Huisdieren in huurhuis, rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:25

Fellow schreef:
Beatje,
Ja ik heb een jaarcontract. Zou graag de optie open willen houden om het volgend jaar verder te huren, omdat het huis op zichzelf wel erg fijn is. Ja het is een wat gecompliceerde situatie, zeker omdat de honden in eerste instantie heel wat later zouden overkomen naar België. Aan de huis-situatie wordt gewerkt nu. :j

Candalisa, bedankt voor je informatie. Zeker weer een bevestiging dat ik niet maar gewoon eigenwijs moet zijn en mn gang moet gaan. :D

Dan ligt het in jouw geval zeker anders, ik had een contract voor minimaal een jaar, maar voor onbepaalde tijd.
Beste is ook zeker om op 1 lijn te komen liggen, spanningen met een verhuurder lijkt me zeker niet prettig.

Dimphyl

Re: Huisdieren in huurhuis, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:53

heb niet het hele topic gelezen, en zeker geen verstand van rechten ed.

maar een andere kijk er op; je wil dus hondjes gaan opvangen vanuit het buitenland, recht van de straat geplukt en niks anders gewoon dan een kaal asiel.
ik snap best dat een huurbaas daar niet op zit te wachten, die hondjes kennen gewoon niks dus blaffen, binnen plassen, slopen ed zijn goed mogelijk.
ik krijg zelf vanaf zaterdag een opvanghond uit een dodingsstation in Spanje maar dat is echt niet over 1 nacht besloten. je moet deze honden echt alles leren en dit zeker niet te rooskleurig inzien. ze kunnen flinke rugzakken hebben.

hebben jullie wel ervaring met dit soort honden?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:01

Ik heb een hond uit Rusland (mijn derde buitenlandse hond). Hij heeft in Rusland in een opvang gezin in huis gewoond en gedroeg zich daar perfect, niet veel blaffen niet slopen.
Maar toen hij bij mij kwam, bleek het toch een flinke blafkont te zijn. Het is een vrij onzekere hond en door de verhuizing, alle nieuwe dingen, is hij behoorlijk reactief geworden op van alles.
Hij is hier sinds maart, en langzaam aan gaat het steeds beter. Maar dat de hond zich bij een opvang gezin goed gedraagt is geen garantie dat hij dat bij jullie ook doet.

Verder kan ik niets zeggen hoe het zit met huren en huisdieren. Ik huur van een woningcorporatie, dus dat is sowieso anders.
Maar ik kan me ook voorstellen dat bij kamer huur en/of tijdelijke huur de regels anders zijn.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:16

Fellow schreef:
Beatje,
Ja ik heb een jaarcontract. Zou graag de optie open willen houden om het volgend jaar verder te huren, omdat het huis op zichzelf wel erg fijn is. Ja het is een wat gecompliceerde situatie, zeker omdat de honden in eerste instantie heel wat later zouden overkomen naar België. Aan de huis-situatie wordt gewerkt nu. :j

Candalisa, bedankt voor je informatie. Zeker weer een bevestiging dat ik niet maar gewoon eigenwijs moet zijn en mn gang moet gaan. :D

Als je een jaar contract hebt. Moet je het helemaal niet willen. Dan zegtie ie idd gewoon je huur op als je contract verloopt. En heb jij niks meer te zeggen. Alleen als je een contract heb voor onbepaalde tijd kun je doen wat je wilt kwa huisdieren.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 15:38

Wat betreft de honden zelf zijn we ervan op de hoogte dat ze de nodige bagage met zich meedragen en niet opgevoed zijn. Inderdaad een aanwezige kans dat ze alles gaan slopen wat los en vast zit, maar imo loop je dat risico altijd wanneer je een hond (of ander dier) in huis haalt. We hebben ervaring met honden (En wees gerust, dan doel ik niet op de dikke labrador van buren die we eens hebben uitgelaten. :D )

De algemene tendens in dit topic is toch nog eens op één lijn proberen te komen met de huisbaas heb ik het idee. Ik zal hem nog eens uitnodigen voor een gesprek.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:29

Als ik je bericht zo lees snap ik alleen maar meer waarom de huurbaas ze niet in huis wil.

Ik krijg het idee dat de tendens van het topic is dat je je bij de regels neer moet leggen, je ging ermee akkoord toen je er ging wonen.
Ik zou het de huurbaas niet te moeilijk maken persoonlijk.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 21:05

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt Polly. Ik wil juist graag een gesprek om op goede voet verder te kunnen, met of zonder honden! Ook ivm het onaangekondigd binnenwandelen, gewoon handiger om even face to face te bespreken. Dus met op één lijn komen bedoel ik dat we in ieder geval niet onze 'rechten' aan hem gaan opdrammen, mocht je dat op die manier hebben opgevat.

Mag ik vragen waarom je uit mijn bericht alleen maar meer begrijpt waarom de huisbaas het niet wil? Ik bedoel niet dat we bewust honden in huis halen zodat ze de boel maar lekker kunnen slopen natuurlijk. We hebben afgelopen zomer zelf de gemeenschappelijke ruimtes onder handen genomen en geld bij elkaar gelegd voor nieuwe meubels, dus t is niet dat we het gaan zitten toejuichen natuurlijk haha. Bedoelde het meer in de zin van dat we ons bewust zijn van de risico's.