Pijnstillers niet leverbaar tot eind maart.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

Re: Pijnstillers niet leverbaar tot eind maart.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:11

Aleve is naproxen, is idd ook een NSAID. Werkt bij mij veel beter dan ibuprofen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 13:30

He he eindelijk ze zijn er weer. Weekend nieuwe lading opgehaald en eindelijk weer eens een kuit die niet ontploft van de pijn. *\o/* echt zo frustrerend. Zelfs met de goede dosis liquicaps werkte het niet naar behoren en vond mijn maag het niet echt leuk. Meer geslikt afgelopen maanden dan lang ervoor.

Nu gelukkig weer pijn op goed te houden nivo dat geen slaap kost. Nu duimen dat het zo blijft. Enige dat anders is, doosje zit anders dicht en een andere kleur erbij. Kan me niet voorstellen dat dat zo lang geduurt heeft

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:57

Bizar dat er ook zoveel verschil zit in behulpzaamheid van de apothekers. Ik heb jaren in de apotheek gewerkt in een grote stad, ben er nu al 13 jaar uit. Maar we moesten concurreren met de andere apotheken en deden veel om onze klanten binnen te houden. Er stond standaard 1 persoon ingepland op de bereiding en er was heel veel mogelijk. We belden ook altijd zelf achter de artsen aan en belden ook rond als er iets met spoed nodig was of iets niet leverbaar was... we legden ook heel veel uit qua werking, bijwerkingen en zo en bezorgen was nooit een probleem (mits medische noodzaak door de arts bepaald)

Ik kom hier in onze plattelands apotheek helaas ook bijna wekelijks ivm de medicatie van onze kinderen. De enigste in het dorp en de omringende dorpen hebben ook deze eigenaar van de apotheek dus ze hebben monopoly positie. Maar ze zijn alles behalve behulpzaam. Even een belletje als iets niet leverbaar is krijg je niet, heb je weer voor niets staan wachten en is het er niet. Uitleggen doen ze niet ( Wel 1e uitgifte premie innen natuurlijk). Dus je moet zelf maar uitzoeken. Ze zullen nergens in meedenken of maar enige moeite doen. T is echt het doosje over de balie schuiven en je kan weer gaan.

Maar wel ontzettend lastig voor je. Ze kunnen het toch standaard in het assortiment opnemen zodat ze ene voorraad hebben? Ze doen hier ook altijd moeilijk. Mijn zoontje heeft ook een bepaald medicijn, al jaren maar opnemen in het assortiment doen ze niet. Dus telkens weer een extra ritje naar de apotheek , met vaak ook nog een onaardige opmerking dat ik eerst had moeten bestellen. In hun ogen snap ik dat, maar als je al heel moe bent, oppas hebt moeten regelen om naar de apotheek te kunnen valt dat soms heel verkeerd, soms ben je gewoon druk en zijn de medicijnen sneller op dan je denkt ( ze willen niet bezorgen, wel eens op gevraagd toen mn zoontje heel ziek was en ik niet weg kon)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 14:03

Hier idd sprake van een apotheek die een hele regio doet. In nood wijk ik uit naar een apotheek die bij een ziekenhuis zit. Maar deze variant was nergens meer te krijgen. Niet hier, niet elders, niet in het buitenland, gewoon domweg op, al eerder kreeg ik regelmatig doosjes met een griekse of italiaanse bijsluiter bij gebrek aan dichterbij te krijgen.

Maar het is dat ik zelf vroeg is het er al bij ophalen van ab. Want het beloofde bericht het is er weer, is er niet geweest. En ze maken soms flinke fouten. Ik zit er bovenop ivm allergie. En lees echt elke keer voor ik wegga alle bijsluiters na op verboden stoffen. En dat is soms hard nodig ook. Ondanks de dingen in hun computer krijg ik toch regelmatig iets met lactose of aspartaam bijna mee.

Dus ja het zal deels te maken hebben met monipolie positie, deels kunnen zij er ook niks aan doen.

Het bestellen is idd ruk. Hier ook ivm medische noodzaak veel niet standaard op voorraad en moet er besteld worden. Of een ab die ze dan weer net niet hebben. En ik de huisarts moet bellen voor vervanging omdat ze daar zelf geen zin in hebben. Grrr. Of ik domweg dag later pas kan beginnen met ab omdat het er helemaal niet is

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 20:16

Ga toch even reageren ben apothekers assistente .
@elezabeth85 het werk nu in de apotheek Kan he helaas niet vergelijken met 13 jaar geleden toen werkte ik ook al maar was het allemaal een stuk makkelijker.
Je hebt nu met zoveel regels vanuit de zorgverzekeraar te maken de ene wil merk a de andere b de andere c. En na 3 maanden veranderd het beleid weer. Dan heb je van Een voorkeursmiddel een voorraad en dan is het opeens niet meer voorkeur .
En dan de leveringsproblemen dit is echt een drama wij hebben hier 4 uur per dag een assistente vooruit geroosterd . Om maar nog ergens een middel vandaan te zien te krijgen . Uiteindelijk ben je dan blij als je iets hebt kunnen bestellen het merk maakt je dan niet zoveel meer uit kan je tenminste weer wat patiënten vooruit helpen. De meest simpele middelen zijn gewoon nergens aan te komen ook geen noodvoorraad bij de fabrikant .
Snap dat het voor jullie vreemd voelt als je een specifiek middel iedere 3 maanden komt halen niet op voorraad is. Maar probeer ook de andere kant te begrijpen voor jullie is dit middel belangrijk voor andere patiënt dat middel voor weer een andere patiënt dat middel. Heb je straks heel veel artikelen op voorraad liggen die maar door 1 patiënt gebruikt wordt dat loont gewoon niet. Ook zo middel kan gestopt moeten worden om wT voor reden ook en dan zit de apotheek er weer mee.
Vindt dan best dat de apotheek mag zeggen bel /mail even 2-3 dagen van te voren dat u het weer nodig heeft dan bestellen wij het voor u.
Middelen die altijd besteld moeten worden bellen wij ook niet over wij gaan er vanuit dat de patiënt hier rekening mee houdt.
Als het langer duurt als normaal bellen we natuurlijk wel even maar bij ons is het sowieso iets anders omdat het apotheek is in ziekenhuis en door heel Nederland patiënten dus veel wordt aangetekend via de post verzonden