Hoeveel auto’s heeft jouw huishouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:03

2 auto’s en een Renault midlum (paarden) vrachtwagen. Is voor 2 volwassenen en 2 kleine kinderen.
Hebben beide een ‘grote’ auto (bmw 3 en 5 serie).
Alles staat op eigen parkeerplaats. Wonen op bedrijf dus hebben alles geparkeerd op parkeerterrein daarvan.
Beide de auto ook echt nodig. Man rijdt dagelijks hele land door naar alle bedrijfslocaties en we wonen wat achteraf dus zonder auto kom ik nergens. En met 2 kinderen is dat onhandig.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:04

Siersma schreef:
We zijn met zn 2en, vriend en ik. En we hebben ehm... 8 autos momenteel. 2 rijden we nu mee, allebei een dagelijkse. 1 cabrio die alleen in de zomer buiten komt maar dan gaat de auto van vriend in de schorsing. En dan heeft mn vriend er nog 6 staan die hij opknapt. Dat is zn hobby, afgekeurde autos kopen en opgeknapt weer verkopen met nieuwe apk etc.

Edit. We hebben een schuur aan huis waar er nu 1 in staat. De 2 dagelijkse en 1 opknapoer staat naast huis. De cabrio en nog een opknapper staan in garageboxen die we huren in de straat en de rest staat bij een oom op t erf. Hij heeft een loods met veel ruimte erom.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:06

2 personen, 1 auto. Woon samen met mijn vriend en alleen ik heb een auto. We wonen in het centrum, dus ook maar plek voor 1 auto. Gelukkig hebben we niet vaak een auto nodig, dus 1 is meer dan genoeg.
Wel heeft mijn vriend een motor, ik weet niet of dat telt. Die staat er alleen in de zomermaanden.

fjordjes

2 personen en 2 auto's. Kan 'm gewoon voor de deur kwijt. Dacht dat je hier 1,4 parkeerplek per huis hebt. Maar op beide hoeken van dit blok kunnen ze 'm al op eigen terrein zetten en op 1 hoek zetten ze hun auto meer aan de kant van de straat waardoor die geen parkeerplekken bezet houden en kan iedereen z'n auto kwijt.

BiBiQ

Wij ook 2 auto's. Gezin van man, dochtertje en ik.

We wonen op een woonerf met carports. Manlief zijn auto altijd onder de carport en mijne op de parkeerplaats op het woonerf.

Indien het écht nodig is passen allebei onze auto's onder de carport.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BiBiQ op 31-01-19 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Met 2 personen 2 auto’s, al twijfel ik al jaren om mijn auto weg te doen. Ik had hem vroeger nodig voor werk, tegenwoordig werk ik om de hoek. Het is een goedkoop en onderhoudsvrij ding dus staat er eigenlijk puur als luxe als ik eens ergens heen wil. Ik tank 1x per 2 maanden :') ik doe verder alles op de fiets.
Het is hier drama met parkeren, onze wijk is van 1910 en met 20 huizen hebben we 8 parkeerplekken. Gelukkig is de straat verderop veel ruimer en hebben mensen een eigen oprit waardoor we bijna altijd daar parkeren.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 31-01-19 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:07

Twee personen, twee auto's. We wonen in een straat met enorme parkeerproblemen, waardoor wij regelmatig aan het eind van de straat moeten parkeren. Het is hier voor vergunninghouders, maar de straat is gemaakt op maximaal 1 auto per huishouden (oude straat). We zijn al heel creatief geworden in het parkeren, zodat er meer mensen kunnen staan. Maar helaas is dat niet genoeg.

Dit jaar verhuizen we naar een dorp waar we een eigen oprit hebben en de andere auto gewoon makkelijk langs de straat kwijt kunnen :)

Edit: In onze huidige straat hebben we ook een aantal mensen die het presteren om bewust zo te parkeren, dat er minder auto's kunnen staan -O-
https://boktimg.nl/img/m/ReP92r.jpg
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 31-01-19 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:08

Wij hebben twee auto's en die staan beide voor de deur in onze straat. :) We zijn met twee volwassenen en een dochtertje.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:09

Hier nu met 3 personen 2 auto's, eerst met 4 personen 3 auto's. Ook allemaal nodig voor werk helaas. We hebben een carport waar 1 auto kan staan en de andere staat voor de deur, mocht er geen plek zijn staat hij voor de carport.

Ik woon vlakbij een station en het is hier gratis parkeren. Soms staan hier auto's weken voor de deur omdat mensen dan vanaf hier naar Schiphol gaan bijvoorbeeld. (Nu met de sneeuw kon je mooi zien welke auto's dat waren haha). Verder is er afgezien van de vrijdag middag (dan is de moskee open en is het megadruk) altijd wel plek om te parkeren.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:09

Toen ik nog bij mijn ouders woonde op een gegeven moment 3 auto's: 1 van mijn ouders, 1 van mijzelf en 1 firmawagen van mijn werk. In een drukke straat rijhuizen, op straat te parkeren. Mijn papa en broer hadden dan ook nog een aantal moto's. Maar die stonden in de garage (de fietsen ook). Nu zijn zowel ik als broer het huis uit, leuk voor hen dus, meer kans op parking (vooral na ik die weggegaan was dan)

Dan is er een korte periode geweest dat zowel m'n vriend als ik een auto hadden, wij woonden ook in een rijtjeshuis en moesten ook in de straat parkeren. Maar we hebben al snel gewisseld naar 1 auto. Ik ben dan ook opnieuw gaan studeren en dus geen firmawagen meer (nu ook niet, aangezien ik in het onderwijs werk). Wij woonden ook naast de moskee daar en toen was het soms inderdaad onmogelijk om plaats te vinden (vnl vrijdags).

Nu woon ik op den buiten en hebben we dus 1 auto, maar ook een moto'ke (en er komt nog 1 zwaardere moto bij). Maar parking kan gewoon op onzen erf dus (we hebben ook een garage).

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:11

Ghostattack schreef:
Twee personen, twee auto's. We wonen in een straat met enorme parkeerproblemen, waardoor wij regelmatig aan het eind van de straat moeten parkeren. Het is hier voor vergunninghouders, maar de straat is gemaakt op maximaal 1 auto per huishouden (oude straat). We zijn al heel creatief geworden in het parkeren, zodat er meer mensen kunnen staan. Maar helaas is dat niet genoeg.

Dit jaar verhuizen we naar een dorp waar we een eigen oprit hebben en de andere auto gewoon makkelijk langs de straat kwijt kunnen :)

Edit: In onze huidige straat hebben we ook een aantal mensen die het presteren om bewust zo te parkeren, dat er minder auto's kunnen staan -O-
https://boktimg.nl/img/m/ReP92r.jpg

Als ik mn smart nog had, had ik die er dwars achter gezet. Probleem opgelost

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:12

Ik woon momenteel nog alleen en heb 1 auto, maar zodra vriendlief hier intrekt hebben we dus 2 auto's.
Ik woon in een woonwijk zonder eigen oprit, sommige huishoudens hier hebben ook 5 auto's en ik moet zeggen dat het soms een beetje een probleem vormt. Soms moet ik een paar straten verder parkeren omdat het hier vol staat :=

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:12

Wij hebben 2 rijdende auto's.
1 auto op de oprit welke momenteel niet rijdt. En nog een geraamte waar niets in zit :').

Wij zijn met zn 2en.
Wonen in het buitengebied en kunnen de auto's allemaal op de oprit kwijt of allemaal in een loods.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:13

Siersma schreef:

Dat roep ik ook altijd _O- Helaas rijd iedereen hier relatief grote auto's

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:13

2 persoons huishouden .
4 auto’s

1 in opslag momenteel (oldtimer)
1 op de oprit
2 in de straat

lies_sparkle

Re: Hoeveel auto’s heeft jouw huishouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:14

Voor mijn vriend en mij:
1 auto, staat op eigen oprit onder carport
2 motoren, staan in onze schuur :)

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:15

Gelukkig hebben wij altijd veel ruimte om ons heen gehad, want toen mijn twee oudste kinderen nog thuis woonden stonden er soms wel 10 auto's + enkele motorfietsen! Techneuten en verzamelaars, dus daar was geen houden aan. En dan stonden er ook nog een aantal van hen bij hun vader in de garage.
Nu zijn we met zijn drietjes: man, jongste zoon en ik. We hebben een personenauto (BMW X5) een grote bus voor mijn man en een vrachtwagen voor de paarden. Mijn jongste is bezig met zijn rijbewijs, dus wellicht in de nabije toekomst nog uitbereiding.
En het staat allemaal op eigen terrein, dus gelukkig heeft niemand er ooit last van.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:15

Mijn ouders hebben 5 kinderen en wonen in een gemiddelde woonwijk. Wij, als kinderen, hebben allemaal een auto. De buren zullen zich vast af en toe geërgerd hebben. Inmiddels zijn we allemaal de deur uit.

Nu ben ik getrouwd, we zijn met zijn 2'en, beide een auto, maar we hebben een groot erf dus parkeren alleen op eigen terrein.

KenJeMe

Re: Hoeveel auto’s heeft jouw huishouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:22

1 auto en 2 motoren. Alles op eigen terrein

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:25

Mijn man en ik hebben beide een dodge ram, onze 20 jarige dochter die nog thuis woont heeft een ford fiesta en dan hebben we nog een oldtimer. Tevens staat de auto van mijn schoonouders hier op het erf deze willen ze niet op de parking van de haven hebben dus die staat bij ons.( ze hebben nog een combo tje die mag daar wel staan)

We hebben ook een caravan en een paardentrailer staan en een speedboot op trailer.
Mijn man heeft nog 2 auto's voor personeel. Gelukkig hebben we een boerenerf van 4 ha dus plaats genoeg

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:27

Ben alleen met mijn zoontje en heb een kleine auto. Kan voor de deur geparkeerd worden(woonwijk). Maar fiets (elektrisch) meer dan dat ik met de auto doe.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:29

Ghostattack schreef:
Siersma schreef:

Dat roep ik ook altijd _O- Helaas rijd iedereen hier relatief grote auto's

Die had ik inderdaad klem gezet. Wat een naaistreek zo.

Wij hebben 2 auto's met 2 personen die op parkeervakken voor het huis staan. Doordeweeks past het prima met de buren maar in het weekend komen de 18+ kinderen van de vrijstaande huizen thuis (een straat verderop). Ondanks dat die gewoon parkeerplekken hebben aan het huis parkeren ze dus de auto's op de parkeerplaatsen voor ons huis zodat wij ergens anders moeten parkeren _-:(
Heel vaak parkeren ze ook heel lomp en gebruiken ze 1,5 vak.
Gelukkig heb ik een klein ding en prop ik hem er zo naast :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:31

1 Auto in ons huishouden, ik werk ambulant en gebruik hem dagelijks, mijn man loopt naar zijn werk.
Ik woon in een doodlopend krap straatje gebouwd rond 1920/1930, het is totaal niet gemaakt op (veel) auto's. Iedereen parkeert zo strak mogelijk waardoor er zoveel mogelijk auto's kunnen staan, maar in de ruim 8 jaar dat ik hier woon is het parkeerprobleem wel groter geworden. Mensen nemen toch een 2e auto erbij, kinderen worden ouder en kopen auto's en de auto's worden steeds groter waardoor je er minder kwijt kan. Momenteel staat er al ruim een half jaar een camper geparkeerd in de straat, hij komt zijn plek niet af en neemt dus al een half jaar structureel een parkeerplek in beslag. Ik vind dat echt bizar.

Wij willen binnen enkele jaren wel verhuizen naar een rustiger plek en mijn eis is wel echt een eigen oprit. Ik wil, als ik thuis kom van werk of een avondje weg, helemaal niet me af hoeven vragen of er uberhaupt wel plek is om te parkeren.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:31

4 personen, 3 auto's. 2 daarvan passen gelukkig op de eigen oprit en mijn 107 staat in de straat. Is gelukkig altijd wel één plekje vrij.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:32

Hier met zijn tweeën ook 2 auto's. Tenzij ik weer aan het werk ben dan zijn het er 3. Ik heb dan een caddy van het werk thuis staan. Woon trouwens op een boerderij dus plek genoeg.