grote gezinnen op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: grote gezinnen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:52

Waarom niet, Nadia, als ik vragen mag.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:05

_Nadia_ schreef:
WesternWay schreef:
Hier op bokt is ook iemand die er 7 (dacht ik?) heeft en nog niet ‘klaar’ is, ze zal zich nog wel melden denk ik

Hier ben ik! Wij hebben er 8, en zijn in principe niet "klaar" als we nog een keer zwanger mogen raken.
Zijn overigens niet gelovig, maar willen gewoon graag een groot gezin.

Wij hebben geen auto, wonen in London dus hebben er niet echt eentje nodig. Volgend jaar gaan we verhuizen naar buiten de stad en dan zal er wel een busje moeten komen. Wel alleen voor in de UK, want in Nederland mag ik bijvoorbeeld niet met een busje rijden dat meer dan 8 passagiers heeft.
Voor we naar de UK vertrokken hadden we een Chrysler Grand Voyager, maar toen hadden we ook minder kinderen. Nu zou dat niet meer passen en gezien mijn man ivm medische redenen geen auto mag rijden zouden we dan niet met zn allen weg kunnen.
Onze oudste is 11, onze jongste anderhalf.

Jaaa jou bedoelde ik natuurlijk. 8 kids inmiddels alweer, ik liep nog achter blijkbaar.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:13

Polly schreef:
Waarom niet, Nadia, als ik vragen mag.

Klassiek autisme, zware SPD, hele heftige anxiety, en kan gewoon niet mee draaien in een groep. De enige speciale school waar hij terecht kan is 150km verderop en hij zou daar dan dus intern gaan, daar staan wij als ouders niet achter en zoals het nu gaat is hij gelukkig, wij zijn gelukkig en dat is wat het belangrijkste is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:19

Is er een getal waarbij je zegt: Nu is het genoeg? Of bekijk je na elk kind opnieuw wat jou gevoel zegt?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:35

We laten het op zn beloop, voor nu hebben we niet het gevoel dat we klaar zijn, maar als ik niet meer zwanger wordt is het ook goed. Ik ben inmiddels bijna 36, en heb wel gezegd dat ik na mn 40ste niet meer wil.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:55

Nadia, dat heb ik ook altijd geroepen, is mislukt overigens }>

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:39

Haha! De planning is dat ik me laat helpen als ik 40 word, dan zou t niet moeten mislukken.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 19:03

Hier idem nadat er een nummer 4 is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:08

8 kinderen lijkt me echt heel leuk!
Maar hoe heb jij je zwangerschappen ervaren Nadia? :o Al zou ik het willen zou mijn lijf het niet trekken. Nou zit ik wel voor de 2e keer in een complexe zwangerschap, maar sowieso vind ik zwanger zijn echt geen pretje en fysiek en mentaal enorm zwaar. Vind het knap dat je dat 8x vrijwillig wilt doorstaan. (Vind ik ook al knap bij 3-4-5-6x hoor :') )

Ik ga na de tweede al goed zorgen dat de boel onklaar is en de kans 0% dat ik nog een keer zwanger wordt. Ben echt als de dood dat er nog een ei en een zaadcel elkaar kunnen vinden :=

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:10

Wij hebben er 3 (daar blijft het ook bij)

Was zwanger van nr 4 maar dat liep helaas anders..

ik kom zelf ook uit een gezin van 3.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:20

verootjoo schreef:
Maar hoe heb jij je zwangerschappen ervaren Nadia? :o Al zou ik het willen zou mijn lijf het niet trekken. Nou zit ik wel voor de 2e keer in een complexe zwangerschap, maar sowieso vind ik zwanger zijn echt geen pretje en fysiek en mentaal enorm zwaar. Vind het knap dat je dat 8x vrijwillig wilt doorstaan. (Vind ik ook al knap bij 3-4-5-6x hoor :') )

Ik ga na de tweede al goed zorgen dat de boel onklaar is en de kans 0% dat ik nog een keer zwanger wordt. Ben echt als de dood dat er nog een ei en een zaadcel elkaar kunnen vinden :=

9 maanden misselijk bij 5 van de 8 (tot en met opname in het ziekenhuis aan toe, meerdere malen), en zware bekkeninstabiliteit. Ik vind zwanger zijn niet leuk, maar heb het over voor wat er na komt. Onze een na jongste is te vroeg geboren, maar de anderen zijn of op tijd, of te laat geboren (3 van de 8 pas bij 42 weken en 3 dagen!)
Mijn derde zwangerschap heb ik 7 maanden volledige bedrust gehad, en dat was echt niet grappig. Als de 4de ook zo gegaan was was het daarbij gebleven, gelukkig was dat toen niet het geval.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:49

Ik vind het knap hoor! Zo’n grote gezinnen en dan alles zien draaiende te houden. Ik moet al passen en meten met twee.

Wat ik me afvraag, en uiteraard hoeven jullie niet te antwoorden. Maar hoe doe je dat allemaal financieel? Kleren kun je doorgeven. Maar een studie bijvoorbeeld? Dat zijn toch duizenden euro’s!
En ik kan me voorstellen dat je minder/niet gaat uiteten/op vakantie gaat. Mis je dit niet?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:59

Wij gaan binnen Engeland op vakantie, low budget maar goed genoeg. 1 keer per jaar met de bus naar Nederland, op familie bezoek.
Uit eten doen we inderdaad niet, maar dat deden we voor de kinderen ook al niet dus dat scheelt. Wij hebben geen oppas/familie in de buurt dus zijn eigenlijk altijd met de kinderen. Man werkt, ik ben thuis bij de kinderen. (en krijg hiervoor betaald omdat ik carer ben voor onze zoon) 5 van onze kinderen krijgen disability living allowance ivm verschillende special needs, en verder leven we zuinig. Ik ben £80 per week kwijt aan boodschappen, alles inbegrepen en we eten altijd vers.
Qua studie zien we tegen die tijd wel, van werken naast je studie is nog nooit iemand slechter geworden. Om heel eerlijk te zijn verwacht ik niet dat er meer dan 4 van onze kinderen willen cq kunnen studeren ivm hun special needs maar als dat wel kan zullen we ze zo veel mogelijk ondersteunen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:26

Ik ben de jongste van een gezin van 14. 7 jongens en 7 meisjes.
De zelfde vader en moeder.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:31

_Nadia_ schreef:
Wij gaan binnen Engeland op vakantie, low budget maar goed genoeg. 1 keer per jaar met de bus naar Nederland, op familie bezoek.
Uit eten doen we inderdaad niet, maar dat deden we voor de kinderen ook al niet dus dat scheelt. Wij hebben geen oppas/familie in de buurt dus zijn eigenlijk altijd met de kinderen. Man werkt, ik ben thuis bij de kinderen. (en krijg hiervoor betaald omdat ik carer ben voor onze zoon) 5 van onze kinderen krijgen disability living allowance ivm verschillende special needs, en verder leven we zuinig. Ik ben £80 per week kwijt aan boodschappen, alles inbegrepen en we eten altijd vers.
Qua studie zien we tegen die tijd wel, van werken naast je studie is nog nooit iemand slechter geworden. Om heel eerlijk te zijn verwacht ik niet dat er meer dan 4 van onze kinderen willen cq kunnen studeren ivm hun special needs maar als dat wel kan zullen we ze zo veel mogelijk ondersteunen.

Begrijp ik het goed dat 5 van de 8 kinderen in meer of mindere mate een beperking heeft? Of vat ik het "special needs" dan te zwaar op?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:59

Oprechte vraag voor diegenen met meer dan 2 kinderen. Hoe zien jullie dat in verhouding met overbevolking van de planeet en de gevolgen voor de leefbaarheid daarvan?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:01

Polly schreef:
_Nadia_ schreef:

Begrijp ik het goed dat 5 van de 8 kinderen in meer of mindere mate een beperking heeft? Of vat ik het "special needs" dan te zwaar op?

Ja, 5 van de 8 hebben een vorm van autisme, in meer of mindere mate.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:05

_Nadia_ schreef:
verootjoo schreef:

9 maanden misselijk bij 5 van de 8 (tot en met opname in het ziekenhuis aan toe, meerdere malen), en zware bekkeninstabiliteit. Ik vind zwanger zijn niet leuk, maar heb het over voor wat er na komt. Onze een na jongste is te vroeg geboren, maar de anderen zijn of op tijd, of te laat geboren (3 van de 8 pas bij 42 weken en 3 dagen!)
Mijn derde zwangerschap heb ik 7 maanden volledige bedrust gehad, en dat was echt niet grappig. Als de 4de ook zo gegaan was was het daarbij gebleven, gelukkig was dat toen niet het geval.

Oh, ook ellende dus. Ik dacht misschien ben jij er toevallig een die van die simpele zwangerschappen heeft :P

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:09

Haha, ik had simpele zwangerschappen. Nog betere bevallingen. Alleen laatste zwangerschap was pittig door de bekkenpijn. Daar had ik na anderhalf jaar nog last van.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:15

Was dat ook de reden dat dat de laatste was? Of vonden jullie 4 gewoon genoeg :)

Ik denk dat als ik simpele zwangerschappen had er ook wel meer zou willen. Maar wat al genoemd is, in het kader van overbevolking en milieu (waar moeten in vredesnaam al die kids wonen als ze uit huis zijn en ook nog voort gaan planten enzo?) en qua kosten (ik ben wel best gehecht aan wintersport en zomervakantie en dat is gewoon heel erg duur met veel kinderen) denk ik ook dat 2 misschien wel genoeg zou zijn.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:40

Nee, eigelijk niet, maar wel de bevestiging. Ik was in de 20 toen ik mijn drie jongens kreeg. Het heeft altijd gekriebeld, een vierde. Maarja, of het zo verstandig was? Je weet nooit of het weer goed zou gaan, en het lijkt mij heel moeilijk als je een zorgenkindje krijgt, vooral voor de jongens die dan een hoop zouden moeten inleveren.

Ook qua financiën en huisvesting was het een dingetje.

En toch bleef het kriebelen en vonden we niet opwegen tegen de ‘maars’.

Nu dus een meisje, en ons gezin voelt écht compleet! En dat is zo’n fijn gevoel! Ook voor de jongens is het goed zo. Zij zijn gek met hun zusje, zij is echt een verrijking voor het gezin. Maar nog meer kinderen zou in onze situatie niet meer ‘verantwoord’ zijn. (Bij gebrek aan een beter woord).

Ik heb wel oprecht genoten van de laatste zwangerschap. Ookal was ie zo anders en kon ik niet pijnloos bewegen. Bij de anderen was het alleen maar misselijk en een korte periode heftige ‘bandenpijn’ (die aanvallen waren nog erger dan de bevalling) en die bevalling ging zo fijn (thuis) dat ik het gewoon jammer vond dat het zo snel voorbij was. (Maar dat mooie meisje naast me maakte een hoop goed, haha)

Ik was dus 36 toen ik haar kreeg.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:58

Ik kom uit een gezin van 5, ik ben de middelste. Mijn zussen, broertjes en ik zijn: 34,31,30,25 en 22. Ik ben niets te kort gekomen in mijn jeugd. Ik zal alleen zelf nooit voor zo'n groot gezin kiezen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:08

Ik kom uit een gezin met 8 kinderen.
De oudste zou 38 geworden zijn nu (overleden), onze jongste telg is er 18.
Ikzelf ben de middelste, deel van een tweeling die nu 29 is.

Ik vond het heerlijk en hatelijk tegelijk.
Hatelijk omdat ik eigenlijk nooit de aandacht en liefde kreeg die je hoort te krijgen als opgroeiend kind.
Heerlijk omdat het mij wel de kans gaf jong zelfstandig te zijn en dus zeer jong mijn eigen leven op te bouwen. Ik ben van mening dat mij dat heel wat voordelen heeft gegeven in het leven.

Ikzelf heb besloten van kinderloos door het leven te gaan. Iets te lang heb ik meegedraaid tussen de luiers, zieke kinderen, een huishouden op zijn kop, ik wenste mezelf een iets rustiger leven toe en heb dan maar een puppy in huis gehaald :')

En ik heb mijn ouders iets té vaak horen zeggen dat ze er spijt van hebben :=

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 23:26

Ai. Dat lijkt me heel heftig om te horen als kind. Zeker als meer dan 1 keer gezegd is :(:)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 00:07

Nadia, misschien een hele rare en ongepaste vraag: maar waarom wil je zoveel kinderen? Je hoeft niet te antwoorden hoor, maar het is iets dat ik me al tijden afvraag. Waarom 8 en geen 4 bv?
4 kinderen is toch ook prachtig ?