Britt schreef:Dat is makkelijk praten, zeker als je zelf geen kinderwens hebt
Zoals al genoemd: ieder huisje heeft zijn kruisje.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rchell schreef:Ook doet ze regelmatig uitspraken "ja als ik straks zwanger ben en we kinderen hebben" waarbij mijn nekharen overeind gaan staan. Het is geen gegeven dat je zo maar kinderen krijgt!!
linnie050 schreef:En 3x raden ze zijn ook in 1 poging zwanger.
Alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
GDG schreef:Rchell schreef:Ook doet ze regelmatig uitspraken "ja als ik straks zwanger ben en we kinderen hebben" waarbij mijn nekharen overeind gaan staan. Het is geen gegeven dat je zo maar kinderen krijgt!!
Je bent je frustraties aan het afreageren.
Storm schreef:Laat haar eerst maar zwanger worden. Hormonen doen veel met een mens.
Ik hoor nog een kennis zeggen dat ze haar -toen nog ongeboren- kind gewoon zou laten huilen, iedereen deed veel te spastisch en zij zou het heel anders doen.
Puntje bij paaltje bleek ze enorme moederkloek te zijn en dat had ze zelf ook niet verwacht. Hormonen...

daantjuhhh schreef:Storm schreef:Laat haar eerst maar zwanger worden. Hormonen doen veel met een mens.
Ik hoor nog een kennis zeggen dat ze haar -toen nog ongeboren- kind gewoon zou laten huilen, iedereen deed veel te spastisch en zij zou het heel anders doen.
Puntje bij paaltje bleek ze enorme moederkloek te zijn en dat had ze zelf ook niet verwacht. Hormonen...
Nou dat zeker.
Een vriendin van mij jankte echt nooit. Ik ken haar al 15 jaar. Sinds dat ze zwanger werd en nu nog steeds heb ik haar met enige regelmaat huilend aan de telefoon.
Ik heb ook een grote kinderwens.
Maar geen seconde minder blij voor haar geweest.
Natuurlijk zijn er dingen die ik anders zou doen.
Maar ik kan gelukkig oprecht heel.blij voor haar zijn.
theadora99 schreef:RoyceMack schreef:Als ik jouw verhaal lees denk ik echt: waarom dat TOCH alles op alles zetten om zwanger te worden en een kind te krijgen. Is dit het echt waard? Heb je het wel eens met die goede vriendin van je gehad over de medische molen om zwanger te worden en alle ellende daaromheen?
Denk je na over waar je het kind in zet? (denk aan de maatschappij, pesterijen op school, groepsdruk, druk vanuit de overheid) en dat een kind daar niet voor kiest maar jullie?
Over je schoonzus, dat type is herkenbaar. En je hebt waarschijnlijk gelijk maar ook zij is zelf verantwoordelijk voor wat ze doet. Ook zij moet zich goed afvragen waar ze haar kind in zet. Want veel mensen kijken op kleine schaal: in een veilig huis, met hopelijk papa en mama en uiteindelijk naar school enzo. Maar weinig mensen denken na over de negatieve dingen en de druk die op kinderen en mensen uberhaupt ligt.
Is er geen andere oplossing voor jullie kinderwens?
Sorry hoor maar moet TS zich hier nu gaan verantwoorden voor haar kinderwens?? En wat voor oplossing, dan maar een kat nemen?
Ik snap TS wel ergens. Ik ken ook mensen waarvan ik denk, oh god zou jij wel aan kinderen moeten beginnen. En wie weet dat die persoon over 2 jaar er compleet anders in staat en dat ik dan denk: ja, die zou een goede moeder zijn. Maar eerder niet. Maar helaas is er niet veel aan te doen, iedereen heeft zijn/haar eigen mening en het recht hier mee te doen wat ze zelf willen. Als je ooit wil klagen staat mijn pb box open en ik hoop dat jullie snel gelukkig een gezond kindje verwachten