Budget manier slot koelkast/kast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 16:48

watchthesky schreef:
Ik vind de madame Jeannette (of hele sterke sambal uit de toko of zo) dan op zich nog wel een goed en redelijk onschuldig idee.
Hij kan moeilijk bewijzen dat je normaal nooit pittig kookt toch? :Y)

+:)+
Die magneetslotjes zou ik ook niet doen, lijkt me zonde geld.

Anoniet

Re: Budget manier slot koelkast/kast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 16:52

Ik betwijfel ook of die slotjes sterk genoeg zijn. Die zijn bedoeld voor peuters/kleuters, niet voor volwassen mannen.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 16:53

Stel nou dat je dokters voorschriften hebt voor medicatie en je beslist om dit door je eten te doen, iemand pakt het en moet naar het ziekenhuis. Dan is dit toch niet jou fout?
Of als je gewoon wat laxeer poeder door het eten gooit omdat je last hebt van je darmen. Prima toch? HIJ neemt het risico om je eten te pakken met alle gevolgen van dien. Ik ben toch ook niet verantwoordelijk als iemand mijn tas steelt en mijn eten daaruit op eet oid en ziek wordt?

Verder is het gewoon een rot situatie waarvan ik hoop dat hij snel veranderd en je je veilig kunt voelen in je eigen huis. Dat is wel het belangrijkste denk ik. En blijf je huurbaas inlichten! Tot hij/zij er zelf zo moe van wordt dat je al wéér komt klagen.
Laatst bijgewerkt door Cilli96 op 10-02-19 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 16:54

Als hij TS als schuldige wil aanwijzen dan zal hij eerst zelf moeten toegeven dat hij haar eten gestolen heeft.

Maar zou evengoed niet zo snel kiezen voor medicijnen in het eten. Liever een goed slot idd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 19:15

Ik ga van die magnetische kinder sloten bestellen samen met een huisgenoot. En dan 2 per kastje en dan zit het wel goed hoop ik.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:23

Captain schreef:
Geen oplossing maar ik zou dan met de rest van de bewoners afspreken om laxeermiddel in al het eten/drinken te doen voor 2 weken.. ~~}> En dan zelf even 2 weken niet uit de koelkast eten.

Werkt goed!
heb ik ook een keer gedaan. Ik werkte in het ziekenhuis en als wij een broodje of zo gekocht hadden at hij hem stiekem op. Ging zo een jaar. Toen heb ik een bossenbol uitgehold en door de slagroom laxeermiddel gedaan.Hij heeft het nooit meer gedaan. Hij had dienst op de eerste hulp, die goeie man heeft de hele nacht naar de wc kunnen hollen. :D

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:29

Azijn is heilig voor zo'n dingen.
Spuit overal azijn in en over en door.
Is totaal onschuldig,maar hij zal niet veel meer proeven van je kookkunsten.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:34

Ja of een beetje cribox of anti knabbel werkt denk ik ook wel

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:47

Oeh, dit had ik ooit op een stal, zadelkasten werden open gebroken als er een vermoeden was van snacks in je kast. Wat voor mij hielp was vies snoep neerleggen als lok aas, ik had een zak oreo's (oreo openen, witte spul eraf schrapen met een mesje, tandpasta erop, koekje weer dichtmaken en terug in de verpakking) en een verpakking jellybeans (waar geen jellybeans in zaten maar bean boozled, ook jellybeans die er precies hetzelfde uit zien maar die smerig smaken, te koop bij de jamin).

Voor het paardenvoer, dat hier net zo hard gejat werd, had ik een gereedschapskist gekocht waarin ik dat afgesloten kon bewaren. Die heb je in allerlei formaten, zijn stevig en veel modellem hebben een oogje bij de sluiting zodat je er een hangslot aan kan hangen. Misschien passen je glazen er in? Voordeel hiervan is dat je het ook mee kan nemen als je daar weg gaat.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:54

Birdie60 schreef:
Captain schreef:
Geen oplossing maar ik zou dan met de rest van de bewoners afspreken om laxeermiddel in al het eten/drinken te doen voor 2 weken.. ~~}> En dan zelf even 2 weken niet uit de koelkast eten.

Werkt goed!
heb ik ook een keer gedaan. Ik werkte in het ziekenhuis en als wij een broodje of zo gekocht hadden at hij hem stiekem op. Ging zo een jaar. Toen heb ik een bossenbol uitgehold en door de slagroom laxeermiddel gedaan.Hij heeft het nooit meer gedaan. Hij had dienst op de eerste hulp, die goeie man heeft de hele nacht naar de wc kunnen hollen. :D

Hij had er een melding van kunnen maken wat in het ergste geval jou je baan had kunnen kosten. Neem aan dat het laxeermiddel ook nog eens gestolen was van de afdeling?
Ik zou dit op een meer volwassen manier aanpakken. Of, als je dat niet wilt, de hete peper-truc.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 23:32

Volwassen communiceren is helaas geen optie. :+

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:35

Ik ben heel benieuwd hoe je dit gaat oplossen, wat een ellende zeg :\

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 23:41

Uiteindelijk verhuizen, net als in totaal 3 van de 5 mensen hier. Om hem. :+

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:43

Dat zou toch een duidelijk signaal moeten zijn naar je huisbaas?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:44

Zoek samen een nieuw huis *\o/*
Sorry als ik er overheen gelezen heb of dat het voor zich zou moeten spreken, maar ik zou ook wel even zorgen dat je op je eigen deur een slot hebt.
Al is het een schuifslotje, dat je in geval van nood wel snel weg kunt (van binnen naar buiten dus).

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:45

Mijn nicht had gewoon een ijzeren ketting en een slot er op rond haar koelkast. Voor de hond :+ die maakte de koelkast open en vrat alles op behalve de groente.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 23:49

Ik woon via een woningstichting, SSH als je het wil weten. :P
Ik heb dus een "buurtbeheerder" en zolang we niet kunnen bewijzen wie het doet, kunnen we niks. Ja de zooi op de eigen kamers zetten. En dat meerdere mensen weg willen daarom vind hij "erg jammer, dat de goede weer moeten lijden onder de slechte".

En mijn deur zit altijd op slot, ook als ik thuis ben. Zodra ik vastigheid qua werk heb ga ik samenwonen, dus hopelijk hooguit nog maar een paar maanden hier. :=

Maar de lijst met ellende is helaas lang... Nooit meer een gedeeld huis voor mij hierna. Woon er trouwens al 2,5 jaar. Eerst 2 jaar had hij ook 2 grote (formaat stafford) honden dus lag er de hele tijd OVERAL hondenhaar.

zodine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:53

Wauw. Dit doet mij denken aan de medehuurder van mijn zusje. Van de een op de andere dag bij haar in huis geplaatst. (Door een hulpinstantie). Het begon met het missen van wat eten en keukenspullen maar leidde uiteindelijk tot het stelen van haar meubilair en dit verkopen. Letterlijk alles wat niet in haar woonkamer stond (die kon als enige op slot) werd gestolen/verkocht etc. Zelfs haar pannenset werd gebruikt voor het uitkoken van drugs.

Vergis je niet. De politie is hier meerdere malen bij gekomen, pas toen de jongen het hele huis (en een medebewoner) kort en klein sloeg onder invloed van drugs werd hij opgepakt en uitgezet.
Zulke mensen kunnen ontzettend veel uitvreten en daar sta je als medebewoner gewoon machteloos bij. Pas daarom goed op voor welke oplossing je gaat kiezen.
Mijn zusje heeft uiteindelijk voor haar eigen veiligheid 3 maand bij mij gewoond en is toen verhuisd.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 00:17

Hup sloten erop en klaar en verder alles in je kamer.
En elke keer een klacht indienen met z'n allen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 10:44

Ik heb besloten gewoon zsm te verhuizen. En geen servies ofzo weer te kopen. En niks in mijn vriezer bewaren wat hij wil eten etc. :n

Hij scheen vrijdagnacht met een dik mes over de straat hier gelopen te hebben. Zijn vriendin werd bedreigd schijnt. Dus tja...

Er ligt in de bosjes onder zijn raam naast bierblikjes nu ook een gebruikte condoom. Want zo moeilijk is dat hoor, vuilnis weg gooien. :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:03

Pff wat een mafkees sterkte ermee hopelijk vind je snel wat anders!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:22

Pff er is volgens mij nog niemand dood gegaan van een beetje laxeermiddel, je kan het zelfs in de supermarkt halen, en je hebt zelfs laxeermiddelen op natuurlijke basis.. Dus gewoon lekker er doorheen doen, inclusief een volle lepel sambal zodat hij daarna feest heeft op het toilet, moet hij maar lekker met zijn poten van je spullen afblijven. Als ik in die situatie had gezeten had ik dat wel gedaan, je moet je veilig voelen in je huis en alleen de gedachte al om je spullen achter slot en grendel te moeten doen in je eigen huis, is al niet goed.. Je kan ook een cake bakken en daar een beetje hondenpoep doorheen mixen.. Zou daarna alleen alle spullen die je hebt gebruikt om het te maken weg gooien haha :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:28

Maar ik denk dat je in dit geval beter kunt oppassen met dingen doelbewust in het eten stoppen, als ik hoor dat meneer met mes over straat loopt en mensen bedreigt.
Ik zou me dan liever een beetje koest houden, hoe lastig het ook is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 11:31

Tegen mij doet hij niks hoor, ben gewoon bang voor mensen hier aan de deur. Niet voor hem...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 10:04

Er is nog weer meer verdwenen... (glazen thee glas) heb gevraagd of iemand het terug wil zetten. Maar ga vandaag ruimte leegmaken (geen idee hoe) en alles naar mijn kamer slepen.