December ergernis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SweetVanille

Re: December ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:06

Kou, drukte in de stad, TE veel kerstzooi in de winkels

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:09

Het weer, dat kan mijn hypermobiele lichaam soms hele moeilijk hebben. :( Daarom ook een winterstop met paardrijden en gewoon verder met kunstrolschaatsen (dat is binnen).

En ook een ergernis dat 't dan weer net niet koud genoeg is altijd in december voor schaatsen. :')
Lekker tegenstrijdig.

Erger me als vegetariër ook aan al het vlees dat heel december in de aanbieding ligt. Mogen ze best eens verbreden!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:11

Het idiote 'met kerst moet je niet alleen zijn', alsof het alle andere dagen van het jaar wel oké is als je je eenzaam voelt.
De enorme hoeveelheid eten die men naar binnen denkt te moeten stouwen. Als ik die overvolle winkelwagens zie, vraag ik me altijd af hoe de kliko's eruit zien na de feestdagen en ik vrees dat daar heel veel in beland. Zó zonde en niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:17

Dit jaar is het aan ons om het diner met nieuw te organiseren. Ik kan alvast zeggen dat bij ons niets de kliko in gaat. Alles wordt onder de dieren verdeeld: Konijnen voor het groen en fruitafval, kippen voor de etensresten etc :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:19

1) Las't Christmas {:)-:( kan het niet meerhoren.... 8)7
2) Verplicht nette kleren en dergelijke met kerst :o (gelukkig dit jaar een nest pups verwacht rond die tijd. <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:21

- Vooral een hekel aan al dat Vuurwerk. Mogen ze van mij echt afschaffen, pff..
- En de druke in de steden/winkels overal is ook vreselijk.
- Die verplichte familie bezoekjes - KOTS {:)-:(
- die kerstliedjes wat overal non-stop gedraaid worden; op de radio, in de winkels.. WHYYYY

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:53

Vuurwerk, en dan vooral de dieren die daarvan de dupe zijn en de rommel die het achterlaat (en door veel mensen gewoon niet wordt opgeruimd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:57

Mensen die kerst en winter haten. -O-

Edit: maar op nummer 1 vuurwerk. Met name van die jochies die het al de hele maand december naar iedere auto en persoon gooien om stoer te zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:01

Afbeelding

:+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:07

8nnemiek schreef:

Zegt ze op een forum. :Y)

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:19

ik heb er meerdere maarvhet aller ergste vind ik echt dat het zo kort ligt is :(

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:25

Elk jaar weer het getouwtrek aan 'ons' als kinderen, en iedereen tevreden proberen te stellen:

Mijn moeder die alleen is (al jaren hoor), maar vaak op de tweede plaats komt omdat familie van mijn schoonzus de traditie heeft om op Eerste Kerstdag bij elkaar te komen (wat inhoudt dat we nooit op Eerste Kerstdag bij mijn moeder komen).
Mijn stiefmoeder die sinds 3 jaar alleen is (mijn vader is overleden) en steeds roept "ik vind het niet erg om mij aan te passen", maar ondertussen...
En dan nog mijn schoonouders, die dus nooit zeuren en zich maar schikken in hun 3e plek maar waarvan ik dan vind dat ze ook weleens op plek 1 of 2 mogen komen.

Puntje bij paaltje komt het er op neer dat mijn vriend en ik 3 dagen het land doorcrossen om iedereen te zien. Familie woont namelijk ook niet om de hoek.

Ik denk dat ik het dit jaar eens anders doe: iedereen is welkom op eerste Kerstdag bij ons. En dan ook iedereen tegelijk. Van schoonfamilie tot stieffamilie en eigen familie. Huur desnoods een cateringbedrijf in. Ben er zo klaar mee.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:28

AlwaysH schreef:
8nnemiek schreef:

Zegt ze op een forum. :Y)

:))
Gelukkig geldt dat voor mij zelf (meestal) niet :+
Maar ik ken veel te veel scrooges in real life :))

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:32

Vuurwerk. Vooral omdat ze het op plekken neergooien waar ze er een nog hardere knal uit krijgen (put) en ik schrik zelf ook elke keer :')

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:33

Aaaahhh, wellicht heel in lijn met het topic maar ik houd van december <3 Ik kan al die haat niet begrijpen. Vroeg donker? Doe gezellige lichtjes en kaarsjes aan! Koud? Tijd voor een open haardje, warme chocomelk en een kruidenbittertje! Kerst? Love it! Gezellig met familie en vrienden samen eten en kletsen. Gerechten koken die he anders te lastig vindt. Ik ben echt in januari verdrietig dat de feestdagen in één maand gepropt zitten.

Geef een draai aan die haat en maak er iets positiefs van! Drukke winkels zijn echt balen, maar zorg dat je op tijd alles in huis hebt of plan alvast een bezorging bij de appie in. Voor alles is een oplossing *\o/*

Als ik dan toch iets negatiefs moet zeggen dan zou vuurwerk van mij niet hoeven. Mijn huisdiertjes stressen daar ook hard van, maar dat is echt alleen tussen 00.00 en 02.00 daarna zwakt het alweer af.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:36

Dat er nu al nagedacht moet worden over hoe kerst verdeeld gaat worden over alle familie.

Dat we zoveel verjaardagen in december hebben, inclusief mijn eigen verjaardag.

Dat heel december nu al zo vol gepland staat dat ik alleen al stress krijg als ik naar de agenda kijk.

De laatste jaren lopen we onszelf voorbij in december en zijn we blij dat het januari is. Elk jaar zeggen we dat het anders moet, maar elk jaar eindigt het vaak toch hetzelfde als vorig jaar :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:37

eekhoornerik schreef:
Elk jaar weer het getouwtrek aan 'ons' als kinderen, en iedereen tevreden proberen te stellen:

Mijn moeder die alleen is (al jaren hoor), maar vaak op de tweede plaats komt omdat familie van mijn schoonzus de traditie heeft om op Eerste Kerstdag bij elkaar te komen (wat inhoudt dat we nooit op Eerste Kerstdag bij mijn moeder komen).
Mijn stiefmoeder die sinds 3 jaar alleen is (mijn vader is overleden) en steeds roept "ik vind het niet erg om mij aan te passen", maar ondertussen...
En dan nog mijn schoonouders, die dus nooit zeuren en zich maar schikken in hun 3e plek maar waarvan ik dan vind dat ze ook weleens op plek 1 of 2 mogen komen.

Puntje bij paaltje komt het er op neer dat mijn vriend en ik 3 dagen het land doorcrossen om iedereen te zien. Familie woont namelijk ook niet om de hoek.

Ik denk dat ik het dit jaar eens anders doe: iedereen is welkom op eerste Kerstdag bij ons. En dan ook iedereen tegelijk. Van schoonfamilie tot stieffamilie en eigen familie. Huur desnoods een cateringbedrijf in. Ben er zo klaar mee.

Dat getouwtrek is idd vre-se-lijk! Daar heb ik ook zo'n gruwelijke hekel aan.
Maar owee als je dan veranderingen wil doorvoeren, dan is iedereen op de teentjes getrapt he.
Krijg er zo de kots van. Als het niet zo be-lache-lijk duur zou zijn om weg te gaan, zou ik zeggen; aju paraplu we zijn weg tot 2 januari... ugh. Maarja dan zijn ze al helemaal beledigd ook als je kerst volledig zou skippen.. Zo blijf je bezig :')

EDIT:
Door mijn depressie en het nooit nee kunnen zeggen, heb ik de afgelopen jaren geleerd dat het niet erg is om nee te zeggen en afspraken af te zeggen als het je te veel is, maar met kerst lukt het me toch niet om dat te doen, terwijl ik stiekem wel denk; joh stik erin! Ben er wel klaar mee :') Maar ondertussen wordt ik wel he-le-maal gek als ik eraan denk dat die ellende weer eraan komt en ben ik daar echt nu al gestressed van - maar dat boeit niemand wat want zodra je in iemands vaarwater komt, als in; je zou kerst afzeggen bij ze zoals ik bv. bij schoonfamilie op 2e kerstdag wil doen omdat we ze kerstavond ook zien, dan heb je zo'n schoonzus die beledigd is). Kerst is gewoon niet meer iets waar ik van geniet momenteel - oke ik vind cadeautjes uitpakken wel leuk hoor HAHAHA) maar wat dagenlang stress is. Nu was het voorgaande jaren erger. Nu heb ik op eerste kerstdag al de trip naar mijn vader's kant van de familie gecancelled en spenderen we die dag lekker thuis met mijn gezin. Maar kerstavond zijn we telkens op 2 plekken en wordt het nachtwerk en tweede kerstdag ook voorheen op 2 plekken (mijn moeders familie en mn schoonfamilie) en nu dan alleen nog schoonfamilie en daar wordt ik al krankjorum van met alle kinderen en een schoonmoeder die persé wil eten samen en dit en dat en... {:)-:( {:)-:( {:)-:(
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 02-11-18 13:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:39

De kou en de korte dagen. Brrrrrr. :brr:

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:44

zorro schreef:
Met stip op nummer 1: het zwarte piet gedoe.

2: oud en nieuw, vind ik zo'n dom feest..
3: vuurwerk met geluid

Dit + minder daglicht.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:48

Het vuurwerk

Maar nog erger,de sinterklaas speelgoed reclames....werkelijk -:(- :x .

( en ook het gedoe om piet!)kado'tjes uitdelen en iemand helpen is toch zo slecht niet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:50

Ik hou ervan, Gezelligheid en tijd voor elkaar.
ik kijk vooral op tegen januari en februari, dat vind ik van die eindeloze, koude natte rotmaanden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:04

FatCat schreef:
de extra kilos

_O- hahahaha ja, al die lekkere chocolaatjes en oliebollen

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:06

Mijn verjaardag (5 december) want niemand kan, vuurwerk in verkeerde handen (de chinees hier op de hoek heeft prachtig siervuurwerk) en het verplichte familie kerstfeest. Niemand wil er zijn maar de sociale verplichting dwingt je.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:48

Ceffyl schreef:
Geef een draai aan die haat en maak er iets positiefs van!
.

Ik zal jet doorgeven aan alle vleeskonijn in hun kooien waarin ze door de tralies etterende wonden oplopen, aan eenden en een ganzen als hun dagelijkse trechter in hun snavel gepropt krijgen voor een dikke foie en aan alle andere dieren die snel vetgemest worden.

Ze zijn het vast met je eens! :j En ik ben gewoon te negatief. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:50

Drukte in de winkels en knalvuurwerk..

Maar ik zit in december 12 dagen op Curacao, dus ik erger me dit jaar iets minder :D