in je mandje.. Oeps
Hoe doen jullie dat? Wat zijn jullie tips en trucks? Gaat dus ook om de mindset, maar wat zeg je dan tegen jezelf? Wat ook echt helpt?
Suzanne F. schreef:Relaxed schreef:Ik ga maar eens mijn pinpas en creditcard eruit gooien (thuislaten dus) en 50 euro per week pinnen voor de boodschappen, het restant is dan vrij te besteden voor impuls aankopen
Ik had altijd het excuus dat ik mijn pinpas mee wil hebben ivm onvoorziene dingen, maar dat is natuurlijk onzin.. Als ik ver weg ga, neem ik hem echt wel mee, maar als ik gewoon naar mijn werk ga is ie nergens voor nodig. En juist na mijn werk wil ik nog wel eens naar de winkel gaan of ff bij de action kijken
En qua spullen is het juist gek, ik gooi namelijk ook heel makkelijk wel weer weg, ben geen verzamelaar met een vol huis oid. En daarin denk ik ook wel steeds vaker aan duurzaamheid en milieu.. Ik koop bijvoorbeeld al tijden geen zeep meer, omdat ik dat niet veel gebruik en nog steeds flessen heb staan die ik gekregen heb of ooit al eens heb gekocht (met 35% sticker) Dus dat lukt dan weer wel
Ayasha, ik schiet het niet af, natuurlijk moet ik het zelf doen.. Maar ik vond Nouklime gewoon te kort door de bochtIk hoop iig dat ze dat soort dingen niet roept als iemand hier een topic opent over afvallen
En gewoon niet naar de winkel of de action gaan?
. Oké niet helemaal. Maar lotgenotenleed helpt in ieder geval een beetje. Je bent dus al goed begonnen haha.
Tiggs schreef:Wat bij mij m'n mindset behoorlijk heeft veranderd was het nadenken over duurzaamheid.
Al die kleine dingetjes die je koopt zijn weer een extra belasting voor het milieu/de aarde. Bijvoorbeeld alle kleine/goedkope dingetjes die je bij Primark of Action koopt. De lage prijs wordt wel ergens door veroorzaakt (slechte werkomstandigheden, goedkope en wellicht 'ongezonde' materialen, slechte kwaliteit - dus snel weggooien - dus meer afval).
Hoop dat het niet te zweverig klinkt, maar ik koop sinds ik me dit realiseer een stuk minder.
Why...?