Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:56

Kayleigh__ schreef:
Ik loop altijd een rondje om de auto om te checken of ik geen lekke band heb en parkeer graag altijd op dezelfde plek. Kan er echt van balen als iemand op ‘mijn’ plek staat :+
Ook check ik van te voren met Google Maps waar/hoe ik moet parkeren als ik naar een onbekende plek moet. Als ik dat niet kan vinden of het niet naar mijn zin in (ik haat fileparkeren), dan ga ik met het ov.

Verder gaat ook mijn mond open als ik mascara op doe, ook met lenzen in doen trouwens.
Tijdens het scheren van mijn oksels trek een ik pruillip.
En het volume lager als ik moet concentreren klinkt ook heel bekend.

Dit doe ik ook. Vooral als ik naar Amsterdam ga kan ik echt wel een tijdje bezig zijn met plannen hoe en waar ik ga parkeren. Als ik heel ver moet lopen van naar mijn zin straatparkeren tot waar ik moet zijn of er is in de buurt alleen maar lastig parkeren (fileparkeren of aan de gracht, dat vind ik eng) knal ik m'n auto op de RAI neer of ga ik met de bus.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:00

Ik heb houten wasknijpers, maar anders zou ik dat van dezelfde kleur per kledingstuk ook doen. Ik ben leerkracht en op bord wil ook altijd sets van dezelfde kleur magneten bvb.

Wanneer ik ga tanken doe ik ook graag een rond bedrag en ik kan dat aardig goed mikken inmiddels :+

Op de spaarrekening moet ook een rond bedrag staan, afgerond in schijven van 100. Als ik achteraan geen 2 nullen zie ben ik niet tevreden en stort ik over zodat het wel zo is :)

De piercings (da's dan vooral in vooral mijn oren, op neus en navel na) en tattoo's op mijn lichaam moeten aan elke kant van mijn lichaam voor evenwicht zorgen. Dus niet 1 kant die voller is dan de andere.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:02

Oscar schreef:
Ik ben zo dement dat ik mezelf e-mails stuur. Dat is nog niet het ergste. Wel dat ik dan heel verrast opkijk dat ik mail heb (a la Mr. Bean) om vervolgens erachter te komen dat ie van mezelf is :roll:

Hahaha dat doe ik ook!

Of iets scannen, naar m'n bureau lopen en verbaasd zijn dat ik mail heb :+

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:03

daantjuhhh schreef:
En als ik de weg moet zoeken of ik moet achteruit inparkeren dan moet mijn radio zacht staan. Anders kan ik mij niet concentreren. _O-

Mijn auto doet het automatisch en ik vind het bloedirritant :')

Spaarrekening rond ik wel altijd af :D

Tiggs

Re: Dingen waarbij je je afvraagt: doet een ander het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:06

Verder inderdaad ook die knijpers en het volume van de radio op een even getal of een 5-tal.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:07

M&M's eet ik in tweetallen van dezelfde grootte en liefst ook kleur. Als ik een handje pak, eet ik eerst de'losse' exemplaren op en dan blijven de setjes over, beste voor het laatste bewaren :D
Ik word dus ook 'pissig' op m'n vriend als hij één m&m van de setjes jat. Dat weet ie, dus dat is z'n favoriete bezigheid om mij te plagen :')

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:23

imd schreef:
M&M's eet ik in tweetallen van dezelfde grootte en liefst ook kleur. Als ik een handje pak, eet ik eerst de'losse' exemplaren op en dan blijven de setjes over, beste voor het laatste bewaren :D
Ik word dus ook 'pissig' op m'n vriend als hij één m&m van de setjes jat. Dat weet ie, dus dat is z'n favoriete bezigheid om mij te plagen :')

Haha ik doe dat bij dragibus.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:25

tengeltje11 schreef:
-Appelmoes en aardappelen prak ik altijd door elkaar,mijn man vind het precies babyvoer dan,maar ik eet het niet anders.

Check!! Kende niemand die het ook zo had, maar ik krijg gekookte aardappelen anders niet weg. Vind ze met jus zo ongelooflijk goor :=

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:29

@ imd: En bij Skittles.
Eerst de gele, dan oranje, dan groen, rood en als laatste paars. Die zijn het lekkerst :D
Bij m&m’s is het eerst bruin, groen, oranje, rood, blauw , geel :o

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:41

Ik bekijk bij mijn sokken eerst welke kant de 'teengedeeltes' naar toe draaien, zodat ik de linkersok om de linkervoet doe en de rechtersok aan de rechtervoet. Volgens m'n vriend de grootste onzin. :+ Maar toch, als ik mn sok vasthoud draaien de teentjes een bepaalde kant op in die sok.

Als ik m'n sokken dan per ongeluk toch verkeerd aan doe, wissel ik ze ook gelijk om zodra ik het merk. Ook doe ik zowel 's ochtends als eind van de middag schone sokken aan. Ook wanneer ik de hele dag thuis ben/geen schoenen aan gehad heb :Y)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:42

Tijdens het tandenpoetsen loop ik een aantal keer dezelfde route door huis

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:42

Mascara aanbrengen met open mond * ja
Geluid zachter met inparkeren * ja
Tandenborstel eerst nat maken * ja

Verder:
* haren borstelen voordat ik ga slapen

* Dekbed moet goed ingestopt zitten bij de voeten en de punten moeten ook goed zitten

* een mug moet worden opgespoord al is het midden in de nacht.

*Bij het trainen in de sportschool moeten de gewichten aan beide kanten precies hetzelfde zijn dus hetzelfde soort schijf en vierkante en ronde van hetzelfde aantal kilo’s kan echt niet. Of een zwarte en een oranje..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:54

Hier sta ik heel bewust liever niet bij stil. :+

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:56

Als ik als passagierin de auto zit, dan heb ik altijd mijn rechterbeen tegen de deur aan.
Mascara/ mond doe ik ook.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 15:11

Tiggs schreef:
Hahaha dat doe ik ook!

Ik dacht dat ik de enige was!!!! Kom je terug, leuk envelopje rechtsonder: ooo wie zou me gemaild hebben?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 15:21

Haha, die laatste is echt zo herkenbaar :D

Zelfde kleur wasknijpers ook trouwens.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 15:26

Oscar schreef:
Ik ben zo dement dat ik mezelf e-mails stuur. Dat is nog niet het ergste. Wel dat ik dan heel verrast opkijk dat ik mail heb (a la Mr. Bean) om vervolgens erachter te komen dat ie van mezelf is :roll:

Check. Soms bedenk ik thuis nog iets wat ik niet mag vergeten op kantoor en dan mail ik snel. Met een rare onderwerptitel. Werken trut, zoiets. En dan serieus op kantoor nuffig reageren "nou nou, das ook nie gezellig' als je die mail dan ziet. :')

Nog erger, ik schrijf dingen die ik moet kopen op mijn hand (briefjes vergeet ik per definitie; of ze liggen thuis, of ik neem ze mee en vergeet dat ik ze heb meegenomen, of iets dergelijks). Enniewee, ik sta dan rustig midden in de winkel verbijsterd naar mijn hand te kijken waarom ik daar dan 'kattengrit' oid op gekalkt heb.
Boodschappen doen blijft hier een avontuurlijke bezigheid. :')

Sokken moeten matchen qua kleur. Maakt niet uit hoe. En dezelfde. Zelfs twee grijze sokken die even lang zijn, maar waarvan er eentje dan binnen in een gekleurd draadje heeft. Dat gaat Jeuken en dan moeten ze uit.

Lepels. Gele en rode. Rood voor in de koffie, geel in de thee. Nooit andersom. Nog liever eerst afwassen dan de gruwel om met een geel lepeltje koffie te drinken. En omdat ik momenteel lui ben van alle drukte drink ik al drie dagen geen koffie. :')

M&M's sorteer ik altijd op kleur, dat sorteren is een tic van me. Het is vervelingstherapie en ik vind het ook gewoon heerlijk. Ooit eens in een bui van ultieme verveling (en frustratie - lang verhaal) een doos vruchtenhagel gesorteerd. Nee. De kleurtjes zijn niet evenredig verdeeld. >;)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 15:40

Op mijn werk (dierverzorging) controleer ik altijd 3 keer de sloten. Doe ik het 2 keer, wordt ik nerveus := Het wordt gelukkig al wat minder :')

En met eten eet ik het liefste in groepen van drie. Drie crackers, drie broodjes, drie koekjes etc... Geen idee waar het vandaan komt :')

De was hang ik gesorteerd op. Huisgenoten doen dit niet, wordt er helemaal nerveus van :')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 15:49

Mars schreef:
Altijd eerst ff de tandenborstel onder de kraan, dan tandpasta erop, dan weer onder de kraan en dan pas poetsen :D

Is dat niet de normale manier van tanden poetsen? :o?

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 16:15

Ik poets mijn tanden altijd in dezelfde volgorde, zonder tong volgen trouwens en maar 1x onder de kraan. Ook doe ik mijn linkerhand bijna altijd in mijn zij tijdens het poetsen.

Mijn boterham smeer en eet ik ook altijd in dezelfde volgorde. En dan bedoel ik per boterham, dus waar ik begin en eindig met smeren/happen. Ik zorg er dan ook voor (als het mogelijk is) dat het laatste hapje extra beleg heeft, dus daar doe ik dan iets meer chocopasta bijvoorbeeld.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 17:34

Tango1979 schreef:
Tiggs schreef:
Hahaha dat doe ik ook!

Ik dacht dat ik de enige was!!!! Kom je terug, leuk envelopje rechtsonder: ooo wie zou me gemaild hebben?

Oh, ik denk meestal 'wat nu weer' :))

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 17:57

Wat een herkenbare dingen allemaal :D

Maar ze allemaal opnoemen begin ik niet aan, dan ben ik vanavond nog bezig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:09

Ik heb wel erg autistische trekjes volgens sommigen, dus hier komen ze haha.

Volume radio moet op even getal of 5 staan. Bij het parkeren of voor een stoplicht moet ie uit of heel zachtjes, anders kan ik mij niet concentreren.

Handdoeken moeten op kleur liggen.

Kopjes die setjes zijn moeten in elkaar gestapeld zijn, dus zwart in zwart en niet zwart in grijs. Daar kan ik echt niet tegen.

Borden net zo, grote bij grote kleine bij kleine, wit bij wit blauw bij blauw...

Glazen moeten netjes achter/naast elkaar in de kast staan.

Sokken aantrekken. Eerst rechts dan links.

Verhaaltjes bedenken in bed, voor ik in slaap val, vind dat zo ontzettend kansloos van mezelf maar val dan wel sneller in slaap :+

Laat ik maar niet over mijn paarden beginnen. Daar heb ik een heel boekwerk voor nodig want ik ben ontzettend perfectionistisch. Al het voer weeg ik bijvoorbeeld af en ze mogen niet met een vieze deken gaan slapen (vies als in, buitenkant deken zanderig). :+
Halsterclips moeten op bepaalde manier zitten.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:36

Heerlijk dit, zoveel herkenbare dingen!

Iemand had het over fel licht en dan het linkeroog dicht knijpen, dit heb ik ook alleen dan met mijn rechteroog.

Ik had van de week nog zoiets dat ik dacht van; zou ik de enige zijn. Hopelijk komt hij gauw weer in me op :=

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:04

Goh als ik dit topic lees dan voel ik mezelf met de minuut normaler worden ;-b

De radio op een even getal heb ik ook, en verder moeten de paarden bij mij er altijd spic en span uit zien. Voor de rest val ik wel mee geloof ik..