Als ik zelf mijn lichten aan moet zetten doe ik dat altijd op een moment dat ik geen tegenligger heb, want anders denkt die misschien dat ik sein, en zit die persoon in de stress. En mensen in de stress zit het verkeer ook niet op te wachten.
Ik probeer seinen dus eigenlijk zo veel mogelijk te voorkomen en zal dus ook niet snel iemand waarschuwen. Enige uitzondering is als een tegenligger zijn groot licht per ongeluk nog aan heeft en ik daar last van heb, en voor vrachtwagens als die er tussen kunnen. Dat zijn zulke overduidelijke situaties dat vrijwel niemand die verkeerd kan begrijpen.
Naast en voor iemand gaan rijden vind ik ook super eng als iemand dat bij mij zou doen.
Ik heb één keer gehad dat op de snelweg een auto naast me kwam rijden en de dame op de bijrijdersstoel heel erg naar mijn auto zat te wijzen. Ik behoorlijk in paniek en ben bij het eerstvolgende tankstation gestopt en heb een rondje rond mijn auto gelopen, maar kon niks vinden. Toch de rest van de reis nog in de stress gezeten wat er dan toch aan de hand kon zijn. Achteraf denk ik dat die vrouw gewoon mijn bumpersticker wel leuk vond. "If I didn't own a horse this would be a Ferrari".

en ik rij erg veel.