Evi84 schreef:Ik wil maar zeggen: die mensen lieten hun hond zelfs niet uit op dat moment, ze waren in hun eigen omheinde tuin (net door de omheining heeft de hond haar nek gebroken) - en ze stonden zelf bij hun honden buiten die initieel rustig naar het vuurwerk aan het kijken waren - iedereen bestempelt hen hier als onverantwoorde baasjes - maar het is niet dat ze het zelf uitlokten in mijn ogen. Het is een spijtig ongeluk, dat wel.
Dat klopt, maar uit het verhaal begrijp ik dat dit echt 's nachts gebeurt is. Ik vraag me af waarom je met oud en nieuw 's nachts je hond mee naar buiten neemt? Ik heb de hond op tijd even uitgelaten aan de lijn en daarna gewoon naar binnen zodat hij 's nachts tijdens het vuurwerk niet naar buiten meer hoefde. Ze hebben daar toch een risico mee genomen, ondanks dat ze er nooit bij stil zullen hebben gestaan dat het fatale gevolgen kon hebben.
Ik ben het met je eens dat het een spijtig ongeluk is, echter leggen die mensen nu min of meer de schuld bij de buren, omdat zij niet gewaarschuwd hebben. Ik vind dat raar. Met oud en nieuw kun je vuurwerk verwachten. Waarom zou je de buurt moeten vertellen dat je vuurwerk af gaat steken? Als ze perse een schuldige aan willen wijzen, zullen ze toch bij zichzelf ten rade moeten gaan vind ik.
Waarom moet je nu uitgerekend tijdens oud en nieuw 's nachts zo nodig met de hond naar buiten?
Tenzij er sprake was van een vuurwerkverbod in dat gebied of dat het vuurwerk werd afgestoken buiten de aangestelde tijden. Maar daar lees ik verder niets van, dus voor het gemak ga ik er even van uit dat er gewoon vuurwerk afgestoken mocht worden.