Koper ontvangt kapot product

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:45

Matheno schreef:
Blijft toch lastig. Had ooit eens een 5 tal scapa dekjes te koop staan. Iemand wilde ze hebben maar woonde in Frankrijk. Verzendkosten waren 9 euro zei ze, dus daar moest ik het voor opsturen.

De verzendkosten van 9 euro waren helaas zonder T&T, maar dat was geen probleem zei ze. Vervolgens zijn de dekjes nooit aangekomen, zei ze. Op elke FB-groep noemde ze me vervolgens een oplichter waardoor ik het geld maar teruggestort heb.

Helaas.. de waarheid zal dus ergens in het midden liggen. Succes TS.

Dat is helemaal zuur zeg!
Ik heb het een keer gehad met een effileer schaar die zoek was geraakt met brievenbus post.
Koper was gelukkig heel relaxt en hebben de kosten gedeeld maar heb me er goed rot door gevoeld.
Zou het echt verschrikkelijk vinden als iemand je zo te kakken zet via social media.
Dat ik dus ook de reden waarom ik niet meer verzend zonder track and trace en pas een advertentie verwijder als ze koper aangeeft het in goede orde te hebben ontvangen.
Al kan mp advertenties terug halen mocht dat nodig zijn.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:01

DubbelDun schreef:
Dat geeft al aan dat de koper blijkbaar toch niet zo'n sterke zaak had.

Uit ervaring weet ik, dat dat niet zo hoeft te zijn. Soms ontstaan er hele wilde discussies en dan wordt het verwijderd.

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 18:11

Brainless schreef:
Citaat:
Ik wil dit graag netjes oplossen

Dan het kaptoom terug laten sturen en het bedrag terugstorten.

Het moeilijke met dit soort dingen is dat de koper "bewijs" heeft dat het kapot is aangekomen (zij heeft foto's) en dat er in de advertentie dit gebrek niet vermeldt was.
Jij hebt in goed vertrouwen een net kaptoom opgestuurd, maar blijkbaar is er wat gebeurd tussen het verzenden en ontvangen.

Normaal is bij particulieren verkoop geen garantie; maar als de koper kan aantonen dat het ontvangen artikel niet voldoet aan de advertentie, dan staan ze best sterk.
Als hij nu na 2 weken gebruik kapot was gegaan dan was het de verantwoordelijkheid van de koper, jammer de bammer.
Maar nu is het kapot aangekomen.

Ik heb inderdaad aangeboden het geld terug te storten als zij de kaptoom terug stuurt, maar dit doet ze niet. Want ik ben degene die een kapot product verkoopt. Maar wat heb ik eraan om kapotte spullen te verkopen? Daar komt alleen maar gedonder mee, iets waar ik zoals nu echt niet op zit te wachten. In al die jaren nog nooit gezeur gehad met dingen verkopen.

Vind het dan ook heel raar dat er mensen reageren dat ik het gewoon kapot heb verzonden.

In het bericht stond dat ik niet meer reageer op haar, maar niet iedereen zit de hele dag op zijn telefoon en/of heeft tijd om tijdens school/werktijd te reageren. Ik heb haar het aanbod gedaan, maar dit werd 2x toe geweigerd. Het klopt dat ik niet gelijk reageer, dat is misschien niet helemaal netjes, maar onder werktijd heb ik daar simpelweg gewoon geen tijd voor.

Ik heb inmiddels met meerdere mensen contact over haar, wil daar verder hier niet over uit wijden.

xAnthea

Re: Koper ontvangt kapot product

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:17

Ik las nochtans in de berichten dat je ook de peesjes oid terug wou hebben en dat je het dan terug zou storten. Imo is dat toch vreemd, de peesjes waren wel goed, dus waarom zou ze die moeten terugsturen? Snap dan ook wel dat zij niet op dat aanbod in gaat. Goede dingen zou ik ook wel willen houden?

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:55

Ik kan het bericht op Facebook niet vinden. Maar TS als je zelf weet dat je een goed product hebt opgestuurd, dan heb je daar toch ook foto's van? Ik ken de kopende als de verkopende partij niet, maar in mijn ogen kunnen beide partijen liegen. TS kan een stuk product hebben verstuurd en de koper kan een ander product hebben gefotografeerd.
Succes iig ts!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:09

xAnthea schreef:
Ik las nochtans in de berichten dat je ook de peesjes oid terug wou hebben en dat je het dan terug zou storten. Imo is dat toch vreemd, de peesjes waren wel goed, dus waarom zou ze die moeten terugsturen? Snap dan ook wel dat zij niet op dat aanbod in gaat. Goede dingen zou ik ook wel willen houden?

Klopt stond ook in de screenshots op fb idd. Ts ging alleen akkoord als de peesjes ook terug gestuurd werden. En de koper ging daar niet mee akkoord omdat ze die wel wilde houden.

En Demi, jullie laatste contact was dinsdag, dus dat je niet kon reageren ivm school is niet helemaal eerlijk. Want je kon die middag wel reageren op haar, maar toen ze aangaf haal geld voor de kaptoom terug wilde ging je in negeer stand. En is nu donderdag.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:17

Ik ben toch ook wel benieuwd naar de link :') bijzonder verhaal

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:28

Gezellig, modder gooien. :')

Mensen worden tegenwoordig makkelijk op Facebook gekwakt onder de noemer oplichter. En iedereen bemoeit zich ermee. :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 08:36

Ik weet natuurlijk niet precies hoe de verkoop is verlopen, maar als je meerdere artikelen in een keer hebt verkocht voor een totaalprijs snap ik dat je die peesjes ook terug wilt. Ik snap niet dat er mensen zijn die dat niet snappen. Als je een deel van het geld terug moet storten voor het kaptoom krijg je alleen maar meer gezeik, want hoeveel van het geld was dan voor dat kaptoom? De koper gaat zeggen “de helft”, terwijl verkoper zegt “1/3”, snappen jullie...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 08:45

Hoezo peesjes houden? Dan moet er een nieuwe prijs overeengekomen worden. Dan kan ze de peesjes houden. Maar lijkt me niet eens handig, als ze moeilijk doet over een prijs zou ik dus ook het hele pakket terug willen hebben voor het hele bedrag..

Apart verhaal. Benieuwd hoe de echte waarheid is :j

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 08:49

Ik ben van mening dat als iemand (koper) niet eens de ruimte en tijd geeft aan verkoper om het op te lossen en gelijk met naam op facebook (sociale media) gooit, ze van mij de boom in kon. Is een vorm van laster. Kun je zelf aangifte van doen.

Ik zou ook goed foto's vergelijken van de advertentie en van wat kapot is, misschien is het wel een hele andere en probeert ze op deze manier op te lichten. Zou eens goed googlen op haar naam.

Mocht je toch twijfels hebben of het toch kapot was en overgaan tot terug betalen, zou ik alles terug vragen en pas geld terug betalen als je alles terug hebt en al haar posten waarin jou naam staat ook verwijderd zijn. Hopelijk kunnen jullie alles toch nog netjes oplossen.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:24

Indi_Vito schreef:

Ik ben er ook wel erg benieuwd naar.

Bestaat de FB post nog, of is deze verwijderd intussen?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:40

Danielleeee_ schreef:
Indi_Vito schreef:

Ik ben er ook wel erg benieuwd naar.

Bestaat de FB post nog, of is deze verwijderd intussen?

Ik ook!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:43

Ben ook wel benieuwd naar defb post

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:45

Het bericht staat er niet meer op

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:57

Tja tegenwoordig ben je al een oplichter als er sprake is van een misverstand... En als je die stempel krijgt moet je van goede huizen komen wil je laten zien dat het verhaal anders ligt want je ligt al 10 punten achter.

Wat er precies is gebeurt is nu twijfelachtig denk ik en zal inderdaad ergens in het midden liggen. Ik hoop voor TS dat ze er uit komt met de koper

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:37

Moderatoropmerking:
omdat dit een lopend geschil is, waarbij het gaat om smaad, volgt hier een slotje