Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Willl65 schreef:Die van mij kregen pas mobiel bij het gaan naar voortgezet onderwijs. Ik heb inderdaad controle gehad op hin internetgebruik. Net als dat ze telefoon niet mee naar bed mochten nemen.
Nu zijn ze 18 en 20 en zijn ze zelf verantwoordelijk voor hun internet gedrag
Ik heb het idee dat de effecten van wifi en emf stilgehouden worden. Ik zie bij ons in de winkel regelmatig ouders een telefoon in de handen van kinderen van 2-4 jaar douwen als ze niet willen stoppen met janken. Daar krijg je toch schijtirritante kinderen van..
Nies_ schreef:je kunt een keer vragen of je het mag zien (waarop nee natuurlijk geen antwoord is).
Maar sommige dingen vráág ik niet, die deel ik mede

Lepeltje schreef:Ik zou sowieso heel voorzichtig zijn met alle mobiele dingen rondom kinderen. Je kan natuurlijk niet alle blootstelling voorkomen maar een telefoon met wifi heeft een kind helemaal niet nodig. Het is natuurlijk lastig als alle kinderen op school een smartphone hebben maar dat is dan jammer. Ik heb tot mijn 26e overleefd zonder smartphone en ik kan me niet herinneren dat ik het ding vreselijk gemist heb. Voor een eigen smartphone zou ik denk ik 16 jaar aanhouden maar dat zal wel onrealistisch zijn in deze tijden.
´

). Die was er zodat ik kon bellen/sms'en als ik veilig op de sportvereniging aankwam. Daar moest ik in mijn eentje heen fietsen en mijn ouders vonden het fijn om dan wat van mij te horen en als extra veiligheid. Lepeltje schreef:Ah ja dat wist ik niet, ouderwets papier is natuurlijk helemaal uit.![]()
Dan wordt het een lastig verhaal inderdaad, daarom schreef ik ook dat het waarschijnlijk onrealistisch is.
Wellicht komen ze er nog op terug of komen er minder schadelijke wifi technieken. Het lijkt me echt super onhandig al die kinderen met een slimme telefoon in de klas.
Ik weet zeker dat er een tijd komt dat we hierop terugkijken net als met het rookgebeuren en ons afvragen waar we nou eigenlijk mee bezig waren.
Ik word oud denk ik..
Lepeltje schreef:Ah ja dat wist ik niet, ouderwets papier is natuurlijk helemaal uit.![]()
Dan wordt het een lastig verhaal inderdaad, daarom schreef ik ook dat het waarschijnlijk onrealistisch is.
Wellicht komen ze er nog op terug of komen er minder schadelijke wifi technieken. Het lijkt me echt super onhandig al die kinderen met een slimme telefoon in de klas.
Ik weet zeker dat er een tijd komt dat we hierop terugkijken net als met het rookgebeuren en ons afvragen waar we nou eigenlijk mee bezig waren.
Ik word oud denk ik..
snuffie123 schreef:Ik vind het wel interessant. Denk je dat we dan weer helemaal teruggaan naar een tijd zonder mobiele telefoons en social media of hoe zie ik het voor me?
Lepeltje schreef:Oh ik zie ook echt wel de voordelen hoor.
Zoals ik zei: ik heb er heel hypocriet zelf ook een.
Lees het linkje even, daar staan alle tot nu toe bewezen schadelijke effecten in. Ik geloof niet dat we straks allemaal dood neervallen hoor, maar het zal me niks verbazen als we bijvoorbeeld een generatie krijgen met een hoger percentage jongens met verminderde vruchtbaarheid. Dat soort dingen.
We hebben al die fancy dingen met sneltreinvaart geïnstalleerd zonder eigenlijk echt te weten welk effect dat heeft. En ja ik maak dankbaar gebruik van de handige technieken.
We kunnen nauwelijks nog zonder en dat maakt het natuurlijk een stuk anders dan roken. Maar het ging me meer om het idee dat we in de jaren 80 ook dachten dat dat allemaal wel kon zonder schade.
Misschien vinden ouders hier het ook wel nuttig om te weten dat het niet helemaal schadeloos is, en dat het wellicht de moeite waard is om vooral bij kleine kinderen het gebruik te beperken. Maar ook voor jezelf is het bijvoorbeeld beter om de telefoon niet naast je bed te leggen als je gaat slapen (of op vliegtuigmodus zetten). Of hem voor lange tijd tegen je lichaam aan te dragen.

Lepeltje schreef:Dat is geen valide argument. Omdat andere dingen ook schadelijk zijn moeten we dit maar negeren?
Zo kom je natuurlijk nergens.
Alcohol is ook schadelijk dus waarom zouden we stoppen met roken?
Het gaat trouwens niet om de schermpjes of andere hardware, het gaat om de EMF's die nodig zijn om overal mobiel te zijn.
Ik doe allerlei dingen die schadelijk zijn voor mijn lichaam en ik maak me daar echt niet de hele dag druk om. Maar ik denk wel dat het goed is als mensen beter op de hoogte zijn van het feit dat er meer en meer bewijs naar boven komt dat het niet zo onschuldig is als we altijd dachten. Zeker bij kinderen want die hebben nog een heel leven te gaan. Om nog ff een valse vergelijking te maken: die stop je ook niet op hun zesde een peuk in de bek omdat ze toch al aan genoeg schadelijke dingen blootgesteld worden. Er zijn namelijk ook schadelijker dingen dan sigaretten.
Lees nou gewoon eens dat linkje dan weet je waar ik het over heb.
Shaggy09 schreef:Ik heb het linkje gelezen en vind het niet echt overtuigend overkomen eerlijk gezegd.
Nogmaals vind ik de vergelijking met de sigaret evenals alcohol echt nonsense. Dat is gewoon zo compleet iets anders. Sigaretten en alcohol kan iemand veel gemakkelijker fataal worden. Probeer jij maar iemand te laten sterven door WiFi gebruik.
Het slaat gewoon kant noch wal.
Vroeger zeiden ze al van lang tv kijken krijg je vierkante ogen, oftewel overmatig tv kijken is niet gezond. Zo zal dat ook met smartphone en internet gebruik zijn, maar gewoon in zo'n compleet andere mate dan verdovende middelen. Of ongezond voedsel.
Je hoeft zeker niet iets wat ongezond is te negeren. Maar met de onderzoeken en wetenschap van tegenwoordig hadden wij het allang geweten als WiFi stralingen en dergelijke allemaal zo ongezond zouden zijn als jij en dat linkje beweren.
Lepeltje schreef:Shaggy09 schreef:Ik heb het linkje gelezen en vind het niet echt overtuigend overkomen eerlijk gezegd.
Nogmaals vind ik de vergelijking met de sigaret evenals alcohol echt nonsense. Dat is gewoon zo compleet iets anders. Sigaretten en alcohol kan iemand veel gemakkelijker fataal worden. Probeer jij maar iemand te laten sterven door WiFi gebruik.
Het slaat gewoon kant noch wal.
Vroeger zeiden ze al van lang tv kijken krijg je vierkante ogen, oftewel overmatig tv kijken is niet gezond. Zo zal dat ook met smartphone en internet gebruik zijn, maar gewoon in zo'n compleet andere mate dan verdovende middelen. Of ongezond voedsel.
Je hoeft zeker niet iets wat ongezond is te negeren. Maar met de onderzoeken en wetenschap van tegenwoordig hadden wij het allang geweten als WiFi stralingen en dergelijke allemaal zo ongezond zouden zijn als jij en dat linkje beweren.
Ik had je al uit gelegd waarom ik de vergelijking maak. Het gaat niet om de dodelijkheid maar om de manier waarop we ermee omgaan.
De paper is niet geschreven om je te overtuigen. Het is een samenvatting van wetenschappelijk onderzoek tot nu toe naar de schadelijke effecten van WIFI. Met andere woorden: de wetenschap is daar inderdaad mee bezig en ze weten het dus ook al een tijdje. Alleen wordt er verder weinig mee gedaan, een van de redenen is ongetwijfeld omdat de schadelijkheid een lange termijn effect is wat het in het echte leven lastiger te meten maakt. En we gebruiken het natuurlijk nog niet zo lang op zo'n grote schaal.
Maar goed ik zeg niet dat je er iets mee moet doen en dat iedereen zijn telefoon onmiddellijk in de prullenbak moet gooien. Het is gewoon info, misschien vindt een ander het wel interessant en belangrijk om in ieder geval het gebruik bij kinderen te beperken.
Ik denk dus dat het niet zo slecht is als het volgens die site is. Anders hadden we daar al wel meer van gehoord, WiFi bestaat immers al een poos.