Help een moeder: Wat is hip voor brugklas jongen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 22:43

Zonet even met zoonlief overlegd en hij wil een limoengroene rugzak en een limoengroene jas. Zwart, grijs of donkerblauw is ‘saai’ whahaha

Gelukkig duurt het nog even voor het zomer is. En ach als hij het dan nog perse wil dan moet dat maar :D

Super tips hier! Ik leer er veel van!

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:46

Ik zie wel veel 'overbodige' spullen voorbij komen hoor. Als ik destijds 1 pen in m'n tas had zitten dan was ik al blij.

Plakband, 4kleurenpen, typex en dat soort dingen gebruikte je echt niet. Misschien meisjes die heel precies waren en netjes op hun schriften.

M'n broertje zit nu in de tweede. Heeft gewoon een simpele zwarte rugtas, kaftpapier en schriften van de action.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:53

Ik werk op een middelbare school en het ligt misschien aan de school maar bij ons hoor ik weinig opmerkingen over spullen van leerlingen.

Meeste hebben een simpele eastpack of vergelijkbare tas. Veel meiden hebben een grote handtas. Je ziet soms ook van die leuke Fjall Raven tassen maar die zijn vaak te klein. Etuis zijn ook vaak zwart of met voetbalclub. Koop geen dure pennen want die slopen ze of raken ze kwijt.
Qua agenda’s zie je van alles van penny agenda tot simpele zwarte.

Regenpakken worden hier ook nog gewoon gedragen net als handschoenen en mutsen.

En gewoon een broodtrommel en waterfles meegeven. Veel beter voor het milieu en je brood komt niet volledig geplet uit je tas. Ook daarbij zie ik steeds meer kinderen met fruit, tomaatjes en andere gezonde dingen in de pauze. (Naast de zakken chips en zure matten )

Lisette1205

Re: Help een moeder: Wat is hip voor brugklas jongen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:02

De action is bij ons populair hoor voor pennen, potloden, gummen etc. De pennen vind ik bepaald alleen echt niet fijn schrijven, liever die van de Hema!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:16

Hier ook een zoon van bijna 15 in de derde klas.

Een zwarte eastpak rugtas en verder alle benodigdheden van de Hema of action, zolang hij maar niet mee hoeft.

Tot groep 8 boeide zijn kleding hem niks. Maar in de eerste wilde hij IBJ, Ralph L en Tommy H. In de tweede kwamen daar Levis,Northface en Antony Morato bij en nu in de derde Hugo B.

Hij heeft nu vanalles wat, maar minder kleding dan broertje en zusje die wat goedkopere kledingmerken dragen.

Schoenen van Fila of Nike

Nu halverwege de 3de begint hij over kleedgeld zodat hij met klasgenoten kan shoppen. Eens kijken waar hij dan mee thuis komt..

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:56

Mama3 schreef:
Tommy H. In de tweede kwamen daar Levis,Northface en Antony Morato bij en nu in de derde Hugo B.

Nu halverwege de 3de begint hij over kleedgeld zodat hij met klasgenoten kan shoppen. Eens kijken waar hij dan mee thuis komt..

De kleedgeld drama's :') Bene there done that :oo :oo Dat is echt een topic apart waarmee ze thuis komen en waarmee niet.
Echt zo grappig .....achteraf

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 01:14

TS, ik zou juist niet teveel vooraf gaan shoppen, want als hij eenmaal op school zit, wil hij misschien toch iets anders. Ze lijken vaak stoer, maar als ze dan toch afsteken bij de rest, willen sommigen toch liever minder opvallende spullen. Zoals een dure jas bijv. Hij kan er best spijt van krijgen. Maar hij start natuurlijk in de zomer, dus in de winter al gesetteld.

De 2e eastpak heeft zoonlief nog steeds elke dag in gebruik en hij is nu 21.

Hij kwam wel thuis met de meest vreemde, vaak geleende, roze pennen. Ik had wel met hem pennen, potlood, gum, markers en dergelijke gekocht, maar meneer was echt een jongen en overal lag wat. Ik was in de 1e nog zo netjes, dus dat was even anders dan mijn ervaring.

Fiets had hij wel een goede nieuwe, want hij moest 18km fietsen. Waar grote afstanden afleggen normaal is, zie je dat wel meer. Hij vond een opoe fiets ook stoerder, want dat was in bij de grote jongens toen, maar dat is echt pittig fietsen 18km als je 12 bent.

Regenpak wel geprobeerd, maar dat was not done. Broodbakje heb ben we en doorzichtige met deksel gekozen toen. Kinderen van ver hadden toch allemaal een bakje bij zich, maar het moet gewoon effen zijn dan.

Er zijn op sommige scholen wel wat kledingvoorschriften. Niet aanstootgevend, niet te bloot en soms geen petjes bijv. Maar verder is het een beetje per groepje, afdeling en leeftijd wat ze dragen. Dat kan allemaal snel veranderen en ook snel blijven veranderen de komende periode.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:39

Magrathea schreef:
_lotteeee schreef:
Ik ging altijd voor een “nep” eastpack.. vond ze simpelweg te duur!

Het is mij echt de investering waard geweest hoor. Had daarvoor wel eens tassen die dan 15 euro kosten maar na een jaar gewoon al kapot zijn. Deze kostte destijds 50 euro, nou dat is dus 3x zo goedkoop als elk jaar een tas van 15 euro kopen :+

Oke, dat is het verschil tussen nep en nep denk ik!

Mijne was denk ik rond de 25€ en ging mn hele middelbare schooltijd mee! _/-\o_

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:04

Hier best een zware schooltas (Eastpack natuurlijk) in de brugklas. Op de fiets heeft die van mij achterop een rekje voor de tas. Daar zet je je tas rechtop tegenaan en maakt de riem vast. Geen gedoe meer met snelbinders die uitlubberen en knappen.

Dat rekje heet Monkey mee en wordt hier veel gebruikt.

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:23

Hier een dochter van 15 in havo4.
Dit jaar voor het eerst een handtas. Hiervoor altijd den rugzak. Eerst Kipling toen Eastpack.
Altijd een broodtrommel mee en vanmorgen nog even gevraagd hoe erg ze daarmee voor banketstaaf staat, maar dat is dus helemaal niet zo. Bijna iedereen heeft een broodtrommel. School heeft allerlei niveau’s, van Vmbo bb tot en met Vwo.
Als de kadetten soms wat groot uitvallen, past het niet in de trommel en doe ik er eentje los in een zakje bij. Vaak blijft die ene, geplette, dan toch over. Niet zo lekker meer.

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:23

Ik ben nu twee jaar van de middelbare school af, maar ik kan me nog goed herinneren watvoor tas ik als brugsmurf had, een soort hele onhandige sporttas van Converse, maar die moest en zou ik hebben dus die mocht ik hebben van mijn moeder. In de 2e nog wat handtassen versleten en toen in de 3e uiteindelijk godzijdank overgestapt naar rugzakken, dat beviel me goed. Paar goedkope versleten en daarna overgestapt naar rugzakken van Herschel die zijn iets groter en minder rond dan de Eastpacks die toen veel in omloop waren en dat was handiger voor grote boeken vond ik, bovendien ook toffe kleuren. Ik heb nu een nieuwe aangeschaft met een goed laptopvak zodat mijn laptop mee kan naar de uni.

Ik had een hekel aan van die stoffen kaften, die pasten vaak om een paar boeken en voor andere waren ze te groot of te klein. Kaftpapier scheurde heel makkelijk dus wij zijn toen thuis overgestapt op kaftplastic van de Bruna, werkt hetzelfde met kaften als papier alleen heb je dan een rol plastic. Wij hadden neonroze, oranje, groen en geel meen ik te herinneren. Het is dus niet van dat plak plastic.

Verder schreef ik altijd met blauw of zwart en keek na met rood voor de duidelijkheid.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:27

Als docente heb ik het idee dat het helemaal niet om de schoolspullen gaat, dat mag inderdaad gewoon een grijze eastpack zijn met even saaie schriften. Het draait wel wat meer om kleding, petten en kapsels. Daar laten jongens hun imago mee zien. Ik zie bijvoorbeeld nu veel jongens met een trainingsbroek van het merk Daily paper? Maar dat kan na de zomervakantie natuurlijk al lang en breed weer uit de mode zijn. Wel een stukje duurder dan schoolspullen helaas.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:06

Nienke98 schreef:
Ik ben nu twee jaar van de middelbare school af, maar ik kan me nog goed herinneren watvoor tas ik als brugsmurf had, een soort hele onhandige sporttas van Converse, maar die moest en zou ik hebben dus die mocht ik hebben van mijn moeder. In de 2e nog wat handtassen versleten en toen in de 3e uiteindelijk godzijdank overgestapt naar rugzakken, dat beviel me goed. Paar goedkope versleten en daarna overgestapt naar rugzakken van Herschel die zijn iets groter en minder rond dan de Eastpacks die toen veel in omloop waren en dat was handiger voor grote boeken vond ik, bovendien ook toffe kleuren. Ik heb nu een nieuwe aangeschaft met een goed laptopvak zodat mijn laptop mee kan naar de uni.

Ik had een hekel aan van die stoffen kaften, die pasten vaak om een paar boeken en voor andere waren ze te groot of te klein
. Kaftpapier scheurde heel makkelijk dus wij zijn toen thuis overgestapt op kaftplastic van de Bruna, werkt hetzelfde met kaften als papier alleen heb je dan een rol plastic. Wij hadden neonroze, oranje, groen en geel meen ik te herinneren. Het is dus niet van dat plak plastic.

Verder schreef ik altijd met blauw of zwart en keek na met rood voor de duidelijkheid.

En daarnaast, bij boeken waarvan de kaft niet stevig/hard is trekken de kaften krom (had ik bijvoorbeeld bij mijn wiskunde boek, die kaft was buigbaar en trok met een stoffen/elastische kaft dus Krom/hol