Veel plezier alle lonely birds, HEERLIJK
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ItsMe2 schreef:LBLGypsyCobs schreef:Ik voel me vaak eenzamer als ik tussen mensen zit waar ik weinig mee heb en die weinig met mij hebben, dan dat ik in m'n eentje thuis zit met lekker eten en wat leuks op tv.
Dit herken ik heel erg!
LBLGypsyCobs schreef:Ik voel me vaak eenzamer als ik tussen mensen zit waar ik weinig mee heb en die weinig met mij hebben, dan dat ik in m'n eentje thuis zit met lekker eten en wat leuks op tv.
Depende schreef:Siamsmeesje schreef:Ik voel me zeker niet aangevallen, maar het is ieder jaar hetzelfde liedje. Een leuk topic voor iedereen die graag alleen wil zijn, en dan komen daar weer de sneu-, zielig- en medelijdenriedeltjes langs waar niemand hier op zit te wachten
Laat ik het anders ook eens op een andere manier verwoorden: het zou wel eens leuk zijn als andere mensen het ook spontaan leuk voor ons zouden vinden, ook al vieren ze het zelf liever anders
Mijn zus heeft graag iedereen er bij, maar snapt inmiddels wel dat ik zeer geniet van een dagje zonder gezelschap. We gunnen het elkaar dus
Ik heb kerst niet nodig om gezellig samen te kunnen zijn
@Chamion.... Dat is ook wel een goed idee, kleine kadootjes kopen en dan met een dobbelsteen gooien
TS zegt toch nergens dat zij het leuk vind om alleen te zijn met Kerst?Jij wel dat is wel duidelijk, maar misschien is dat de insteek wel niet van haar topic. Tegen je wil alleen zijn met Kerst wat overal als zo'n familie en vrienden feestdag wordt gepromoot lijkt mij echt heel naar en in die zin vind ik dat wel vervelend voor die persoon (en dus zielig), maar dan heb je het over ongewenst alleen en dus niet over jou en een aantal anderen hier.
Van mij kan het nooit kerstig genoeg zijn, hele familie bij elkaar, spelletjes, schreeuwende neefjes en nichtjes, de hond die stiekem een kerstkransje uit de kerstboom pikt, etc. Maar soms er even uit om die hond uit te laten of een rondje paardenvoeren is dan ook heerlijk en ik snap het wel als mensen het te druk vinden allemaal.
In ieder geval komt het erop neer dat ik hoop dat iedereen de kerst heeft zoals hij of zij die voor zich ziet of dat nu alleen of met de hele buurt is.![]()

Annet_Dottie schreef:Hoewel het topic een beetje stil ligt meld ik me ook maar, zoals het nu lijkt heb ik eerste kerstdag maar iets met mijn moeder afgesproken, 2e kerstdag heeel misschien met m'n broer en schoonzus maar dat wou ik overleggen alleen is hij aan het werk
M'n relatie is sinds Zondag uit dus feestdagen vallen een beetje uiteen nu..
Oud en nieuw zit ik sowieso alleen thuis en daar heb ik écht geen zin in...
meer in de zin van dat de "vriendinnen" die ik heb geen van allen (zijn er vrij weinig) hebben gezegd kom dan hier.. Nu zit één ervan op een vuurwerk vrij park met 2 maanden oude baby en bange hond (en vriend) dus dat valt wel af maar jullie zeggen zo zonder twijfel kom hier maar terwijl niemand van m'n naasten dat eigenlijk gezegd heeft de afgelopen dagen
iedereen heeft al wat..

Annet_Dottie schreef:Wat zijn jullie lief, ben ik helemaal niet gewend, of klinkt dat stommeer in de zin van dat de "vriendinnen" die ik heb geen van allen (zijn er vrij weinig) hebben gezegd kom dan hier.. Nu zit één ervan op een vuurwerk vrij park met 2 maanden oude baby en bange hond (en vriend) dus dat valt wel af maar jullie zeggen zo zonder twijfel kom hier maar terwijl niemand van m'n naasten dat eigenlijk gezegd heeft de afgelopen dagen
iedereen heeft al wat..
Oftewel bedankt, waardeer het echt! Ik woon in Groningen trouwens
Lalidan schreef:Ik ben alleen, min of meer uit keuze. Kerst vieren met mijn familie is voor mij geen optie meer, hoe verdrietig ik dat ook vind. Zit nog wel te denken of ik iets kan gaan doen, niet zozeer speciaal met kerst maar meer voor in de vakantie. Ik vind alleen thuis zijn geen probleem, kerstdagen zijn voor mij allang niet meer speciaal en met oud en nieuw lig ik rustig om 22.00 in bed, maar ik heb op dit moment voor de komende tweeëneenhalve week helemaal geen sociale interactie in mijn agenda staan en dát vind ik wel erg jammer.
Verder zie ik wel wat er op mijn pad komt.