Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nadia_ schreef:WesternWay schreef:Hier op bokt is ook iemand die er 7 (dacht ik?) heeft en nog niet ‘klaar’ is, ze zal zich nog wel melden denk ik
Hier ben ik! Wij hebben er 8, en zijn in principe niet "klaar" als we nog een keer zwanger mogen raken.
Zijn overigens niet gelovig, maar willen gewoon graag een groot gezin.
Wij hebben geen auto, wonen in London dus hebben er niet echt eentje nodig. Volgend jaar gaan we verhuizen naar buiten de stad en dan zal er wel een busje moeten komen. Wel alleen voor in de UK, want in Nederland mag ik bijvoorbeeld niet met een busje rijden dat meer dan 8 passagiers heeft.
Voor we naar de UK vertrokken hadden we een Chrysler Grand Voyager, maar toen hadden we ook minder kinderen. Nu zou dat niet meer passen en gezien mijn man ivm medische redenen geen auto mag rijden zouden we dan niet met zn allen weg kunnen.
Onze oudste is 11, onze jongste anderhalf.
Polly schreef:Waarom niet, Nadia, als ik vragen mag.
verootjoo schreef:8 kinderen lijkt me echt heel leuk!
Maar hoe heb jij je zwangerschappen ervaren Nadia?Al zou ik het willen zou mijn lijf het niet trekken. Nou zit ik wel voor de 2e keer in een complexe zwangerschap, maar sowieso vind ik zwanger zijn echt geen pretje en fysiek en mentaal enorm zwaar. Vind het knap dat je dat 8x vrijwillig wilt doorstaan. (Vind ik ook al knap bij 3-4-5-6x hoor
)
Ik ga na de tweede al goed zorgen dat de boel onklaar is en de kans 0% dat ik nog een keer zwanger wordt. Ben echt als de dood dat er nog een ei en een zaadcel elkaar kunnen vinden
_Nadia_ schreef:Wij gaan binnen Engeland op vakantie, low budget maar goed genoeg. 1 keer per jaar met de bus naar Nederland, op familie bezoek.
Uit eten doen we inderdaad niet, maar dat deden we voor de kinderen ook al niet dus dat scheelt. Wij hebben geen oppas/familie in de buurt dus zijn eigenlijk altijd met de kinderen. Man werkt, ik ben thuis bij de kinderen. (en krijg hiervoor betaald omdat ik carer ben voor onze zoon) 5 van onze kinderen krijgen disability living allowance ivm verschillende special needs, en verder leven we zuinig. Ik ben £80 per week kwijt aan boodschappen, alles inbegrepen en we eten altijd vers.
Qua studie zien we tegen die tijd wel, van werken naast je studie is nog nooit iemand slechter geworden. Om heel eerlijk te zijn verwacht ik niet dat er meer dan 4 van onze kinderen willen cq kunnen studeren ivm hun special needs maar als dat wel kan zullen we ze zo veel mogelijk ondersteunen.
Polly schreef:_Nadia_ schreef:Wij gaan binnen Engeland op vakantie, low budget maar goed genoeg. 1 keer per jaar met de bus naar Nederland, op familie bezoek.
Uit eten doen we inderdaad niet, maar dat deden we voor de kinderen ook al niet dus dat scheelt. Wij hebben geen oppas/familie in de buurt dus zijn eigenlijk altijd met de kinderen. Man werkt, ik ben thuis bij de kinderen. (en krijg hiervoor betaald omdat ik carer ben voor onze zoon) 5 van onze kinderen krijgen disability living allowance ivm verschillende special needs, en verder leven we zuinig. Ik ben £80 per week kwijt aan boodschappen, alles inbegrepen en we eten altijd vers.
Qua studie zien we tegen die tijd wel, van werken naast je studie is nog nooit iemand slechter geworden. Om heel eerlijk te zijn verwacht ik niet dat er meer dan 4 van onze kinderen willen cq kunnen studeren ivm hun special needs maar als dat wel kan zullen we ze zo veel mogelijk ondersteunen.
Begrijp ik het goed dat 5 van de 8 kinderen in meer of mindere mate een beperking heeft? Of vat ik het "special needs" dan te zwaar op?
_Nadia_ schreef:verootjoo schreef:8 kinderen lijkt me echt heel leuk!
Maar hoe heb jij je zwangerschappen ervaren Nadia?Al zou ik het willen zou mijn lijf het niet trekken. Nou zit ik wel voor de 2e keer in een complexe zwangerschap, maar sowieso vind ik zwanger zijn echt geen pretje en fysiek en mentaal enorm zwaar. Vind het knap dat je dat 8x vrijwillig wilt doorstaan. (Vind ik ook al knap bij 3-4-5-6x hoor
)
Ik ga na de tweede al goed zorgen dat de boel onklaar is en de kans 0% dat ik nog een keer zwanger wordt. Ben echt als de dood dat er nog een ei en een zaadcel elkaar kunnen vinden
9 maanden misselijk bij 5 van de 8 (tot en met opname in het ziekenhuis aan toe, meerdere malen), en zware bekkeninstabiliteit. Ik vind zwanger zijn niet leuk, maar heb het over voor wat er na komt. Onze een na jongste is te vroeg geboren, maar de anderen zijn of op tijd, of te laat geboren (3 van de 8 pas bij 42 weken en 3 dagen!)
Mijn derde zwangerschap heb ik 7 maanden volledige bedrust gehad, en dat was echt niet grappig. Als de 4de ook zo gegaan was was het daarbij gebleven, gelukkig was dat toen niet het geval.