Gootsteen afvoer verstopt, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Gootsteen afvoer verstopt, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:15

Dan was het maar een kleine verstopping gelukkig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 12:22

Ja idd. Ik kijk het nog een paar dagen aan. Is het dinsdag nog goed dan bel ik ze af

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:48

Wat goed dat ie weer door loopt. Giet er voor alle zekerheid nog even een paar ketels kokend water achteraan zodat nog wat aangekoekte rommel ook loskomt.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:31

purny schreef:
Hij loopt weer door! :D
Thanx voor de adviezen en tips

Wat gaf de doorslag?

Het verbaasd me echt dat er zo met bijtende middelen wordt gestrooid in de adviezen hier, en dat op een forum van dierenvrienden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:59

Wat fijn dat het opgelost is!

In jouw geval zou ik toch even zo'n rubberen plopper kopen. In combinatie met superheet water kun je daar een hoop ellende mee voor zijn. Als je dat bijv. wekelijks even doet (paar pannen heet water erin, plopper erop, goed doorspoelen met heet water) dan kun je een hoop ellende voor blijven en hoef je ook niet aan de gang met allerlei rommel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 15:00

Astorga schreef:
purny schreef:
Hij loopt weer door! :D
Thanx voor de adviezen en tips

Wat gaf de doorslag?

Het verbaasd me echt dat er zo met bijtende middelen wordt gestrooid in de adviezen hier, en dat op een forum van dierenvrienden.

Een nacht gootsteenontstopper in de gootsteen laten zitten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:12

Astorga schreef:

Soda is anders een milleu vriendelijk alternatief voor veel chemische middelen. Maar het werkt wel uitstekend tegen vetophopingen. En het is ook nog eens goedkoop.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:17

Soda en daar schoonmaakazijn op schudden, vaak bruist dat de verstopping/vuiligheid er wel uit.
Hebben we hier bij de afvoeren ook moeten doen na de verhuizing, niks liep hier werkelijk goed af.

Voor de totaal verstopte doucheafvoer heeft mijn man uiteindelijk de nat/droog zuiger van Kärcher gebruikt, nadat ie de veer er niet doorheen kreeg.
Je wil niet weten wat daar aan vuiligheid uitkwam :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:25

Alsnog even de dop onder de zwanenhals er afdraaien. Ik vermoed echt dat daar je verstopping zat aangezien er spul naar boven kwam. Kijk even wat er nog aan troep inzit en voorkom dat je over een week de boel weer dicht hebt zitten. Je kunt er echt niets aan stuk maken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:17

bigone schreef:
Alsnog even de dop onder de zwanenhals er afdraaien. Ik vermoed echt dat daar je verstopping zat aangezien er spul naar boven kwam. Kijk even wat er nog aan troep inzit en voorkom dat je over een week de boel weer dicht hebt zitten. Je kunt er echt niets aan stuk maken.

.... Mits je niet teveel kracht zet ;)
Als je het eerder geposte filmpje volgt kan het bijna niet misgaan. Die dingen zijn ervoor gemaakt om super makkelijk in gebruik te zijn :j

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:09

Ik zou even volledig je gootsteen vol laten lopen met heet water en flinke scheut afwasmiddel. Als dan je gootsteen in een keer leeg loopt met een kolk is je gootsteen echt verstopping vrij

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:33

Loretta schreef:
Astorga schreef:

Soda is anders een milleu vriendelijk alternatief voor veel chemische middelen. Maar het werkt wel uitstekend tegen vetophopingen. En het is ook nog eens goedkoop.

Soda wel, maar alle merken gootsteenontstoppers helaas niet.

bigone schreef:

Dit zou ik ook doen. Zeker als je niet weet wanneer dat voor het laatst gebeurd is.
En een daarvoor bedoeld zeefje gebruiken in het putje van je gootsteen.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:36

een fles afwasmiddel erbij gooien en dan wachten....