Lastige buren situatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:07

LENTI schreef:
Oh god oh god oh god... Iemand voelt zich aangesproken omdat ik een cohort/generatie over 1 kam scheer op basis van ervaring en een beetje overdrijving (mijn moeder is ook 50+ en draait bon jovi op standje oorverdovend). Excuus dat je je aangesproken voelt, maar voor een jonge vink als ik is alles boven de 40 oud en seniel.
Oh wacht, nu krijg ik alle 40 plussers OOk nog over me heen. :')

Misschien zou je je toon een beetje kunnen aanpassen. Seniel......kom op.
Als jonge vink is lijkt 40 ook oud, maar het woord seniel is niet echt gepast, hoe kek het ook klinkt voor je.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:27

Ben ik nou ook seniel dan -O- je weet wat het woord betekend? En de gevolgen daarvan voor de persoon en zijn omgeving? Zo ja dan zou je het niet als scheldwoord gebruiken. Mijn moeder is overleden aan de gevolgen van alzheimer (ja seniel dus)

Maar ts even langsgaan en luisteren. Slmmige toonhoogtes doen mij zeer aan mijn lijf, die hebben precies een trilling die alles overhoop gooit. Dan heb je me binnen 5 minuten over de zeik
Laatst bijgewerkt door karuna op 31-01-19 13:30, in het totaal 2 keer bewerkt

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:28

Lastig dit.

Feit is dat ze je muziek hoort, vraag is alleen hoe hard. Ik zou toch echt eens bij haar gaan luisteren hoe het dan klinkt, want geluid kan heel anders klinken in een andere ruimte en echt door dreunen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:32

Ik ben ook 40+ hou wel van een muziekje en bij een goed nummer of als ik schoonmaak mag de volume knop best wel eens omhoog maar daarna gaat hij onherroepelijk naar beneden naar standje achtergrondmuziek (dus heel stil) of zelfs helemaal uit. Geef mij gerust een goed rock nummer of popnummer maar veel bass heb ik juist niet graag omdat dit inderdaad erg doordreunt. Dat geluid draagt ook het verst weg. van geest ben ik best jong. Alleen merk ik wel dat hoe drukker je het op je werk hebt en hoe meer je overdag in het lawaai zit op je werk, als je thuis komt graag rust om je heen hebt. Ik kan dus ook enorm genieten van gewoon stilte om me heen.

Liebeskind

Re: Lastige buren situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:39

Ik woon gelukkig in een idioot goed geisoleerd appartement, ik kan straffeloos voluit gaan. Ik vind dat de buurvrouw niet moet klagen als je er echt zoveel rekening mee houdt. 1 of 2 keer per week overdag is echt zeer redelijk.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:46

Ik vind de tikkende klok al herrie. We hebben dus een huis op een eiland gekocht :+

Zonder grappen: doe 1 vrije gelijke poging. Werkt dat is het fijn, werkt het niet dan laat je mevrouw Viswijf lekker in haar sop gaar koken. Licht wel even je verhuurder in

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:51

lieveli schreef:
Je zegt dat ze in de zomer een feestje hadden maar dat hadden ze niet?

Nee was s middags, en hun feesttent bouwen ze al een ruim van te voren.

En binnen een woonwijk moet je rekening houden met je buren.

En die niveau die zij lieten horen wordt geluidsoverlast genoemd

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:15

Ik snap je buurvrouw wel. Ik ben zilf jong en vrij stil. Wij wonen in een halfopen bebouwing. (Dus aan 1 kant aaneensluitende buren). De 2 meiden daar in huis zetten ook wel een een “rustig” muziekje op. In ons huis hoor je dat gewoon luid en duidelijk. Ik zeg er nooit iets van. Maar soms heb ik ook echt zin om eens te gaan klagen.
Ik zou gewoon met een koptelefoon muziek gaan luisteren. Heeft niemand er last van

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:36

pompadour schreef:
lieveli schreef:
Je zegt dat ze in de zomer een feestje hadden maar dat hadden ze niet?

Nee was s middags, en hun feesttent bouwen ze al een ruim van te voren.

En binnen een woonwijk moet je rekening houden met je buren.

En die niveau die zij lieten horen wordt geluidsoverlast genoemd

En jullie hebben even netjes gevraagd of het een tandje zachter kon?
Nope. Jullie gaan meteen in de aanval met andere muziek. Kan je moeilijk nog zeuren hè.
En geloof me. Ik weet wat overlast is helaas.
Maar dat los je niet op door maar t zelfde terug te doen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:40

Ik vind je titel wel interessant. Vind je dat je lastige buren hebt of vind je de situatie met je buren lastig?

Je moet nog langer met je buren doen, dus zou om te beginnen eerst eens gaan luisteren bij haar in hoeverre jouw muziek doorklinkt.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:56

Ik zou de muziek iets harder zetten als pup thuis is dan hoort ze die iig niet _O-

Ik mag elke avond rond half elf op bed nog uitgebreid naar klassieke piano muziek luisteren .... jeej zeg er niks van maar kan er wel behoorlijk pissig van worden als buurman besluit om 8 uur tijdens goede tijden lekker te gaan staan boren terwijl die hele dag thuis zit te niksen ...
hier zal de pup mss ook van zichzelf laten horen maar ja zouden ze niks over zeggen aangezien due van hun de boel bij elkaar joelt als ze weg gaan.

Zou idd gewoon gaan luisteren dan heb je je van je goede kant laten zien en kan je dat ook tegenover de andere buren overleggen.

( wettelijk gezien mag je tussen 7-22 geluid maken en zal een woningbouw geen actie ondernemen mits ze niet door meerdere buten een klacht krijgen ook aan een blaffende hond binnen deze tijden zullen ze vrij weinig aan doen )

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 00:12

Ik woon vrijstaand,dus geen last van de buren.Maar onze eigen tv hoor je heel bizar boven harder als beneden.Geen idee waardoor dat is
Voor jou lijkt een uur misschien heel kort,maar een uur kan heel lang duren als je iets verschrikkelijk vind.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 00:51

beatje schreef:
Ik woon vrijstaand,dus geen last van de buren.Maar onze eigen tv hoor je heel bizar boven harder als beneden.Geen idee waardoor dat is
Voor jou lijkt een uur misschien heel kort,maar een uur kan heel lang duren als je iets verschrikkelijk vind.

Dat hebben wij met de tv van de buren, die dreunt enorm door, vooral boven.
Maar leven en laten leven hoor.
Toen hun oude hondje de boel bij elkaar blafte als ze niet thuis waren, dan stuurde ik de buuf een appje dat die bij mij binnen zat. Zo zat ik niet in de herrie, het hondje voelde zich niet alleen en de buurvrouw had geen stress om haar hondje.

Van onze kant maakt mijn puber wel eens herrie tijdens het gamen en mijn vriend heeft de muziek graag hard staan. Het kan hier allemaal. De hele straat is hier erg tolerant naar elkaar op eentje na. Maar dat gezin maakt uitgerekend de meeste herrie. Dus toen ze bij mij steun ging zoeken en graag wilde dat ik mee ging klagen, kreeg ze direct lik op stuk. Ik klaag niet over hun herrie dus ook niet over haar buren.
Ik heb haar er nooit meer over gehoord.
Wel weet ik dat als ik echt last heb van mijn directe buren, dat alles bespreekbaar is. En andersom uiteraard ook. Een goede band met je buren is prettig, dan kun je net ff meer van elkaar hebben.

Ik zou als ik ts was dan ook zeker contact zoeken met de buurvrouw om samen netjes tot een oplossing te komen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 01:57

[quote="LENTI"
Oh god oh god oh god... Iemand voelt zich aangesproken omdat ik een cohort/generatie over 1 kam scheer op basis van ervaring en een beetje overdrijving (mijn moeder is ook 50+ en draait bon jovi op standje oorverdovend). Excuus dat je je aangesproken voelt, maar voor een jonge vink als ik is alles boven de 40 oud en seniel.
Oh wacht, nu krijg ik alle 40 plussers OOk nog over me heen. :')

Ik zal mijn doelgroep voor deze gelegenheid verleggen naar 65+. Die hebben doodse stilte in huis en daar kun je klok horen tikken.
50+ers zijn hip en cool :)) alleen de bovenbuurvrouw van TS is een zuurpruim maar dat is natuurlijk niet leeftijdsafhankelijk.[/quote]

Hoe oud ben jij? Staat niet in je profiel maar je hebt wel heel ouderwetse ideeën. Jammer voor je.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 03:29

Als het toch aardig luidruchtig is, is dan misschien een headset een idee? desnoods draadloos! Ik heb er altijd een op en ik vind het heerlijk, het dempt gelijk alle geluiden om je heen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 07:02

Je zou naar de buuf kunnen gaan, en aangeven dat je best een draadloze koptelefoon op wilt zetten. Als zij hem betaald :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:35

candalisa schreef:
( wettelijk gezien mag je tussen 7-22 geluid maken en zal een woningbouw geen actie ondernemen mits ze niet door meerdere buten een klacht krijgen ook aan een blaffende hond binnen deze tijden zullen ze vrij weinig aan doen )

Als een hond voor langere tijd blaft/jankt mag je wel degelijk politie bellen en bij ons gaan ze ook langs dan.
Af en toe een blaf met spelen en het even aanslaan als er aangebeld worden zijn andere situaties.

Als je buren hebt zoals ik, die zelfs als ze thuis zijn hun honden gewoon zonder problemen meer als een uur laten blaffen en janken wordt daar wel degelijk een klacht van gemaakt. En een dossier opgebouwd.
(helaas waren ze toen net stil)

Overlast is gewoon een vervelend iets en per persoon ook verschillend.
Als iemand bij mij aan de deur komt met een klacht zou ik daar toch echt serieus op in gaan en proberen samen te kijken hoe wat en waar.
Als ik daarna het idee heb dat ik hier niets aan kan veranderen en het binnen normale tijden is zal ik dit aangeven. En dit ook bespreken met de woningbouw. (ik huur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:43

En bedankt TS wist niet dat ik tot de oudjes behoor en achter de geraniums zit en alleen een tikkende klok in huis heb. Heb een Schatz staan en die maakt gelukkig geen geluid (want daar wordt ik knots van)
Zou eens bij de verhuurder langs gaan wat wel en niet mag/kan wat betreft geluiden en overlast.
Wat ik lees is dat je zelf nogal een herriemaker ben als het gaat om muziek. Zet een goede koptelefoon op je oren. Verder kan ik je melden dat ik ondanks mijn leeftijd mij oren vele malen beter zijn dat van het jonge spul. (Jonge) honden kunnen voor veel geluidsoverlast zorgen, denk hierbij aan een halve dag janken omdat baasje er niet is. Ga dus bij jezelf te rade wat jij voor een herrie maakt voordat je een topic over zeurende buren aanmaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:50

:+ TS is foetsie na confrontatie met buurvrouw?

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:08

Mensen zijn toch snel op hun tenen getrapt! :+
Jongens we worden allemaal oud he. Niks mis mee, laat het los :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:12

Joliieeenn schreef:

Nee hoor, al helemaal niet dat ik als oudje met mijn bijna 60 word beoordeeld. Echter, het woord seniel kan nogal kwetsend zijn ,gebruikt door een jonge tuthola die blijkbaar maar één mening heeft en dat is dat haar buurvrouw zeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:13

bigone schreef:
Joliieeenn schreef:

Nee hoor, al helemaal niet dat ik als oudje met mijn bijna 60 word beoordeeld. Echter, het woord seniel kan nogal kwetsend zijn ,gebruikt door een jonge tuthola die blijkbaar maar één mening heeft en dat is dat haar buurvrouw zeurt.

:+
Overigens, er vaart weer zo'n lang eind over de Lek en die hoor ik toch echt brommen.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 18:17

bigone schreef:
Joliieeenn schreef:

Volgens mij bedoel je niet mij maar LENTI. Gezien ik nooit iets over ouderen, seniel zijn of iets dergelijks gezegd heb.

Gisteren geprobeerd bij de buurvrouw langs te gaan maar ondanks dat ik voetstappen hoorden werd er na twee keer aanbellen niet open gedaan.
Ik probeer het dit weekend nog eens en anders weet ik toch wel genoeg...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:17

Sorry, excuus.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:27

Misschien even je muziek hard aanzetten, dan kom je vanzelf wel naar je toe. ;)