Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
bigone schreef:Amethyst_ schreef:Ik hoop dat de titel zichzelf wel een beetje verklaart.
Wat was het moment in je relatie dat jullie gingen samenwonen? Was dat iets dat 'gewoon' gebeurde, heeft 1 van de 2 het echt geopperd? Hoe lang waren jullie samen?
Het is een vraag die mij de laatste tijd nogal bezig houdt, vandaar dat ik bokt even inschakel
Even heel kort; zijn sinds maart samen, kennen elkaar met kerst 1 jaar. Wonen eind bij elkaar vandaan, zien elkaar daardoor alleen weekenden. Na maand of 5 kwam het gesprek er eens op en kwamen we erachter dat ik er wel voor open stond maar hij nog niet. Ik heb totaal geen haast om te gaan hokken omdat ik wil dat hij er óok klaar voor is. En zolang dat niet zo is gaat het prima zo. Maar potverdorie ik heb geen babyfever maar samenwoonfever
Dan ben je dus eigenlijk ong 25 weekenden samen geweest oftewel 25 nachten. Dat is voor sommigen genoeg maar voor anderen veel te kort.

dus in die zin wonen we ook niet heel ver uit elkaar
miss_lizje schreef:Wanneer het goed voelt.
Lengte van de relatie maakt daar geen moer in uit. Ik was bijna 7 jaar samen toen samenwonen ter sprake kwam. Huis gekocht op mijn naam en toen begon het gezeur. Puntje bij paaltje wordt er helemaal niet samen gewoond en ben ik ineens single met eigen huis (oeps).
Goof schreef:Wanneer? Eigenlijk op de 2e date![]()
Mijn man ging na de 2e date mee naar huis, bleef slapen en is nooit meer weg gegaan. Na anderhalve maand ongeveer heeft hij al zijn spullen verhuisd naar mij en is officieel ingetrokken.
Wij hebben het nooit besproken, het gebeurde en dat was top.
Het zat meteen goed, hij had een prachtig appartement, ik was toe aan een nieuwe stad, en het kwam allemaal perfect uit. Na 2 maanden waren mijn kat en ik officieel ingetrokken en mijn eigen appartement opgezegd. Inmiddels 2,5 jaar verder en sinds deze zomer getrouwd, en nu een jaar samen op wereldreis.
Maar het is enorm leuk en ik ben nog altijd blij dat we de keuze hebben gemaakt.
haha. Heb er nooit spijt van gehad
nu 8 jaar samen.
Amber_anne schreef:Beetje net als bij jou ts we woonden ver weg dus zagen elkaar eigenlijk alleen in het weekend.
School is voor mij in het midden dus soms bleef ik doordeweeks ook slapen. Zijn ouders wilden dat niet meer dus hebben we besloten om dan maar te gaan samen wonen.
Als zijn ouders er geen probleem in zagen was hij ook niet uit huis gegaan denk ik.
We waren een jaar samen toen we een huis kregen en wonen er nu ookal.bijna 1,5 jaar en het bevalt super.