Waar doe jij je boodschappen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30731
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:47

Ik heb dat juist andersom. Als we een kar vol hebben bij de ah of jumbo dan zitten we vaak over de 100 euro. Bij de Lidl hebben we een kar propvol en dan zijn we vaak 80/90 euro kwijt

BeFunny

Berichten: 11067
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:51

Voorheen deed ik altijd de boodschappen bij de Jumbo of Ah. Ik doe alles op de fiets dus kies de dichtst bijzijnde winkel.

We zijn verhuisd en nu hebben we een liddl en een hoogvliet. Ik was eigenlijk een beetje minderwaardig over liddl. Ik was voorheen eens in een hele rommelige liddl. Maar nu doe ik de boodschappen meest bij liddl. Soms omdat vriend Nutella wil en tandpasta van elmex bijv doe ik een X boodschappen bij hoogvliet. Maar ik vind onze liddl een fijne supermarkt met een breed assortiment aan producten. Goede groente, vlees en brood. En zeer prettig geprijst. En ook leuk/gezellig personeel.

Sinds ik boodschappen doe bij liddl merk ik hoe duur Jumbo en ah zijn. Ik kon makkelijk 150-200 euro per week uitgeven, met zijn 2en vind ik dat belachelijk veel geld. Nu geef ik ongeveer 60-80 euro uit. Nog steeds best veel. Maar dat scheeld echt ruim de helft en op jaar basis een bak geld.

IngridP

Berichten: 678
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:03

Jumbo en soms Lidl

nardxash

Berichten: 4037
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:07

Ik doe mijn boodschappen bijna altijd bij de coop..
Soms een enkele keer bij de jumbo

deksel

Berichten: 3839
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:09

Ligt eraan, wat waar in de aanbieding is. Dus dat verschilt tussen de Appie, Jumbo, Lidl en Aldi en evt. Hoogvliet/Boni. De eerste 4 zitten allevier 5/10 min van huis af en de laatste 2 zitten in het dorp.

Groentes worden hier ook altijd gehaald bij de Koopman, goed fruit/groente voor weinig. Fruit en groente voor de hele week wordt voor zo'n €10 gehaald (en we eten veel fruit).
Vlees en eieren worden bij de lokale boer gehaald.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:17

Ik woon in een buitengebied. In ons eigen dorp zit alleen een Coop.
Als ik iets verder rij heb ik een Aldi en Coop. Daar doe ik meestal boodschappen.

In mijn vorige woonplaats hadden we een AH en Jumbo daar deed ik toen boodschappen.

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:18

BeFunny schreef:
Voorheen deed ik altijd de boodschappen bij de Jumbo of Ah. Ik doe alles op de fiets dus kies de dichtst bijzijnde winkel.

We zijn verhuisd en nu hebben we een liddl en een hoogvliet. Ik was eigenlijk een beetje minderwaardig over liddl. Ik was voorheen eens in een hele rommelige liddl. Maar nu doe ik de boodschappen meest bij liddl. Soms omdat vriend Nutella wil en tandpasta van elmex bijv doe ik een X boodschappen bij hoogvliet. Maar ik vind onze liddl een fijne supermarkt met een breed assortiment aan producten. Goede groente, vlees en brood. En zeer prettig geprijst. En ook leuk/gezellig personeel.

Sinds ik boodschappen doe bij liddl merk ik hoe duur Jumbo en ah zijn. Ik kon makkelijk 150-200 euro per week uitgeven, met zijn 2en vind ik dat belachelijk veel geld. Nu geef ik ongeveer 60-80 euro uit. Nog steeds best veel. Maar dat scheeld echt ruim de helft en op jaar basis een bak geld.


Tsjonge wat een hoop geld.

Ik geef bij de AH tussen de 100 en 120 euro per week uit voor z’n 4-en. 2 volwassenen en 2 pubers. En dan geen basic merk.
Wel vaak uit de bonus en dat scheelt heel veel.
De jumbo hier in het dorp is echt heel duur. Maar dat scheelt per plaats en de concurentie hoeveel de boodschappen kosten bij de Jumbo.
Lidl vind ik ook duur als je het met de basic van de ah vergelijkt, want lidl is geen a merk.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:25

Voor de dagelijkse dingen als brood en melk ga ik in het dorp naar de jumbo.
Eerst woonde ik praktisch naast een Aldi en deed ik daar de dagelijkse boodschappen.
1x in de week rijden we toch naar de AH xl omdat wij veel Indisch eten en ze daar een ruim assortiment hebben zonder dat ik 40km moet rijden voor een toko.
Ons dorp ligt op de grens met Duitsland, dus ben ik ook regelmatig te vinden in een Duitse supermarkt. Sommige dingen zijn dan veel voordeliger, andere producten haal ik beter in Nederland. Ik ben dus eigenlijk aan geen één winkel trouw, al zou ik het liefst elke dag naar de AH gaan. Daar heb je gewoon alles, pak je een zelfscanner en ben je klaar.
Bij onze Aldi (een kleine franchise) is het standaard hartstikke druk - met maar 1 kassa open, rommelig en zijn producten vaak op.
Het enige waar ik het voor doe is de prijs :=

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 10:40

Hanafubuki schreef:
Dagelijkse boodschappen AH, Hello Fresh en soms Picnic. Laatst een keer naar de lidl geweest en dat vond ik echt heel duur. Ik had 8 dingen en was 20 euro kwijt. Dat had ik bij AH in 13 gekund dus lidl ziet mij niet meer. En dan heb ik geen AH Basic want dat haal ik nooit.


Oh echt? :o Ik vind dat serieus best knap want Lidl is over het algemeen echt een stuk goedkoper dan AH.

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:45

Ik werk bij de Aldi, dus ik doe daar ook mijn boodschappen na werktijd (of voor werktijd) :Y)
Eieren, melk, boter, kattenvoer en wijn haal ik bij de Duitse Lidl, stuk goedkoper dan NL.
Alleen voor bier en een bepaalde kruidenmix van Knorr ga ik naar de Plus.
Meer winkels heb ik dan ook niet in de buurt.

Leo

Berichten: 50249
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:46

Ik ben al bijna 1,5 jaar fan van Picnic := ik heb een vreselijke hekel aan boodschappen doen en ben er ook niet goed in. Picnic is een uitkomst, ik bestel eens per week de weekboodschappen en gedurende de week zet ik op het lijstje wat ik nodig heb. Ik ben meestal rond de 70 euro kwijt voor de week.
Kleine dingen, vergeten dingen of als ik een keer iets wil maken wat ik niet in huis heb haal ik bij de AH hier in de wijk. Heel soms kom ik bij de Jumbo. Ook wel eens bij een Hoogvliet maar dat vind ik een erg onprettige winkel.

We bestellen vlees bij koopeenkoe en hebben meestal dus wel voorraad in de vriezer. Ik haal ook wel eens bij de biologische slager.
Eieren ook altijd biologisch, als het lukt direct bij de boer / langs de weg.

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:50

Groente en fruit haal ik bij de groentenboer. Fruit is doorgedraaid dus niet het mooiste, maar spotgoedkoop en lekker! Vaak de AH voor de grote boodschappen. Soms als mijn vriend er is met de auto gaan we langs de lidl en de aldi om even te sneupen.

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:55

Hier grote boodschappen meestal bij de Lidl, tussendoor bij de Nettorama of soms specifieke dingen bij de AH.
Vlees halen we voornamelijk bij de buurtslager. Goedkoper, lekkerder en je kunt alles precies in porties voor 2 personen kopen :) .
Oja en vaak ook brood bij de bakker!
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 16-01-19 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:57

Eens per week haal ik een combi box op van Boerschappen, een initiatief waarbij je boodschappen rechtstreeks van de boer krijgt. Een box heeft dan voor 2x vlees, 1x vis, een zuivelproduct en een variatie aan groentes/fruit. 1x per 2 weken haal ik daar ook een fruitmand met 5 tot 6 soorten fruit. Aanvullende dingen haal ik bij de Plus behalve speltbrood, dat vind ik het lekkerst van Jumbo.

bcd94
Berichten: 708
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:00

Ik doe meestal boodschappen bij de jumbo of dirk.
Af en toe ook wel is bij ah als ze leuke aanbiedingen hebben. En ik vind van de meeste dingen de ah basic variant ook prima en niet zo duur.

De aldi of de lidl kom ik ook af en toe maar niet zo heel vaak, de lidl zit iets verder weg en de aldi vind ik niet zo n fijne winkel, daar sta je zo lang in de rij.
Ook heb ik gluten en lactose vrije producten nodig daarvan hebben ze maar weinig bij de aldi en de lidl.

Fruit haal ik vaak op de markt
En kaas bij de kaasboer.
Eieren van de boer hier in de buurt.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:01

Wij doen onze boodschappen bij de Albert Heijn. Ik werk er parttime als teamleider, dus het is handig en voordelig i.v.m. personeelskorting. Een keer in de week doen we 'grote boodschappen' en proberen we zoveel mogelijk aanbiedingen mee te pakken, tussendoor ga ik nog wel eens voor brood/groenten o.i.d.

Mijn vriend en ik wonen midden in het centrum van Arnhem met elke vrijdag en zaterdag een grote markt voor de deur, op ten duur wil ik daar in ieder geval groente en fruit gaan halen en eventueel brood. Er zit ook een goede slager in de buurt maar voor nu is het toch wel heel makkelijk om alles bij één winkel te halen. Er zitten overigens 2 AH's, een Plus en een Spar op loopafstand van ons huis.

_Nancy

Berichten: 14108
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:03

Helaas bij de Jumbo bij gebrek aan een Plus, welke ik heel graag hier in t dorp zou willen hebben.

De Jumbo is niks met aanbiedingen en kwaliteit van groente en fruit.. De Plus komt vaak met goede aanbiedingen en vind ik gewoon een veel fijnere winkel.. Maar de dichtstbijzijnde is te ver weg om iedere keer naar op en neer te rijden.

We hebben naast de Jumbo enkel een mini Albert Heijn met beperkt assortiment, dus daar schiet ik niks mee op :n

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:03

Ik maak een rondje _O- Lidl, AH, Jumbo, Dirk en Aldi zitten allemaal op fietsafstand. Brood haal ik bij de bakker op de markt.

De AH is wel wat duurder maar volgens mij had de consumentenbond uitgerekend dat als je slim gebruik maakt van de aanbiedingen je goedkoper uit kan zijn bij bijvoorbeeld de Lidl

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:04

Absoluut Lidl. :j Veel boodschappen van goede kwaliteit voor relatief weinig geld. Als het niet anders kan, dan supermarkt die op dat moment in de buurt zit. Jumbo of de Albert Heijn.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:06

Ik werk bij de AH dus dan gaat het makkelijk om daar ook boodschappen te doen. Lidl kom ik heel af en toe.

Klopt Magrathea, als je slim winkelt bij de AH hoef je idd niet veel duurder uit te zijn :j

_Madelon

Berichten: 4761
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:12

Wij combineren Lidl en AH omdat die bij elkaar zitten. Lidl bijna alles en bij de AH wat dingen die in de bonus zijn of niet te krijgen zijn bij de Lidl.

BeFunny

Berichten: 11067
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:13

Ladypronk schreef:
BeFunny schreef:
Voorheen deed ik altijd de boodschappen bij de Jumbo of Ah. Ik doe alles op de fiets dus kies de dichtst bijzijnde winkel.

We zijn verhuisd en nu hebben we een liddl en een hoogvliet. Ik was eigenlijk een beetje minderwaardig over liddl. Ik was voorheen eens in een hele rommelige liddl. Maar nu doe ik de boodschappen meest bij liddl. Soms omdat vriend Nutella wil en tandpasta van elmex bijv doe ik een X boodschappen bij hoogvliet. Maar ik vind onze liddl een fijne supermarkt met een breed assortiment aan producten. Goede groente, vlees en brood. En zeer prettig geprijst. En ook leuk/gezellig personeel.

Sinds ik boodschappen doe bij liddl merk ik hoe duur Jumbo en ah zijn. Ik kon makkelijk 150-200 euro per week uitgeven, met zijn 2en vind ik dat belachelijk veel geld. Nu geef ik ongeveer 60-80 euro uit. Nog steeds best veel. Maar dat scheeld echt ruim de helft en op jaar basis een bak geld.


Tsjonge wat een hoop geld.

Ik geef bij de AH tussen de 100 en 120 euro per week uit voor z’n 4-en. 2 volwassenen en 2 pubers. En dan geen basic merk.
Wel vaak uit de bonus en dat scheelt heel veel.
De jumbo hier in het dorp is echt heel duur. Maar dat scheelt per plaats en de concurentie hoeveel de boodschappen kosten bij de Jumbo.
Lidl vind ik ook duur als je het met de basic van de ah vergelijkt, want lidl is geen a merk.


Ja. Wij zijn best Bourgondiërs. Vlees en dan geen hamburgers uit pak. Maar varkenshaas, zalm, biefstuk, beenham etc kopen we best regelmatig. Ik kocht altijd page toilet papier en merk chocola voor mijn vriend. En lette eigenlijk verder niet op wat iets koste. Ook nooit bij de bedragen stil gestaan. Pas sinds we hier wonen denk ik tjee wat scheelt dat geld zeg. Ik let nog steeds niet op wat iets kost hoor. Mar merk het dus aan de bedragen met afrekenen. Ik doe vaak dagelijks of om de dag boodschappen zodat ik alles op de fiets mee krijg . Zit nu vaak tussen de 10 en 20 euro per x. En toen niet schrikken per dag, 2 dagen tussen de 35 en 50. En tel dat op voor een hele week, eigenlijk dus nog meer dan wat ik aangaf. Zitten wel purina one sensitive brokken voor de kat bij. Die haal ik nu bij de hoogvliet als ik er ben. 2x per maand kom ik daar ongeveer.

Cabelona

Berichten: 1704
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:31

Wij doen onze wekelijkse boodschappen bij de Nettorama.
Qua vlees/snijwaar is deze erg goed. Groente is minder lang houdbaar dan van de AH.
Voor bijzondere dingen ga ik nog wel eens langs de AH.

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:33

AH, Plus of Jumbo.
Hangt er net vanaf waar ik ben en waar ik langskom :+.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:47

:D
Ja als ik boodschappen doe ga ik eerst naar de "veggie boy" voor groente en fruit. Verkopen vaak wat rijper fruit of groente die de gewone winkels niet willen verkopen. Haal hier ook geregeld een volle bananendoos met.....bananen.
Voor 1 tros betaal ik al gauw $3 a $4 En zo'n doos heb ik dan voor $10. Die snij ik dan allemaal in plakjes(vaak 30 trossen) En gaan dan de vriezer in zodat ik bv banana bread kan maken en andere baksels/smoothies met banaan erin.

Daarna ga ik naar de Pak 'N Save (Is de goedkoopste supermarkt) en vul ik de rest van de boodschappen aan. Zalm haal ik dan weer bevroren bij een andere supermarkt.

En om geld te besparen probeer ik sinds kort om 2-wekelijks boodschappen te doen. Is immers 40 minuten rijden.