Wachtend op een pakketje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:37

Ik herken het ook wel. Ik heb me er ook een tijd over gefrustreerd, maar daar had ik alleen mezelf mee want die bezorger doet ook maar zn best en kan er niks aan doen. Ik vond het vervelend omdat ik wist dat de hond ging blaffen en ik bij de deur wilde zijn voor de bezorger aanbelde. Bij elke auto die ik hoorde keek ik uit het raam, en bij elk busje sprong ik op als een malloot. Ik laat dus ook zo veel mogelijk bij het pakketpunt bezorgen. Voor grote dingen als 25kg hondenvoer blijf ik thuis wachten en plan ik schoonmaakuurtje in zodat ik niet zit te zitten en me opvreet. De bezorger weet dat ik dan thuis ben en mijn filosofie is dat hij die doos graag kwijt wil en dus wel een minuut langer blijft :') En voor de rest heb ik besloten me niet meer druk te maken om pakjes die evt bij de buren worden bezorgd (ook al ben ik thuis en te laat). Dat doen de buren ook niet en ik vind hun pakjes aannemen immers ook niet erg. Scheelt mij en de hond veel stress :)
Edit: dat ik niet relaxt kan wachten komt denk ik doordat ik niet wil dat iemand last heeft van me. De bezorger heeft er 'last' van als ik niet open doe, de buren hebben 'last' van me dat zij 2x naar de deur moeten komen en daar een doos in de gang staat, en dat wil ik dus niet. Terwijl ik het andersom dus helemaal niet erg vind voor een pakketje van de buren. Met het inzicht 'het is geen ramp als ik een pakketje mis' probeer ik mezelf wat te relaxen :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:54

LindyH schreef:
Maar hoeven jullie dan nooit te tekenen? Ik bijna altijd, dus dan is achterlaten ook geen optie. Of zetten die bezorgers dan gewoon zelf een krabbeltje? Dat is toch hartstikke verboden?

Onze bezorger van postNL zet regelmatig zelf krabbels :')

Al meedere malen meldingen van gemaakt maar dat wordt niet echt opgepakt.

lor1_1984

Re: Wachtend op een pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:56

Ik ben in principe altijd thuis en doe dan gewoon mijn ding, hond uitlaten doe ik gewoon ff de straat op en neer en als ik de betreffende bezorgdienst aan zie komen loop ik snel richting huis.
Nadat het pakket bezorgd is doen we wel weer een grotere ronde. :)
Maar ik ga niet de hele dag 'stil zitten dom kijken' omdat er een pakket bezorgd wordt en het levervak op 8-18u staat oid. :n
Vaak ga ik dan wat opruimen, de vissen een grote schoonmaak geven, de kerstboom op/aftuigen, bakken, tv kijken, spelletjes doen op de telefoon/laptop, binnenshuis met de hond trainen, de altijd groeiende bult was vouwen, de koelkast ff goed nalopen en uitsoppen of andere klusjes of hobby's doen waar je normaal niet aan toe komt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:01

Wij hebben een pakkettenbak gemaakt. Briefje bij de bel met instructie voor de bezorger. Ideaal. Pakketjes staan droog en uit het zicht.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:05

Wij hebben een nieuw huis waar we nog niet wonen maar wel af en toe iets bezorgd wordt of iemand langskomt en ja, ik ben helemaal gespitst op de pakketbezorger. Iedere auto of deur die ik hoor sta ik weer voor het raam 'is dat POSTNL/DHL/whatever' al! Maarja, ik zit dan ook te wachten in een huis waar ik nog niks heb behalve een bank :')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:51

Irritant hè dat wachten :') Misschien kan je de postbode oproepen door op de WC te gaan zitten.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:12

Ik heb nu precies hetzelfde probleem als ts, pakket wordt vandaag bezorgd tussen 8 en 3. Ik wil het niet aan me voorbij laten gaan aangezien we er al een week op wachten. Daarnaast is het een groot pakket en we wonen hier pas net dus ik wil de buren er ook niet mee lastig vallen... ik ga nu maar even snel de hond uitlaten in de hoop dat de bezorger niet stiekem voor de deur staat als ik net de hoek om ben :+

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:52

EllaBellaah schreef:
ik ga nu maar even snel de hond uitlaten in de hoop dat de bezorger niet stiekem voor de deur staat als ik net de hoek om ben :+

Gebeurde mij net wel _O- Te ver weg om ff terug te rennen en ik zag al dat het niet de vaste bezorger was (die weet wel waar hij het neer kan leggen) maar gelukkig,deze bezorgster had ook het briefje gelezen en het pakketje netjes achtergelaten.

Toevallig kwam ze weer mijn kant op dus ik duim omhoog (zo twijfelend) en jawel ze stak met een big smile haar duim omhoog. :D

Rustig hond uitgelaten en beide een happy gevoel.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:11

Ik hoef me er eigenlijk ook nooit zorgen om te maken. De postbode zet bij mij thuis de pakketjes 9 van de 10 keer bij de deur. Zelfs mijn kapperspakket voor school van €600-700 werd voor de deur gezet. En dan ook echt letterlijk tegen de deur aan :') :evaw:
De deur gaat open naar buiten dus dat was feest met een doos zo groot dat ik er waarschijnlijk zelf nog in zou passen _O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:16

Selina schreef:
Ik ga dan altijd in turbo stand naar de wc :') Ik laat ze tegenwoordig maar naar een pakketpunt sturen. Dan haal ik het eind van de dag wel op. Scheelt weer stress :+

Doe ik ook _O- .

Wist niet dat ik zo snel kon plassen hahaha

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:46

LindyH schreef:
Maar hoeven jullie dan nooit te tekenen? Ik bijna altijd, dus dan is achterlaten ook geen optie. Of zetten die bezorgers dan gewoon zelf een krabbeltje? Dat is toch hartstikke verboden?

Ik heb een keer meegemaakt dat er bij ons een pakketje voor de deur lag, die noet voor ons was (2 straten verderop was die voor bedoeld..) en hij moest ondertekend worden.
Dus ja sommige postbodes leggen het dan ook gewokn voor de deur hier. Maar als ik zelf een pakketje zou kopen die ondertekend moet worden laat ik hem op mijn werk bezorgen of bij een afhaalpunt :)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:01

Ik ben me past drum gaan maken nadat ik een hoofdstel had besteld van 200 euro.

Die zou toen door DHL bezorgt worden tussen 10 en 3. Ik braaf thuis gebleven en gewacht. Kreeg ik ineens een appje dat pakket was bezorgt bij de buren die met naam en toe naam erbij stonden want moest voor getekend worden.
Raar niks gehoord of gezien maar goed de buren hebben hem dus ik naar de buren, geen pakket. Die hadden niks gezien.
Was al laat dus ik gewacht tot volgende dag, kreeg ik weer een app van de dpd met dat pakket opnieuw was afgeleverd bij de buren. Dit keer andere, weer met naam en alles en zou voor getekend zijn.
Maar je raad het al, geen pakket.

Bellen met dpd had geen zin, contact opgenomen met de verkoper, die zou dan weer contact opnemen. Hoop gedoe later nog geen hoofdstel.
Komt een week later een buurman van zes straten verderop aanlopen, of ik een pakket kwijt was. De held.

Sindsdien spring ik als een haas op als ik een busje denk te horen :')