Carnaval 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:07

Ik vier vastenavend in Bergen op Zoom, ‘t Krabbegat! Ik heb daardoor alleen nooit een antwoord op de vraag ‘Als wat ga je verkleed?’. Want daar doen we dus niet aan :+ Onlangs wel een nieuwe bontjas ingeslagen en wat krab-accessoires om mijn outfit op te leuken. Ik moet alleen nog een nieuw gordijn, oftewel een leuk stukje vitrage.
Gister was het neuzebal en de eerste vooravond, maar kon helaas niet gaan. Daarnaast studeer ik nu in Dronten en daardoor heb ik geen carnavalsvakantie -O- De dagen dat ik wel kan maak ik er gewoon een extra groot feestje van!

_AB_

Re: Carnaval 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:35

Nou, nu al klaar met carnaval. Was redelijk zat en werd toen ff in mn kruis getrapt door zo'n fijne bewaker...

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 01:21

Wtf.....

Ik zou echt kijken of je stappen kan ondernemen? Dat is echt buitensporig. Totaal niet oké.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:04

Dat hoort inderdaad echt niet zo. :\ vieze nasmaak van je avond.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:09

Ik ga een iets rustigere maar leuke carnaval tegemoet! Net een superleuk idee gekregen voor mn outfit en moeders wilt helpen met maken! *\o/*

Ik heb in september een nieuwe kruisband gekregen maaaaar ik màg carnaval vieren en gezellig de kroeg in, maarrr moet wel gewoon opletten dat ik uit ècht gehos blijf, niet op podia gaan dansen ofzo ivm misstappen, niet TE veel drink zodat ik wel blijf weten hoe ik moet lopen & hoe ik moet opletten hahahaha.

Gewoon goed op mezelf letten en aan mezelf denken dus.

Maaaar ik heb er zin in en ben allang blij dat ik in ieder geval mag.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:46

Ik! :+
We gaan met een grote groep naar Lampegat (Eindhoven). Eerst optocht kijken en dan de kroeg in, vervolgens zondag optocht kijken met zoonlief (11) bij ons in het Urnerijk (Wijchen) en daar ook nog even naar de tent voor het kinderuur. Maandag ga ik waarschijnlijk nog even met een vriendin naar de tent bij ons in het dorp en dinsdag uitbrakken omdat ik woensdag moet werken.
Mijn outfit is een piratenpakje ARRRR! :))

Afbeelding

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:03

Ik heb er weer zin in! Woon sinds december in de binnenstad van Den Bosch dus kom er ook niet meer onderuit. Maandag met de optocht zijn we dus sowieso in Den Bosch en gaan ook nog wel 1 of 2 avonden naar Breda en hopelijk ook nog naar de verlichte optocht in Berghem.

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:26

Hee carnavallers!

Ik sluit even bij jullie aan hopenlijk voor tips.

Ik heb kleurlenzen op sterkte gevonden maar ze zijn alleen in natuurlijkel kleuren, grijs en roze te vinden.

Ik heb ook nog geen kostuum die wil ik vormen rond de lenzen

Iemand tips?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:26

DonnnavZ schreef:
Hee carnavallers!

Ik sluit even bij jullie aan hopenlijk voor tips.

Ik heb kleurlenzen op sterkte gevonden maar ze zijn alleen in natuurlijkel kleuren, grijs en roze te vinden.

Ik heb ook nog geen kostuum die wil ik vormen rond de lenzen

Iemand tips?

Unicorn!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:30

Troetelbeer!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 00:11

Hallo!!!

Ooh wat heb ik carnaval hoog op mijnn bucketlist. Als fries helaas niets in de buurt.

Is het zaterdag ook al leuk? Of is zo dag echt het leukste?

Ennuuh een leuke discussie.... wwlke stad is het leukste?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:50

Welke stad het leukst is verschilt per persoon. Ik moet niks van het carnaval in Brabant hebben dus die steden vallen allemaal al af. Dus als ik moest kiezen dan is het Venlo voor mij maar dat komt omdat ik daar de meeste connecties heb zeg maar. :)

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:54

Ik ga dit jaar ook voor het eerst carnaval vieren! We gaan vrijdag naar Breda en zondag naar Eindhoven. Alleen vragen we ons af of er vrijdag al wel iets van carnaval is in Breda, weet iemand dat?

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:59

Poek schreef:
Ik ga dit jaar ook voor het eerst carnaval vieren! We gaan vrijdag naar Breda en zondag naar Eindhoven. Alleen vragen we ons af of er vrijdag al wel iets van carnaval is in Breda, weet iemand dat?

Officieel begint carnaval op zaterdag, maar vaak doen ze vrijdag ook al vanalles.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:11

jaaa ik ga ook in mooie noorden van Groningen :D

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:12

Joltsje schreef:
Hallo!!!

Ooh wat heb ik carnaval hoog op mijnn bucketlist. Als fries helaas niets in de buurt.

Is het zaterdag ook al leuk? Of is zo dag echt het leukste?

Ennuuh een leuke discussie.... wwlke stad is het leukste?

Waar woon je ? want in noorden van groningen vieren ze carnaval

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:24

Ik ga morgen avond naar Breda :D meerdere? Ben nog nooit in Breda geweest met carnaval, altijd in de buurt gebleven. Zijn er, net als in bergen, kledingvoorschriften daar of gewoon verkleed? :o

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:28

Zeepsop schreef:
Poek schreef:

Officieel begint carnaval op zaterdag, maar vaak doen ze vrijdag ook al vanalles.
officieel is carnaval zondag, maandag en dinsdag ;).

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:39

Oké als Bredase zal ik even reageren...
Op vrijdag is hier al volop carnaval. Zaterdag is niet de leukste dag. Veel kielegatters gaan dan niet naar de stad vanwege overlastveroorzakers bovensloters. Er worden hier op zaterdag bussen vol Rotterdammers afgeleverd die het feestje niet helemaal begrijpen. De bovensloters op de andere dagen zijn wel oké over het algemeen. Die gaan vaak meerdere dagen en nemen de moeite vrij te nemen.
Er zijn hier geen kledingvoorschriften. Oranje/ rood zijn de kleuren van het Kielegat, die zie je dus veel. Maar het maakt verder niet uit. Alleen niet verkleed is geen optie. Dan kom je er niet in.

Carnaval is het allerleukst in de plaats waar je bent opgegroeid. Ook omdat elke plaats zijn eigen tradities heeft.

Maar als je nou de pech hebt ergens vandaan te komen waar geen carnaval wordt gevierd dan zijn de grote steden prima plaatsen. Dorpjes zojn ook superleuk. Vooral als je er vandaan komt.
Laatst bijgewerkt door raket op 27-02-19 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Dee_EsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:40

In Eindhoven kan je donderdagavond al beginnen als je wil ;). Denk dat de meesten hun eigen stad het leukst vinden dus daar is weinig over te zeggen. Wat raket zegt dus.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:41

raket schreef:
Oké als Bredase zal ik even reageren...
Op vrijdag is hier al volop carnaval. Zaterdag is niet de leukste dag. Veel kielegatters gaan dan niet naar de stad vanwege overlastveroorzakers bovensloters.
Er zijn hier geen kledingvoorschriften. Oranje/ rood zijn de kleuren van het Kielegat, die zie je dus veel. Maar het maakt verder niet uit. Alleen niet verkleed is geen optie. Dan kom je er niet in.

Carnaval is het allerleukst in de plaats waar je bent opgegroeid. Ook omdat elke plaats zijn eigen tradities.

Maar als je nou de pech hebt ergens vandaan te komen waar geen carnaval wordt gevierd dan zijn de grote steden prima plaatsen. Dorpjes zojn ook superleuk. Vooral als je er vandaan komt.

hier in Noord groningen waar ze in dorp carnaval vieren skip ik de zaterdag ook dan komen er zo veel mensen langs wat gewoon niet leuk is. veel ondeling gezeik enzo tussen mensen

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:44

Dee_Es schreef:
In Eindhoven kan je donderdagavond al beginnen als je wil ;). Denk dat de meesten hun eigen stad het leukst vinden dus daar is weinig over te zeggen. Wat raket zegt dus.

Hier in de regio ook. Maar dat zijn over algemeen ons-kent-ons feestjes. Truttenbal enzo.
Ik begin zelf vrijdagochtend om 8.30 met de sociale tour.
Het ziekenhuis waar ik werk heeft een prins en raad van 11. Wij gaan langs scholen, gehandicapten en verpleeghuizen. Hoogtepunt van de carnaval.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:52

Pandameisje schreef:

Echt waar? Ik ga er speciaal voor naar Maastricht. :')
Vorig jaar Eindhoven was ook leuk :j

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:18

Snooki schreef:
Pandameisje schreef:

Echt waar? Ik ga er speciaal voor naar Maastricht. :')
Vorig jaar Eindhoven was ook leuk :j

Jaa echt waar ik woon in een dorp waar volop carnaval gevierd word

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:24

Is toch nep carnaval boven de rivieren :Y) :+

Dit jaar zal voor mij ook wat minder worden... aangezien ik vorige week plat heb gelegen ivm rug... eens zien hoe lang ik het volhou. Het plan was om vrijdagavond, zaterdagavond en maandag overdag te gaan.... Agh alcohol verzacht de pijn toch. _O-