Het vervoersmiddel op jouw bruiloft.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:31

Ik zei altijd: ik wil alleen trouwen als ik met mijn eigen dressuurpony, M2, Offem Penelope, naar het stadhuis gereden wordt.
.
Klein probleempje, want de druktemaker was niet beleerd voor de koets. Mijn man heeft haar toen beleerd voor de koets en mij daarna ten huwelijk gevraagd.

Als een ervaren menpony heeft ze ons naar het stadhuis gebracht. Je hoort haar hard hinneken als ze ons op het balkon van het stadhuis ziet na de plechtigheid hahaha ze had genoeg van het wachten buiten.

Het was het begin van onze vele menavonturen.

Afbeelding

Ik zit achterop met ons zoontje en mijn man ment. Ik vond het geweldig samen met ons gezin op de koets. Haha dat vind ik 21 jaar later nog steeds.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:35

Mijn wens was een Rolls Royce Cloud, bij voorkeur wit. Maar die waren voor onze trouwdatum nergens meer te krijgen.

Uiteindelijk is het een witte Lincoln limousine geworden. Dat trekt wel de aandacht moet ik zeggen :=

joey2010

Re: Het vervoersmiddel op jouw bruiloft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:46

Ik ben ook met koets en een 2 span haflingers getrouwd. Ik reed toen altijd op deze haflingers, dus dat was wel special deze dag.
Dit jaar is het alweer 25 jaar geleden dat we trouwden.
Tijd gaat snel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:48

Wat romantisch Janouk!

Goede vriendin van ons had ook haflingers in het span. Zag er prachtig uit.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:00

In zou graag in de oldtimer pick-up van m'n moeder haar man willen trouwen.

Afbeelding
Afbeelding

<3

En uiteraard wel foto's maken met mijn paard en vriend z'n trekker. :D

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:01

Ik had een koets met 2 gelderse paarden ervoor, daarvoor reed de rijvereniging te paard en 2 shetjes. gen geheel voorop mijn merrie met onze instructrice erop. de koetsier was mijn hoefsmid en ik was lid van de rijvereniging en de ambtenaar van de burgerlijke stand was toen de voorzitter van de vereniging.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:44

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:01

Wij zijn getrouwd met een witte Mercedes C klasse. Mijn vader reed ons, was namelijk onze eigen auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:12

Toen wij 1,5 jaar geleden trouwden zouden we dat eerst op de boerderij bij ons op het dorp doen. Dat was zo dicht bij huis dat mijn man mij in een kruiwagen zou vervoeren. Helaas ging die locatie niet door en trouwden we iets verder weg (op uiteindelijk een veel mooiere locatie). Daarvoor hebben we de Twingo gebruikt :=

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:22

Wij hebben én én gedaan. We zijn 's morgens opgehaald door een open koets met 2 span friese paarden ervoor <3 . Daarmee zijn we naar het wettelijk huwelijk gebracht en gehaald en naar de kerk gebracht. Bij de kerk werden we opgehaald met ons andere trouwvervoer, een Chrysler 300c <3

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:34

SsSimonee schreef:
Ons vervoer [ [url=m/zLcomr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een bekend gezicht... Volgens mij heeft die jongeman op de bok onlangs een paar weken bij ons op stal gewerkt.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:55

Ik heb de dag van trouwen gewoon even geruild met mijn broer van auto. Paar strikjes om de handvaten en klaar, haha.

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:01

Afbeelding

Ons vervoer..... De Volvo amazone van mijn zwager! *\o/*
Als bedankje kreeg hij deze foto afgedrukt op aluminium voor aan de muur.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:03

Mijn man is Mercedes fan en die had deze oldtimer zelf geregeld als verrassing voor mij <3
Ik vond echt heel gaaf :))
Afbeelding

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:13

Gave vervoersmiddelen komen er voorbij zeg!! Wij wilden graag een oude Chevrolet pick up lenen van een vriend van ons. Dan hadden we alleen een jaar later moeten trouwen want die was nog niet af. Toen we het vroegen en hij de datum hoorde, vroeg hij of we dit niks vonden <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:13

Mijn moeder en haar vriend gaan dit jaar trouwen.

En dit zal gebeuren per motor of trike.

Mams word opgehaald uit 'ouderlijk' huis. Dus gaan met hele boel motoren en trikes haar ophalen. Ook oma zal meegaan, hopelijk dat het haar nog lukt dat ze in een zijspan kan.

Trouwambtenaar komt ook op motor.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 16:53

Janouk, wat lief dat je man dat dan ook echt heeft gedaan :D.

Heel wat koetsen, ook leuk! Zo ver krijg ik mijn vriendje niet haha.

Jildau, dat vind ik ook wel een hele gave bak! Als ik geen oldtimer trekker of bakfiets krijg wil ik een oldtimer pick up.

Spottedponie, ook al zo gaaf!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:14

Afbeelding

Dit was onze trouw auto. Voor niet te veel geld kunnen huren inclusief chauffeur. Gevonden via mp (particulier)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:11

In een koets met mijn 2 wedstrijdpony's (hackney's) ervoor, een combinatie die normaal nooit in het tweespan staat. (Pony rechts op de foto loopt wel span met een andere pony)

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:28

Als ik ooit zou gaan trouwen (wat niet gaat gebeuren, maar er over nadenken is best leuk :)) ), dan zou het iets met de motor zijn. Bij voorkeur beiden op een eigen motor, want achterop op de mijne is niet zo praktisch. Een jurk wordt dan wel erg lastig, maar het idee is leuk :D

Afbeelding

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:29

Oh wauw ik vind die chevrolet uit de OP echt zoooo mooooi!

Ik ga nog niet trouwen maar weet wel al welk vervoer ik ga hebben :')
Heb potverdekkie niet voor niks nog een paard bij gekocht.
Dus ik kan pas trouwen als mijn jongste oud genoeg is en voor de kar beleerd en dan
gaan zij in dubbelspan voor de trouwkoets!

Dexter heeft wel al eens voor de trouwkoets van een vriendin gestaan en ik werd daar helemaal hebberig van :~ Alleen wil ik voor mezelf tegen die tijd nog een mooi gareeltuig voorzien enzo haha.

Afbeelding

Alleen is nu sinds kort mijn vriend zijn paard ook voor de koets beleerd en ook hij heeft nog een jong paard dat opgeleid zal worden dus die is nu een beetje moeilijk aan het doen _O- "Waarom wel jouw paarden en niet die van mij" Dus ik probeer hem nu zo ver te krijgen dat die van mij voor de trouwkoets gaan en die van hem voor de tramwagen om de 'ere'gasten te vervoeren, maar dat vind hij 'tweede keuze' :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:44

tja herkenbaar als ik ooit ga trouwen zou ik een koets met haflingers wel gaaf vinden.

Mijn oudere haf kan wel voor de wagen maar stilstaan is een probleem en ook het alleen zijn haha. Daarnaast zou ik dan moeten mennen en dat kan ik ook niet zo heel goed. Maar lijkt me wel gaaf

me vent zou dan zeker opmerking maken, die trouwt met der paard ipv mij :P

Mijn vriends is echt een auto freak dus dan zou het een auto moeten worden.. Denk dat ik de nieuwe bmw van me pa jat. haha die heeft sinds deze week een nieuwe auto.

Miss wel combineren gedeelte met koets en paard en gedeelte met auto ofzo haha. Maar trouwen zit er hier niet in. Wat kost dat giga veel zeg! koop ik liever een auto die mijn trailer kan trekken..

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:45

Wij zijn met de paardentram gegaan
Laatst bijgewerkt door OlympicOrry op 29-03-26 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:12

Wat leuk dat je gaat trouwen! Wij trouwen 10 mei :)

Wij gaan met een mooie witte koets en 2 zwarte ruiger paarden naar de ceremonie, en daarna ook met die combinatie naar de feestlocatie. Zoveel zin in

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:29

Ooit ben ik op een trouwerij geweest waar de bruidegom de bruid in een kruiwagen van het woonhuis naar het stadhuis bracht. Was maar een klein stukje. Ze woonde boven het café, waar zij zelf de uitbaters van waren en waar ook het feest werd gegeven. Dus heen en weer tussen de kroeg en het stadhuis. :)