Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:16

een tip met het plassen, leg al een paar velletjes papier voor het plassen in de pot dan klettert het niet zo. Niet dat dat zoden aan de dijk zet maar dat is in elk geval al iets

Anoniem

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:40

Minder hard plassen...Je zou van zoiets uit hilariteit toch elke dag bruine bonen en hachee gaan eten? :')

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:41

doe even normaal zeg!!! Velletjes papier in de pot leggen om het kletteren tegen te gaan???? Dat gaat echt veel te ver, hoor!!!

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:12

@IHN:Buurman kan blijven ontkennen en zeggen dat het niet bij hem is opgenomen
Overigens ga ik echt geen papiertjes in de pot neerleggen. Je moet toch wel kunnen leven in je huis

Absolem

Berichten: 2772
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:34

purny schreef:
@IHN:Buurman kan blijven ontkennen en zeggen dat het niet bij hem is opgenomen
Overigens ga ik echt geen papiertjes in de pot neerleggen. Je moet toch wel kunnen leven in je huis



Joh dan film je het toch. Je kan meteen even filmen wanneer je hem aan spreekt. Als ts dan weer een bedreiging naar haar oren gesmeten krijgt kan ze evengoed gewoon naar de politie.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 01:49

En toch kan je niet oordelen. Je hoort de geluiden niet en kent de huizen niet. Ook weet je niet wat iemands dag/nacht ritme is, werkrooster etc

Wij hebben echt wel lawaaiige buren gehad en weleens wat gezegd, maar dat was bij echte uitschieters zoals een verslaafde naast ons met ruzie en boven buren die een keer met een ruzie het huis verbouwde.
Gewone geluiden moeten kunnen vinden wij en gaat dan over en weer een keertje.

Hier hadden we alleen in het begin aan 2 kanten kleine kinderen die ook 's nachts weleens behoorlijk huilde en later steentjes gooide op de oprit waar oze auto's stonden etc. Nooit iets gezegd tot 1 kant begon over mn dementerende hond die had staan janken. Daarvoor nooit gezeur en vonden ze onze honden juist heel rustig. Was zelfs zo fijn, want toen ze honden zagen schrokken ze wel......Het ging wel gepaard met een nare opmerking, maar goed....

Onze zoon was 14 toen we hier kwamen en de vrienden groep zat elke vrijdag ergens zonder gezeur. Toen wij echt klaar waren met verbouwen, deed hij dat ook een keer en stonden ze om 22:15 meteen aan de deur.
Waar verderop altijd luidruchtige feestjes waren.
Paar jaar later heeft zoonlief nog eens een vrienden gevraagd en kwamen ze de volgende dag.

Nou zijn ze echt niet heilig, maar heb het bluetooth boxje getest en die kan niet eens hard. De jongens vallen echt heel erg mee en het is geen 1x echt laat geworden. Die ene keer na al het overlast dat zij hebben veroorzaakt.....

Maar goed, sindsdien is het over en uit. Heb ze flink de waarheid verteld en wil verder niks meer met ze te maken hebben.

Wel is het zo dat we door dit gezeur niet veel meer van ze kunnen hebben. Feit is dat zij zeiken om niks en ik dat zo ontzettend hypocriet vind als je zelf met regelmaat lawaai maakt. Zij gaan enkele keren pj op vakantie en gaan en komen altijd midden in de nacht met veel kabaal. En zo zijn er veel meer dingen.
Normaal zou ik het echt niet horen of me ergens aan ergeren, maar vanwege hun manier van aanspreken, hun eigen overlast etc, is de situatie nu zo.

Het is anders, maar het werkt wel over en weer. Als je beide redelijk kan zijn en met elkaar kan communiceren kan je echt verder komen. Dit soort problemen als wij nu hebben, heb ik ook nooit eerder gehad.
We werden dan 's nachts een keer boos op de buurman, moe en chagerijnig en volgende dag sprak je het uit en was het klaar.

Je kan echt niet zeggen hoe irritant voor hem geluiden zijn. Als hij dan op zijn geluid wordt aangesproken, zal het hem vast ook irriteren dat hij jullie ook hoort.

Natuurlijk hebben we regels qua tijden, maar ook overdag kan veel lawaai hinderlijk zijn als het veel en vaak is.

De buurman boos maken of extra irriteren, gaat echt niet werken.

smurffie

Berichten: 11135
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 01:57

Meer isolatie materiaal dat geluid absorbeert? Kan veel doen..

Zappa

Berichten: 2746
Geregistreerd: 10-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 14:16

Ik haal het topic even omhoog , om even bij te houden wat er nu gebeurd en om even te ventileren want sta strak van de spanning

Het sluimerd hier nu 3 weken door , laatst de wc bril met naar beneden doen per ongeluk laten vallen (3 uur smiddags) en bam daar ging de muziek aan .. oké hint begrepen en laat buurman maar even uitrazen

2 weken geleden om het half uur de gehele avond tot een uur of 12 de muziek aan en uit

Nieuwjaarsdag krijgt buurman veel bezoek (en ja kan ik zien want loopt bij ons voor de ramen) ach een beetje lawaai bij de buurman weg , moest eigenlijk erg lachen want het ging om dichtslaan van de deuren en vooral zoveel mogelijk lawaai maken met de wc bril
Maar goed dit was overdag dus laat maar gaan ...
Bezoek vertrekt om met zeer dreigende blik te stoppen voor mijn huis en vuurwerk af te steken en in mijn voortuin te gooien .
Al wijzend en naar binnen kijkend lopen ze weer verder , voelde zeer bedreigend want stond met mijn zoon op de arm gewoon in mijn huiskamer
Vrienden lopen weer terug langs mijn raam om weer te wijzen en naar binnen te kijken

Al met al bouwt bij mij de spanning erg op moet ik zeggen en helaas veroorzaakt dat spanning tussen mij en vriend .... Ik baal als een stekker dat helaas buurman nu ook in mijn privé is gekomen ondanks dat ik dat zelf heb toegestaan natuurlijk
Vriend heeft een andere manier van aanpakken maar dit is geen oplossing voor de lange termijn en ik kan hem daar nu van weerhouden maar het heeft wel zijn aanslag

Vanmorgen is er echter bij mij iets gebarsten .....
Vriend komt thuis van het werk met het verhaal dat hij bijna van de weg is gedrukt met zijn fiets door 1 van de vrienden van buurman , dit was vlak bij ons huis en hij heeft de bestuurder gezien en dusdanig herkend , daarbij sloeg de auto de oprit van buurman op

Ik heb wederom weer de politie gebeld en mijn verhaal weer op tafel gegooid , gelukkig werd ik door de actie van vanmorgen eindelijk gehoord
Melding is gemaakt , van de andere telefoontjes was niks bekend waar ik van baal als een stekker maar goed het is wat het is

Ik zal niet alles op internet gooien maar ik ben op dit moment ontzettend bang dat het uit de hand gaat lopen , vrienden zitten nu bij buurman achter het huis en ik sta strak van de spanning wat er vanavond weer gaat gebeuren

Elisa2

Berichten: 38106
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:35

Jemig, zo kun je niet veilig meer wonen..dit gaat echt veel te ver.

Is er nog meer wat de politie kan doen? kunnen jullie misschien tijdelijk even ergens anders heen om zelf een beetje tot rust te komen? heel veel sterkte..wat een rot situatie zeg.

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:47

verhuizen.

Hilary

Berichten: 9207
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:57

Cowgirl schreef:
verhuizen.

En tot die tijd een soft-close wc-bril kopen. Die klappen niet naar beneden maar gaan heel langzaam omlaag.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:11

Ik vind het horen van de wc bril wel raar,als bij ons de wcbril naar beneden valt en de wc deur is dicht hoor je dat in huis niet.Dus qua isolatie is dat huid dan toch niet in orde?

Michellette
Berichten: 958
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:14

Die softclose-toiletbril kost ongeveer €20,- dus dat is te doen. Kan hij dat je niet meer voor de voeten gooien.
Daarnaast een dagboek gaan bijhouden en noteren van wanneer tot wanneer er overlast is, waaruit de overlast bestaat (en wat je denkt dat de aanleiding is.).
Houdt dat een aantal weken vol en ga dan met dit alles naar de politie en verhuurder om aan te tonen wat er speelt. Je staat sterker, bent duidelijker en hebt een helder overzicht.
Het is een kwestie van lange adem, maar het kan.

Eventueel kan dan een verhuurder meedenken over het aanbrengen van geluidsisolatie, zeker als je aan kunt tonen dat een hoop geluiden gewoon leefgeluiden zijn waar de buurman als trigger op los gaat.

Zappa

Berichten: 2746
Geregistreerd: 10-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 15:14

Het zijn idd erg gehorig huizen .... buurman hoort onze leefgeluiden maar reken maar dat dat ook andersom is

alice0cullen

Berichten: 2441
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:19

Heeft hij dan ook zo veel problemen met de buren aan de andere kant. Misschien dat jullie dan samen wens een zaak kunnen beginnen.

Zappa

Berichten: 2746
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 15:22

Het is een kleine 2 onder 1 kap , beide geen gekoppelde buren aan weerszijden

cp112

Berichten: 14754
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:27

Idd voor even een snelle oplossing van de wc een soft close bril halen. Kan ie daar iig niet over zeuren en mocht het verder komen kan je aantonen dat je naar zijn klachten hebt geluisterd en dit hebt geprobeerd aan te passen.

denice

Berichten: 9646
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:01

Sterkte ts, wat een ellende!

Suzanne F.

Berichten: 49663
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:46

Ik zou echt verhuizen hoor, hier zou ik geen zin in hebben.

Zappa

Berichten: 2746
Geregistreerd: 10-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 18:19

Ik wil dolgraag verhuizen , dit is voor mij ook geen doen meer ....
Helaas sta ik net niet lang genoeg ingeschreven om zeer snel te verhuizen
Ik reageer op elk geschikt huis en eindig vaak in de top 10 dus nog even volhouden

Voor nu sta ik vooral erg in spanning wat er vanavond gaat gebeuren bij de buurman .
Durf me bijna niet te bewegen in mijn eigen huis bang dat hij vind dat hij overlast heeft en het vanavond weer losgaat en probeer dit uit alle macht niet aan mijn kind te laten merken maar die moet ook gewoon lekker kunnen spelen

Eigenlijk ronduit belachelijk natuurlijk....

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:29

Kun je niet een wijkagent inlichten ofzo? Vragen of die vanavond een paar keer een rondje doen?

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:30

Is de woningbouw al ingelicht? Misschien kun je daar iets mee

Ineke2

Berichten: 33180
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:33

Inderdaad wijkagent inlichten en zeker laten weten hoe jij voelt in deze situatie op dit moment.
Onveilig voelen in je eigen woning dat is verschrikkelijk! Sterkte... :\

Zappa

Berichten: 2746
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 19:49

Wijkagent was een aantal weken geleden al ingelicht , helaas geen terugkoppeling van gehad
Contact met politie is geweest maar kan daar niet teveel over zeggen
Andere stappen worden zeker ondernomen

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Ik word gek van de buurman en kan hem nu wat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:34

softclose kopen? weggegooid geld... het gaat echt niet om die pleebril hoor.. sommige mensen hun enige talent is nou eenmaal zeiken