Doopnaam op ticket Ryanair vergeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Re: Doopnaam op ticket Ryanair vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:30

Hier wel een keer meegemaakt dat er een paar letters weg waren gevallen op mijn bordingpass. Stond er Mari van den Ende ipv Marieke van den Ende. Moest even heel goed naar gekeken worden tijdens het borden, maar mocht wel mee. Was fout gegaan bij het inchecken. Maar ze zagen wel dat er iets niet klopte met mijn paspoort en bordingpass.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:53

De 2e naam hoeft er nooit op. ik heb een andere roepnaam dan doopnaam. Boeken op eerste doopnaam en dan achternaam.
Ik check nooit online in en moet meestal wel wat laten zien. Is geen probleem.
Bij mij is het woordje 'de' wel eens in een verkeerd veld gevallen. Konden ze me niet vinden. Beweerden ze dat ik het verkeerd had ingevuld. Eh, op het gedrukte ticket en op het boekingsformulier staat mijn naam exact zoals het moet, daar staan geen velden meer, dus leg dat maar uit. Kon gewoon mee hoor zonder extra te betalen. Was ook geen fout van mij.

Tevens een keer ook laten boeken en toen was bij Ryanair ook mijn naam onjuist gespeld. Er stond Geertuida i.p.v. Geertruida. Kleinigheidje, is niet opgevallen in Eindhoven. In Spanje wel, die man keek me aan, keek naar het paspoort, ik keek hem heel strak aan. En toen kon ik zien dat ie het gezien had, maar er niets van durfde te zeggen en was het ook goed.

Kosten wijzigen boekingen heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Bij Sunweb het 1 keer moeten laten doen, mijn reisgenoot kon door een familieomstandigheid niet mee en de reis was betaald. GEbeld met sunweb en kostenloos is een ander op het ticket gezet. WAs een busreis. Maar zo hoort het ook.

Ik heb dus geen klachten over absurde kosten gelukkig.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:58

germie schreef:
De 2e naam hoeft er nooit op.

Voordat mensen dit voor waar aannemen. Bij Ryanair is dat zo, maar dat geldt niet voor elke vliegmaatschappij. Bij Transavia willen ze bijvoorbeeld de volledige naam inclusief doopnamen en aangetrouwde namen. Nu zijn ze bij Transavia wel een stuk schappelijker in namen aanpassen zonder kosten. Zolang het dezelfde persoon is, lijken ze er geen problemen mee te hebben het aan te passen.

Kortom, altijd goed de instructies volgen. Eigenlijk staat bij het boeken altijd precies erbij wat er wel en niet op moet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:10

KLM, Airmalta, China Airlines, Delta Airlines, Ryanair, United Airlines, Singapore Airlines, TUI, en zo vergeet ik vast nog wel wat nemen allen genoegen met alleen de eerste naam. Ik heb met al deze maatschappijen persoonlijk ervaring.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:12

germie schreef:
KLM, Airmalta, China Airlines, Delta Airlines, Ryanair, United Airlines, Singapore Airlines, TUI, en zo vergeet ik vast nog wel wat nemen allen genoegen met alleen de eerste naam. Ik heb met al deze maatschappijen persoonlijk ervaring.

Ja, maar dus niet allemaal. Daarom zeg ik ook, kijk gewoon goed bij de maatschappij bij welke je boekt. Ze zijn er eigenlijk altijd bij de boeking heel duidelijk over.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:14

Shiloh schreef:
germie schreef:

Ja, maar dus niet allemaal. Daarom zeg ik ook, kijk gewoon goed bij de maatschappij bij welke je boekt. Ze zijn er eigenlijk altijd bij de boeking heel duidelijk over.

En middle names hebben wij over het algemeen niet. Dat is ook handig om te weten.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:35

Het goede antwoord is al 10x gegeven dus dat zal ik niet nog een keer doen, maar nog een goeie tip: als je een tussenvoegsel hebt (zoals "van" of "de") zet dit er altijd bij in het vakje van je achternaam, desnoods aan elkaar vast als het vak geen spatie accepteert. Heb het zelf ervaren bij de Australische douane dat dat heeeel belangrijk is :7

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:37

verootjoo schreef:
Tiggs schreef:
Ik gebruik altijd alleen mijn eerste voornaam (heb er drie, maar de eerste is ook m'n roepnaam) en dat gaat altijd goed.

Edit: maar mijn ervaring is dat ze binnen het Schengen-gebied eigenlijk niet meer om je paspoort vragen...

Hoe check je dan in? Dat gaat altijd met paspoort? Bij mij iig :+

Via de app. En als je alleen handbagage vliegt, controleren ze niets.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:19

Nogmaals: bij Ryanair moét je online inchecken. Op de luchthaven kost het afdrukken van je boarding pass, ook als de site er de hele tijd uitlag en je niet kon inchecken, 60 euro.