Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daarom ook een winterstop met paardrijden en gewoon verder met kunstrolschaatsen (dat is binnen).
Ik kan al die haat niet begrijpen. Vroeg donker? Doe gezellige lichtjes en kaarsjes aan! Koud? Tijd voor een open haardje, warme chocomelk en een kruidenbittertje! Kerst? Love it! Gezellig met familie en vrienden samen eten en kletsen. Gerechten koken die he anders te lastig vindt. Ik ben echt in januari verdrietig dat de feestdagen in één maand gepropt zitten.
eekhoornerik schreef:Elk jaar weer het getouwtrek aan 'ons' als kinderen, en iedereen tevreden proberen te stellen:
Mijn moeder die alleen is (al jaren hoor), maar vaak op de tweede plaats komt omdat familie van mijn schoonzus de traditie heeft om op Eerste Kerstdag bij elkaar te komen (wat inhoudt dat we nooit op Eerste Kerstdag bij mijn moeder komen).
Mijn stiefmoeder die sinds 3 jaar alleen is (mijn vader is overleden) en steeds roept "ik vind het niet erg om mij aan te passen", maar ondertussen...
En dan nog mijn schoonouders, die dus nooit zeuren en zich maar schikken in hun 3e plek maar waarvan ik dan vind dat ze ook weleens op plek 1 of 2 mogen komen.
Puntje bij paaltje komt het er op neer dat mijn vriend en ik 3 dagen het land doorcrossen om iedereen te zien. Familie woont namelijk ook niet om de hoek.
Ik denk dat ik het dit jaar eens anders doe: iedereen is welkom op eerste Kerstdag bij ons. En dan ook iedereen tegelijk. Van schoonfamilie tot stieffamilie en eigen familie. Huur desnoods een cateringbedrijf in. Ben er zo klaar mee.

Maar ondertussen wordt ik wel he-le-maal gek als ik eraan denk dat die ellende weer eraan komt en ben ik daar echt nu al gestressed van - maar dat boeit niemand wat want zodra je in iemands vaarwater komt, als in; je zou kerst afzeggen bij ze zoals ik bv. bij schoonfamilie op 2e kerstdag wil doen omdat we ze kerstavond ook zien, dan heb je zo'n schoonzus die beledigd is). Kerst is gewoon niet meer iets waar ik van geniet momenteel - oke ik vind cadeautjes uitpakken wel leuk hoor HAHAHA) maar wat dagenlang stress is. Nu was het voorgaande jaren erger. Nu heb ik op eerste kerstdag al de trip naar mijn vader's kant van de familie gecancelled en spenderen we die dag lekker thuis met mijn gezin. Maar kerstavond zijn we telkens op 2 plekken en wordt het nachtwerk en tweede kerstdag ook voorheen op 2 plekken (mijn moeders familie en mn schoonfamilie) en nu dan alleen nog schoonfamilie en daar wordt ik al krankjorum van met alle kinderen en een schoonmoeder die persé wil eten samen en dit en dat en...
Ceffyl schreef:Geef een draai aan die haat en maak er iets positiefs van!
.
En ik ben gewoon te negatief.