Wat zijn jullie vaste bezigheden per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:45

Mijn vaste bezigheden naast een baan van 32 uur en een gezin:

* de honden uitlaten, minimaal 1x per dag
* 1x per week paardrijles
* 2-3 x per week rijden
* 1x per week mesten en voeren.
* journaal kijken
* 1 sociale familie/vrienden bijeenkomst
* dan heb ik wat raads/bestuursfuncties waar ik in zit

shaggy, ik ken mensen die 50 km rijden, ik heb ook tijden mijn paarden in mijn woonplaats gehad maar mijn aanstaande woonde plm 100 km bij me vandaan, jaren reed ik die 200 km totaal afstand zonder morren extra om te voeren, te mesten en te knuffelen, als ik bij mijn as was.

Shaggy09

Re: Wat zijn jullie vaste bezigheden per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:54

Nou ja heel knap, je moet het er maar voor over hebben.. Ook benzinegeld kost dan kapitalen.
Maar dat is verder off topic.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:01

Ieder week,

12 tot 24u werken
Zoontje naar en van school 2 daagjes in de week.
Proberen iedere dag naar mijn pony's
Wasjes en huishouden tussendoor

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:21

Ik werk 36 uur op contract (+/- 30 min van huis) en vaak +/- 6-10 uur per week voor mijn fotografiebedrijf.
Daarnaast sport ik,bij voorkeur 4x per week, maandagochtend, woensdagavond, vrijdagochtend en zondagochtend vaak.
Uiteraard nog het huishouden, maar gelukkig daarvoor 1x per 2 weken hulp maar er blijft genoeg over en tussendoor houden we alles bij, plus de was etc.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:25

Shaggy09 schreef:
Nou ja heel knap, je moet het er maar voor over hebben.. Ook benzinegeld kost dan kapitalen.

Tja, paarden verhuizen had nog geen zin en mijn as eruit doen was ook geen optie.
Dus wat moet je dan waar dan voor over hebben?

Maar leve rijden op gas ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:29

Ik heb altijd het idee dat ik meer in de auto zit dan wat anders :')

- 40 uur werken, 1 uur enkele reis (door de file)
- 5x per week naar paard, 45 minuten enkele reis (52 km enkele reis)
- 6x per week naar de sportschool, 20 minuten vanuit huis
- Thuisstudie HBO
- Hond

Wel het geluk dat ik sinds kort weer bij m'n pa woon, dus dat neemt wel de rest weg :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-19 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:31

Fulltime baan (eigen bedrijf) + 3u reistijd per dag
5u freelance werk pw
+/- 25u bouw-werk pw aan eigen huis
Dagelijks 2 paarden
Vriend + hond + sociaal leven

= behoorlijk druk :D

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:50

Mijn dagelijkse ritueel begint met opstaan, ontbijten, konijnen hooi en water geven en eindigt met voor het slapen gaan de konijnen brokken en water geven.
Ik werk op dit moment heel onregelmatig qua dagen(via een uitzendbureau), maar meestal 3 a 4 dagen. De dag(en) die ik vrij ben, ga ik naar mijn paard, plan ik eventuele afspraken en onderhoud de konijnenhokken/ren.
Op woensdagavond repetities van de musicalvereniging. Op donderdagavond komt mijn broertje altijd gezellig mee koken en eten. Daarna naar de manege om te rijden en na het rijden doe ik de laatste voerbeurt en sluit alles af.
Op zaterdagmiddag geef ik zelf les op de manege en ga na die tijd nog even langs mijn paard. Soms rijden, maar meestal alleen even hallo zeggen en poetsen.
Zondagochtend vaste prik een lekker ritje door het bos met paard, soms daarna nog een bezoekje brengen aan familie en anders lekker op de bank ploffen met de gitaar.
Huishouden doe ik af en toe eens tussendoor en boodschappen wanneer ik iets nodig heb.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:56

A3a1 schreef:
Shaggy09 schreef:

Tja, paarden verhuizen had nog geen zin en mijn as eruit doen was ook geen optie.
Dus wat moet je dan waar dan voor over hebben?

Maar leve rijden op gas ;-)

Nou ja het neemt nogal wat tijd in beslag..

LENTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:05

Ik werk ongeveer 50 uur per week. Ik laat de hond 1 of 2x per dag uit (andere rondes doet mijn partner) en in overleg koken. We doen 1x per twee weken boodschappen samen. Zaterdags is puppytraining en vier keer per week naar stal waarvan ik 2 of 3 keer train/werk met hem(afhankelijk van het weer). Voor de rest is vrijdag vaak koffie drinken bij mam met de hond samen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:06

Shaggy, natuurlijk neemt het tijd in beslag, maar ik wil mijn paard niet 20 uur per dag in een box hebben. En aangezien de paddock paradises hier in de buurt nogal schaars zijn, kom je al gauw uit bij een stal op een half uur rijden.

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:17

Ik werk 4 dagen en doe daarnaast nog een deeltijd hbo-studie met een studiebelasting van ongeveer 20 uur per week waarvoor ik ook 1 dag naar school ga. Heb dus weinig vrije tijd en de vrije tijd die ik heb is op dit moment heel kostbaar voor mij. Besteed dat dus aan mijn vriend, onze huisdieren, het huis op orde maken/houden, mijn bijrijdpaard en ik probeer 1 dag in het weekend “vrij” te houden voor leuke dingen maar dat lukt niet altijd even goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:31

Ik loop 3 dagen op kantoor stage van 8:30 tot 17:00 en 2 dagen op stal van 8:00 tot 17:00, op 1 van die dagen geef ik dan van 17:00 tot 18:00 les, rij zelf het uur daarna en geef dan van 8 tot 9 weer les. Elke andere dag rij ik 's avonds ook nog, ik ben dus naast werk altijd op stal 's avonds.

In het weekend werk ik zaterdags van 9 tot 2 in de paarden, en ga daarna door naar stal (andere :P), help daar met wat dingetjes, gaan om 6 uur gezellig rijden met z'n allen en daarna eten. Vaak blijf ik dan nog even hangen en ben ik rond 10/11 uur thuis.

Zondags werk ik van 9:30 tot ongeveer 5 uur. Daarna blijf ik of rijden, eten of tv kijken, of ga ik lekker naar huis. En maandag begint het hele riedeltje weer.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:39

Ik werk fulltime in de detachering (IT), dus bij mij ligt het er ook aan bij welke klant ik zit. Momenteel zit ik in de beschikbaarheid, wat betekent dat ik circa 2-3 dagen per week op kantoor ben. Dan probeer ik 's morgens rond 8:00 op kantoor te zijn en ga ik in de middag rond een uur of 14.00 weer naar huis. Verder werk ik dan vanuit huis (bezigheden zijn voornamelijk certificaten halen). Hoofdkantoor is 25 minuten rijden (zonder files), afstand naar de klant ligt er ook aan welke klant en locatie natuurlijk.

Vrijwel dagelijks ga ik naar mijn ene paard, 20 minuten reistijd naar stal. Hij staat volpension dus ik hoef in principe niks te doen, behalve bakjes krachtvoer klaarzetten en zijn paddock een beetje bijhouden. Elke woensdag heb ik 'dienst' op de stal van mijn andere paard, 30 minuten reistijd. Hier mest ik dan alles uit, geef de paarden hun bakje en voer hooi etc. Daar ben ik gemiddeld 2 uur mee bezig. In de weekenden ben ik eigenlijk altijd op stal te vinden, bij beiden paarden :))

Daarnaast doe ik eigenlijk vrij weinig, vind het wel prima zo. We gaan wel over enkele maanden verhuizen, dus al wel begonnen met opruimen en inpakken.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:12

Ik werk vier dagen, 32 uur per week. ik moet best een eindje reizen, dus maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag 7 uur de deur uit en 6 uur weer thuis, even snel eten en dan naar paard. Vrijdag komt mijn verzorgster, dus dan heb een avondje voor mezelf.
Verder volg ik een HBO opleiding, dus donderdag de hele dag naar school of op een andere manier aan mijn studie besteden. Het weekend reserveer ik meestal één dag helemaal voor mijn studie. De andere dag voor mijn boodschapjes, huishouden en een beetje uitrusten of iets leuks doen.
Eén keer per 2-3 weken nog een halfuurtje zangles en dan zit alles wel weer vol... Ik zal blij zijn als mijn studie klaar is, dan heb ik weer wat tijd over.

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:22

Zo te zien ben ik niet de enige met een vol schema :)

Ik werkte altijd 40 uur. Ben sinds dit jaar 36 uur gaan werken. Hierdoor ben ik 1x in de twee weken de woensdag vrij. (Heerlijk!!)
Dan neem ik de tijd voor extra opruimen/schoonmaken zoals ramen wassen vloer dwijlen of die ene kast eens goed opruimen oid
En natuurlijk extra tijd voor de paarden.
Daarnaast volg ik een opleiding tot instructrice niv.1

Normaal doordeweeks

6.15 wekker
Paarden voeren, ontbijt, douchen.
7.30 auto
8.30 op het werk
17.30 vrij

'S avonds 2x per week uurtje sporten gelijk uit werk (ligt op de route) ben dan rond 20uur thuis. Paarden voeren, douchen even zitten en naar bed.

1x per week avondje met verzorger bij de paarden.
1830 thuis snel eten en dan naar buiten (paarden staan thuis)

1x per week of eten bij vrienden of extra avondje bij de paarden of studietijd

Vrijdagavond houd ik vrij voor vriendjelief (we wonen samen.. maar toch)

Weekend.
1x per 3 week een opleidingsdag van 10-17 met 1uur reistijd. Neem sinds kort eigen paard mee.
Zaterdag: vaak paarden/huishouden/boodschappen/familie dingen
Zondag: paarden/ chill ochtend en smiddags paardenmiddagje savonds vriendjestijd

Mijn vriend werkt meer dan fulltime met 1 uur reistijd per dag. Hij helpt met grote klussen buiten en boodschappen/koken. Rest in huis/paarden doe ik.. ik heb gewoonweg meer energie over na het werk.

Je moet het toch samen doen uiteindelijk. Wel heel fijn dat hij mij helemaal vrij laat mbt mijn drukke leventje en paarden tijd. (&ikhemmetikhemmetzijnhobbiesnatuurlijk)

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:32

Ik werk 32 uur en mijn vaste bezigheden daarnaast zijn:

- na werk naar de paarden (+/- 1,5 uur per dag), dus 4x doordeweeks en dan ga ik nog 1 dag in het weekend. Paarden staan dichtbij werk, maar verder van huis.
- dagelijks 2x per dag met de hond wandelen (mijn man doet de andere beurt)
- dagelijks yoga, variërend van 15-45 minuten, meestal later op de avond
- op woensdag en in het weekend doe ik het huishouden. Op de andere dagen kookt mijn man en ruimt de vaatwasser in/uit.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:36

Ik werk gemiddeld 32 uur per week(in de zorg, dus wisseldiensten)
Voordat ik ga werken ga ik standaard een uur met de honden en met vroege dienst bij thuiskomst weer. Met late ga ik dan een half uurtje.
Daarnaast train ik 2-3x per week met mijn honden en in het weekend vaak wedstrijd of maak ik lange wandelingen van minimaal 2,5uur met de honden.
Daarbij ben ik nog bezig met een hbo studie(gedragstherapie bij honden), waar ik eens per twee weken een lesdag aan de andere kant van het land heb.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:47

Zo te zien ben ik niet de enige die druk is :D

Ik werk 35 uur per week, drie dagen op kantoor (2,5 à 3 uur reistijd op een dag) en twee dagen thuis. Daarnaast ben ik gemeenteraadslid, dat kost zo’n 10 à 16 uur per week. Raadsstukken lees ik eigenlijk altijd in de trein, daarnaast één avond per week fractievergadering en één avond per week raadsvergadering of -bijeenkomst. Voor de hobby geef ik nog een avond paardrijles en her en der wat privélesjes. Eigen paard rijd ik 3 à 4 dagen per week (deelpaard, heb hem samen met een vriendin). Ik woon nog thuis en help wel in het huishouden, maar het scheelt een slok op een borrel dat ik niet alles zelf hoef te doen, anders zou het wel erg druk worden.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:47

_Dreamer schreef:

- Thuisstudie HBO
- Hond

Wel het geluk dat ik sinds kort weer bij m'n pa woon, dus dat neemt wel de rest weg :)

Hoe doe jij dit in hemelsnaam?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:49

ik werk 40 uur in 2 ploegendiensten. ene week van smorgens 6 tot 2 uur smidags . ga dan smorgens 5 uur eruit paarden buiten zetten en naar werk.[ zet smidags er voor alles klaar zodat ik ze smorgens zo buiten kan zetten. in de hooikoortseizoen moet ik smorgens nog puffen met de tinker.] ben dan half 3 smidags thuis. en dan mesten en voeren. heb ze thuis te staan en probeer dan 3 of 4 keer te rijden. verder eten en was doen. en huishoudelijke taken.rn boodschappen. savonds na eten lekker wat internetten of tv kijken. ga dan savonds om half 9 op bed. weekends ook wat huishoudelijke taken maar net hoe het uit komt even naar mijn ouders of komen bij ons of verjaardag. en wat leuks doen met mijn man en probeer nog lekker bezig te zijn met de paarden. de andere week heb ik late dienst. van smidags 2 tot savonds 10 uur. smorgen ongeveer 9 of half 10 uit bed. zet geen wekker. dan paarden naar buiten en voeren. dan wat huishoudelijke klusjes of wasjes en eten klaarmaken. en boodschappen. na warm eten mesten en voeren en dan om kwart over 1 weg naar werk. in deze week rijd ik eigenlijk niet. verder heb ik hekel aan verplichtings. heb veel slaap en tijd voor mezelf nodig :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:59

Ik werk 24/36 uur per week in de zorg. Flexibele dagen.
En daarnaast geen vaststaande verplichtingen.
Tijd te kort kom ik uiteindelijk toch altijd.
Want ik zie graag familie/vrienden.
Heb een paard en een hond.
Een moestuin.
Doe graag yoga.
Doe 1 x per twee weken vrijwilligerswerk.
Heb een bioscoopabbonement.
En heb regelmatig behoefte aan een bankhangavond met een goed boek.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:23

Romeo2007 schreef:
_Dreamer schreef:

- Thuisstudie HBO
- Hond

Hoe doe jij dit in hemelsnaam?

Pfff. En waarom??

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:33

Ik heb het nog makkelijk als ik dat lees van iedereen! :oo

Ik werk 40 uur per week. Vast. Iedere dag 8.15 uur tot 16.30 uur. Ik doe er op een rustige ochtend 20 minuten over naar werk en als het druk is soms wel 45 min. vanuit werk altijd file.

Meestal ben ik dan rond 5 op stal. Als ik naar mijn eigen paard ga moet ik ook nog 30 min naar huis rijden. Meestal ben ik dan rond 7 thuis en zit ik rond 8 uur aan tafel. Als ik naar mijn bijrijdpaard ga ben ik ietsjes eerder (die staat 5 minuten van huis).

Dit is 5 dagen in de week. Af en toe een dagje geen paarden, maar meestal iedere dag.

Ik werk in het onderwijs, maar wij hebben aanwezigheidsplicht. Op zich fijn, dat betekend dat ik thuis niets meer hoef te doen. Maar nadeel is wel dat ik dus nooit eens vroeg klaar ben, dat was op mijn vorige school wel.

Ik zorg dat ik altijd al voor de hele week boodschappen in huis heb. Dat scheelt echt in de tijd. En ik kook veel extra, zodat er kliek is voor een paar dagen later.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:38

Ik werk 50 a 60 uur in de week, incl reistijd en opleiding (cursussen voor het werk)
Rij 4/5x in de week, ben er 5/6 dagen in de week.
Waarvan 1x les waar ik met de trailer naartoe ga. Probeer nog 3 x te sporten, maar dit is meestal 2x :o

Huishouden doe ik zoveel mogelijk in het weekend, net als het verdere sociale leven, dat is doordeweeks max. 1 avond, contacten worden voornamelijk telefonisch of in het weekend onderhouden..