Dekbedovertrek drama

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: Dekbedovertrek drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:41

Geef mij maar Pip :+

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:07

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:10

Rhinocornn schreef:
Ik stop veiligheidsspelden bovenin waardoor mijn dekbed niet meer naar beneden zakt :) vind het ook niet fijn om het dekbed in te stoppen dus dit is ideaal!

Ohhh dat is een goed idee! ;-) Ik gebruik mijn oude haarelastiekjes :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:13

Mama3 schreef:
Gewoon bij de Hema of Ikea, leenbakker oid. Met knoopjes ipv zo'n irritante instopflap

Dit, Hema en Ikea inderdaad. Of gewoon de flap er af slopen en drukknoopjes in de opening naaien. Wast ook veel fijner, ik vind het althans prettig om de overtrek dicht te kunnen knopen voordat ik 'm in de machine stop. Dan voorkom je dat je na het programma de rest van het wasgoed uit een half binnenstebuitengekeerd overtrek moet klungelen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:16

Koper schreef:
Mama3 schreef:
Gewoon bij de Hema of Ikea, leenbakker oid. Met knoopjes ipv zo'n irritante instopflap

Dit, Hema en Ikea inderdaad. Of gewoon de flap er af slopen en drukknoopjes in de opening naaien. Wast ook veel fijner, ik vind het althans prettig om de overtrek dicht te kunnen knopen voordat ik 'm in de machine stop. Dan voorkom je dat je na het programma de rest van het wasgoed uit een half binnenstebuitengekeerd overtrek moet klungelen.

Daar gebruik ik nu gewoon een haarelastiek voor.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:20

Hema heeft een actie nu trouwens!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:22

Ik heb ook een 2x2 dekbed en ben heel blij met IKEA. Een aantal van hun dekbedovertrekken hebben een rits. Dat is nog handiger dan drukknoppen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:27

Mijn dekbed is 140 x 210, en heb van de week 140 x 200/220 besteld bij de Dekbed Discounter
en vind hem wel lekker liggen heb nergens last van.
Dus ook niet van dat flappie aan het einde. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:28

Geloof mij, uit een 200x200 met instopstrook die je niet instopt glijdt het dekbed ook net zo hard naar beneden. Wij zijn gaan instoppen en sindsdien geen last meer en na even wennen is het heerlijk slapen!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:29

Ik heb ook zo'n hekel aan wegzakkende dekbedden :+
Wat ik doe, is het dekbed gewoon in de hoes, dan bij de onderkant pakken, het dekbed nog een centimeter of 10/15 verder er in schuiven, even schudden en dan los op het bed.
Mijn vriend heeft ook vaak een wegzakkend dekbed, verschikkelijk irritant, zo'n vodje. Date kun je jezelf toch niet lekker inrollen? :+
Overigens leg ik het dekbed los op bed omdat ik het einde om mijn voeten sla, heerlijk warm! Dat kan mijn vriend dan weer heel slecht hebben :')
Mijn dekbed is overigens 220×240, en sinds nog te klein voor alleen mijzelf, schandalig :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:55

#@$%!!!

Duurste overtrek van de hema gehaald, want vond de andere gewoon niet mooi. Net binnen gekregen dus gelijk bed opgemaakt. Ik doe de deken erin en rats, de instopstrook scheurt uit. Super fijn. Ik denk dat ik in een doos ga slapen, word gek van die rot dekbedovertrekken. :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:27

Ik had dit dus ook. Probleem is bij mij opgeloat door bij Ikea een nieuw dekbed te kopen in 240x220 met bijpassend overtrek. Ik stop nu ook in wat ik dus eerst ook vreselijk vond. Maar omdat t dekbed langer is merk je dat dus niet. Overtrek past goed omdat t dus oom van Ikea is en heeft drukknoopjes en geen instopstrook. Ik ben ook zon zeikerd qua flapjes en overtrekken waar geen dekbed zit. Hoevaak ik niet midden in de nacht mn dekbed weer stond op te schudden tot ergenis van mn vriend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:19

Het ligt vaak aan de tijk van je dekbed. Die matcht niet met de hoezen, dan gaan ze aan de wandel.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:15

Ik had ook vaak last van zakken. Nu heb ik een overtrek van Essenza en nergens meer last van.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:21

Wij gebruiken al jaren geen dekbedovertrekken meer, maar slapen gewoon onder een kaal dekbed. Die was ik dan één keer per week. We hebben ook niet één groot dekbed, maar ieder een eigen eenpersoons. Omdat ik nogal last heb van nachtelijk zweten (overgang), kan ik - indien nodig - makkelijk(er) tussendoor wassen. Overdag liggen de matrassen te luchten en de dekbedden hangen over de kastdeuren of het traphek te luchten en 's avonds hoef ik alleen mijn dekbed op het bed te leggen en klaar. Kun je ook zelf bepalen of je wel of niet wil instoppen. :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:31

Grappig, ik ben juist altijd op zoek naar extra lange hoezen, zodat ik ze beter kan instoppen :D
Als je bij Duitsland in de buurt woont; haal daar je hoezen. Volgens mij hebben die nog nooit van instopstroken gehoord, die hoezen zijn standaard met rits of knoopjes en dus 200x200.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:21

Er was een bokker die had heerlijke Engelse, dacht ik, dekens! Heerlijk fluffy en die gebruikte ze bij of ipv dekbed. Weet alleen de site niet meer :n

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:41

Een slaapzak :)*

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:11

Shenavallie schreef:
Wij gebruiken al jaren geen dekbedovertrekken meer, maar slapen gewoon onder een kaal dekbed. Die was ik dan één keer per week. We hebben ook niet één groot dekbed, maar ieder een eigen eenpersoons. Omdat ik nogal last heb van nachtelijk zweten (overgang), kan ik - indien nodig - makkelijk(er) tussendoor wassen. Overdag liggen de matrassen te luchten en de dekbedden hangen over de kastdeuren of het traphek te luchten en 's avonds hoef ik alleen mijn dekbed op het bed te leggen en klaar. Kun je ook zelf bepalen of je wel of niet wil instoppen. :j

Wat voor dekbed heb je? Synthetisch, dons, wol of katoen?
Want synthetisch zweet veel meer dan katoen of wol, dat "ademt" namelijk.

En elke week wassen? Dan blijft er toch niks over van de vulling?

Ik zweette "vroegah" ook onder ons dekbed, totdat we een katoenen hebben gekocht (wol/dons zijn we allergisch voor).

Wat ook helpt is met het raam open slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:40

KimD schreef:
Een slaapzak :)*
dat vind ik echt héél vervelend om in te slapen! :+