Prima en normale tijden.
Mensen in de horeca doen niet anders bijvoorbeeld.
Wij mochten dit jaat kiezen.. Cadeaubon of kerstpakket.
Gaat n leuke bon worden dus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alja schreef:Bij ons op het werk iedereen hetzelfde pakket
Dus fulltimer en diegene die maar 1 dag werkt
Gaat toch ook om je inzet ?
Niet het gewerkte uren?
Nikass schreef:Wat ongezellig dat je geen kerstpakket hebt gehad. Ik vind het heel vreemd dat je pas een pakket krijgt bij een x aantal uren werk. Hoe gaat het dan met de langdurig zieken? Krijgen die ook niks?
Ik vind het kinderachtig en krenterig en afbreuk doen aan de kerstgedachte, bah
KimD schreef:Sommige bedrijven hebben dat inderdaad. Wij hebben het ook een paar jaar gehad door middel van sterren. Hoe meer uur, hoe meer sterren, hoe groter je pakket.
Ik vind het een goede regeling. Ik vind het dus van de zotte dat een student / weekendkracht hetzelfde krijgt als iemand die fulltime werkt. Dus ook verschil tussen 20 of 40 uur zou er wat bij betreft mogen zijn.
Ook toen we geld kregen was dat het geval. Weekend kreeg €25,- en fulltimers €100,- en als je een functie had kreeg je €75,- extra.
Je mag mijn pakket hebben, ik heb het geweigerd dit jaar.
KimD schreef:GUSTIxBILL schreef:Over uren gesproken ?
9h is een luxedag voor een chauffeur, bouw, zelfstandige, boer...
meer beroepen als je denkt waar dit standaard en wettelijk is.
Hier wel een kerstpakket gekregen.
Iedereen krijgt ongeveer hetzelfde. Maar kaartje, kleding, en alcohol/geen alcohol is persoonlijk gemaakt per persoon.
Eveneens ook een sint zakje gekregen.
Bij ons in Belgie zijn er echter maar weinig bedrijven die dit doen.
gelukkig ons bedrij wel, en dan ook vrij persoonlijk gemaakt.
Begon er vorig jaar net: sint pakket de eerste dag dat ik werken kwam
Werkte er 3 weken en zelfs kerst pakket terwijl ik in mijn proeftijd zat
Zelfs dat vind ik al een compliment waard! Laat toch zien dat je rekening houdt met de wensen (of geloof) van jr werknemer. Mocht niet alles 'passen'.
xGoldenHero schreef:Ik geef met kerst alle medewerkers, ongeacht de aantal uren die ze werken, normaal gesproken het zelfde kerstcadeau. Dit jaar gingen we uit eten en kregen de personen die er niet bij waren een pakketje voor het zelfde bedrag als het per persoon kostte tijdens het etentje.
Een kerstpakket is niet verplicht, maar een blijk van waardering.
Wat ik wél doe voor de medewerkers die net een stapje harder lopen, of bijvoorbeeld een nieuwe klant hebben binnen gehaald of zoveel jaar in dienst, is dat ze tijdens het etentje of de kerstborrel met kerstpakket (ligt eraan wat we doen) een extraatje krijgen. Dit jaar waren er 2 medewerkers zoveel jaar in dienst en zij hebben allebei tijdens het etentje een groot pakket chocolade van de plaatselijke snoepwinkel en een bon gehad. Maar, de ene medewerker werkt 20 uur en de ander 3 uur per week. Ik vind ze allebei even veel waard, en maak geen onderscheid.
Een andere medewerker had een ontzettend grote nieuwe klant binnengehaald en zij heeft ook tijdens het etentje een prachtig kerststuk(zelf gemaakt) gekregen met een bon.
Ik moet wel zeggen dat ik een ontzettend toegewijd team heb. Als er wat is kan ik op alle 22(!) rekenen. En voor hun inzet krijgen ze van alles van mij. Van een doorbetaalde vrije dag tot een verjaardagscadeau tot vrij op de verjaardag van de kinderen. Tot nu toe lukt het me maar ik ben me er van bewust dat als ik 3x zoveel personeel heb het lastiger wordt. Maar dan verzin ik wel weer wat anders.
De uren die iemand maakt vind ik niet belangrijk, de inzet wel.
moonsparkle schreef:Ik vindt ook dat iedereen hetzelfde pakket mag krijgen. Soms zou ik liever alleen wat onderscheid zien in de hoeveelheid vrije dagen. Voor zover ik het begrijp krijgen de mensen die minder werken wel minder vrije uren, maar omdat ze minder dagen werken kunnen ze net zoveel vakantie opnemen als je snapt wat ik bedoelde parttimers kunnen ook wisselen van dag als dat handig uit komt, ik werk al fulltime dus die optie heb ik ook niet.
Sorry misschien wel een beetje off topic.
verootjoo schreef:Je kan idd dagen wisselen als parttimer, maar dat komt omdat je parttime werkt en dus werkdagen ‘over’ hebt om mee te ruilen. Logisch toch dat dat als fulltimer niet kan als het bedrijf verder dicht isMaar daar staat tegenover dat als je parttime werkt, je ook een parttime salaris krijgt.
daffieduck83 schreef:verootjoo schreef:Je kan idd dagen wisselen als parttimer, maar dat komt omdat je parttime werkt en dus werkdagen ‘over’ hebt om mee te ruilen. Logisch toch dat dat als fulltimer niet kan als het bedrijf verder dicht isMaar daar staat tegenover dat als je parttime werkt, je ook een parttime salaris krijgt.
Dit ligt ook wel een beetje aan je functie. Toen ik nog op kantoor werkte kon ik toen ik 4 dagen werkte wel mijn vrije dag wisselen, maar nu ik in het onderwijs werk, heb ik die flexibiliteit niet meer. Erger nog, soms moet ik bij open dagen of ouderavond op mijn vaste vrije dag alsnog terug komen. In de zorg ben je ook weer afhankelijk van je roostermakers of je wel of niet kan ruilen van dag.
Maar weer even on-topic. Ik vind het vrij onbeschoft van de werkgever om aan de mensen met kleine contracten geen kerstpakket te geven. 500 uur per jaar is ongeveer 10 uur per week. Dan sluit je al veel mensen (studenten, mensen met 2 baantjes) uit. Ook de verdeling naar waarde vind ik raar. Ik ga ervan uit dat iedereen zich inzet bij zijn werk, ongeacht functie of aantal uren.