Hoe lang bewaar je een miskoop (kleding)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje_S

Re: Hoe lang bewaar je een miskoop (kleding)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:03

Ik heb van de week voor het eerst een vestje schrijf ding aan gehad, op het prijskaartje stond 2013
Wist nooit goed waarmee te combineren, maar collega's vonden het leuk!

Heb nog wel meer oudere kleding, blijft soms even liggen, om het dan toch weer te gaan dragen en heb regelmatig dan weer complimentjes :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:37

Ik heb afgelopen vakantie de kasten eens goed opgeruimd. Schoenen, kleding... Alles even door. Resultaat: 4 zakken (!!!) aan zooi die ik nog naar de bak moet brengen. Wij kunnen eigenlijk alles inleveren hier, dus dat scheelt weer. Maar nu nog die 4 zakken meeslepen en wegbrengen :+

Verder hanteer ik in mijn kast het volgende: Eens per half jaar opschonen. Is het opgeruimd dan alles op de hangers met de haak naar achter ophangen. Op het moment dat ik het draag dan gaat de hanger weer andersom. Zo weet ik ook wat ik in dat half jaar wel en niet heb gedragen. Na een half jaar moet ik overwegen of ik die ongedragen kleding wil houden of niet.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:41

Tot ik eens in de zoveel tijd mijn kast opruim, mijzelf realiseer dat dat jasje/jurkje/truitje elke keer er nog steeds hangt en ik het niet heb aangehad. Dan vraag ik een vriendinnetje of ze het wilt hebben, en anders gaat al het bruikbare in een zak naar de kringloop (idem met schoenen). Ik kan het misschien beter verkopen, maar als ik het wegbreng/weggeef ben ik er in een keer vanaf := Het zijn overigens nooit hele dure kleren, en meestal is het kaartje er toch al vanaf geknipt want dat is het eerste wat ik doe als ik thuis kom met nieuwe kleren

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:43

Ik ruim denk ik 3 tot 4 keer per jaar mijn kast op. Heerlijk! Doe makkelijk veel weg en heb dus eigenlijk alleen maar leuke dingen.

Zet de kleding dan op de weggeefhoek. :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:54

Wat ik me dan ook wel afvraag is hoe veel jullie kopen... ik geef denk ik €200,- uit per jaar aan kleding.Dus vier keer in het jaar mijn kast opruimen is echt niet nuttig.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:56

Ik heb afgelopen zomer zomerspul eruit gehaald wat ik niet draag, zal nu het winterspul gaan doen en dan voornamelijk de shirtjes, want de broeken heb ik eerder tekort aan dan teveel.

Ik heb inderdaad op het moment ook zo'n miskoop liggen, 1 of 2 keer gedragen, maar hij zit me gewoon echt niet lekker -O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:58

Ik ben wat dat betreft een beetje koopverslaafd. Wanneer iets super scherp geprijsd is koop ik het, ook al heb ik het niet nodig. Gevolg dat dus de kast vol hangt met 1/3 wat ik niet draag :+
Niet dat ik dan dingen koop die ik niet mooi vind, maar dan heb ik andere kleding stukken die ik toch liever draag waardoor het echt dus met het kaartje eraan in de kast blijft hangen.. Zo zonde

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:06

Ik vind dat ook super moeilijk... heb bvb. al jaren van die super leuke "cowgirl" blousjes liggen met allerlei veters enzo, van die leuke stoere bloesjes...maar daar pas ik al jaren niet meer in :P Maar ze zijn zó leuk....

En ook nog gewoon veel simpele kleding, een roze-wit gestreept erg hip blousje dat ik me ooit aan heb laten smeren maar wat totáál niks voor me is....maar van die aparte / nooit gedragen dingen vind ik het dan te zonde om het zomaar in een container te doen.

Ben daar ergens ook te vrekkig voor want dan denk ik ook al krijg ik maar 5 euro per stuk, dan is dat toch leuk voor in de spaarpot van die kleine! Maarja dan moet je het toch op Marktplaats zetten en ik heb nog zó veel dat nog op Marktplaats moet, van paardenspullen en kinderspul enzo.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:08

Malenka schreef:
Wat ik me dan ook wel afvraag is hoe veel jullie kopen... ik geef denk ik €200,- uit per jaar aan kleding.Dus vier keer in het jaar mijn kast opruimen is echt niet nuttig.

Opruimen betekent 2x per jaar van zomer naar winter en andersom. Doe dan hooguit een paar dingen weg. :P

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 14:56

Oh, ik geef direct toe: ik ben óók een beetje koopverslaafd, hoewel mijn goede voornemen voor 2019 is alleen nog maar kwalitatief goede kleding van eerlijke oorsprong te kopen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:12

Haha goed bezig! :) Ik ga eerst mezelf voornemen om alleen iets te kopen als ik het écht nodig heb. Als dat goed lukt ga ik ook proberen om echte kwaliteits producten en kleding te kopen. Want ik was normaal gesproken echt van het koopjes jagen, maar dat is eigenlijk nergens goed voor.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:15

Ik had een paar jaar terug altijd een vrij lege kast, nu zit mijn kast gewoon lekker vol, en als ik dan veel nieuwe kleding koop (ik ga vrij regelmatig een stad in) kijk ik wel of er ook kleding weg kan omdat ik dat dan niet meer zovaak heb gedragen. Vanochtend ook weer 3 items weggedaan omdat ze eigenlijk niet zo goed meer bij mijn stijl passen :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:59

Ik was vroeger dus ook best koop verslaafd. Verder draag ik al sinds mijn 16e dezelfde maat, maar is mijn smaak/stijl flink veranderd. Ik heb nog best lang vastgehouden aan kleding die ik graag droeg toen ik jonger was, maar die ik nu echt verschrikkelijk vind, puur omdat je het toch zo vaak met plezier gedragen hebt. Maar eigenlijk vind ik het juist fijn om te beseffen dat het nu juist een ander nut heeft gekregen ipv in mijn kast te verstoffen.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 16:38

Update: ik heb inmiddels al een bak van de Ikea-vakkenkast in de rommelkamer gevuld met dingen die weg kunnen, waaronder een mooi fluwelen feestjurkje dat in de winkel met blote benen mooi paste, maar na drie stappen lopen in een shirtje veranderde als je er een panty onder droeg... Hopelijk heeft een iets minder lange dame er nog veel plezier van, zo’n jurk is toch te mooi om te verstoffen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:41

Ik bestel bijna al mijn kleding online en doe daar ook wel eens miskopen. Ik probeer alles netjes terug te sturen, maar ik heb/had vooral een verbazingwekkend groot aantal kledingstukken dat een maatje te klein is hangen die ik daar ook laat voor 'als ik ben afgevallen'. Heel stom eigenlijk want het is heel demotiverend en tegen de tijd dat het gewicht eraf is vind ik de kleding meestal niet eens meer leuk. Ik heb laatst dus alles weg gedaan in een bak. Dat probeer ik zo eens per half jaar te doen, even een purge en alles weg mieteren wat ik gewoon echt niet draag.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:50

watchthesky schreef:
Update: ik heb inmiddels al een bak van de Ikea-vakkenkast in de rommelkamer gevuld met dingen die weg kunnen, waaronder een mooi fluwelen feestjurkje dat in de winkel met blote benen mooi paste, maar na drie stappen lopen in een shirtje veranderde als je er een panty onder droeg... Hopelijk heeft een iets minder lange dame er nog veel plezier van, zo’n jurk is toch te mooi om te verstoffen!

Ook het opkruipen al geprobeerd tegen te gaan met haarspray? Zowel jurkje als en panty bespuiten?

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 16:55

Zulke dingen heb ik ook hangen Emma, terwijl ik diep van binnen heus wel weet dat het me alleen maar frustreert en het beter zou zijn om ze weg te doen, zeker dingen die niet 1 maar 2 maten te klein zijn. Die dingen wegdoen is de volgende stap. :j

Winged: het jurkje is sowieso een beetje kiele-kiele qua lengte, ook als het wel blijft zitten. Ik heb recent bijna hetzelfde jurkje, maar dan op een fatsoenlijke lengte, gekocht, dus deze mag wel weg.

Ik heb sowieso verbazingwekkend veel dingen die echt superveel op elkaar lijken en die ik dan allemaal niet (meer) draag, heb ik gemerkt.