Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 13:29

Wat leuk om de lezen dat ik niet de enige ben! :+ . En wat komen er heerlijke verhalen voorbij, echt prachtig haha :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:30

SuperAssie schreef:
Die ruitontdooispray is anders ook leip spul. Dacht leuk te zijn en krabben te voorkomen vorige winter. Ik rij weg en binnen 100 meter zag ik dus NIKS meer omdat de spray weer keihard bevroren was op mijn ramen.. Levensgevaarlijk. Die heb ik dus weer weg gekiept.

Ik ben zo blij met mijn voorruit verwarming <3

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:39

Haha ik ben blij dat ik niet de enige ben!

Ik had het gister ook. Ik zou eerst al op mijn bek gaan op de bevroren weg. Daarna bij de auto aangekomen idd de 4 deuren muurvast. Na veel geweld de rechter achter deur open gekregen en in de auto geklommen. Auto aangezet en krabber gepakt. Toen er weer uit en gaan krabben. Kwam ik er achter dat de buurvrouw leuk mee aan het kijken was haha. 'Vervelend he' zei ze nog. Uiteindelijk kon ik de bestuurdersdeur ook open krijgen en ben gaan rijden. Alleen bleef de auto de hele weg piepen omdat de rechter voor deur blijkbaar open was. Die heb ik wss net uit het slot getrokken, maar verder geen beweging in kunnen krijgen xd uiteindelijk was ik nog wel op tijd voor college

Optiwolk

Re: Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:41

Ben ik de enige die tien minuten vroeger naar buiten gaat, auto start en ondertussen cabine laat opwarmen, alles loskrabt en dan nog netjes op tijd is?

Enige wat ik gisteren had is dat de eerste 5km de ruitensproeiers nog niet wouden, die zaten verstopt/ bevroren. Daarna was alles prima.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:43

Optiwolk schreef:
Ben ik de enige die tien minuten vroeger naar buiten gaat, auto start en ondertussen cabine laat opwarmen, alles loskrabt en dan nog netjes op tijd is?

Enige wat ik gisteren had is dat de eerste 5km de ruitensproeiers nog niet wouden, die zaten verstopt/ bevroren. Daarna was alles prima.

Hoe doe je dat als de deur niet opengaat?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:43

Hoe wil je de auto dan starten als je hem niet open krijgt?
Ik weet het niet hoor :')

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 13:46

Optiwolk schreef:

Dat vereist een mate van planning en structuur die mij helaas niet bekend is :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:48

Juist ik was het hele deur-open verhaal even vergeten 8)7

Maar ik zou wel genoeg tijd hebben om even water te halen. Of in daar wakker genoeg voor ben is wat anders _O-

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:50

Bedankt voor dit verhaal. Ik ga vandaag nog op zoek naar slotondooier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:28

Hier ook een deur die vast zat gisterochtend. Ik smeer er nu maar vaseline op.
Ruitenspray werkt hier wel. Ik kwam om 05.00 terug met de honden, ruiten even met de spray gedaan, en daarna de auto maar even laten warmdraaien voor de binnenkant want ook daar zat ijs op. Geen last gehad van de vorst toen ik de deur eenmaal open had. Ik ga nog wel eens op mijn plaat met de handrem, ik weet dat je het niet moet doen maar hij staat ook nu op de handrem.. Nog nooit een probleem mee gehad overigens maar ik zit er op te wachten.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:41

Mijn auto zat ook dichtgevroren.. inclusief de kofferbak. Ik kreeg hem van het slot maar niet open en hij ging ook niet meer op slot. Ik moest naar mijn werk dus heb mijn ouders auto gepakt terwijl ik naar mijn vader riep 'ja maar hij gaat ook niet meer op slot!'..
Mijn auto heeft dus de hele dag open voor de deur gestaan en de hele buurt was hier waarschijnlijk van op de hoogte door mijn geschreeuw. :')
Woon in een buurt waar veel gestolen wordt, maar ik denk dat ze mijn auto niet mooi genoeg vinden want na werk stond hij er gewoon nog, met alles er op en er aan haha!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:43

Ohh fantastich !
Ik moest gisteren de achterdeuren van mijn busje van binnenuit open trappen :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:02

Preventief WD40 in je sloten spuiten als je geen afstandsslot hebt.

En idd, rubbers met siliconenspray en alles wat automatisch open en dicht gaat (bij mij mn spiegels) uitschakelen :j

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:14

Hahahaha, ik snapte er helemaal niks van waar dit verhaal naar toe zou gaan. Nu zie ik het al helemaal voor me.

Alle tips zijn handig, maar je kan natuurlijk ook gewoon je auto niet op slot doen. :)*

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:15

Voor iedereen die de deur maar met grof geweld open trekt, ik zou er maar mee uitkijken, je kan zo je rubbers finaal aan gort trekken.
Ik had nergens laat van, maar hoefde ‘s avonds pas weg met de auto.
Mijn vader kan voor de auto een tijd instellen wanneer hij warm moet zijn.. wil ik ook :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:39

Ik ben zo blij met mijn garage :') Woon er ook nog boven dus vriezen doet het daar niet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:42

san4nie schreef:
Hahahaha, ik snapte er helemaal niks van waar dit verhaal naar toe zou gaan. Nu zie ik het al helemaal voor me.

Alle tips zijn handig, maar je kan natuurlijk ook gewoon je auto niet op slot doen. :)*

Dan kan ik alle losse dingen in m'n auto (en dingen die los gemaakt kunnen worden :7 ) wel gedag zeggen :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:49

Nou ja en mijn auto ging wel van het slot maar de deur zat gewoon vastgevroren :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:53

san4nie schreef:

Dat heb ik vannacht gedaan, niet op slot en deken tussen de deur geklemd. Vanmorgen dus geen problemen gehad en was ruim op tijd weg *\o/*

VajramaniJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:37

Ik heb mijn auto bijna nooit op slot. Maar mijn mechanisme in mijn deur bevriest. Vaak kom ik wel in de auto maar niet uit de auto. Ja via het raam dan of bij geluk mijn andere deur. Achter in stappen werkt niet.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:45

Ik lees dit nu bij meerdere mensen: het rechterachterportier ging uiteindelijk wel open. Bij mij dus ook. Waar juist die deur wel?? :o?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:35

Optiwolk schreef:

Stationair draaien is inefficiënt en slecht voor je auto, het milieu en jezelf.
Ik hou het bij krabben alleen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:39

Astorga schreef:
Optiwolk schreef:

Stationair draaien is inefficiënt en slecht voor je auto, het milieu en jezelf.
Ik hou het bij krabben alleen.

Maar krabben alleen is bij mij nooit genoeg. Hele binnenkant is dan nog beslagen en dan zie je alsnog niks.
Dus stationair draaien moet wel even.
En krabben gaat trouwens beter als je voorruit al een beetje warm is.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:46

Dat van die beslagen binnenkant herken ik. (Herbruikbare) vochtvreter was hier de oplossing. Echt warm wordt een auto toch pas als hij toeren moet draaien.
Ik wordt nooit zo blij van andermans stationair rokende auto voor mijn deur, dus doe het zelf ook niet iemand anders aan.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:47

Gewoon even een spons of zeempje in de auto voor de binnenkant van het raam is hier voldoende.

Onze buren laten de auto ook altijd even warm draaien schuin ons slaapkamerraam en heel irritant dus nee daar ben ik geen fan van. Sowieso slecht voor het milieu.