Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Fennadev schreef:Ik weet het niet. Ik heb nu wel een vriend, maar vroeger ook wel met een vriendinnetje geëxperimenteerd. Ik denk dat ik redelijk richting hetero ben, want ik ben nog nooit echt helemaal verliefd geweest op een vrouw. Ik heb ook de gekke behoefte om gevoelens te ontwikkelen voor jongens die later homo blijken te zijn. Ik zit zelf ook met geen make-up en geen lang haar dus ik ben niet echt heel vrouwelijk wat dat betreft.
vooral ook crushes gehad op mannen die later homoseksueel bleken
superpony schreef:Ik snap de vraag ook wel hoor, mensen zijn van nature nieuwsgierig en willen alles, meestal, in hokjes plaatsen. Echter beseffen ze vaak niet dat het een behoorlijk persoonlijke en daarnaast enigszins denigrerende vraag is, het gaat niemand wat aanIk snap heel goed dat die vraag belachelijk is, maar die lijkt er wel wat ingeslopen bij mensen, ook als reactie; je kan wel zien dat die het vrouwtje of mannetje is hoor je vaak.
Mijn vraag was ook echt oprecht, maar probeerde hem voorzichtig te stellen zonder mensen te beledigen.
Maar ik ben hetero en val op de mannelijkheid van een man. Ik ken jongens die homo zijn en in mijn ogen valt een man dan op een man. Als ik dan een stel zie en 1 of beiden erg vrouwelijk vindt, vraag ik me af waarom je dan daar op valt als je als man op mannen valt.
En bij vrouwen net zo. Vrouwen die op vrouwen vallen, maar dat hun partner toch wel heel mannelijk is.
En dan wil ik dit even simpel zo neerleggen, want ik weet dat je zeker in de huidige tijd niet kan zeggen; dit is mannelijk of dat is vrouwelijk.

upendo schreef:Maar wat maakt een man dan man?
En wat maakt een vrouw een vrouw?
Buiten de primaire geslachtskenmerken..
Ik ben beter met autorijden, kan sneller rationele beslissingen maken.. Maar ik ben niet persé "het mannetje" in de relatie (buiten dat we allebei geen man zijn en daar ook bewust voor gekozen hebben).
Fennadev schreef:Nooor bij mij ben ik nooit echt verliefd geweest op mijn huidige vriend, maar hij wel zo overduidelijk op mij dat ik hem gewoon schattig vond. En ik vind het feit dat ik hem daardoor kan vertrouwen en kan houden van, zonder dat dat vertrouwen snel beschadigt wordt vele malen belangrijker. Ik heb ook een laag libido nu, maar ik geef de schuld aan de pil.
upendo schreef:Maar wat maakt een man dan man?
Ik ben beter met autorijden, kan sneller rationele beslissingen maken.. Maar ik ben niet persé "het mannetje" in de relatie (buiten dat we allebei geen man zijn en daar ook bewust voor gekozen hebben).
xEmpire schreef:Klopt, da's een heel abstract iets. En eigenlijk ben ik anti hokjesdenken, maar je ontkomt er denk ik niet volledig aan.upendo schreef:Maar wat maakt een man dan man?
Er zijn wel stereotyperende gedragskenmerken, maar die gelden niet voor iedereen. Dus dat is heel moeilijk om te zeggen.
upendo schreef:Ik kan mannen en vrouwen leuk vinden, maar echt verliefd word ik alleen op vrouwen.
Ik heb ook wel een relatie met een man gehad, maar dat ging niet lekker op het gebied van elkaar begrijpen en aanvoelen. Ik ben nu alweer bijna 3 jaar heel gelukkig met mijn vriendin. Dat klopte en klopt op alle vlakken.
Mannelijke en vrouwelijke vrouwen.. Ik val op vrouwelijke vrouwen. Ik krijg altijd alarmbellen bij mannelijke vrouwen, iets te veel playertjes/probleemgevallen. Niet alleen daarom, want potdomme vrouwen met los haar en ondergoed met kant, maar toch.
theadora99 schreef:upendo schreef:Ik kan mannen en vrouwen leuk vinden, maar echt verliefd word ik alleen op vrouwen.
Ik heb ook wel een relatie met een man gehad, maar dat ging niet lekker op het gebied van elkaar begrijpen en aanvoelen. Ik ben nu alweer bijna 3 jaar heel gelukkig met mijn vriendin. Dat klopte en klopt op alle vlakken.
Mannelijke en vrouwelijke vrouwen.. Ik val op vrouwelijke vrouwen. Ik krijg altijd alarmbellen bij mannelijke vrouwen, iets te veel playertjes/probleemgevallen. Niet alleen daarom, want potdomme vrouwen met los haar en ondergoed met kant, maar toch.
Hier moest ik ook wel even om lachen, hahah.
Overigens vind ik “het mannetje” of “het vrouwtje” ook een beetje raar ofzo. Alsof je aan 2 lepels vraagt wie van hun de vork is.
Shiloh schreef:Ik heb nog nooit girlcrushes gehad, of ook maar het idee van op vrouwen vallen ooit een kans gegeven.
Maar tegelijkertijd, een echte man-crush heb ik ook nooit gehad. Ik heb wel intens veel van een man (jongen) destijds gehouden, en ook het liefdesverdriet was heel intens en duurde heel lang.
Maar echt verliefd ben ik nooit geweest (ik ben 32 en al heul lang single). Ik date wel, en heb korte relaties gehad van 3-5 maanden, maar uiteindelijk weer afgekapt omdat ik niks voelde, anders dan “comfortabel”.
Seks vind ik eigenlijk ook helemaal niet zoveel aan. Of beter gezegd, dat wat in feite alleen een man kan vind ik gewoon geen klap aan. Ik ben absoluut niet aseksueel ofzo, maar dat stukje ervan doet me niks.
En toen popte laatst de gedachte in mijn hoofd “zou ik niet op vrouwen vallen?”. Dat was echt voor het eerst van mijn leven dat ik überhaupt bij die mogelijkheid stil heb gestaan. Ik heb nog nooit in mijn leven op die manier naar vrouwen gekeken, maar toen dat idee er ineens was, had ik er wel een goed gevoel bij. Niet een “aha, dit is het” of zo, maar wel dat het idee ook niet verkeerd voelde of zo. Maar dan denk ik ondertussen, dat kan toch bijna niet, als het in die 32 jaar überhaupt nog niet eens in me opgekomen is?
Mjah. Het zou kunnen? Ik heb gewoon geen idee...

Ailill schreef:De vraag wie van 'ons' het vrouwtje is kon ik nooit zo waarderen. Zelf ben ik vrij mannelijk, val ook echt op mannelijke mannen (of vrouwelijke vrouwen) en kaats zo'n vraag dan ook altijd terug, want er is altijd een lollige oom of nieuwsgierige tante, vaak binnen een hetero relatie en die krijgen dan direct een wedervraag, vaak kijken ze je dan een beetje schaapachtig aan
Avalanche81 schreef:Ik val op personen. Op een bepaald type. Ik ben biromantisch, sex met vrouwen vind ik overigens niet interessant, vrouwen winden me sexueel niet op, ook niet als ik een vrouw wel heel sexy vind.
Maar waar ik op val is niet specifiek een man of een vrouw, ik val op een persoon, op hun persoonlijkheid, en ook wel de looks, maar met name de persoon.
Ben wel heterosexueel, 100%. Ik heb sex gehad met vrouwen, en het deed me gewoon heel weinig. Lag niet aan haar, trouwens.
Ik zou een uitgebreidere test willen dan de Kinsey scale, omdat die romantische gevoelens en sex op een hoop gooit, voor mij is dat niet hetzelfde.
karuna schreef:Hier moet je mij even uit leggen wat een man kan bieden wat een vrouw niet kan.(een vrouw kan zelfs je favoriete kleur dragen)

upendo schreef:Sexy![]()
Maar, net zo goed of beter: vrouwen in een strak jurkje.
anjali schreef:upendo schreef:Sexy![]()
Maar, net zo goed of beter: vrouwen in een strak jurkje.
Nee,daar vind ik juist niets aan. Wel vrouwen in militair uniform. Maar ,ik ben heel erg hetero hoor...maar die types daar kijk ik nog eens voor om.Ook politie-of douanevrouwen vind ik leuk om te zien. Op een Platonische wijze natuurlijk!