Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:32

Anoniem schreef:
Myfairytale schreef:
Ik kan je niet echt advies geven... maar wil wel meegeven dat het logisch is, dat het moeilijk en zwaar is.
Het is allemaal niet niks zeg én je bent al lange tijd samen. Dan breek je niet zo snel zomaar even.
Misschien is het een idee om te kijken of je het alleen aan zou kunnen? Bedoel financieel gezien, heb je andere woonruimte, etc?
Misschien geeft dat al iets meer lucht, als je weet dat je weg zou kunnen als je zou willen.

Ik heb zelf ook in een vervelende relatie gezeten en heb er na 7 jaar de stekker uitgetrokken. Was heel moeilijk, maar ik wist zeker dat ik met hem niet nog jaren samen wilde zijn. Dat toekomstbeeld gaf voor mij de doorslag.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe!

Hoe ging het met jou kort na beëindigen van de relatie? Wat heb je allemaal gedaan om er weer bovenop te komen?

Ik heb als de sodemieter een eigen plek gezocht.
Daarna heb ik niets anders gedaan dan verder gaan met mijn leven en genieten van de opluchting die het achteraf gaf. Het was even stress tot alles afgerond was en daarna kreeg ik zoveel meer lucht!

Ben niet lang alleen geweest, gek genoeg. Was nog helemaal niet bezig met een nieuwe relatie of iets dergelijks, wilde gewoon vrij zijn. Maar mijn (huidige) vriend en ik klikten zó ontzettend goed. Ging allemaal zelfs veel sneller dan dat ik voor mogelijk had gehouden.
Er is een 1e lijns familielid die geen contact meer met me wil hierdoor, maar alsnog heb ik geen seconde spijt. Anders was ik mijn leven lang ongelukkig geweest met hem.
Het gaat beter met mij dan ooit! En jou wens ik hetzelfde toe. :j

Bij mij is dit overigens exact 4 jaar geleden inmiddels.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:58

Wat een rot situatie. :(:)

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:00

Anoniem schreef:
Hallo,

Wat fijn dat je mijn verhaal wil aanhoren. Ondanks dat ik er met heel veel mensen IRL over praat, zelfs met een professional, blijf ik zoekende... Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik voel me ongelukkig en radeloos.

Dit speelt zo'n drie jaar nu. Misschien iets langer. Het is dus niet echt kort samen te vatten, maar alvast een paar punten op een rij:
- Ik heb 10 jaar een relatie met mijn eerste vriend en ben zelf 27 jaar.
- Een jaar of 3 geleden zijn er enkele dingen gebeurd waardoor ik steeds meer ben gaan twijfelen over de toekomst van deze relatie.
- Ik ben vrij onzeker, loslaten en doorgaan is tot nu toe geen optie geweest voor mij.
- We hebben samen een koophuis en ik heb 4 huisdieren (inderdaad, we delen deze niet).

Jarenlang heb ik het gevoel gehad dat ik er alleen voor stond. De huisdieren hadden voor hem niet gehoeven en hij wil er dan ook geen moeite voor doen/geld aan uitgeven. Als het niet anders kan, laat hij de honden uit en voert hij ze. Vaak vergeet hij ze water te geven en dit vind ik heel erg. Mijn dieren betekenen zo veel voor me.

Drie jaar geleden liep het een poosje stroef. Ik ben zelf vrij onzeker en kan snel jaloers worden. Ik vind nog steeds dat het terecht was toentertijd, hij vindt dat ik het zelf ernaar gemaakt heb. Mijn beste vriendin van die tijd en hij praatten enorm veel. Mijn vriend is GEEN prater, niet met mij, met niemand. Dus dat triggerde me al. Maar goed... praten is niet erg, en ik had er geen problemen mee. Als we samen ergens waren, zaten ze vrij veel aan elkaar. Kietelen, grapjes maken, ze streelde zelfs een keer zijn wang (dit beeld raak ik nooit meer kwijt), innige knuffels bij vertrek. Mij negeren in een gesprek terwijl ik er wel bij sta. Ik gaf aan dat ik het niet zo leuk vond en toen barstte de bom. Volgens hem was ik onmogelijk jaloers en zorgde ik er zelf voor dat hij zo met haar om ging. Ik werd er nog onzekerder van, maar heb het maar zo gelaten...

Tot ik op een dag hoorde dat hij berichtjes ontving via Whatsapp in de browser. Die had hij nog open laten staan. Hij was zelf al bij mijn vriendin en haar vriend, ik zou ook zo komen (nog even douchen na paardrijden). Met de gebeurtenissen van laatste tijd in gedachten kon ik het niet laten om even te gaan kijken. Erg fout... I know. Ik wou dat ik het nooit had gedaan. Ik las dingen die hij haar zei die ik nooit had willen weten.
"Ik hou haar alleen voor het huis"
"Als ik het uitmaak, krijg ik geen vriendin weer"
"Aan 't eind van de dag is ze best leuk"

Mijn hart.. Die ging als een gek tekeer. Ze maakten nog wat grapjes over me en toen zei mijn vriendin in de app tegen hem "Ze vermoordt me als ze dit leest". Mijn handen trilden toen ik mijn mobiel pakte om hem te bellen.
Ik zei: Het spijt me, maar ik heb je berichten gelezen. Je komt nu terug om het uit te leggen.
Hij zei: Prima, ik drink even rustig mijn biertje op en dan kom ik.

... Rustig je biertje opdrinken?! Ongelooflijk. Als ik er nu aan denk word ik weer zo verdrietig.

Eenmaal thuis vertelde hij dat ik het niet had mogen lezen (duh). Heb ik ook veel spijt van. Was beter geweest als ik dat nooit had geweten. Maar het is ook wel weer goed geweest. Hij zei ook dat het een momentopname was en dat hij het niet meende. Maar ik vind dat moeilijk om te geloven.

We hebben daarna heel veel heftige ruzies gehad. Ruzies waarin hij agressief kan worden, waarin hij manipuleert, intimideert en me uitscheldt. Er zijn heel veel dingen gezegd en gedaan die ik niet kan vergeten.

Kort daarna krijgt hij een depressie. Ik mag niet met hem praten als hij thuis is uit werk, hij gaat direct naar bed zonder te eten. Als ik bij hem kom om te vragen of ik iets kan doen, negeert hij me. Ik word helemaal wanhopig en voel me machteloos. Ik wil hem graag helpen, maar dat mag ik niet.

Drie jaar verder trek ik het niet meer. Zijn depressie is gelukkig weg, ik heb mijn depressieve periode ook gehad. Toch voelt het niet goed. Mijn schouders zitten permanent vast vanwege de stress. Ik huil regelmatig uit wanhoop. Toch kan ik de knoop niet doorhakken... Ik heb hem regelmatig een brief geschreven, de eersten leken niet aan te komen. De laatste waarin ik smeek of hij met iemand kan gaan praten over zijn uitbarstingen en zijn depressie is eindelijk verhoord. Voor het eerst in tien jaar werkt hij aan zichzelf: hij luistert met interesse naar wat ik vertel, kijkt me dan zelfs aan, doet lief (hierdoor voel ik me heel erg schuldig, ook al komt zijn liefde met korte vlagen). Maar ik ben bang dat mijn gevoelens nu gedoofd zijn. En wees eerlijk: kan iemand in essentie veranderen hoe hij is? Dat blijf ik mezelf maar afvragen.

Daarnaast mis ik essentiële dingen bij hem. Hij is bijvoorbeeld totaal geen familieman. Ik wijt het aan een stroeve scheiding van z'n ouders en alle trammelant die erbij kwam kijken.. Maar ook dat gaat helaas niet veranderen ooit, vrees ik.

Gisteren zei hij dat hij zich niet meer geliefd voelt. Volgens hem doe ik er niets aan om hem nog het gevoel te geven dat ik van hem hou. Als hij naar me kijkt, ziet hij lege ogen. Ik kan er niets aan doen.. Ik denk dat het te laat is. Toch vind ik het moeilijk om dit onder ogen te zien. Al zie ik geen toekomst met hem. Waarom is het zo moeilijk? Ik hoor graag advies.. Heb je vragen, stel ze gerust. Ik hoop op steun.

Groetjes Y;(

Ach wat een verhaal, en zo herkenbaar. Ik heb ook problemen gehad in mijn relatie. We vulden elkaar niet meer aan en gingen naast elkaar leven.

Ik heb mijn verhaal op BOKT verteld en daar gaf iedereen mij het advies om te stoppen met de relatie.

Echter, dit heb ik niet gedaan. Ik heb mijn gevoel gevolgd. Ik heb gevochten voor mijn relatie en gewonnen. Ik ben zo gelukkig, tuurlijk hebben wij mindere dagen.

Volg je gevoel, jij weet wat je moet doen.

Soms is het goed om even niet te praten, maar gewoon te doen. Ga samen leuk een stuk wandelen, of lekker in de auto rijden. Samen dingen doen, weer een team worden. Ik denk dat alles wel gezegd is, en dat jullie nu vooral weer bij jullie gevoel moeten komen. Leuke dingen doen helpt om te zien waarom je hem zo leuk vind of vond. Schrijf voor jezelf op wat je nodig hebt in een gezonde relatie. En volgens mij lopen jullie beiden tegen hetzelfde aan, jullie hebben veel behoefte aan liefde. Geef elkaar en knuffel en voel.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:05

Als je na 10 jaar nog niet je gevoelens met elkaar kan delen zonder agressie en onbegrip, dat gaat dat in de 10 jaar erna ook niet komen.

Wat nu? Belangrijke papieren en beesten ergens tijdelijk onderbrengen, gesprek aangaan met je vriend dat het over is en dan zien hoe het gaat. Wie weet is hij ook opgelucht dat het over is en kunnen jullie de boel normaal verdelen. Zo niet, zijn de belangrijkste dingen al weg en kan jij het via een mediator spelen als het moet.

Agressieve kerels die overlopen van zelfmedelijden, daar moet je echt weg van blijven. Genoeg mannen die wel fatsoenlijk zijn.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:18

Lieve TS,

Al die jaren heb je op je tenen gelopen, alles maar gepikt wat hij tegen en over je zei, zijn gedrag en zijn verwijten naar jou.

Blijkbaar denkt hij heel laag over je; ze blijft toch wel.

Denk nou toch eens aan jezelf. Jouw leven is van jou en van niemand anders! Dus richt het in zoals jij het wil. En zo te lezen past je vriend hier absoluut niet in.

Regel je zaakjes, kom op voor jezelf. Bereid je goed voor en ga eventueel met je vader of moeder om te tafel zitten wat je zoal moet regelen. Zo werk naar het uitmaken toe.

Stuur je vriend daarna een appje dat je om (tijd) met hem wilt praten. In het gesprek gelijk aangeven luister, dit wordt geen leuk gesprek. Je geeft de hoofdlijnen uit je openingspost hier aan en zegt meteen wat er na dit gesprek gaat gebeuren.

Alsjeblieft, geef hem geen ruimte om ineens lief te gaan doen en je proberen op andere gedachten te brengen want meid, je weet zelf ook dat het na een poosje weer precies zo gaat als dat het nu gaat.

En dan kost het maar wat meer moeite en geld, daar kom je echt wel uit. Als je maar voor ogen houdt wat jij wilt, en niet wat jij voor hem wilt.

Heel veel wijsheid gewenst

Appy_Lynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:43

Zet de stap en ga bij hem weg. Het gaat een poos moeilijk zijn maar daarna zal het beter met je gaan. Maak die keuze voor jezelf. Ja het is ***, veel gedoe en geregel, maar het is niet alsof er ineens een wonder gebeurt en jullie relatie weer gaat zijn zoals het was. Sommige dingen veranderen niet.

Wegwezen.

Maflinger_S

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:48

Ik heb alleen de openingspost gelezen en toen wist ik het al: hij respecteert jou niet. Nooit gedaan ook. Je bent meer waard dan deze dwarrel (en dan druk ik me nog netjes uit).

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:49

Wegwezen. Echt, wegwezen.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:16

Als ik jou verhaal zo lees, heb jij je beslissing allang gemaakt...
Je zit al zolang in deze situatie en ik snap echt dat je niet zomaar wilt opgeven. Maar het moet van 2 kanten komen he. En soms is het gewoon te laat.
Je zegt dat je de definitieve stap nemen heel eng vindt...is het geen idee een time out te nemen? Ik weet niet of je bijvoorbeeld makkelijk met je dieren bij je ouders terecht kunt, maar misschien worden de dingen duidelijker en tastbaarder als je uit de situatie bent. En dan wordt het waarschijnlijk ook makkelijker om de definitieve punt te zetten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:46

Ts, juist omdat hij denkt dat je het niet meer ziet zitten doet hij in een keer poeslief. Iemand die zo kil en berekenend is zoekt alleen iemand voor de keuken en een bedwarmer. Wil jij zo leven?? Je moet de knoop doorhakken maar wel met je volle verstand en een duidelijk plan. Eerst zorgen dat je copieen van alle papieren hebt. Zorgen voor een veilig adres waar je terecht kunt( ouders) met je dieren. Paard eventueel naar een andere stalling verplaatsen en dit in stilte doen. Want ik denk echt dat hij allang doorheeft wat er speelt anders zou hij niet zo anders doen. Niet praten meer met gezamenlijke vrienden enz alleen je ouders in vertrouwen nemen en dan, wanneer hij naar zijn werk is pak jij alles op met je ouders en ga je gewoon.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 00:12

Waarom ben je nog niet weg? Ik had op het moment dat meneer rustig zijn biertje wilde opdrinken z’n spullen ingepakt en voor de deur gezet.

Misschien niet leuk om te horen, maar ik weet 100% zeker dat je beter af bent zonder hem. Deze man respecteert jou niet.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 00:47

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:55

Ik zou ook adviseren om weg te gaan na het lezen van je post.

Voor wat betreft de verdeling, zorg dat je bij je vertrek in ieder geval de helft van het spaargeld, persoonlijke bezittingen en je huisdieren meeneemt.
Je hebt dan wel recht op de helft van alles, maar als het juridisch getouwtrek wordt is het heel lastig om achteraf dingen terug te krijgen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:24

Anoniem schreef:

Gisteren zei hij dat hij zich niet meer geliefd voelt.
Volgens hem doe ik er niets aan om hem nog het gevoel te geven dat ik van hem hou. Als hij naar me kijkt, ziet hij lege ogen. Ik kan er niets aan doen.. Ik denk dat het te laat is. Toch vind ik het moeilijk om dit onder ogen te zien. Al zie ik geen toekomst met hem. Waarom is het zo moeilijk? Ik hoor graag advies.. Heb je vragen, stel ze gerust. Ik hoop op steun.

Groetjes Y;(

Pff, als er iemand moeite heeft gedaan voor de relatie dan was jij het wel.
Ontzettend oneerlijke en manipulatieve reactie van hem zeg.

Makkelijker gezegd dan gedaan; maar wegwezen daar!
Je bent 27. Stel dat je nog 50 jaar in deze situatie moet zitten?!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:31

De markt is goed.. verkoop je huis met winst en ga lekker voor jezelf iets opbouwen.
Tijdelijke pijn is geen pijn... de pijn die je nu hebt blijft zolang je bij hem zit.
Kort antwoord maar mooier is het niet.

Je leven omgooien is altijd lastig, we zijn gewoontedieren.
Maar de gewoonte waar jij in verzeild bent geraakt is toch gewoon zeilen tegen de storm in.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:32

TS, het leven is te mooi om in een situatie te blijven zitten waar je ongelukkig in bent. Ook ik zou stilletjesaan gaan kijken naar vertrekken.

Doe dit niet ondoordacht maar ga al plannen, kijk of er wat te huur staat of je bij je ouders terecht kunt etc. Als je weet dat je zacht kan landen maakt het de sprong al veel makkelijker!

Hoe ik het lees in je verhaal is dat er 2 mensen ongelukkig bij elkaar zitten maar geen van de twee de stap durft te nemen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:03

SolarHertog schreef:
Anoniem schreef:
Hallo,

Wat fijn dat je mijn verhaal wil aanhoren. Ondanks dat ik er met heel veel mensen IRL over praat, zelfs met een professional, blijf ik zoekende... Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik voel me ongelukkig en radeloos.

Dit speelt zo'n drie jaar nu. Misschien iets langer. Het is dus niet echt kort samen te vatten, maar alvast een paar punten op een rij:
- Ik heb 10 jaar een relatie met mijn eerste vriend en ben zelf 27 jaar.
- Een jaar of 3 geleden zijn er enkele dingen gebeurd waardoor ik steeds meer ben gaan twijfelen over de toekomst van deze relatie.
- Ik ben vrij onzeker, loslaten en doorgaan is tot nu toe geen optie geweest voor mij.
- We hebben samen een koophuis en ik heb 4 huisdieren (inderdaad, we delen deze niet).

Jarenlang heb ik het gevoel gehad dat ik er alleen voor stond. De huisdieren hadden voor hem niet gehoeven en hij wil er dan ook geen moeite voor doen/geld aan uitgeven. Als het niet anders kan, laat hij de honden uit en voert hij ze. Vaak vergeet hij ze water te geven en dit vind ik heel erg. Mijn dieren betekenen zo veel voor me.

Drie jaar geleden liep het een poosje stroef. Ik ben zelf vrij onzeker en kan snel jaloers worden. Ik vind nog steeds dat het terecht was toentertijd, hij vindt dat ik het zelf ernaar gemaakt heb. Mijn beste vriendin van die tijd en hij praatten enorm veel. Mijn vriend is GEEN prater, niet met mij, met niemand. Dus dat triggerde me al. Maar goed... praten is niet erg, en ik had er geen problemen mee. Als we samen ergens waren, zaten ze vrij veel aan elkaar. Kietelen, grapjes maken, ze streelde zelfs een keer zijn wang (dit beeld raak ik nooit meer kwijt), innige knuffels bij vertrek. Mij negeren in een gesprek terwijl ik er wel bij sta. Ik gaf aan dat ik het niet zo leuk vond en toen barstte de bom. Volgens hem was ik onmogelijk jaloers en zorgde ik er zelf voor dat hij zo met haar om ging. Ik werd er nog onzekerder van, maar heb het maar zo gelaten...

Tot ik op een dag hoorde dat hij berichtjes ontving via Whatsapp in de browser. Die had hij nog open laten staan. Hij was zelf al bij mijn vriendin en haar vriend, ik zou ook zo komen (nog even douchen na paardrijden). Met de gebeurtenissen van laatste tijd in gedachten kon ik het niet laten om even te gaan kijken. Erg fout... I know. Ik wou dat ik het nooit had gedaan. Ik las dingen die hij haar zei die ik nooit had willen weten.
"Ik hou haar alleen voor het huis"
"Als ik het uitmaak, krijg ik geen vriendin weer"
"Aan 't eind van de dag is ze best leuk"

Mijn hart.. Die ging als een gek tekeer. Ze maakten nog wat grapjes over me en toen zei mijn vriendin in de app tegen hem "Ze vermoordt me als ze dit leest". Mijn handen trilden toen ik mijn mobiel pakte om hem te bellen.
Ik zei: Het spijt me, maar ik heb je berichten gelezen. Je komt nu terug om het uit te leggen.
Hij zei: Prima, ik drink even rustig mijn biertje op en dan kom ik.

... Rustig je biertje opdrinken?! Ongelooflijk. Als ik er nu aan denk word ik weer zo verdrietig.

Eenmaal thuis vertelde hij dat ik het niet had mogen lezen (duh). Heb ik ook veel spijt van. Was beter geweest als ik dat nooit had geweten. Maar het is ook wel weer goed geweest. Hij zei ook dat het een momentopname was en dat hij het niet meende. Maar ik vind dat moeilijk om te geloven.

We hebben daarna heel veel heftige ruzies gehad. Ruzies waarin hij agressief kan worden, waarin hij manipuleert, intimideert en me uitscheldt. Er zijn heel veel dingen gezegd en gedaan die ik niet kan vergeten.

Kort daarna krijgt hij een depressie. Ik mag niet met hem praten als hij thuis is uit werk, hij gaat direct naar bed zonder te eten. Als ik bij hem kom om te vragen of ik iets kan doen, negeert hij me. Ik word helemaal wanhopig en voel me machteloos. Ik wil hem graag helpen, maar dat mag ik niet.

Drie jaar verder trek ik het niet meer. Zijn depressie is gelukkig weg, ik heb mijn depressieve periode ook gehad. Toch voelt het niet goed. Mijn schouders zitten permanent vast vanwege de stress. Ik huil regelmatig uit wanhoop. Toch kan ik de knoop niet doorhakken... Ik heb hem regelmatig een brief geschreven, de eersten leken niet aan te komen. De laatste waarin ik smeek of hij met iemand kan gaan praten over zijn uitbarstingen en zijn depressie is eindelijk verhoord. Voor het eerst in tien jaar werkt hij aan zichzelf: hij luistert met interesse naar wat ik vertel, kijkt me dan zelfs aan, doet lief (hierdoor voel ik me heel erg schuldig, ook al komt zijn liefde met korte vlagen). Maar ik ben bang dat mijn gevoelens nu gedoofd zijn. En wees eerlijk: kan iemand in essentie veranderen hoe hij is? Dat blijf ik mezelf maar afvragen.

Daarnaast mis ik essentiële dingen bij hem. Hij is bijvoorbeeld totaal geen familieman. Ik wijt het aan een stroeve scheiding van z'n ouders en alle trammelant die erbij kwam kijken.. Maar ook dat gaat helaas niet veranderen ooit, vrees ik.

Gisteren zei hij dat hij zich niet meer geliefd voelt. Volgens hem doe ik er niets aan om hem nog het gevoel te geven dat ik van hem hou. Als hij naar me kijkt, ziet hij lege ogen. Ik kan er niets aan doen.. Ik denk dat het te laat is. Toch vind ik het moeilijk om dit onder ogen te zien. Al zie ik geen toekomst met hem. Waarom is het zo moeilijk? Ik hoor graag advies.. Heb je vragen, stel ze gerust. Ik hoop op steun.

Groetjes Y;(

Ach wat een verhaal, en zo herkenbaar. Ik heb ook problemen gehad in mijn relatie. We vulden elkaar niet meer aan en gingen naast elkaar leven.

Ik heb mijn verhaal op BOKT verteld en daar gaf iedereen mij het advies om te stoppen met de relatie.

Echter, dit heb ik niet gedaan. Ik heb mijn gevoel gevolgd. Ik heb gevochten voor mijn relatie en gewonnen. Ik ben zo gelukkig, tuurlijk hebben wij mindere dagen.

Volg je gevoel, jij weet wat je moet doen.

Soms is het goed om even niet te praten, maar gewoon te doen. Ga samen leuk een stuk wandelen, of lekker in de auto rijden. Samen dingen doen, weer een team worden. Ik denk dat alles wel gezegd is, en dat jullie nu vooral weer bij jullie gevoel moeten komen. Leuke dingen doen helpt om te zien waarom je hem zo leuk vind of vond. Schrijf voor jezelf op wat je nodig hebt in een gezonde relatie. En volgens mij lopen jullie beiden tegen hetzelfde aan, jullie hebben veel behoefte aan liefde. Geef elkaar en knuffel en voel.

@SolarHertog: Jouw oplossing vind ik de beste als iemand al getrouwd is en kinderen heeft. Want het huwelijk is heilig voor mij. Maar ts is (gelukkig!) niet getrouwd en geen kinderen. Niet eens een samenlevingscontract als ik het goed begrepen heb. Dan zou ik toch echt zeggen,zoals de meeste anderen hier ook doen: Pak je dieren op en vertrek,eerst naar je ouders als dat kan,die steunen je immers.Huizen brengen nu heel veel op dus als je dat verkoopt heb je genoeg voor een nieuwe start.Als hij zegt dat hij je alleen heeft voor het huis,dan krijgt hij daar nu de rekening van!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:07

@anjali wat is daar nu zo anders aan? Ongelukkig zijn blijft hetzelfde getrouwd of niet..

Ts heel veel sterkte! Als ik het zo lees zou ik ook weg gaan. Maar.. ik weet ook uit ervaring dat het een moeilijke stap is en vooral als je er nog niet helemaal klaar mee bent.

Met mijn ex heb ik op papier opgesteld wat van ons samen was en wie wat kreeg. Dit beiden ondertekend en ook aan gehouden. Verder geld op gezamenlijke rekeningen verdeeld enz. Alleen moet je ex dan wel mee willen werken. Wie weet kan je iemand om hulp vragen?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:26

Je moet jezelf gelukkig maken he, dat doet het leven niet vanzelf voor je. Gelukkig zijn/worden is soms
gewoon echt een keuze. Heel erg moeilijke keuze soms maar toch.
Jouw verhaal klinkt als een relatie die al jaren dood is maar kunstmatig in leven gehouden wordt
door het huis dat jullie samen hebben en de gewoonte van zolang samen zijn.

Stel je eens voor dat je gewoon gelukkig bent met jezelf, je eigen huisje en de gezelligheid van je dieren.
Jij kan dit echt zonder hem hoor alleen of je dat wilt is de vraag.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:34

MarjanB schreef:
@anjali wat is daar nu zo anders aan? Ongelukkig zijn blijft hetzelfde getrouwd of niet..

Ts heel veel sterkte! Als ik het zo lees zou ik ook weg gaan. Maar.. ik weet ook uit ervaring dat het een moeilijke stap is en vooral als je er nog niet helemaal klaar mee bent.

Met mijn ex heb ik op papier opgesteld wat van ons samen was en wie wat kreeg. Dit beiden ondertekend en ook aan gehouden. Verder geld op gezamenlijke rekeningen verdeeld enz. Alleen moet je ex dan wel mee willen werken. Wie weet kan je iemand om hulp vragen?

Nou,ik ben Rooms-Katholiek en daar is het (Kerkelijk!) huwelijk een sacrament,wat je maar 1 keer in je leven mag ontvangen. Als je dan dus gaat scheiden,mag je (voor de Kerk) niet opnieuw trouwen. Uiteraard zijn er veel mensen die niet R.K. zijn en voor wie deze regels niet gelden.Bovendien is ts dus (gelukkig maar in dit geval!) niet getrouwd. Overigens is dit dan ook in juridisch opzicht,wat betreft de verdeling van het bezit,heel wat gemakkelijker.En het is niet zo dat ik geen medegevoel heb in relatieproblemen hoor,integendeel,maar gevoelens zijn niet te beoordelen,maar de praktische problemen die eruit voorkomen,daarvoor is het wel mogelijk advies te geven.Omdat daar wetten en regels voor zijn.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:38

Ik denk ook dat je knopen moet gaan doorhakken.

Erg fijn om te lezen dat je op alle steun van je ouders kan rekenen, dat scheelt al heel veel.

Geloof me, al die materialistische zaken lossen zich prima op.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:39

@anjali dat is zo’n onzin.. ook met een huwelijk kan je makkelijk spullen verdelen en soms zelfs makkelijker dan alleen samenwonen waarbij je nooit afspraken gemaakt hebt. Daarbij is niet elke RK hetzelfde en even streng. En dan kan jij omdat je zo gelovig bent ook niet bij iedereen verwachten en opdringen. Zeker niet als een persoon niet gelukkig is en zelfs niet meer zichzelf is. Er zullen veel
Mensen zijn die blij zijn dat ze ooit de stap gemaakt hebben, getrouwd of niet. Daarbij denk ik dat ts haar vriend ook niet zo blij is met haar als ie al zegt dat hij alleen bij haar is voor het huis.

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:48

Ach dit is ontzettend zwaar en moeilijk. Niemand kan voor jou een beslissing nemen of zeggen wat je moet doen. Het advies wat ik je kan meegeven is voor jezelf te kiezen en na gaan wat je zelf wilt. Als je nog niet klaar bent om weg bij hem te gaan, dan moet je dat ook niet doen. Maar ga wel wat meer dingen doen die jij leuk vindt, en niet perse voor hem. Misschien word je daar wat zelfverzekerder van en ga je lekkerder in je vel zitten waardoor je beter kan inzien wat je nou wel en niet wilt, ook met hem! :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:53

Ik ben net weg uit een draak van een relatie, dat had ik wel iets anders gepland. Nu ben ik een alleenstaande moeder van 31, kindje van 1,5. Ik heb eerst een poosje bij vrienden van me gezeten, nu woon ik bij mijn vader in.

Het was ontzettend moeilijk, moest natuurlijk het huis achterlaten en alles wat ik kende maar ik voel me zo opgelucht nu ik weg ben! Uiteindelijk komt alles wel weer goed, maar ongelukkig zijn in je relatie is helemaal niks waard. :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:03

anjali schreef:
MarjanB schreef:

Nou,ik ben Rooms-Katholiek en daar is het (Kerkelijk!) huwelijk een sacrament,wat je maar 1 keer in je leven mag ontvangen. Als je dan dus gaat scheiden,mag je (voor de Kerk) niet opnieuw trouwen. Uiteraard zijn er veel mensen die niet R.K. zijn en voor wie deze regels niet gelden.Bovendien is ts dus (gelukkig maar in dit geval!) niet getrouwd. Overigens is dit dan ook in juridisch opzicht,wat betreft de verdeling van het bezit,heel wat gemakkelijker.En het is niet zo dat ik geen medegevoel heb in relatieproblemen hoor,integendeel,maar gevoelens zijn niet te beoordelen,maar de praktische problemen die eruit voorkomen,daarvoor is het wel mogelijk advies te geven.Omdat daar wetten en regels voor zijn.
. Anjali het is mooi dat jij vanuit je geloof kunt leven en blijkbaar gelukkig bent, echter erger ik me wel aan het feit dat jij in elk topic over relatie problemen reageert met de stelling : Wat God verbonden heeft zal de mens niet scheiden . Stop hier eens mee. Zeg gewoon niets want zo zou je mensen het nog moeilijker kunnen maken om voor hun geluk i.p.v. voor een liefdeloze slechte relatie te kiezen.