Wat mij geholpen heeft is om mijn sterkste drijfveren te ontdekken, en die vervolgens in te gaan zetten in mijn leven. Bijvoorbeeld met de test op http://www.viacharacter.org/www/Character-Strengths-Survey Volgens de theorie van Seligman, positive psychology, leidt oa dat tot het meeste geluk in het leven. Als je worstelt met zingeving en drive is zijn boek Flourish echt een aanrader!
8nnemiek
Geplaatst: 25-01-19 10:11
Ik herken het wel van vroeger, die sleur waar je in raakt. Uiteindelijk heb ik mijn vreselijke baantje opgezegd en ben ik parttime als ZZP'er begonnen. Mijn drive is onze toekomst. We willen financieel onafhankelijk worden, dus het werk niet meer nodig hebben om rond te komen, zodat we kunnen gaan reizen en meer tijd hebben voor elkaar en voor onze hobby's.
MarlindeRooz
Geplaatst: 25-01-19 10:14
Ik stel kleine doelen, die voor dit jaar zijn: - onder de 70 kilo wegen en afgetraind worden (mee bezig) - samenwonen - leuk werk vinden - mentaal fit zijn (mee bezig) - misschien een hond (of 2) - weer gaan hockeyen
Echt grote doelen als in “over 10 jaar...” die heb ik niet.
Ik heb ook een hele periode gehad dat ik bij mijzelf dacht:
Is dit het? En toen werd ik 'ziek' en na mijn operatie had ik heel sterk het gevoel dat ik al mijn doelen moest waarmaken voor mijzelf,mijn gezin,man en alle mensen om mij heen die ik lief heb. Met als gevolg dat ik alles en iedereen wilde pleasen en mijzelf daarin kwijt raakte. Na een lange tijd ging er bij mij een knop om, want ik wilde niet meer leven met het idee dat ik een tikkende tijdbom ben.
Ik ben alles op een rij gaan zetten,waar ik gelukkig van wordt en ben daar naar gaan leven.
Ik heb een geweldig lief en mooi gezin,een leuke baan in de zorg en veel lieve vrienden en familie en meer hoef ik eigenlijk ook niet.