Spullen van een familielid in je huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:05

Pandora2 schreef:
Naar het gemeentehuis gaan van de laatst gekende woonplaats van die persoon en daar het probleem voorleggen.
Beetje meewerkende ambtenaar zal je kunnen vertellen of die persoon nog ingeschreven staat. En wil je hopelijk ook het adres geven dan.
Indien verhuisd, kunnen ze je vertellen naar welke gemeente en dan kan je daar weer langs :+

Ehm.... Dat zou niet best zijn als een meewerkende ambtenaar het adres zou verstrekken (ivm wet op de privacy). Dus ik denk dat je, je die reis rustig kan besparen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 01:31

Dit gaat over drie jaar dus verjaring is geen sprake van helaas.

Het is een heel grijs gebied, een vrederechter gaat alleen als beide personen een bekend adres hebben.

De wet op de privacy is in Europa heel erg streng. Van gemeenten krijg je geen info.

Misschien laat ik het gewoon hier achter. Volgens mij mag dat, denk ik?

Het stond huer per slot van rekening al toen we hier introkken .

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:52

Tanya schreef:
Wel een interessante casus zo!

Ik heb dit online nog gevonden:

Verjaring

Indien iemand een onroerend goed waarvan hij geen eigenaar is gedurende 10 jaar bezit, verkrijgt deze de eigendom van het onroerend goed indien hij te goeder trouw was. Te goeder trouw wordt hier uitgelegd als dat hij in de veronderstelling was dat hij de eigenaar was en dit redelijkerwijs ook mocht denken. Wanneer er sprake is van niet te goeder trouw, vindt er pas na 20 jaar eigendomsverkrijging over door verjaring. 20 jaar lang heeft dan namelijk de werkelijke eigenaar de mogelijkheid om zijn eigendom terug te vorderen. Doet hij dit niet dan verjaart het en wordt de feitelijke bezitter de eigenaar.

Ik weet niet hoelang je de spullen al hebt?

Dit gaat over onroerend goed, ik haal even een definitie erbij,
Vastgoed, ook onroerend goed of onroerende zaak genoemd, omvat de grond en de gebouwen (opstal) op deze grond. De term vastgoed of onroerend goed verwijst naar het niet-verplaatsbare karakter van deze goederen. De term 'goed' of 'zaak' verwijst naar het materiële karakter.

Dat zal TS niet in haar huis hebben opgeslagen :+

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:00

Percy schreef:

Het is een heel grijs gebied, een vrederechter gaat alleen als beide personen een bekend adres hebben.

De wet op de privacy is in Europa heel erg streng. Van gemeenten krijg je geen info.

Is het een huur of is het een koop huis?En ben jij de hoofdhuurder of hij?
En als jij gaat verhuizen ,hoe zou hij jou dan nog moeten terug vinden?Hij weet dan ook niet dat jij verhuist bent.
Als het mogelijk zou zijn zou ik het idd gewoon achterlaten

Vjestagirl

Re: Spullen van een familielid in je huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:10

Er is best een goede kans dat je verhuurder het niet toe gaat staan dat je spullen achterlaat (logisch ook, dat is werk voor hun of voor de nieuwe huurder) en daarbij komt dat ook neer op "weggooien"

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:30

Ahh lastig probleem! Wij hebben het hier ook al eens gehad.. Ik zou eerst proberen om hem/haar nog te bereiken via andere familie, als dit niet lukt zou ik het weg doen/verkopen.
Wij hebben het destijds een paar keer aangegeven aan diegene maar reageerde er nauwelijks op. Op een gegeven moment hebben we besloten om het naar de kringloop te doen.. We hebben er ook nooit meer iets over gehoord van haar haha!

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 00:05

beatje schreef:
Percy schreef:

Is het een huur of is het een koop huis?En ben jij de hoofdhuurder of hij?
En als jij gaat verhuizen ,hoe zou hij jou dan nog moeten terug vinden?Hij weet dan ook niet dat jij verhuist bent.
Als het mogelijk zou zijn zou ik het idd gewoon achterlaten

Zij kon hem niet meer traceren , hij lijkt van de aardbodem zijn verdwenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 00:16

Als de eigenaar van de spullen daar als bewoner ingeschreven staat, dan kun je bij je vertrek toch gewoon de spullen van die ander daar laten staan.
Wanneer je de persoon in kwestie niet kunt bereiken is het verder niet jouw verantwoording.
Ik vond het nogal raar dat die ander dat zo op jouw schouders gooit door onbereikbaar te zijn.
De verhuurder van de woning moet het dan maar uitzoeken met de nog ingeschreven bewoner.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 01:09

Zo dacht ik dus ook repelsteel. Huisbaas, is een huurhuis, loopt ook niet zo hard. Spullen stonden er toen we hier introkken. Wij hebben het huis zo geaccepteerd.
Kwam vandaag weer post binnen die niet voor ons bestemd is maar het wordt wel steeds minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 01:17

Ik ken iemand die kamers verhuurt. Wanneer oud-huurders zich niet uitschrijven en spullen achterlaten brengt hij die spullen altijd naar de stort.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 04:09

Ik denk dat je rekening moet houden met ontruimingskosten als je het laat staan. Tenzij nieuwe bewoners het ook accepteren. Die kans is natuurlijk erg klein

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:56

Ik denk dat je ten eerste écht de gemeente (en de huisbaas) moet informeren dat er iemand nog op het adres ingeschreven staat die er niet meer woont en die uberhaupt niet meer te traceren is.

Ten tweede: alle zooi naar de stort brengen, anders wordt het voor je gedaan door de huisbaas (huurhuis hoor je leeg op te leveren, ongeacht van wie de zooi is die er staat) en krijg jij daar een vette rekening voor.

Als laatste: eigenaar is nu niet te traceren, maar jij bent straks voor de eigenaar ook niet meer te traceren mócht-ie ooit boven water komen. Maw, hoewel het misschien formeel niet mag om zooi van een ander weg te gooien, jij bent straks net zo onvindbaar als hij nu is.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:20

Ibbel schreef:
Ik denk dat je ten eerste écht de gemeente (en de huisbaas) moet informeren dat er iemand nog op het adres ingeschreven staat die er niet meer woont en die uberhaupt niet meer te traceren is.

Ten tweede: alle zooi naar de stort brengen, anders wordt het voor je gedaan door de huisbaas (huurhuis hoor je leeg op te leveren, ongeacht van wie de zooi is die er staat) en krijg jij daar een vette rekening voor.

Als laatste: eigenaar is nu niet te traceren, maar jij bent straks voor de eigenaar ook niet meer te traceren mócht-ie ooit boven water komen. Maw, hoewel het misschien formeel niet mag om zooi van een ander weg te gooien, jij bent straks net zo onvindbaar als hij nu is.
Dat is haar keuze niet. Ze heeft geen andere keus.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:37

Maar huisbaas heeft ook toegestaan dat de woning niet leeg werd opgeleverd, in feite levert TS het huis in exact dezelfde staat op als ze het gekregen heeft, met troep dus.

TS, de wet gaat uit redelijkheid en billijkheid, zolang jij kan aantonen dat je alles in jouw macht hebt gedaan om hem te bereiken en te verzoeken zijn rommel op te ruimen is dat vaak voldoende.
Je zou nog eenmaal een app of sms kunnen sturen met daarin een ultimatum en deze app/sms'ssen opslaan ter bewijs.

De eigenaar van de spullen kan dan straks wel erg boos worden dat zijn troep er niet meer is, maar hij heeft ook de plicht om ervoor te zorgen dat hij bereikbaar is hierover. Daaraan heeft hij ook niet voldaan. Het kan niet zo zijn dat hij door stelselmatig negeren van jouw berichtjes onder het feit uitkomt dat hij zijn spullen daar maar kosteloos mag laten staan.
In elk ander geval had hij het ook in opslag moeten geven tegen X tarief.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:40

Maar hoeverre zijn de spullen van het familielid? Het lag al in het huis toen TS en die persoon daar gingen wonen. Dan is het toch van de diegene die er daarvoor woonde? Ik kan ook wel spullen van een ander toe eigenen maar dan wil het nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk van mij is.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:44

Wat een vaag verhaal. Er liggen spullen van een familielid bij jou maar die lagen al in het huis toen je er ging wonen? Dus hij/zij heeft jou nooit gevraagd om het bij te houden? Weet hij of zij wel dat jij die spullen hebt? Of gaat die er van uit dat de huisbaas het wel opgeruimd zal hebben?

Maar nu wil je gewoon vertrekken en de zooi voor je huisbaas achterlaten? En dan? Wat moet die er mee als hij het wilt verhuren? Of wordt dit huis enkel binnen familie verhuurt?

Is er niemand anders van dit familielid die je kent? Vader, moeder, broer, zussen? Zou het in een doos op hun stoep zetten of anders gewoon wegdoen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:52

Maar Schuur_ de huurbaas had er toch ook geen problemen mee dat de spullen er nog lagen toen TS en haar familielid het huis gingen huren? Waarom zou het dan nu wel een probleem zijn als het weer blijft liggen? Het is tenslotte niet van TS maar ook niet van het familielid. Net wat ingvdh zegt TS laat het huis net zo achter als dat zij het toen aannamen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:12

ingvdh schreef:
Maar huisbaas heeft ook toegestaan dat de woning niet leeg werd opgeleverd, in feite levert TS het huis in exact dezelfde staat op als ze het gekregen heeft, met troep dus.

Als de nieuwe huurder er mee akkoord gaat vind de huisbaas alles best. Wat hem betreft is de nieuwe huurder dan verantwoordelijk. Ik ben bang dat TS de woning gewoon leeg moet opleveren.

Een huurhuis moet in principe leeg opgeleverd worden aan de nieuwe huurder. Je kan als nieuwe huurder zaken overnemen van de oude huurder, maar dit is een afspraak tussen de twee huurders en daar staat de huisbaas buiten. Hij wil gewoon een leeg huis. Alles wat er meer is moet worden geaccepteerd door de nieuwe huurder zo niet dan moet het verwijderd worden.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:22

Percy schreef:
Zo dacht ik dus ook repelsteel. Huisbaas, is een huurhuis, loopt ook niet zo hard. Spullen stonden er toen we hier introkken. Wij hebben het huis zo geaccepteerd.
Kwam vandaag weer post binnen die niet voor ons bestemd is maar het wordt wel steeds minder.

Zo werkt het niet. Jij hebt het huis zo geaccepteerd en moet het huis gewoon leeg opleveren tenzij de huurbaas of nieuwe huurder toestemming geeft om het te laten staan. De kans dat dat gaat gebeuren lijkt me nihil tenzij de huisbaas ook een familielid is en de spullen voor het andere familielid wel wil bewaren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:30

Waarom zoveel moeite doen voor spullen die niet eens van het familielid zijn TS? Gooi het weg, het was niet van die persoon in eerste instantie. Dat scheelt een hoop gedoe achteraf.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:34

meggiemeg schreef:
Maar Schuur_ de huurbaas had er toch ook geen problemen mee dat de spullen er nog lagen toen TS en haar familielid het huis gingen huren? Waarom zou het dan nu wel een probleem zijn als het weer blijft liggen? Het is tenslotte niet van TS maar ook niet van het familielid. Net wat ingvdh zegt TS laat het huis net zo achter als dat zij het toen aannamen.

Tuurlijk vond de huisbaas dat niet erg. Scheelde hem weer opruim en afvoerkosten. Maar een huurhuis lever je leeg af.

Als jij meubels overneemt van de vorige huurder neem je die toch ook mee met je verhuis?

Vandaar ook mijn vraag of het misschien een huis is dat enkel binnen de familie wordt verhuurd ofzo? Vind het hele vage praktijken en een raar verhaal

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:38

meggiemeg schreef:
Waarom zoveel moeite doen voor spullen die niet eens van het familielid zijn TS? Gooi het weg, het was niet van die persoon in eerste instantie. Dat scheelt een hoop gedoe achteraf.

Er wordt in het topic halverwege ergens gesuggereerd dat de spullen niet van de familielid is.
Maar dat is nergens bevestigt.

En ik denk ook niet correct
Het stond er al toen zij er in trok.
Maar wellicht woonde het familielid er ook al eerder.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:41

Percy schreef:

daantjuhhh schreef:
Er wordt in het topic halverwege ergens gesuggereerd dat de spullen niet van de familielid is. Maar dat is nergens bevestigt. En ik denk ook niet correct Het stond er al toen zij er in trok.
Maar wellicht woonde het familielid er ook al eerder.

Zie de qute boven die van jou daanthuhhh daar staat dat ze samen het huis zo hebben geaccepteerd. Vandaar mijn conclusie uiteindelijk om er dan niet zo zwaar aan te tillen en het gewoon weg te gooien.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:44

hoe ik het lees is het familielid vorige huurder en ts nieuwe huurder. vorige huurder (dus familielid) heeft de spullen achtergelaten bij ts. Ik lees nergens dat ze er samen hebben gewoond.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:12

De huurbaas weet ervan.
Ik zou hem een berichtje doen dat de eigenaar niet te traceren is en dat mocht hij het nog willen opslaan het deze week gehaald kan worden anders is het naar de stort dit weekend.
Denk dat je er genoeg tijd en energie in heb stoken en er wordt nergens op gereageerd dus ik zou denken... het is goed.