Wie nog meer? (Bel angst)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Wie nog meer? (Bel angst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 08:19

Hier ook herkenbaar :j
Ik heb regelmatig moeten bellen op mijn baantjes, maar het is nooit makkelijker geworden en ik bel nog steeds alleen naar mijn ouders, vriend en dierenarts. Inkomende gesprekken gaan naar de voicemail op contacten na. Als de auto naar de garage moet dan ga ik daar heen voor een afspraak, doe ik niet graag telefonisch en mijn vriend heeft ook belangst :+ Face to face praten met mensen vind ik geen probleem, zo ga ik regelmatig bij klanten thuis kennis maken en zit ik al snel een uur te kletsen tegen vreemden. Maar telefonisch, nee, brr :+

Gewoon denken ‘wat is het ergste dat kan gebeuren’ doet helemaal niks, dan zouden er ook geen mensen bang zijn voor spinnen :))

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 08:47

Ik heb het ook jaren gehad. Dan kon ik echt on paniek raken als ik moest bellen. Maar door mijn huidige werk ben ik er wel overheen. Ik schreef bij het begin altijd alles uit wat ik moest zeggen en wat ik zou willen zeggen bij bepaalde antwoorden.

Nu bel ik vrij makkelijk een klant op die bijvoorbeeld niet betaald heeft. En dat had ik 10 jaar geleden nooit van mezelf gedacht!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 08:47

Precies Annemiek! Ik heb ook totaal geen enkel probleem om in het echt met mensen te praten. Maar bellen?!?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 09:07

Wat herkenbaar allemaal. Heb ook zo’n hekel aan bellen of gebeld worden. Doe het wel als het nodig is maar moet altijd een drempel over, zeg maar. En als ik het kan vermijden dan graag.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 09:22

Ja, ik heb dit ook.

Hang net de veearts op, want voor mijn paard wijkt alles dus ook mijn belangst :Y)

Ik bel veel op mijn werk, althans ik word veel gebeld. Dat vind ik minder erg. Maar ik heb bijvoorbeeld een afspraak voor onderhoud aan de ketel staan die eigenlijk niet lekker uit komt, maar ik heb toch maar vrij gevraagd zodat ik hem niet hoef te verzetten :roll: ik vond dat de dierenarts bellen wel genoeg belstress was voor één dag.

Echt als ik dit zo schrijf voel ik me ook gewoon een beetje sneu :')

Ik blijf altijd tegen mezelf zeggen: wat is het ergste dat er kan gebeuren? Je kent deze mensen niet, zij jou niet, en de meeste zal je ook nooit meer spreken. En ik zorg altijd dat alles klaar ligt wat de mensen mogelijk zouden kunnen vragen (telefoonnummers, adressen, paspoort noem het maar op). En het is wel waar, met oefening word ik beter in de gesprekken en dus zelfverzekerder en minder bang.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 09:26

Dus...... jullie doen, net als ik, eerder de dierenarts bellen voor de paarden dan de huisarts voor jezelf? :')

Ik lees, gelukkig, wel bij iedereen “de dierenarts bel ik wel”.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 09:37

De dierenarts gaat boven belangst want paardlief gaat boven alles :j .

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 09:46

Heel herkenbaar.
Ik ben vooral bang dat ik de andere persoon niet versta of dat ik ineens geen Nederlands meer kan.
Gisteren moest ik mijn adresgegeven inspreken in zo'n automatische antwoordmachine en dan ga ik dus heel geforceerd praten, compleet buiten adem. :o?

Overigens weet ik inmiddels wel dat het beter is om toch te bellen omdat het anders alleen maar een grotere drempel wordt. En er is nog nooit een telefoongesprek niet goed gegaan dus mijn angst is volledig ongegrond.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:00

Ik heb dit ook.
Op mijn werk valt het gelukkig mee en vrienden en familie gaat goed, maar daarbuiten... :o
Ik kijk altijd of ik kan mailen of appen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:34

Echt angst niet, maar ik heb wel een hekel aan bellen. Liever per sms of email inderdaad.
Gelukkig heb ik een vriend dat het geen probleem vindt, dus hij belt alle instanties af waar nodig _/-\o_

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:32

Dat vind ik ook zo vervelend aan instanties.. vaak zijn ze enkel en alleen telefonisch bereikbaar.. Waaróm dan?
Een tijd geleden, dierenbescherming willen contacteren voor een verwaarlozing.. Je staat ergens midden in het veld. Geen adres of locatie om door te geven.. Google maps locatie doorgeven via mail of whatsapp? Kan niet.. Foto doorsturen van de hoeven die omkrullen.. Nee, niet mogelijk. Kun je aan de telefoon gaan proberen uit te leggen waar het is en hoe de situatie is..

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:39

Hey TS,

ik had hier vroeger ook een beetje last van. Ik telefoneerde echt niet graag, alleen met vriendinnen vond ik het fijn om te doen :')

Ondertussen zou ik de paus opbellen bij wijze van spreken.
Ik werk als verpleegkundige op het operatiekwartier en er wordt daar nogal wat afgetelefoneerd (we moeten de telefoons aannemen van de chirurgen die aan het opereren zijn, maar evengoed zélf heel wat af telefoneren).
Ik heb hier absoluut geen problemen meer mee, dus zoals hier aangehaald werd is bvb (vrijwilligers)werk waarbij je veel moet bellen wel een optie om ervanaf te raken.

Veel succes alvast!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:42

Haha ik had dit vroeger ook heel erg. Maar is helemaal goed gekomen toen ik een baan kreeg waar ik me helemaal thuis voelde en ook vaak gebruikt moest maken van de telefoon!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 16:17

Nou obstakel overwonnen :+

Heb zojuist een manege opgebeld en kan zondag terecht voor de proefles :D
Dus dat is gelukt :D

Vind het stiekem alleen wel een beetje spannend om erheen te gaan, dus obstakel nummer 2 is er ook.

(Nieuwe situaties vind ik snel erg spannend)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:06

Ik meld me ook als lotgenoot :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:11

Ooooh bah ik houd ook niet van bellen. :') Zelfs niet met m'n allerbeste vriendin waarmee ik hele conversaties houd terwijl één van ons met de deur open op het toilet zit. Bellen is echt naar.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 17:27

Ik vind het toch eigenlijk best gezellig dat er zo veel mensen met bel angst zitten :P

Oh ik belde trouwens ook nooit met mijn ex, super gezellig was dat :+

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:52

Hier ook iemand.
Moet wel zeggen dat het wel beter is geworden. Durf nu wel dingen als kapper, dierenarts en tandarts enzo te bellen. Maar echt vreemden bellen durf ik niet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:55

Hier niet angst voor bellen, maar een grondige hekel. Ik ga echt flippen als de telefoon gaat en dat wordt wat minder als ik zie dat het mijn ouders, broer, man of zoon zijn, maar als het een ander nummer is dan wordt de ergernis groter. Ik stel bellen naar iemand anders dan eerder genoemde personen ook echt uit. Ik spreek liever iemand persoonlijk aan een balie (bijvoorbeeld).