Kerst alleen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:55

Dat was een van de beste dingen uit mijn vrijgezellentijd, KERST ALLEEN!

Veel plezier alle lonely birds, HEERLIJK <|-

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:57

Ik voel me vaak eenzamer als ik tussen mensen zit waar ik weinig mee heb en die weinig met mij hebben, dan dat ik in m'n eentje thuis zit met lekker eten en wat leuks op tv.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:43

LBLGypsyCobs schreef:
Ik voel me vaak eenzamer als ik tussen mensen zit waar ik weinig mee heb en die weinig met mij hebben, dan dat ik in m'n eentje thuis zit met lekker eten en wat leuks op tv.

Dit herken ik heel erg!

lor1_1984

Re: Kerst alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:52

En daarom heb ik de kerstverplichtingen ook afgeschaft. :)

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:51

ItsMe2 schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Dit herken ik heel erg!

Ik herken dit ook.

Vind op bezoek en het vieren samen met familie echt heel leuk. Maar geniet net zoveel van mijn dag alleen. Kan ik lekker doen en laten wat ik wil. Gelukkig is dat tweede kerst dag dus kan ik lekker bijkomen van de dag ervoor.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:04

LBLGypsyCobs schreef:

Dit herken ik ook, of als ik ergens ben geweest en alleen thuiskom.
Nee hoor laat mij maar gewoon thuis.
Heb gemerkt dat dat prima bevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:03

Eerste kerstdag komt iedereen hier en 2de kerstdag ben ik lekker alleen :))

Bevalt mij prima

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 11:47

Depende schreef:
Siamsmeesje schreef:
Ik voel me zeker niet aangevallen, maar het is ieder jaar hetzelfde liedje. Een leuk topic voor iedereen die graag alleen wil zijn, en dan komen daar weer de sneu-, zielig- en medelijdenriedeltjes langs waar niemand hier op zit te wachten :+
Laat ik het anders ook eens op een andere manier verwoorden: het zou wel eens leuk zijn als andere mensen het ook spontaan leuk voor ons zouden vinden, ook al vieren ze het zelf liever anders {:)

Mijn zus heeft graag iedereen er bij, maar snapt inmiddels wel dat ik zeer geniet van een dagje zonder gezelschap. We gunnen het elkaar dus :j
Ik heb kerst niet nodig om gezellig samen te kunnen zijn :D

@Chamion.... Dat is ook wel een goed idee, kleine kadootjes kopen en dan met een dobbelsteen gooien :j

TS zegt toch nergens dat zij het leuk vind om alleen te zijn met Kerst? :) Jij wel dat is wel duidelijk, maar misschien is dat de insteek wel niet van haar topic. Tegen je wil alleen zijn met Kerst wat overal als zo'n familie en vrienden feestdag wordt gepromoot lijkt mij echt heel naar en in die zin vind ik dat wel vervelend voor die persoon (en dus zielig), maar dan heb je het over ongewenst alleen en dus niet over jou en een aantal anderen hier.

Van mij kan het nooit kerstig genoeg zijn, hele familie bij elkaar, spelletjes, schreeuwende neefjes en nichtjes, de hond die stiekem een kerstkransje uit de kerstboom pikt, etc. Maar soms er even uit om die hond uit te laten of een rondje paardenvoeren is dan ook heerlijk en ik snap het wel als mensen het te druk vinden allemaal.

In ieder geval komt het erop neer dat ik hoop dat iedereen de kerst heeft zoals hij of zij die voor zich ziet of dat nu alleen of met de hele buurt is. <|- <|-

Mijn situatie met kerst kerstavond en 1ste kerstdag is mijn vriend aan het werk dus dan ben ik sws alleen. mijn ouders zijn net als andere jaren met kerst op vakantie en ook dit jaar kan ik niet mee ivm ziekenhuis bezoeken enzo.

Mijn ouders komen 1ste kerstdag in de avond thuis laat.
dus gaan wij daar misschien 2de kerstdag heen leuk maar mijn vriend wil persee dat ik mee ga naar zijn ouders om daar ook te gaan eten maar moet zeggen ik zie het niet zitten om aan tafel te moeten zitten uren lang met iemand uit zijn familie waar ik heel erg mee bots.

voor mij is eerste kerstdag eigenlijk belangrijker dan 2de kerstdag.

en ja ik zie er tegen op. ik moet zeggen zou heerlijk vinden om 2de kerstdag alleen te zijn of gewoon samen met mijn vriend zoals vorig jaar maar mijn vriend wil echt naar zijn ouders en wil eigenlijk dat ik mee ga. (dit is ook zo verhaal bij oud en nieuw )

ik zie nog wel wat ik met 2de kerstdag ga doen maar 1ste ben ik sws alleen wat ik erg jammer vind.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:51

Ik zou het graag willen, kerst alleen vieren. Mijn ouders zijn nu een aantal jaar gescheiden en er is geen ruk meer aan, het gevoel alsof iedereen mooi weer speelt.

1e kerstdag ga ik altijd een lekkere grote wandeling door de stad maken. Muisstil :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:52

Hoewel het topic een beetje stil ligt meld ik me ook maar, zoals het nu lijkt heb ik eerste kerstdag maar iets met mijn moeder afgesproken, 2e kerstdag heeel misschien met m'n broer en schoonzus maar dat wou ik overleggen alleen is hij aan het werk :P
M'n relatie is sinds Zondag uit dus feestdagen vallen een beetje uiteen nu..
Oud en nieuw zit ik sowieso alleen thuis en daar heb ik écht geen zin in...

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:25

ik ben met 2e kerstdag niet alleen. Voor de rest wel alleen. En ik vind het niet erg want er komt altijd wel een mooie of leuke film die ik nog wil zien. Gewoon lekker cosy in mijn eentje met de diertjes. Is niks zieligs aan. Mensen die het hele jaar door alleen zijn en zich ook eenzaam voelen, dat is zielig. Maar mensen die er zelf voor kiezen alleen te zijn met kerst....waarom is dat zielig? :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 23:09

Annet_Dottie schreef:
Hoewel het topic een beetje stil ligt meld ik me ook maar, zoals het nu lijkt heb ik eerste kerstdag maar iets met mijn moeder afgesproken, 2e kerstdag heeel misschien met m'n broer en schoonzus maar dat wou ik overleggen alleen is hij aan het werk :P
M'n relatie is sinds Zondag uit dus feestdagen vallen een beetje uiteen nu..
Oud en nieuw zit ik sowieso alleen thuis en daar heb ik écht geen zin in...

Heel veel sterkte ik moet met oud en nieuw helaas werken anders had je hier gerust langs mogen komen

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 23:18

Annet_dottie, wij zitten met oud en nieuw thuis ivm hond met vuurwerk angst.. Maar als je niet te ver van Alphen aan den rijn woont en gezelschap zoekt, ben je welkom hoor.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 00:40

Wat zijn jullie lief, ben ik helemaal niet gewend, of klinkt dat stom :x meer in de zin van dat de "vriendinnen" die ik heb geen van allen (zijn er vrij weinig) hebben gezegd kom dan hier.. Nu zit één ervan op een vuurwerk vrij park met 2 maanden oude baby en bange hond (en vriend) dus dat valt wel af maar jullie zeggen zo zonder twijfel kom hier maar terwijl niemand van m'n naasten dat eigenlijk gezegd heeft de afgelopen dagen :x iedereen heeft al wat..

Oftewel bedankt, waardeer het echt! Ik woon in Groningen trouwens :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 01:08

Ik denk terug aan de tijd dat mijn werkgever eerste kerstdag de toko dichtgooide, mijn ouders in frankrijk zaten, vrienden familie verplichtingen hadden en ik eerste kerstdag heerlijk alleen mocht zijn.

Nu zijn de zaken veranderd, draai ik de 24ste zo'n 18 uur, sta ik eerste kerstdag op als een zombie, sleep mijn honden zo ver mogelijk de bergen in voor mijn only de lonely moment en ga daarna 12 uur draaien.
Tweede kerstdag kennen we hier niet. Dat betekend dat ik vanaf 8 uur 's ochtends een loeidrukke inkoop begin om daarna weer de toko open te gooien.

Ik hou van mijn werk met iedere vezel in mijn lijf, maar ik denk met weemoed terug aan die eenzame eerste kerstdagen. :)

Geniet van de rust, eenieder die het gegund is. ;)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 01:23

Ik snap het genieten van alleen zijn wel maar goed koken, een glas wijn en een dekentje op de bank kan toch ook op andere dagen als met kerst?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 01:56

Oh dat kan ook zeker op andere dagen, maar waarom ook niet met kerst? :)
Ik geniet juist met volle teugen vd feestdagen omdat ik zelf bepaal of ik ze alleen vier of niet, niets moet en alles mag.
Mss sleep ik wel een en ander mee naar het park en ga daar de middag doorbrengen met de hond of ik ga in mijn pyjama op de bank liggen onder een dekentje en kerstfilms bingewatchen.
Gewoon het feit dat ik geen verplichtingen heb en daardoor ook geen kerststress is al zo fijn. :)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:51

Ik heb mijn rooster binnen en ik mag lekker werken. Hier had ik om gevraagd om zo collega's lekker vrij te geven. Nu hebben mijn collega's dit nu niet helemaal door, maar geloof mij dat horen ze nog wel :Y) :Y) ~~}> :D :D :+

1ste kerstdag van 15.00 tot 21.00/21.30
2de kerstdag idem
Oudjaarsavond idem
Nieuwjaarsdag idem (al kan ik dus wel wel uitslapen en genieten van het vuurwerk vooraf)

Wat ik ga doen qua eten weet ik nog niet. Ik eet op mijn werk, normaal zou ik uitgebreid lunchen zoals voorgaande jaren maar toen hoefde ik pas om 17.00 of 18.00 te beginnen. Misschien gewoon een Engels ontbijtje (worst, spek, ei en lekker brood en bijgerechtjes) en dan volgende dag pannenkoeken.

Oudjaarsavond moet ik fftjes aankijken wat ik ga doen. Misschien wat kant en klaar salades op tafel zetten en broodjes in de oven smijten als ik uit mijn werk ben. Filmpje aanzetten. Ik weet alleen nog niet waar ik dit ga doen hahahah. Ik zit midden in een verhuizing en ik ben bijna over. Maar aan de andere kant wil ik ook afscheid nemen van de wijk waar ik al 30 jaar woon. Keuzes....

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 11:08

Annet_Dottie schreef:
Wat zijn jullie lief, ben ik helemaal niet gewend, of klinkt dat stom :x meer in de zin van dat de "vriendinnen" die ik heb geen van allen (zijn er vrij weinig) hebben gezegd kom dan hier.. Nu zit één ervan op een vuurwerk vrij park met 2 maanden oude baby en bange hond (en vriend) dus dat valt wel af maar jullie zeggen zo zonder twijfel kom hier maar terwijl niemand van m'n naasten dat eigenlijk gezegd heeft de afgelopen dagen :x iedereen heeft al wat..

Oftewel bedankt, waardeer het echt! Ik woon in Groningen trouwens :)

Dan is alphen aan den rijn wel wat ver :))

germie

Wie is er met de feestdagen ook alleen? Wat ga je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 09:45

Nee, geen topic om zielig te zijn, dat ben ik niet hoor. Ik heb geen relatie, en vrienden hebben allemaal familieverplichtingen. Dus ik ben deze feestdagen gewoon alleen. En geen verplichtingen.
Wat ga ik doen? In ieder geval lekker naar mijn paard en lekker soloduiken. Vanmiddag ga ik nog even bij een oud collega langs die ook alleen is en dan halen we gezellig een pizza. Eerste kerstdag weer paard en soloduiken. Tweede kerstdag ga ik misschien wel uit eten na het paardrijden en soloduiken.Kijken of ze nog ergens plek hebben voor iemand alleen. Ik ben nog nooit in Nederland alleen uit eten geweest en eigenlijk lijkt het mij wel eens leuk om het gewoon te proberen, en gewoon mensen kijken, kijken hoe ze reageren. Ik kan met mijn ouders mee naar familie om te gaan gourmetten, maar ik ben dan de enige jongere. Dus dat is beetje saai. Volgend weekend ga ik misschien naar Zeeland en daar lekker duiken. Deels solo en deels met iemand die daar woont. Soms zijn er online oproepen van andere mensen die rond 0.00 uur het oude/nieuwe jaar onder water willen vieren. Als dat redelijk in de buurt is, dan ga ik daar misschien ook eens naartoe. Kortom, ik kom mijn tijd wel weer door.
Wat doen jullie?

mvdende

Re: Wie is er met de feestdagen ook alleen? Wat ga je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 09:51

Ik ben deels alleen. Of nou ja, nooit helemaal want Skip blijft natuurlijk bij mij wonen.

Kerstavond wil ik met iets lekkers op de bank ploffen en All you need is love kijken. Dat is een beetje traditie in ons gezin.

1e kerstdag lekker met Skip naar het bos en voor ons beide iets lekkers klaar maken en een leuke kerstfilm kijken.

2e kerstdag vieren we het bij mijn ouders.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 09:55

Ik ben alleen, min of meer uit keuze. Kerst vieren met mijn familie is voor mij geen optie meer, hoe verdrietig ik dat ook vind. Zit nog wel te denken of ik iets kan gaan doen, niet zozeer speciaal met kerst maar meer voor in de vakantie. Ik vind alleen thuis zijn geen probleem, kerstdagen zijn voor mij allang niet meer speciaal en met oud en nieuw lig ik rustig om 22.00 in bed, maar ik heb op dit moment voor de komende tweeëneenhalve week helemaal geen sociale interactie in mijn agenda staan en dát vind ik wel erg jammer.

Verder zie ik wel wat er op mijn pad komt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:18

Lalidan schreef:
Ik ben alleen, min of meer uit keuze. Kerst vieren met mijn familie is voor mij geen optie meer, hoe verdrietig ik dat ook vind. Zit nog wel te denken of ik iets kan gaan doen, niet zozeer speciaal met kerst maar meer voor in de vakantie. Ik vind alleen thuis zijn geen probleem, kerstdagen zijn voor mij allang niet meer speciaal en met oud en nieuw lig ik rustig om 22.00 in bed, maar ik heb op dit moment voor de komende tweeëneenhalve week helemaal geen sociale interactie in mijn agenda staan en dát vind ik wel erg jammer.

Verder zie ik wel wat er op mijn pad komt.

Oproepje op FB, al je vrienden berichten. Bij verre familie langsgaan, eenzame ouderen bezoeken, vrijwilligerswerk doen, ergens een buitenrit boeken, mooi natuurgebied bezoeken.

En in Zwolle hier baby hamsters knuffelen mag ook. :P

daantjuhhh

Re: Wie is er met de feestdagen ook alleen? Wat ga je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:20

Mijn vrienden zijn allemaal op vakantie. Ik ben dus ook min of meer alleen.
1ste kerstdag ga ik naar mijn ouders.
2de kerstdag ga ik naar de bingo op de voetbalclub. _O-

En oudjaarsdag ga ik klootschieten met de vrijwilligers van de voetbalclub.

Ik woon nu anderhalf jaar in deze woonplaats. Mijn vrienden wonen allemaal verder weg. Contact maken hier vond ik erg lastig... Hoorde nergens bij. Buren waren wat oppervlakkig qua contact.
Dus toen heb ik besloten om vrijwilliger te worden bij de plaatselijke voetbalvereniging.
Nou dit is echt de beste zet geweest die ik had kunnen maken.
Mijn vriendenkring is uitgebreid met ongeveer de halve stad.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:34

Ik kan met kerst ook op buitenrit gaan. Als er iand zin heeft om mee te gaan, er staat hier een tweede paard (yde). Dit bedenk ik mij net.